Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 12:27
KaasGaaf
KaasGaaf is offline
Ik heb thuis konijnen en elke kerst eten we eentje op. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen problemen mee. Nu heb ik wel een heel groot probleem...
Ik wil namenlijk een konijnenpootje aan een ketting hangen voor mijn vriendin, want ik hoorde dat dat gelukt brengt. Maar ik weet niet hoe ik een pootje van een konijn kan ontvremen. Kan ik dit het beste doorsnijden met een scherp mes, of is een zaag meer gepast!!? Ik heb ook gehoord dat een slijptol goed te gebruiken is. Misschien moet ik maar gewoon experimenteren, dan leer ik er misschien ook wel wat van. Ik wil namelijk dierenarts worden, en oefening baart kunst. Kan iemand mij misschien vertellen hoeveel een konijn in zown sitiatie bloedt? Dan kan ik rekening houden met het aantal kranten wat ik in de woonkamer leg. En ik zou ook graag willen weten of bij het pootje ook slagaders zitten, want dan moet ik ook rekening houden met het plafond.

Ik hoop dat mijn vragen worden beantwoord

Groetjes mij
Advertentie
Oud 08-12-2004, 14:47
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Dit had grappig kunnen zijn. Maar helaas.
Oud 08-12-2004, 14:52
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
KaasGaaf schreef op 08-12-2004 @ 13:27 :
Verhaal

Ik mag hopen dat dit een geintje is.....
Oud 08-12-2004, 14:55
KaasGaaf
KaasGaaf is offline
Nee dit is geen geintje, ik wil gewoon antwoord op mijn vragen hebben. Straks gaat het fout, en dat wil ik nou juist voorkomen!
Oud 08-12-2004, 14:55
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
hehe, geef dan een stuk van je eigen arm, dat geeft ook geluk!
Oud 08-12-2004, 15:52
AlopiA
AlopiA is offline
Dan moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat die poot gaat rotten. Maar gelukkig heeft een konijn er vier dus na een maand geef je haar gewoon een nieuwe. Zo kun je 4 maanden toe met 1 konijn.
Hak gewoon de poot eraf en leg het konijn op zijn rug, zo loopt het bloedt weer naar binnen.

Zo, nu is het wel weer leuk geweest. Slotje
Oud 08-12-2004, 20:41
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tja... het is onzin... op feestdagen loopt die te bleren dat die zielig is en nu dit... jaaaa slotje...
Oud 08-12-2004, 23:10
Kapee
Kapee is offline
Voor het geval het serieus bedoel is: Begin pas als het konijn dood is! Anders is het echt zware dierenmishandeling en dan lukt het echt niet omdat zo'n beest begint te trappen als een gek.

Maar ja als je goed slacht houd je sowieso de onderpoten van het konijn over.
Als je de onderpoot op deze manier bewerkt komt het wel goed: Onder de elleboog het vel doorsnijden en daarna het bot doorzagen. Zorg dat er zo weinig mogelijk vlees onder de huid zit op de plaats waar je gaat snijden. Vervolgens moet je nog ongeveer een halve tot 1 centimeter bot helemaal blootleggen (vlees+vel verwijderen). Leg de poot daarna helemaal in zout/aluin en laat hem zo een aantal weken liggen. Volgens mij moet het geheel dan wel aardig geconserveerd zijn.
Oud 09-12-2004, 07:35
AngelLena
AngelLena is offline
Ha ha ha hoe grappig en hoe serieus. Voordat je grappen uithaalt eerst maar eens leren hoe je ze serieus kan brengen oke?

Regels voor berichten