Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 17:11
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 28-02-2021 om 02:16.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 17:27
elledc
elledc is offline
Wat er wel bestaat dat zijn slaappilletjes maar deze raad ik je niet aan want dan voel je slecht als je vroeg opmoet. Bijkomend is dat het een slechte gewoonte wordt.
Probeer je 's avonds te ontspannen, je hebt zo van die thee die goed is om in te slapen, of warme chocolademelk...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 17:33
Verwijderd
Vroeg in bed gaan leggen helpt meestal wel. Of meer sporten. Als er echt iets aan de hand is (zoals bij mij ) zou je melatonine kunnen gebruiken, maar ik raad het je in eerste instantie niet aan, omdat het heel verslavend kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:16
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb een tijd lang (en nog steeds af en toe) Zopiclon geslikt, dit was niet echt tegen of ter verbetering van een beter slaapritme, maar meer van het helemaal niet slapen, of heel slecht.
Je zou dus slaap medicatie kunnen krijgen misschien. Zopiclon helpt met inslapen en doorslapen, je slaapt dus ook ook al ben je niet moe, dus als je die pillen om bijv. 23:00 uur zou slikken, zijn ze na een uur of 7-8 uitgewerkt, en word je om 7-8 uur wakker, en als je dat zo een weekje of twee slikt heb je grote kans dat je dan ook om 23:00 uur slaap gaat krijgen.
Maar zoals elk medicijn heeft ook Zopiclon bijwerkingen natuurlijk.
Oud 02-12-2004, 20:21
elledc
elledc is offline
Ik vind het jammer dat meer en meer mensen pillen slikken om een probleem te willen verhelpen, terwijl het meestal makkelijk op te lossen is zonder!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:27
squat
squat is offline
Zoek op melatonine
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 21:08
Konijn
Konijn is offline
Inderdaad, dat wou ik zeggen: je bedoelt melatonine.
Maar bedenk dan wel dat het heel belangrijk is dat je het dan goed doet en dat je het ook echt wil:
als je dat niet serieus neemt, kan je je ritme nog veel verder verkloten.
Melatonine is een stof die je pijnappelklier aanmaakt (als het donker wordt normaalgesproken), en die stof zorgt ervoor dat je moe word en kunt slapen.
Ga je dit dus zomaar elke dag op een ander uur slikken (een uur voor dat je naar bed gaat ofzo), bijvoorbeeld in het weekend ineens om 1 uur 's nachts, dan ben je dus echt totaal je ritme kwijt en wordt het alleen maar slechter!
Oud 02-12-2004, 21:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 02-12-2004 @ 21:21 :
Ik vind het jammer dat meer en meer mensen pillen slikken om een probleem te willen verhelpen, terwijl het meestal makkelijk op te lossen is zonder!
Slaapproblemen zijn echt niet allemaal zo simpel op te lossen met een beker warme chocolademelk voor het slapengaan hoor..
En ik neem ook wel aan dat als iemand echt problemen heeft en over pillen na gaat denken, dat soort trucjes allemaal al wel geprobeerd heeft (dat hoop ik tenminste..)
Oud 02-12-2004, 22:07
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 02-12-2004 @ 21:21 :
Oud 03-12-2004, 00:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Konijn schreef op 02-12-2004 @ 22:10 :
Slaapproblemen zijn echt niet allemaal zo simpel op te lossen met een beker warme chocolademelk voor het slapengaan hoor..
En ik neem ook wel aan dat als iemand echt problemen heeft en over pillen na gaat denken, dat soort trucjes allemaal al wel geprobeerd heeft (dat hoop ik tenminste..)
maar vaak slaat men de simpele trucjes over en gaat men direct op zoek naar pillen.

Zo is een simpel trucje: bouw je dag af. Normaal wordt het ook langzaam aan donker en wordt daardoor de melatonine aanmaak bevorderd. Als je dit systeem gaat 'faken' (langzaam het licht dimmen, 's avonds rustigere dingen gaan doen, voor het slapen een uur geen tv/computer) wordt je lijf ook moeier en val je sneller in slaap. Dit is geen fabeltje: het wordt echt aangeraden door slaapdeskundigen!
En ga iig niet over op slaappillen. Dan kan je idd nog beter melatonine gebruiken. maar probeer het eerst op de 'gewone' manier.
Oud 03-12-2004, 03:41
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Gebruik ook pillen, want ik heb slaapproblemen en gebruik daarvoor pillen werken er goed, alleen je kan er beetje verslaafd aan raken. Maar als ik jou was, zou ik eerst melantonine gaan gebruiken en als dat niet helpt, kan je altijd zwaardere pillen gaan gebruiken.
Oud 03-12-2004, 12:26
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
squat schreef op 02-12-2004 @ 21:27 :
Zoek op melatonine
Exactly.

Dat zijn geen echte slaappillen.. maar pilletjes met een stofje wat het natuurlijk proces een beetje prikkelt en stimuleert.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:56
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Een beetje verslaafd bestaat dat ook al. Volgens mij ben je wel of niet verslaafd maar niet een beetje.

Valeriaan en Melatonine zijn natuurlijke middelen die vrij verkrijgbaar zijn bij de drogist. Op zich zijn deze niet lichamelijk verslavend maar je kunt er natuurlijk wel geestelijk aan verslaafd raken.

Chemische slaapmiddelen zijn alleen op doktersrecept te krijgen. Een beetje huisarts zal deze op jullie leeftijd niet zomaar geven omdat deze bij gebruik langer dan 2 weken al verslavend kunnen zijn.
Een huisarts zal voor hij deze middelen voorschrijft zeker eerst naar mogelijke oorzaken van slaapprobleem zoeken en dit dan eerst proberen aan te pakken.
Overigens zijn er tegenwoordig verschillende soorten slaapmiddelen. De z.g. inslapers en de doorslapers. De inslapers kennen maar een korte piek en zijn vrij snel uit het lichaam verdwenen. Met deze middelen heb je weinig problemen v.w.b. vroeg opstaan. De doorslapers zijn ongeveer 24 uur actief en geven ook overdag een slaperig en slap gevoel. Deze worden dan ook alleen in bijzondere en zware gevallen voorgeschreven.

Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:56
Eend
Eend is offline
Ik had melatonine tabletjes, die mij moe maakte en een half uurtje later viel ik in slaap. Ik heb een lange tijd te kort gehad aan dat spul in mijn lijf, waardoor ik te laat ging slapen, maar ook te vroeg wakker werd e.d. Een heel onregelmatig ritme had ik.

Daarna nam ik standaard om 11 uur zo'n tabletje in en kreeg ik een goed slaapritme. helaas is daar nu niks meer van over
Oud 09-12-2004, 00:04
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
squat schreef op 02-12-2004 @ 21:27 :
Zoek op melatonine
jah dat is dé oplossing!
ben er nu zooooo verslaafd aan

Regels voor berichten