Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 21:30
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Mag niet schijnt.

Kijk maar: Vaten van goud en zilver gebruiken, eruit eten of drinken
Vandaag de dag zijn er nauwelijks enige huishoudelijke goederenwinkels vrij van vaten die van goud en zilver zijn gemaakt, of verguld met deze metalen. Hetzelfde geldt voor huizen van rijke mensen en veel hotels. Dit soort zaken zijn één van de kostbare geschenken die mensen op speciale gelegenheden aan elkaar geven. Sommige mensen kunnen deze dingen niet thuis hebben, maar gebruiken hen in andermans huizen en wanneer uitgenodigd voor een maaltijd. Dit alles zijn daden die verboden zijn in de Islam. De Profeet uitte een strenge waarschuwing over het gebruik van zulke vaten. Umm Salamah verhaalde dat hij zei: “Degene die eet of drinkt van een vaat van goud of zilver legt vuur van de Hel in zijn maag.” [1]. Deze regelgeving geldt voor elk soort vat of gebruiksvoorwerp, dat is gemaakt van goud of zilver, zoals borden, vorken, lepels, messen, dienbladen waarop voedsel wordt aangeboden aan gasten, doosjes met snoep, die aan bruiloftsgasten worden gegeven, enzovoorts.
Sommigen kunnen zeggen, “We gebruiken ze niet, we leggen ze alleen ter vertoon in een glazen kast.” Dit is ook niet toegestaan, om enige mogelijkheid te voorkomen dat deze dingen worden gebruikt [2].

Het is mij niet duidelijk waarom dat verboden/haram zou zijn.
Iemand een idee?
Oud 09-12-2004, 21:50
Joostje
Joostje is offline
kun je niet al die shit in één topic kwijt?
Oud 09-12-2004, 22:31
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-12-2004 @ 22:50 :
Nee. Ik ga graag specifiek op de dingen in.
Oud 09-12-2004, 23:19
T_ID
T_ID is offline
het is onlogisch naar mijn idee (ik ben dan ook het verkeerde adres om naar een verklaring voor zoiets te vragen )
Oud 10-12-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 09-12-2004 @ 22:50 :
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten