Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Bekijk resultaten poll: Waarom ben jij vegetariër?
Ik vind het zielig voor de dieren 17 34.00%
Ik lust geen vlees 4 8.00%
Allebei 15 30.00%
Iets anders (licht toe) 14 28.00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 16:43
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ik ben geen vegetariër en daarom zou ik het weleens willen weten .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2005, 16:47
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Allebei, bovendien krijg ik ook erge buikpijn nadat ik vlees gegeten heb. Vis lust ik overigens wel, en krijg ik geen buikpijn van. Soms 'moet' ik ook vis eten, vanwege een dieet dat ik heb ivm een ziekte of omdat mn ouders weer eens geen rekening met me gehouden hebben, of geen rekening ermee willen houden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:16
-(L)-
Vroeger at ik wel vlees, heel veel zelfs. Het begon eigenlijk met dat ik een keer geen zin had om vlees te eten bij 't avondeten. De dag erna had ik er ook geen trek in, en voor ik 't wist at ik helemaal geen vlees meer. Dit is nu al ongeveer 10 jaar zo. Als ik nu vlees wil eten, vind ik het vies. Heel gek...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:18
Roslyn
Avatar van Roslyn
Roslyn is offline
Ik heb het wel overwogen, heel sterk zelfs. Ik moest als ik vlees at heel de tijd maar denken aan het dier dat ervoor geslacht is. Vond het erg zielig. Begrijp me niet verkeerd, dat vind ik nog steeds - maar heb het eerste van me af kunnen zetten..
__________________
Free your mind..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:08
dark princess
Avatar van dark princess
dark princess is offline
Ik ben vegetarier om verschillende redenen:
- ik lust geen vlees en geen vis (met uitzondering van kip, maar daar kan mijn lichaam niet tegen)
- ik vind het zielig voor de dieren, ik kan zelf niet tegen de gedachte dat ik iets eet wat ik een kwartier geleden nog in de wei zag staan.
- ik heb nogal een zwakke maag (denk ik dan), want mijn lichaam kan er neit goed tegen, krijg er buikpijn van

Dit zijn dus de (hoofd)redenen waarom ik dus vegetarier ben...
__________________
*~ * Big in Japan *~ *
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:22
Verwijderd
Zoekfunctie.

Slot?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:25
Verwijderd
Citaat:
dark princess schreef op 10-01-2005 @ 19:08 :
- ik vind het zielig voor de dieren, ik kan zelf niet tegen de gedachte dat ik iets eet wat ik een kwartier geleden nog in de wei zag staan.
Ik zou niet weten of ik het nog lust en/of ik er tegen kan, heb het al een jaar of 11/12 niet meer gegeten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 18:53
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Bij mij vooral omdat ik vlees niet lekker vind Daarom eet ik ook geen vis, lust ik ook niet.
En ja, ik vind het ook zielig maar als ik het echt lekker zou vinden zou ik dat denk ik wel van me af kunnen zetten.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Iets anders, nl dat ik erg buikpijn krijg als ik het wel eet. En daarbij vind ik het zielig, dus dat is meteen mooi meegenomen Af en toe eet ik trouwens wel vis, omdat ik merk dat mijn lijf daar dan behoefte aan heeft, maar ook dat liever niet.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 19:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-01-2005 @ 18:16 :
Dit is nu al ongeveer 10 jaar zo. Als ik nu vlees wil eten, vind ik het vies. Heel gek...
Oh dat heb ik ook, als ik nu spaghettisaus proef met gehakt erin, of kip tandoori (Ik eet tegenwoordig quorn tandoori ) vind ik dat echt niet lekker. Eerst dacht ik dat de saus gewoon niet goed gelukt was, maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat het het vleessmaakje aan de saus was dat ik niet meer lekker vond.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:02
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb mijn hele leven al geen vis gegeten, omdat ik daar niet tegen kan. Vlees ben ik gestopt te eten nadat ik me eens goed had bedacht waar het vandaan kwam Ik eet nu een jaar of 6 al geen vlees meer en het bevalt me prima. Ik mis het verder ook absoluut niet en zorg gewoon dat ik op andere manieren aan mij vit. kom.
Bovendien is vlees tegenwoordig toch niet veel meer dan hormonen met water, dus echt gezond kan je het allang niet meer noemen,.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:05
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Roslyn schreef op 10-01-2005 @ 18:18 :
Ik heb het wel overwogen, heel sterk zelfs. Ik moest als ik vlees at heel de tijd maar denken aan het dier dat ervoor geslacht is. Vond het erg zielig. Begrijp me niet verkeerd, dat vind ik nog steeds - maar heb het eerste van me af kunnen zetten..
Dat is volgens mij wat de meeste mensen doen; het wel zielig vinden, maar ja het is zo lekker Mag ieder voor zich weten, maar ik vind het nogal ehm.... kortzichtig zeg maar.
Ik vind vlees ook wel lekker, naja bic macs maar daar heb ik gewoon vervangende dingen voor gezocht en als ik nu al vlees ruik vind ik het gewoon echt vies ( mijn vader eet af en toe wel vlees, dus als ie dat klaarmaakt.... )
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:06
bluebird
Avatar van bluebird
bluebird is offline
hetzelfde als de meesten hier, zie ik. ik vind het smerig, krijg er buikpijn van, en kan de gedachte niet uitstaan dat ik iets eet dat daarvoor nog aan een levend beest zat.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:28
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
waarom zou je in godsnaam moorden als het niet nodig is?
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 20:54
Paris in flames
Paris in flames is offline
De smaak van vlees vind ik lekker, maar ethisch kan vlees eten gewoon niet volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 23:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Iets anders. Ik lust best vlees, vind het zelfs ontzettend lekker, en die dieren kunnen me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel schelen. Ik vind alleen dat er iets fundamenteel fout zit met ons idee over vlees en de productie ervan. Bio-industrie vind ik vreselijk, en ook het feit dat iedereen maar verwacht dat er iedere dag enorme lappen vlees op zn bord liggen. Komt nog bij dat vlees gewoon ontzettend energieverspillend is, aangezien je 6 keer zoveel energie in een beest moet stoppen als er aan vlees weer uitkomt. Als je dat nou combineerd met het feit dat ik zonder vlees kán, het fuking duur is en vaak nog ongezond ook, zie ik niet in waarom ik weer vlees zou gaan eten.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 23:31
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-01-2005 @ 00:00 :
Iets anders. Ik lust best vlees, vind het zelfs ontzettend lekker, en die dieren kunnen me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel schelen. Ik vind alleen dat er iets fundamenteel fout zit met ons idee over vlees en de productie ervan. Bio-industrie vind ik vreselijk, en ook het feit dat iedereen maar verwacht dat er iedere dag enorme lappen vlees op zn bord liggen. Komt nog bij dat vlees gewoon ontzettend energieverspillend is, aangezien je 6 keer zoveel energie in een beest moet stoppen als er aan vlees weer uitkomt. Als je dat nou combineerd met het feit dat ik zonder vlees kán, het fuking duur is en vaak nog ongezond ook, zie ik niet in waarom ik weer vlees zou gaan eten.
You go girl.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 23:57
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 13-01-2005 @ 00:00 :
Iets anders. Ik lust best vlees, vind het zelfs ontzettend lekker, en die dieren kunnen me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel schelen. Ik vind alleen dat er iets fundamenteel fout zit met ons idee over vlees en de productie ervan. Bio-industrie vind ik vreselijk, en ook het feit dat iedereen maar verwacht dat er iedere dag enorme lappen vlees op zn bord liggen. Komt nog bij dat vlees gewoon ontzettend energieverspillend is, aangezien je 6 keer zoveel energie in een beest moet stoppen als er aan vlees weer uitkomt. Als je dat nou combineerd met het feit dat ik zonder vlees kán, het fuking duur is en vaak nog ongezond ook, zie ik niet in waarom ik weer vlees zou gaan eten.
dit indd, onnodig in deze tijd om nog dieren zo massaal te misbruiken en het nodig te vinden, zijn best lekkere vlees dingen,maar niet voor mij, alweer bijna 10 jaar ondertussen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2005, 09:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Hoewel ik zelf geen vlees eet, noem ik mezelf geen vegetarier. Ook omdat ik heel soms vis eet voor mijn gezondheid. Maarja, ik eet geen vlees omdat ik er buikkrampen van krijg en het meeste vlees ook niet lekker vind. Ook wel omdat ik een tegenstander van de bionindustrie ben, maar daar is vlees maar een klein deel van. Vlees laten staan kost mij niet veel moeite.

Waar ik wel moeite mee heb is zuivelproducten. Kaas bijvoorbeeld vind ik erg lekker. Ik heb wel eens veganistische roomkaas gekocht en ik vond het ook erg lekker, maar het is te duur voor mij en ik vind het niet lekker op tosties. Het is me wel eens een week gelukt om geen dingen te eten wat (bijna) niet van een dier afkomt, maar dat was iets te moeilijk voor mij.Daarnaast zit er in veel vleesvervangers wel iets dierlijks.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 09:45.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 15:57
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik vind het zielig en van Briseïs zegt
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:15
Verwijderd
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen:

-ik wil niet een extra luxe in mijn leven als dat ten koste gaat van andere levens.

-ik ben tegen de bio-industrie, mensen moeten eens normaal met dieren omgaan.

-ik heb het idee dat ik gezonder en bewuster eet sinds ik vegetariër ben

-als ik vlees eet, werk ik leed naar binnen, en voel ik me kut (bleek achteraf), bovendien heb ik geen zin om lijken te vreten, als ik nu vlees zie, is het voor mij gewoon een lijk, rondom onsmakelijk en die geur...bah

-Het feit dat mensen er zo weinig moeite voor hoeven te doen. Vlees wordt prachtig in de vitrine gelegd bij de slager, maar eigenlijk is er een bloederig verhaal aan voorafgegaan. Als mensen nu zelf een koe moeten slachten, doen ze het waarschijnlijk niet, en als je kunt zien van welk dier het is, vinden ze het ook eng, hoe schijnheilig.

-de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:03
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
wat weinig opties trouwens
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 00:23
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
Citaat:
bugge schreef op 14-01-2005 @ 11:15 :
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen:

-ik wil niet een extra luxe in mijn leven als dat ten koste gaat van andere levens.

-ik ben tegen de bio-industrie, mensen moeten eens normaal met dieren omgaan.

-ik heb het idee dat ik gezonder en bewuster eet sinds ik vegetariër ben

-als ik vlees eet, werk ik leed naar binnen, en voel ik me kut (bleek achteraf), bovendien heb ik geen zin om lijken te vreten, als ik nu vlees zie, is het voor mij gewoon een lijk, rondom onsmakelijk en die geur...bah

-Het feit dat mensen er zo weinig moeite voor hoeven te doen. Vlees wordt prachtig in de vitrine gelegd bij de slager, maar eigenlijk is er een bloederig verhaal aan voorafgegaan. Als mensen nu zelf een koe moeten slachten, doen ze het waarschijnlijk niet, en als je kunt zien van welk dier het is, vinden ze het ook eng, hoe schijnheilig.

-de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel.
mwah, 'nuff said... zelfde redenen hiero.

en als ik nu weer vlees zou eten.. wat tijdje terug per ongeluk gebeurd is. dan is de smaak echt overheersend.. ik weet niet of meer mensen dat zo hebben ervaard...
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:19
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
dark princess schreef op 10-01-2005 @ 19:08 :

- ik vind het zielig voor de dieren, ik kan zelf niet tegen de gedachte dat ik iets eet wat ik een kwartier geleden nog in de wei zag staan.
Ik vind dit geen argument daar het zo is dat als wij geen vlees aten de helft of meer van al die dieren niet eens had bestaan!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 11:34
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
...maar weet wat je eet.
en die gedachte kan vervelend zijn.
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 21-01-2005 @ 10:19 :
Ik vind dit geen argument daar het zo is dat als wij geen vlees aten de helft of meer van al die dieren niet eens had bestaan!
Het is een emotioneel argument, zij vindt het zielig dat die dieren worden gedood en worden opgegeten. Dat die dieren anders niet hadden bestaan, is ten eerste geen argument tegen, want het blijft zielig, en ten tweede is niet bewezen dat dat het doden van die dieren rechtvaardigt. Kortom, je eigen argument is net zo sterk als het hare, heel emotioneel, maar het vormt helaas geen onderbouwing voor je bewering dat haar argument geen argument is.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 13:02
11568
11568 is offline
Vond het altijd heerrrlijk, maar op mijn achtste heb ik een keer zwaar schokkende beelden op tv gezien en sindsdien nooit meer. Sta er nog steeds 100% achter. Voor mij ook geen biologisch vlees, ik wil niet dat er voor mijn plezier levende wezens moeten lijden & sterven. Ik heb ook nooit maar drang gehad naar een stukje vlees, dus ik blijf lekker mijn hele leven vegetariër. Bovendien ook gezonder dus dat kan ik weer compenseren met ander ongezond gedoe
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:43
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 12-01-2005 @ 21:28 :
waarom zou je in godsnaam moorden als het niet nodig is?
Hoezo moorden als het niet nodig is?
Een mens heeft eiwitten nodig en ik ben echt niet van plan om op soja te gaan leven.
Ik ben overigens geen fan van kalfs en lams-vlees. Vind het niet nodig om een jong beest daarvoor af te maken. Maar geen probleem als anderen het lekker vinden
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 04:17
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
bugge schreef op 14-01-2005 @ 11:15 :
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen:

-ik wil niet een extra luxe in mijn leven als dat ten koste gaat van andere levens.

-ik ben tegen de bio-industrie, mensen moeten eens normaal met dieren omgaan.

-ik heb het idee dat ik gezonder en bewuster eet sinds ik vegetariër ben

-als ik vlees eet, werk ik leed naar binnen, en voel ik me kut (bleek achteraf), bovendien heb ik geen zin om lijken te vreten, als ik nu vlees zie, is het voor mij gewoon een lijk, rondom onsmakelijk en die geur...bah

-Het feit dat mensen er zo weinig moeite voor hoeven te doen. Vlees wordt prachtig in de vitrine gelegd bij de slager, maar eigenlijk is er een bloederig verhaal aan voorafgegaan. Als mensen nu zelf een koe moeten slachten, doen ze het waarschijnlijk niet, en als je kunt zien van welk dier het is, vinden ze het ook eng, hoe schijnheilig.

-de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel.
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op. En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren.
Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig.
Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:37
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 21-01-2005 @ 17:43 :
Hoezo moorden als het niet nodig is?
Een mens heeft eiwitten nodig en ik ben echt niet van plan om op soja te gaan leven.
Tja, waar leg je de grens van het al dan niet nodig zijn van iets? In dit geval is het eten van vlees voor jou alleen maar nodig omdat jij geen soja of zoiets wilt nuttigen. Dat geeft maar weer aan dat het wel erg persoonlijk is, met al die voorkeuren van alle individuelen.
Citaat:

Ik ben overigens geen fan van kalfs en lams-vlees. Vind het niet nodig om een jong beest daarvoor af te maken. Maar geen probleem als anderen het lekker vinden
Een schitterend voorbeeld van het feit dat die grens voor iedereen anders is en de ligging ervan vaak moeilijk te verklaren is. Waarom vind je dat niet nodig en het doden van volwassen dieren wél? Feitelijk gaat het echt helemaal nergens over, maar dat is eigenlijk ook zo bij het moreel afkeuren van dieren doden voor vleesconsumptie.

Wat ik wil zeggen is dat ik het een beetje flauw vind om te zeggen dat vlees noodzakelijk is en ondertussen toegeeft dat je net zo goed soja kunt nuttigen om in al je behoeften te voorzien en dus gezond te blijven zonder vlees te eten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 22-01-2005 @ 05:17 :
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op.
Dat ben ik wel met je eens.
Citaat:

En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren.
Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig.
Dat is niet echt relevant, dat hoort gewoon bij onze 'beschaving'. Er zijn zoveel dingen die eerst altijd heel gewoon waren en tegenwoordig ondenkbaar zijn in Nederland.
Citaat:

Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden.
Je kunt je er toch wel iets bij voorstellen? Als jij op tv ziet dat heel veel mensen de dood hebben gevonden bij één of ander ongeluk of een bomaanslag, dan vind je dat toch ook zielig? Dieren zijn net als mensen levende wezens, dus het is vrij logisch dat er mensen zijn die het ook voor dieren zielig vinden. Begrip voor iemand opbrengen is iets anders dan het ook met diegene eens zijn.
Citaat:

Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk.
Ja.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:57
chocomelsletje
Avatar van chocomelsletje
chocomelsletje is offline
iets anders, namelijk dat mijn zus het werd, en dat was natuurlijk mijn groote voorbeeld op mijn 8e. Dus werd ik het ook maar. Inmiddels is mijn zus geen vegatarier meer. Ik wel, want ik kan het gewoon niet aan om het weer te gaan eten.. Als ik ergens aan begin MOET ik het perse afmaken.. Dus waarschijnlijk ben ik tot mijn dood vegatarier, terwijl ik snak naar een kippenboutje
__________________
Haar bijna jongensborst, haar haar van goud
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 21:42
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 22-01-2005 @ 05:17 :
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op. En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren.
Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig.
Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk.
In de natuur ja, alleen waar haal je je dagelijkse brok leed van daan knul. Supermarkt of een andere LUXE voorziening waar je -zolang je poen hebt- "relaxed" kunt shoppen tot je van de koopkanker uit elkaar flikkert. Een iets andere situatie dan het bekende Eten of Gegeten worden-fenomeen, bekend van National Geographic
Hoe groot is de natuurlijkheidsfactor van jou portie vleesch?
Groeihormonen, runderen die niet meer normaal kunnen baren omdat jij biefstuk vreet waar de koeiereet te dik van wordt, kalfjes die mals en vooral -lichtgekleurd- vlees moeten leveren; die geef je toch gewoon slechte voeding en geen lichaamsbeweging?
Hoe natuurlijk vind jij het eigenlijk om als -enigsinds- volwassen mens babyvoeding in de vorm van zuivel te nuttigen. Is Olvarit alweer uit de handel gehaald?

Hoe luxe vind je het feit dat doordat jij en vele anderen gigantische stukken grond worden opgeoffert voor het verbouwen van groenvoer voor het vee wat je verorberd? Ook in andere delen van de wereld prijzen ze jouw "natuurlijke idee" om vervolgens vergeefs naar een grassprietje te zoeken om op te kauwen...

De mens jaagt al duizenden jaren inderdaad, maar, wie jaagt er heden ten dage nog zelf? Het verbouwen van vee om ze de schedel in te schieten noem ik geen jacht. De enkele imbicielen die nu nog met het label Jager rondlopen is bijwijze van spreken op 1 hand te tellen.

Zielig? Ik vind het niet zielig om te doden om te eten, weet hoe het een en ander in elkaar steekt en toch ben ik veganist. Er bestaat namelijk zoiets als de mogelijkheid dingen af te wegen, conclusies te trekken en te handelen.

Ieder z;n eigen ding...blijf dan ook met je poten af van andermans vlees, eieren, melk, kinderen en huiden....
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
bugge schreef op 14-01-2005 @ 11:15 :
Het heeft voor mij vooral te maken met de volgende dingen:

-de hormonen en antibiotica die in vlees zitten, vind ik te veel.
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees.

En dan nog iets, ik heb zelf moeten mee helpen om een Wild dier te strippen en te slachten, het valt allemaal mee.

Stel niemand zou meer vlees eten, daar gaan al die jagers, het is immers ook hun werk, daar gaat mijn werk om het klaar te maken, voor de wel etenende vlees consument. Maar jah, gebeurt toch nooit.

Maar ik respecteer je mening.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-01-2005 @ 23:53 :
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees.
Dat is omstreden.
Citaat:

Stel niemand zou meer vlees eten, daar gaan al die jagers, het is immers ook hun werk, daar gaat mijn werk om het klaar te maken, voor de wel etenende vlees consument. Maar jah, gebeurt toch nooit.
In dat hypothetische geval zou je mooi groenten kunnen klaarmaken.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 09:59
Verwijderd
Ik vind zielig het verkeerde woord. Zielig is een begrip wat in de natuur niet voorkomt. Onethisch vind ik dan ook een betere term.

In de bioindustrie zitten dieren gevangen in te kleine hokken en worden op een slechte manier behandeld. Aangezien de mens naar mijn mening niet principieel boven een dier staat, hoort de mens dieren niet in gevangenschap te houden. Om diezelfde reden ben ik in principe ook tegen het houden van huisdieren, tenzij je een boerderij hebt waar die dieren vrij in en uit kunnen lopen en overal rond kunnen lopen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2005, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-01-2005 @ 23:53 :
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees.
Het is niet bewezen dat het vlees van de Aldi van mindere kwaliteit is dan vlees bij andere supermarkten. Sterker nog: ik kan me nog wel herinneren dat vlees bij supermarkten als Super De Boer en Edah uit de schappen moest worden gehaald vanwege te veel schadelijke stoffen. Van de Aldi kan ik me dat niet herinneren.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:11
Freestyler*
Freestyler* is offline
zielig vinden is ook betrekkelijk
het leven is niet eerlijk
en elkaar op eten (niet de eigen soort) is juist heel natuurlijk
de bioindustrie vind ik ook niet echt een aardig systeem
maar eieren komen daar vaak ook vandaan
dus als je consequent bent, die dan ook niet eten
dan wordt het vaak al weer een veganistisch actig iets.
Maar dan kunnen we beter plantjes eten, die door straatarme arbeiders in de brandende zon van de velden worden geplukt.
Geldt niet voor al het voedsel natuurlijk, maar het gaat erom dat je niet altijd aardig en correct kunt zijn.

eigenlijk vind ik het gewoon een luxeprobleem
als je echt honger hebt, zul je wel anders piepen
desalnietemin respecteer ik ieders keuze. Als jij leiver geen vlees eet, omdat je zonder ook overleeft en je het zielig vindt, prima
Alleen je hoeft anderen er niet mee lastig te vallen
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:48
11568
11568 is offline
Ik word zo verdomd moe van het 'Je-hebt-vlees-zo-hard-nodig-argument!'
Ik ben het levende bewijs van niet Eet echt al een tijd geen vervangers meer, leef verschrikkelijk ongezond [ik eet voornamelijk pizza & patat, bijna nooit groente/fruit, rook als een ketter en ik drink ook niet gering] maar aan mij mankeert niets.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 23-01-2005 @ 14:48 :
Ik word zo verdomd moe van het 'Je-hebt-vlees-zo-hard-nodig-argument!'
Ik ben het levende bewijs van niet Eet echt al een tijd geen vervangers meer, leef verschrikkelijk ongezond [ik eet voornamelijk pizza & patat, bijna nooit groente/fruit, rook als een ketter en ik drink ook niet gering] maar aan mij mankeert niets.
Als je zo ongezond eet en van alles en nog wat vrij veel gebruikt, maakt het relatief inderdaad weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:59
Verwijderd
Ik eet een paar keer per week geen vlees, gewoon omdat ik het niet altijd zo nodig vind. Je zit er heel snel vol mee.. en al die vetten. Liever een bord sla
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 07:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
perseus schreef op 23-01-2005 @ 00:43 :
Dat is omstreden.

In dat hypothetische geval zou je mooi groenten kunnen klaarmaken.
Op groenten verdien je geen enkele cent.
Een stuk vlees bij voorbeeld een rug van een dier. Betaalt ongeveer het hele dier.

En bij vlees is het zelfde als andere producten, voor eenmaal betere kwaliteit betaal je meer, sommige mensen willen nu eenmaal een mals stukje vlees en betalen daar ook meer voor.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 08:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik ben niet helemaal vegetarisch. Als ik voor mezlef kook, maak ik zo goed als nooit vlees klaar, maar als ik met de flat mee-eet (Studentenhuis) Dan eet ik meestal wel gewoon vlees mee, dus zit op 50-50 wel/niet vlees eten.
Ik eet het niet omdat ik mezelf er fijner bij voel, de meeste vleesvervangers kwa smaak totaal niet onderdoen of zelfs lekkerder zijn dan 'echt' vlees (uitzonderingen daargelaten) en de omstandigheden waarin de meeste beesten gleeefd hebben erbarmelijk slecht zijn. Mocht ik vlees kopen, dan ga ik meestal ook op zoek naar biologisch- of scharrelvlees.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:28
11568
11568 is offline
Citaat:
perseus schreef op 23-01-2005 @ 15:25 :
Als je zo ongezond eet en van alles en nog wat vrij veel gebruikt, maakt het relatief inderdaad weinig uit.
Och ja, misschien maakt vegetariërsschap wel extra weerstand aan ofzo
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 24-01-2005 @ 08:41 :
Op groenten verdien je geen enkele cent.
Een stuk vlees bij voorbeeld een rug van een dier. Betaalt ongeveer het hele dier.

En bij vlees is het zelfde als andere producten, voor eenmaal betere kwaliteit betaal je meer, sommige mensen willen nu eenmaal een mals stukje vlees en betalen daar ook meer voor.
Op groenten verdien je toch juist meer als restaurant? De ingredienten kosten véél minder en je kunt dezelfde prijs voor het gerecht vragen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 22-01-2005 @ 05:17 :
Heeft niks met luxe te maken, in de natuur eten beesten elkaar ook op. En de mensen jaagt al duizenden jaren op dieren.
Alleen in deze moderne tijd is het opeens zielig.
Redenen zoals niet tegen kunnen, of niet lekker vinden kan ik nog begrijpen. Maar zielig vinden. Maar ja, ieder z'n eigen natuurlijk.
Ik vind het een luxe omdat ik prima overleef zonder vlees, vlees is dus een extraatje bij je eten, en dat heb ik niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 22-01-2005 @ 23:53 :
Dit is fucking bullshit, moet je ook kwaliteits vlees kopen en geen goedkope wat ligt er bij de Aldi vlees.

En dan nog iets, ik heb zelf moeten mee helpen om een Wild dier te strippen en te slachten, het valt allemaal mee.
Hormoonmaffia...ken je dat?

En lang niet alles mensen slachten beesten zelf voor hun voedsel. Ik hoor vaak genoeg kreten van afschuw als zoiets op tv is oid.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-01-2005 @ 15:30 :
Op groenten verdien je toch juist meer als restaurant? De ingredienten kosten véél minder en je kunt dezelfde prijs voor het gerecht vragen
Dat valt wel mee, ligt aan het seizoen, maar je verdient aan een stukje vlees nog het meeste. Is ook het duurste wat op het bord ligt.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:57
goddezzz
Avatar van goddezzz
goddezzz is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-01-2005 @ 14:11 :
Alleen je hoeft anderen er niet mee lastig te vallen
Ik val niemand lastig op het gebied van wel of niet vlees eten. (Er zullen heus wel vegetariërs zijn die het wel doen). Maar men valt mij er juist lastig mee. Nooit kan ik een fatsoenlijk genieten van mijn sojaburgertje of ze denken meteen dat ik ze aanval Meestal komen ze met smoesjes aanzetten als: Het helpt toch niet, het is zo duur en blablabla. (Dan verdenk ik ze ervan dat ze het vlees eten toch op hun geweten hebben)

Maar goed. Ik eet geen vlees aangezien ik vind dat je respect moet hebben voor het leven.
Ik doe het niet alleen voor de dieren. Maar ik doe het vooral voor mezelf!
Of men daardoor verlies lijdt in de horeca kan me weinig schelen. Ik vind namelijk leven belangrijker als geld.
En als je werkelijk achter je keuze staat kun je best je hele leven zonder vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:21
5803
5803 is offline
ik heb er eigenlijk nooit zelf voor gekozen vegetarier te zijn (mijn ouders waren het ook, had weinig te kiezen, et was er gewoon nooit) maar nu ben ik blij datik vegetarier ben vooral om mijn eigen gezondheid en de honger die er nog in de wereld is. het is toch logischer mensen met honger die 5kilo graan op te eten ipv een bioindustriedier die 20 kilo graan te laten eten?
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.