Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
of in deze situatie.. Misschien kan je beter hulp zoeken. Als je het idee hebt dat dat niet werkt zou ik ook een jaartje stoppen en alles voor jezelf op een rijtje zetten.. Ik ben ook gestopt met school. En het bevalt me natuurlijk niet, het liefste ga ik naar school. maar ik ben dan ook niet gestopt omdat het niet ging. maar ik kan me voorstellen in jouw situatie dat je wil stoppen, ik zou dat dan ook doen. Misschien eerst professionele hulp zoeken die jou met je problemen kan helpen? succes ermee! |
![]() |
|
Verwijderd
|
proffessionele hulp heb ik. ik zit ook al een aantal jaar in de problemen en ben de afgelopen jaren nauwelijks vooruit gekomen. 3de klas blijven zitten en toen ik nog een jaar ozu blijven zitten ben ik overgegaan naar de vrije school. maar door opnames en steeds maar halve dagen volgen kan ik zoiezo geen diploma halen. misschien dat het over een paar jaar wel lukt, maar nu niet.
|
![]() |
|
ik ben zelf ooit gestopt met een opleiding, maar dat was een mbo-opleiding (informatica). ik kan niet zeggen dat ik daar ooit spijt van heb gehad, maar ik weet wel dat ik toen erg blij was met mijn mavo-diplomaatje. dat stelt niet veel voor, maar zorgde er wel voor dat ik nog allerlei andere mogelijkheden had.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Stoppen met school is natuurlijk niet echt een goede keuze als je een beetje een goede toekomst wil opbouwen. Toch denk ik, als school echt niet meer gaat, dat je best (voor een tijdje) kunt stoppen. Er zullen genoeg mensen zijn die volledig in het nul zijn geraakt door te stoppen, maar ook genoeg die het wel gelukt is. En mocht het na een tijdje beter gaan, kun je je opleiding alsnog hervatten natuurlijk. Maar, bedenk wel goed dat je zonder opleiding niet veel kan! Sterkte!
||
Verwijderd
|
Citaat:
En doe je vmbo of havo etc? Stoppen met school is een zware beslissing. Je kunt niet zomaar weer teruggaan. Avondschool en thuisstudie blijken ook erg zwaar. Kun je niet een niveau lager doen en daar je diploma halen? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou echt niet stoppen. Ik heb zoiets van: werken kan je nog jaren lang doen. Ik wil echt zo lang mogelijk blijven leren. Denk dat je later misschien ook wel spijt krijgt als je stopt met school, want je hebt dat geen diploma. Het zal waarschijnlijk wel zwaar zijn, maar ik zou zeggen: zet door, daar heb je later alleen maar profijt van.
|
![]() |
||
Citaat:
Nu zit ik op het gymnasium en op de meest moeilijke momenten besluit ik toch altijd weer om door te gaan. Ik moet en zal dat diploma. Ik weet wel dat hoe minder je aan school doet en hoe vaker je ermee stopt hoe meer dat een gewoonte wordt; je krijg vanzelf weer de aandrang om er mee te kappen, zij het voor een tijdje. Niet aan toegeven. 2 Uur per dag is echt niet veel, dat kan je best. Wat mij geholpen heeft is mezelf zo min mogelijk in een uitzonderingspositie te plaatsen. Probeer niet telkens excuses voor jezelf te vinden waarom jij zo uitzonderlijk bent dat je zus of zo moet of school niet af zou hoeven maken. En besluiten nemen in plaats van proberen. Je besluit iets en je doet het. Als er echts iets in je zit wat maakt dat je ermee wilt stoppen of dat je op een negatieve manier beïnvloedt (zoals bij mij) waardoor het zelfs op je lichaam kan slaan heb je echt een probleem. Dan zorgt dat sabotagedeeltje in jezelf ervoor dat je niet naar school KAN ook al wil je nog zo graag want je bent gewoon simpelweg ziek. Wat je daar dan mee moet weet ik ook niet, daar ben ik zelf nog helemaal niet uit. Het i.i.g niet negeren en proberen uit te vinden waarom dat zo is en wanneer het het meest/minst aanwezig is. Ik zou je natuurlijk kunnen verwijzen naar een of andere pscyholoog maar helaas heeft dat mij niks geholpen. De regressietherapeut trouwens wel, alleen toevallig niet op dit vlak. (was iets anders) Misschien allemaal lulkoek voor jou, want ik weet niet wat op jou van toepassing is maar goed...misschien helpt het wel.
||
Citaat:
|
Ik heb na 2 jaar mijn boekhoudopleiding afgebroken, omdat ik het dus echt niet leuk vond en slechte cijfers haalde. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die opleiding 2 jaar ben blijven doen, terwijl ik aan het einde van de 1ste al wist dat het niets zou worden.
Ik doe nu mbo sociaal juridisch en dat bevalt me een stuk beter Als je wilt stoppen, moet je dat doen. Je kunt later altijd nog een avondopleiding volgen in je vrije tijd. ![]() Als jij twijfelt over of je je diploma gaat halen, is het misschien beter om een tijdje ertussenuit te gaan. Wie weet helpt het.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
17 jaar stoppen met school tot nieuwe schooljaar Repsajman | 2 | 04-04-2016 13:42 | |
Studeren |
stoppen met school? xSunshinex | 6 | 26-02-2011 19:45 | |
Algemene schoolzaken |
Stoppen met school? :( sharpay098 | 16 | 06-01-2009 14:57 | |
Algemene schoolzaken |
vroegtijdig stoppen met school Mr.Ed. | 8 | 26-08-2005 06:01 | |
Algemene schoolzaken |
(tijdelijk) stoppen met school? SilentFairy | 22 | 08-12-2003 13:34 | |
Algemene schoolzaken |
stoppen met school Liselotje | 4 | 12-12-2001 19:25 |