Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 19:31
Verwijderd
door allerlei problemen lukt het me niet om fatsoenlijk te functioneren, ook niet op school. ik volg nu 2 uurtjes per dag maar dat gaat amper. daarom wil ik misschiein stoppen met school. ik weet niet of er mensen zijn hier die ook gestopt zijn met school die mij kunnen vertellen hoe zij dat hebben ervaren. wat ben je gaan doen? beviel dat? en heb je later toch nog een opleiding afgemaakt en hoe beviel dat?
ik wil een verstandig besluit nemen dus als jullie me kunnen helpen, graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2004, 19:58
Essie_88
Essie_88 is offline
ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mij broer is ook gestopt met school. hij is gaan werken bij een autobedrijf en is nu begonnen met een avondstudie. het bevalt hem iig erg goed. hij werkt nu 4 dagen in de week en gaat 2 avonden naar school. volgens mij kun je dit bij heel veel bedrijven op deze manier doen, dus ik zou zeggen probeer het eens

suc6, xxx
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:07
Ndimension
Ndimension is offline
Als je wilt stoppen, moet je het doen.
Erg slim is het niet, tenzij je een genie bent en de wereld versteld zult staan van je kwaliteiten en zodoende bergen met geld zult verdienen.
Zo'n middelbaarschool diplomaatje wil niet veel zeggen natuurlijk, maar het is wel je toegant tot een mbo/hbo/universitaire opleiding met zo'n diploma kun je vervolgens makkelijk een baan vinden.
Je kunt ook nog altijd als je 21 bent een Colloquium Doctum examen doen, daarmee kun je aan de universiteit studeren.
Oud 24-11-2004, 21:26
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
als het niet meer gaat moet je ermee stoppen.
Ik ben er ook mee gestopt door situaties thuis.
En is me erg goed bevallen, heb toen jaartje gewerkt.
En daarna toen alles weer goed ging thuis enzo, en de opleiding afgemaakt. En dat ging erg goed.

Dus stop er een jaartje mee zou ik zeggen, en kan je daarna nog wel altijd kijken of je verder wilt gaan met de opleiding.
Oud 24-11-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 24-11-2004 @ 20:31 :
ik wil een verstandig besluit nemen
Niet stoppen dus. Probeer een andere school of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 22:58 :
Niet stoppen dus. Probeer een andere school of iets dergelijks.
Precies of hulp bij je problemen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 22:51
Balance
Balance is offline
Hoe lang zou je nog moeten om een diploma te halen?
Oud 25-11-2004, 05:30
Verwijderd
nooit met school stoppen, ik denk dat wel met school stoppen het onverstandigste is wat je kan doen
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 08:47
fib
fib is offline
Ik lees dat je in de 10e klas zit van de vrije school. Betekend dat dat je nog 2 jaar moet??? (vrijeschool is toch tot klas 12 ofzo??)

Als het even tegen zit moet je niet meteen stoppen met school, want dit kan heel bepalend zijn voor je toekomst. Dus probeer maar even flink doortebijten. Ik heb het in me examenjaar best wel moeilijk gehad, nu zit ik op het HBO en het gaat lekker!

fib
Oud 25-11-2004, 09:53
cyntha
cyntha is offline
Ik ben na 2 maanden gestopt met de opleiding toerisme en recreatie, omdat het door ziekte echt niet meer te doen was. Ik had lesdagen van half 9 tot half 6 en kwam halfdood thuis aan. Ik ging eraan onderdoor. Zelf wilde ik echt niet stoppen. Maar mijn ouders hebben me van school gehaald en daar ben ik achteraf heel erg blij om. Ik heb eerst een maand niks gedaan, omdat ik niks meer kon. Had totaal geen energie meer. Daarna ben ik begonnen met thuisstudie's en daar ben ik nog steeds mee bezig. Als ik jou was zou ik er wel heel erg goed over na denken voordat je stopt. Het verpest je toekomst en het is absoluut niet leuk om niet te kunnnen werken of naar school toe te kunnen. Zelf wil ik heel erg graag terug naar school of gaan werken, omdat ik het contact met andere mensen mis en gewoon om mezelf nuttig te voelen. Maar in mijn situatie is dat nog steeds niet mogelijk helaas.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 10:02
alpha
alpha is offline
Citaat:
10e klas vrije school
ik weet niet hoe dat zit?? Maar als het dus nog gewoon vergelijkbaar met de middelbare school is, zou ik niet zomaar stoppen maar eerst naar een oplossing zoeken. Of nee, zoek eerst naar de oorsprong van je probleem en dan kan je er misschien iets aan/mee doen
Oud 25-11-2004, 12:06
nou en
nou en is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-11-2004 @ 06:30 :
nooit met school stoppen, ik denk dat wel met school stoppen het onverstandigste is wat je kan doen
hoe kun je dat nou zeggen... wat nou als de opleiding je niet bevalt ofzo..
of in deze situatie.. Misschien kan je beter hulp zoeken. Als je het idee hebt dat dat niet werkt zou ik ook een jaartje stoppen en alles voor jezelf op een rijtje zetten..

Ik ben ook gestopt met school. En het bevalt me natuurlijk niet, het liefste ga ik naar school. maar ik ben dan ook niet gestopt omdat het niet ging. maar ik kan me voorstellen in jouw situatie dat je wil stoppen, ik zou dat dan ook doen. Misschien eerst professionele hulp zoeken die jou met je problemen kan helpen?

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:36
Verwijderd
proffessionele hulp heb ik. ik zit ook al een aantal jaar in de problemen en ben de afgelopen jaren nauwelijks vooruit gekomen. 3de klas blijven zitten en toen ik nog een jaar ozu blijven zitten ben ik overgegaan naar de vrije school. maar door opnames en steeds maar halve dagen volgen kan ik zoiezo geen diploma halen. misschien dat het over een paar jaar wel lukt, maar nu niet.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:44
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ben zelf ooit gestopt met een opleiding, maar dat was een mbo-opleiding (informatica). ik kan niet zeggen dat ik daar ooit spijt van heb gehad, maar ik weet wel dat ik toen erg blij was met mijn mavo-diplomaatje. dat stelt niet veel voor, maar zorgde er wel voor dat ik nog allerlei andere mogelijkheden had.
Oud 01-12-2004, 19:54
Venomous
Venomous is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 24-11-2004 @ 21:07 :
Je kunt ook nog altijd als je 21 bent een Colloquium Doctum examen doen, daarmee kun je aan de universiteit studeren.
Is 21 jaar de enige criteria waar je aan moet voldoen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:09
-00333-
-00333- is offline
Stoppen met school is natuurlijk niet echt een goede keuze als je een beetje een goede toekomst wil opbouwen. Toch denk ik, als school echt niet meer gaat, dat je best (voor een tijdje) kunt stoppen. Er zullen genoeg mensen zijn die volledig in het nul zijn geraakt door te stoppen, maar ook genoeg die het wel gelukt is. En mocht het na een tijdje beter gaan, kun je je opleiding alsnog hervatten natuurlijk. Maar, bedenk wel goed dat je zonder opleiding niet veel kan! Sterkte!
Oud 02-12-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 25-11-2004 @ 20:36 :
proffessionele hulp heb ik. ik zit ook al een aantal jaar in de problemen en ben de afgelopen jaren nauwelijks vooruit gekomen. 3de klas blijven zitten en toen ik nog een jaar ozu blijven zitten ben ik overgegaan naar de vrije school. maar door opnames en steeds maar halve dagen volgen kan ik zoiezo geen diploma halen. misschien dat het over een paar jaar wel lukt, maar nu niet.
Je doet 10e klas vrije school, waarmee is dat vergelijkbaar?
En doe je vmbo of havo etc?
Stoppen met school is een zware beslissing. Je kunt niet zomaar weer teruggaan. Avondschool en thuisstudie blijken ook erg zwaar. Kun je niet een niveau lager doen en daar je diploma halen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 01:12
Verwijderd
Ik zou echt niet stoppen. Ik heb zoiets van: werken kan je nog jaren lang doen. Ik wil echt zo lang mogelijk blijven leren. Denk dat je later misschien ook wel spijt krijgt als je stopt met school, want je hebt dat geen diploma. Het zal waarschijnlijk wel zwaar zijn, maar ik zou zeggen: zet door, daar heb je later alleen maar profijt van.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 14:29
Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik ben ook gestopt met school omdat het even niet meer ging.. ik ga nu tijdelijk werken en in september begin ik weer maar dan BBL ipv BOL. Mss ook een idee voor jou om een 'pauze' te houden..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:06
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 24-11-2004 @ 20:31 :
door allerlei problemen lukt het me niet om fatsoenlijk te functioneren, ook niet op school. ik volg nu 2 uurtjes per dag maar dat gaat amper. daarom wil ik misschiein stoppen met school. ik weet niet of er mensen zijn hier die ook gestopt zijn met school die mij kunnen vertellen hoe zij dat hebben ervaren. wat ben je gaan doen? beviel dat? en heb je later toch nog een opleiding afgemaakt en hoe beviel dat?
ik wil een verstandig besluit nemen dus als jullie me kunnen helpen, graag!
Ik ben ontzettend vaak gestopt met school en ben net zo vaak weer begonnen.
Nu zit ik op het gymnasium en op de meest moeilijke momenten besluit ik toch altijd weer om door te gaan. Ik moet en zal dat diploma.

Ik weet wel dat hoe minder je aan school doet en hoe vaker je ermee stopt hoe meer dat een gewoonte wordt; je krijg vanzelf weer de aandrang om er mee te kappen, zij het voor een tijdje.
Niet aan toegeven.

2 Uur per dag is echt niet veel, dat kan je best.

Wat mij geholpen heeft is mezelf zo min mogelijk in een uitzonderingspositie te plaatsen. Probeer niet telkens excuses voor jezelf te vinden waarom jij zo uitzonderlijk bent dat je zus of zo moet of school niet af zou hoeven maken.

En besluiten nemen in plaats van proberen. Je besluit iets en je doet het.

Als er echts iets in je zit wat maakt dat je ermee wilt stoppen of dat je op een negatieve manier beïnvloedt (zoals bij mij) waardoor het zelfs op je lichaam kan slaan heb je echt een probleem. Dan zorgt dat sabotagedeeltje in jezelf ervoor dat je niet naar school KAN ook al wil je nog zo graag want je bent gewoon simpelweg ziek.
Wat je daar dan mee moet weet ik ook niet, daar ben ik zelf nog helemaal niet uit.
Het i.i.g niet negeren en proberen uit te vinden waarom dat zo is en wanneer het het meest/minst aanwezig is.
Ik zou je natuurlijk kunnen verwijzen naar een of andere pscyholoog maar helaas heeft dat mij niks geholpen.
De regressietherapeut trouwens wel, alleen toevallig niet op dit vlak. (was iets anders)

Misschien allemaal lulkoek voor jou, want ik weet niet wat op jou van toepassing is maar goed...misschien helpt het wel.
Oud 14-12-2004, 19:49
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
per piacere schreef op 25-11-2004 @ 06:30 :
precies en jah ik weet niet wat er aan de hand is maar als nu thuis zou gaan zitten of gaan werken, zou dat dan helpen?
Oud 14-12-2004, 20:45
Verwijderd
mocht het helpen
bij mij in de klas zit nu een jongen van 20
3 jaar geleden gestopt met school, had er geen zin meer in etc
toch nu terug naar 5vwo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 09:21
Droomz
Droomz is offline
Ik heb na 2 jaar mijn boekhoudopleiding afgebroken, omdat ik het dus echt niet leuk vond en slechte cijfers haalde. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die opleiding 2 jaar ben blijven doen, terwijl ik aan het einde van de 1ste al wist dat het niets zou worden.
Ik doe nu mbo sociaal juridisch en dat bevalt me een stuk beter

Als je wilt stoppen, moet je dat doen.
Je kunt later altijd nog een avondopleiding volgen in je vrije tijd. Als je misschien weer wel gemotiveerd bent om naar school te gaan en als het weer wat rustiger is enzo.

Als jij twijfelt over of je je diploma gaat halen, is het misschien beter om een tijdje ertussenuit te gaan. Wie weet helpt het.
Oud 22-12-2004, 14:42
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Droomz schreef op 22-12-2004 @ 10:21 :
Ik heb na 2 jaar mijn boekhoudopleiding afgebroken, omdat ik het dus echt niet leuk vond en slechte cijfers haalde. Ik heb er nog steeds spijt van dat ik die opleiding 2 jaar ben blijven doen, terwijl ik aan het einde van de 1ste al wist dat het niets zou worden.
Ik doe nu mbo sociaal juridisch en dat bevalt me een stuk beter

Als je wilt stoppen, moet je dat doen.
Je kunt later altijd nog een avondopleiding volgen in je vrije tijd. Als je misschien weer wel gemotiveerd bent om naar school te gaan en als het weer wat rustiger is enzo.

Als jij twijfelt over of je je diploma gaat halen, is het misschien beter om een tijdje ertussenuit te gaan. Wie weet helpt het.
Bij de TS is er denk ik wel wat anders aan de hand dan niet leuk vinden en volgensmij volgt ze nog middelbare school, dat kun je leuk vinden of niet maar daar gaat t dan even niet om.
Reageren

Regels voor berichten