Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2004, 16:33
*ABC*
*ABC* is offline
Ik weet niet of dit topic hier hoort, sorry anders.

Maar de laatste tijd is mijn haar echt superdroog. Als ik het was, smeer ik er spul in, iets vettigs. Het verzorgt wel maar nog steeds is mijn haar na twee dagen alweer stro.

Weet iemand misschien iets wat het niet zo droog maakt? De shampoo's voor droog haar werken namelijk niet
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:36
Verwijderd
Je haar pas wassen als dat nodig is (dus als het stinkt of bij de wortels vet begint te worden) scheelt al (tenzij je dat al deed). De andere dagen kun je dan het best een douchemuts dragen. En alleen het haar wassen dat je hoofdhuid aanraakt.
Verder kun je cremevoeding kopen (dat spoel je niet uit) en dat elke dag in je haar smeren, niet te veel ervan want dan lijkt het vet, maar gewoon net genoeg om je haar in orde te houden . Elke week een haarmasker kan ook.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 16:48
*ABC*
*ABC* is offline
Ja, dat doe ik allemaal al.

Ik was maar een a twee keer per week, cremespoeling en af en toe haarmasker.

Niet dat het helpt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 21:53
Eazy E
Eazy E is offline
conditioner helpt nog beter dan cremespoeling.. iig bij mij..
en je hebt ook creme die je in je haar kunt doen als het droog is conditioner creme heet dat geloof ik..
droge lucht haargel en je haar vast zetten in knot, kunnen het ook droger maken..
ik heb ook ergens gelezen dat je ongeveer 2 uur voordat je je haar wast olijfolie in je haar kunst smeren.. Weet alleen niet of het helpt
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 22:15
thunder110
thunder110 is offline
niet te warm wassen
echt álle shampoo uit je haar wassen, niet stoppen met uitspoelen als het nog 'smooth' aanvoelt
geen vet in je haar smeren, gel kan wel
niet fohnen
niet kammen als het nat is
Oud 08-12-2004, 23:42
Balance
Balance is offline
- je hoofdhuid masseren
- niet fohnen
Oud 10-12-2004, 10:07
kandyrat
kandyrat is offline
zo'n klein flesje charles worthington hair repair (of hoe heet dat spul.. ) kan je ook kopen, ik had eerst ook last van droog haar en dat spul hielp echt!

nu heb ik mijn haar gestyled bij de kapper, dat is ook niet goed voor je haar maar om een of andere reden lijkt het nu niet meer droog..?.. misschien ook proberen?

dat charles worthington spul werkt iig erg goed vind ik.
Oud 10-12-2004, 19:05
Verwijderd
Ik weet niet of je naast een centrale verwarming slaapt? Anders is het slim je bed te verzetten dat je er ver vanaf ligt..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:45
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Je haar spoelen met koud water....brrr.... maar het went het helpt een beetje. Ik heb ook ooit gelezen over iemand die haar haren niet vaak met shampoo waste. Maar bijv. 2x per week heel lang en grondig spoelen met lauw water, en maar eens in de maand met shampoo.
Ik weet niet of het werkt...??? Misschien!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Haarmaskers werken wel echt goed. Beter dan cremespoeling of cremevoeding.
Daarnaast kun je dingen kopen zoals L'oreal anti-frizz cure. Daar heb je een druppel van nodig, en je haar wordt er net niet vet van (omdat je amper wat gebruikt), maar het maakt alle verschil. En tegelijkertijd is het mooi, en is het een kuur.
In het weekend kun je bijvoorbeeld druivenpitolie (van bertolli geloof ik) gemixt met jojoba en amandelolie (van de tuinen) en olijfolie (bertolli) in je haren doen. Maar je kunt natuurlijk ook alleen maar druivenpit&olijf, of alleef olijfolie in je haren doen.
En dan na een dag lang in vettige haren rondlopen en geslapen te hebben (met een baddoek op je kussen) wassen. Echt mooi haar heb je daarna. Ook nog ff een haarmaskertje dan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:07
coopergirl
coopergirl is offline
Frizz easy... Kost wel plus/ mines 11 euro zoveel.. Als je van zacht/ glad/ glanzend/ onnatuurlijk gezond uitziend haar houdt, kun je dit misschien proberen? Een beetje van dat serum in handdoekdroog haar masseren and that will do the work

(je kunt btw ook een haarmasker van rauwe eieren maken... Klinkt heel vunzig en dat is het ook

Smeer eens per maand de hoofdhuid goed in met olijfolie.
Een half koffiekopje olie, bijvoorbeeld olijfolie,
in de uiteinden kneden, een beetje laten intrekken,
vervolgens wassen zoals altijd. En het glanst weer als nieuw!
Bovenstaande vind ik persoonlijk ook niet zo'n fris gevoel )
Oud 14-12-2004, 19:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-12-2004 @ 20:07 :
Frizz easy... Kost wel plus/ mines 11 euro zoveel.. Als je van zacht/ glad/ glanzend/ onnatuurlijk gezond uitziend haar houdt, kun je dit misschien proberen?
Als je van zacht, glad, glanzend natuurlijk gezond uitziend haar houdt, neem dan l'oreal anti frizz cure.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten