Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 16:17
T_ID
T_ID is offline
Het aantal "help ik moet een betoog houden en ik weet zelfs nog geen stelling"-topics op moderne talen is redelijk groot.

Mischien is het een idee hiervoor een sticky topic, of mischien beter, een subforum te openen.

Mischien een topic met een rijtje "eeuwige thema's" als pro/contra doodstraf, politiek links/rechts. Zoiets zou al schelen voor mensen die niet op een stelling kunnen komen.

Idee, of weg ermee?
Oud 25-01-2005, 16:47
Balance
Balance is offline
Het idee van een subforum vind ik niks. Ik hou persoonlijk niet zo van subfora en al helemaal niet als het op een forum is waar het toch al niet zo druk is.

Het idee van het sticky topic daarentegen vind ik wel goed. Op zowel MV als MT wordt vaak om maatschappelijke problemen gevraagd om een betoog of werkstuk over te maken, dus het zou inderdaad een hoop dubbele vragen schelen.
Oud 25-01-2005, 21:31
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jah, wat strooit iedereen toch met subfora? Een subforum moet je alleen instellen als het onderwerp zoveel aangesneden wordt dat het de andere onderwerpen overspoelt...
Oud 26-01-2005, 09:09
Flit
Flit is offline
Niet helemaal ontopic, maar gaat wel over MT:
Er zijn ook veel topics van mensen die een verslag willen hebben en dat maar op MT vragen in plaats van op het werkstukkengedeelte van scholieren.com te kijken. Misschien moet dat iig in de mededeling worden gezet of zo?
Oud 26-01-2005, 15:15
M-Leentje
M-Leentje is offline
Het zou inderdaad mooi zijn als daar wat aan gedaan zou kunnen worden.. Al diezelfde vragen, om stellingen, vaak over een onderwerp waarover een tijdje terug al vanalles gevraagd is.

Waar misschien ook wat aan gedaan kan worden ( zelfde sub forum) is: Vaak stellen mensen een vraag voor een werkstuk betoog etc. Je gaat daar voor kijken, en dan dingen bedenken, opzoeken etc. en dan merk je later dat de deadline al geweest is, dat mensen er dus niets meer aan hebben. Kan het mss duidelijker gemaakt worden tot wanneer mensen een reactie kunnen gebruiken? Of is dat helemaal aan de TS zelf?
Oud 29-01-2005, 19:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Flit schreef op 26-01-2005 @ 10:09 :
Niet helemaal ontopic, maar gaat wel over MT:
Er zijn ook veel topics van mensen die een verslag willen hebben en dat maar op MT vragen in plaats van op het werkstukkengedeelte van scholieren.com te kijken. Misschien moet dat iig in de mededeling worden gezet of zo?
Volgens mij valt dat wel mee. Meestal komt men juist op de huiswerkfora omdat men op het huiswerkgedeelte niets kon vinden.
Maar goed, een zinnetje toevoegen in de mededeling kan best.
Oud 29-01-2005, 19:56
Balance
Balance is offline
Citaat:
M-Leentje schreef op 26-01-2005 @ 16:15 :
Waar misschien ook wat aan gedaan kan worden ( zelfde sub forum) is: Vaak stellen mensen een vraag voor een werkstuk betoog etc. Je gaat daar voor kijken, en dan dingen bedenken, opzoeken etc. en dan merk je later dat de deadline al geweest is, dat mensen er dus niets meer aan hebben. Kan het mss duidelijker gemaakt worden tot wanneer mensen een reactie kunnen gebruiken? Of is dat helemaal aan de TS zelf?
Ik ben bang dat daar vooral offtopic posts van komen. Meestal komen mensen pas een paar dagen van te voren met hun vraag aanzetten. Als iemand dan verplicht moet zeggen 'ik heb voor morgen [...] nodig', dan ben ik bang dat je alleen maar reacties krijgt als 'ben je lekker op tijd mee'.
Terwijl, als er geen deadline bij zou staan, dan zouden mensen wél gewoon antwoord geven, denk ik.

Maar ik zal eens vragen wat Boogie ervan vindt.
Oud 30-01-2005, 10:54
Flit
Flit is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-01-2005 @ 20:54 :
Volgens mij valt dat wel mee. Meestal komt men juist op de huiswerkfora omdat men op het huiswerkgedeelte niets kon vinden.
Maar goed, een zinnetje toevoegen in de mededeling kan best.

Vaak kunnen mensen idd niets vinden op het huiswerk gedeelte, maar er waren de laatste tijd ook veel posts over verslagen die wel in het huiswerk gedeelte stonden, vandaar deze opmerking.
Oud 30-01-2005, 13:26
T_ID
T_ID is offline
Dus een sticky met een lijst van debatvragen en eventuele plaatsen om bronnen te zoeken is een goed idee?

Mocht iemand nog tijdloze stellingen weten, zou posten ervan in deze topic een goede manier zijn om de sticky voor te bereiden?
Oud 31-01-2005, 12:05
M-Leentje
M-Leentje is offline
Er is toch al een sticky forum voor de links op Moderne Talen? Zou je dan mss daar niet een apart gedeelte kunnen maken voor dat soort dingen?

Ook: Stellingen en debateren blijft doorgaan, en er zullen een hoop scholieren naar vragen. Je kunt moeilijk alles bewaren en neerzetten etc, ook omdat ze er zelf over moeten nadenken lijkt mij ( dat is juist de oefening daarvan). Het is idd wel een groot deel van alle posts daar, ik weet het. Mss zou je een lijst van bronnen kunnen maken voor bepaalde groepen stellingen etc. Ook vind ik dat je met een beetje zoekwerk al genoeg kan vinden, er zijn zoveel internetpagina's en met een beetje werk heb je al aardig wat..
We moeten ze het niet té gemakkelijk gaan maken!
Oud 02-02-2005, 18:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
M-Leentje schreef op 31-01-2005 @ 13:05 :
Er is toch al een sticky forum voor de links op Moderne Talen? Zou je dan mss daar niet een apart gedeelte kunnen maken voor dat soort dingen?

Ook: Stellingen en debateren blijft doorgaan, en er zullen een hoop scholieren naar vragen. Je kunt moeilijk alles bewaren en neerzetten etc, ook omdat ze er zelf over moeten nadenken lijkt mij ( dat is juist de oefening daarvan). Het is idd wel een groot deel van alle posts daar, ik weet het. Mss zou je een lijst van bronnen kunnen maken voor bepaalde groepen stellingen etc. Ook vind ik dat je met een beetje zoekwerk al genoeg kan vinden, er zijn zoveel internetpagina's en met een beetje werk heb je al aardig wat..
We moeten ze het niet té gemakkelijk gaan maken!
Je eerste opmerking snap ik niet. Is dat niet gewoon hetzelfde als een subforum?

Wat betreft het tweede gedeelte ben ik het niet met je eens. We kunnen de stellingen prima bewaren. En dat ze zelf moeten oefenen en dat we het hen niet te makkelijk mogen maken daar ben ik het niet mee eens.
Oud 03-02-2005, 19:28
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-02-2005 @ 19:29 :
Je eerste opmerking snap ik niet. Is dat niet gewoon hetzelfde als een subforum?

Wat betreft het tweede gedeelte ben ik het niet met je eens. We kunnen de stellingen prima bewaren. En dat ze zelf moeten oefenen en dat we het hen niet te makkelijk mogen maken daar ben ik het niet mee eens.
Ik bedoelde er alleen mee dat als je alle stellingen wil gaan bewaren, dat ontzettend veel en grote stukken tekst wordt. Ook hebben die opdrachten vaak veel met actualiteit te maken, en dan zou je het steeds moeten vernieuwen. Wat geen probleem is, maar dan moet dat wel gebeuren. Wat ik me daarbij ook afvroeg is hoe vaak mensen daar nou naar kijken. Vaak posten ze vragen over stellingen voor argumenten, en kijken ze niet veel verder. ( lang niet altijd zo, maar het gebeurd wel. ) Het is dan de vraag of zo'n lijst met stellingen en argumenten effectiever is dan een post. Iedereen heeft zo zijn eigen kanten en wil het onderwerp van een bepaalde kant belichten. Dat zou je dan duidelijk kunnen aangeven in een post.

Wat mijn laatste zin betreft, dat was gewoon een grapje... Zo bedoelde ik het tenminste..
Oud 06-02-2005, 14:43
Balance
Balance is offline
Het grote Stellingen topic staat er: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1095679

Boogie en ik hebben ervoor gekozen om hem op MV te plaatsen, aangezien het daar toch het meest te maken heeft. We hebben hem niet sticky gemaakt. Als ie echt zo populair is, dan wordt ie vanzelf wel vaak genoeg geupt.

Het zinnetje in de mededeling ga ik zo toevoegen.

Wat betreft de opmerking dat mensen het toch altijd van een andere kant willen belichten: dat is waar. Daarom kun je ook gewoon in het stellingen topic jouw onderwerp of stelling plaatsen en er vragen om argumenten van anderen. We gaan ideeën dus niet toevoegen aan de lijst: het blijven losse posts. Mensen die hun stelling al weten hoeven het topic niet door te zoeken en kunnen meteen een bericht plaatsen. Mensen die nog geen onderwerp weten kunnen rustig door het topic lezen om op ideeën te komen.
Oud 06-02-2005, 21:24
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-02-2005 @ 15:43 :
Het grote Stellingen topic staat er: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1095679

Wat betreft de opmerking dat mensen het toch altijd van een andere kant willen belichten: dat is waar. Daarom kun je ook gewoon in het stellingen topic jouw onderwerp of stelling plaatsen en er vragen om argumenten van anderen. We gaan ideeën dus niet toevoegen aan de lijst: het blijven losse posts. Mensen die hun stelling al weten hoeven het topic niet door te zoeken en kunnen meteen een bericht plaatsen. Mensen die nog geen onderwerp weten kunnen rustig door het topic lezen om op ideeën te komen.
Dat klinkt idd ontzettend goed zo!! Goed idee, en fijn dat er nu dus wat aan gedaan is..!
Reageren

Regels voor berichten