Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 16:30
Soulflame
Soulflame is offline
Hey allemaal,

Ik fitness al ruim een jaar nu, maar sinds een paar weken komt er ook een meisje elke week die er leuk uitziet en ik graag beter wil leren kennen. Ik denk dat zij het ook wel wil, want we staren vaak naar elkaar..

Mijn grote vraag is nu hoe ik haar het beste kan benaderen. Tijdens het fitnessen is het denk ik toch moeilijk om een gesprekje te beginnen.. dus zou ik moeten wachten tot erna? Of als ze even wat rust neemt tussen de sessies door?

Ik kan op zich wel redelijk improviseren, maar het is dus vooral het begin waar ik even mee zit.

Alvast bedankt
Oud 04-01-2005, 16:33
bracelance
bracelance is offline
misschien kan ze je een apparaat uitleggen?
Oud 04-01-2005, 16:35
look-to-me
look-to-me is offline
Citaat:
Soulflame schreef op 04-01-2005 @ 17:30 :
Hey allemaal,

Ik fitness al ruim een jaar nu, maar sinds een paar weken komt er ook een meisje elke week die er leuk uitziet en ik graag beter wil leren kennen. Ik denk dat zij het ook wel wil, want we staren vaak naar elkaar..

Mijn grote vraag is nu hoe ik haar het beste kan benaderen. Tijdens het fitnessen is het denk ik toch moeilijk om een gesprekje te beginnen.. dus zou ik moeten wachten tot erna? Of als ze even wat rust neemt tussen de sessies door?

Ik kan op zich wel redelijk improviseren, maar het is dus vooral het begin waar ik even mee zit.

Alvast bedankt

hahha oei moeilijk weetje....probeer contact te krijgen eerst door bijvoorbeeld erst hallo te zeggen zo ga je steeds verder.. na een tijdje moet je gewon vragen of jullie de ofeningen samen kunnen doen??? want je spieren hebben to8 een minuut rust nodig en dan kan zij wel trainen, in die tussentijd kan jij al het nodige eruithalen
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:35
WolterB
WolterB is offline
Probeer aan de praat te raken tijdens t fitnessen ofzo
Als je echt met iemand in contact wilt komen, dan lukt dat heus wel, mits diegene voor je weg loopt
En pak een moment eruit waarop t voor jou goed en ongeforceerd overkomt om een gesprekje met dr aan te knopen.

En hoe je beginnen gaat, moet je zelf maar verzinnen, want dat weet jij ws wel t beste en jij weet hoe je niet geforceerd over zult komen lijkt me
Oud 04-01-2005, 16:36
look-to-me
look-to-me is offline
Citaat:
Soulflame schreef op 04-01-2005 @ 17:30 :
Hey allemaal,

Alvast bedankt

en trouwes sorry dat ik zo slecht type maar ik heb een frane toetsenbord voor me
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:36
Verwijderd
Ik zag eergister ook een leuke meid bij fitness..ze was aan het trainen met haar moeder (dacht ik) ..had wel gelijk maar goed. Ze zat net beetje te puffen en ik liep er onopvallend langs en zei"niet al te zwaar he''..zij beetje lachen..en dan heb je al iets om verder te praten.
Als het alleen bij aankijken blijft schiet het toch niet op
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:46
Soulflame
Soulflame is offline
Het lijkt me juist al snel geforceerd om tijdens het fitnessen wat te zeggen.
En een apparaat uitlegen klinkt al gauw "Ik weet het beter, ik ben goed" ofzo...

Het is al iets meer dan 'gewoon' kijken... laatste keer wachtte zij en haar vriendin volgens mij op mij op de weg naar buiten. We gingen ongeveer gelijktijdig weg, en keken elkaar bij de bar nog aan (terwijl diegene achter de bar zat te wachten op mij op het afrekenen).
Toen ik het gebouw uitwas en verderliep zag ik haar en d'r vriendin dus staan wachten in een hoekje waar ik al voorbijgelopen was.
Ik train met mijn broer en die had zijn auto daar geparkeerd, en die zei dat ze nog bleven wachten tot hij er weg reed.

Anyway, ik wil dus wel een gokje wagen... en openingen maken op zich niet zo heel veel uit denk ik... maar toch..

Ik verzin hopelijk wel wat..
Oud 04-01-2005, 16:49
The0
The0 is offline
Dat je der aankijkt en zij terug blijft kijken is al 5 stappen in de goeie richting. Inderdaad net als wat iemand hier boven zij, als je langs haar loopt haar gewoon een keer aankijken en vriendelijk hallo zeggen ofzo. Reageert ze boos of weet ik het heb je pech en anders misschien een leuk vriendinnetje
Oud 04-01-2005, 16:51
waves
waves is offline
hoi zeggen, vraag hoe ze heet, wat ze leuk vindt...

komt wel goed met jou .
Oud 04-01-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Soulflame schreef op 04-01-2005 @ 17:46 :
En een apparaat uitlegen klinkt al gauw "Ik weet het beter, ik ben goed" ofzo...

Het is al iets meer dan 'gewoon' kijken... laatste keer wachtte zij en haar vriendin volgens mij op mij op de weg naar buiten. We gingen ongeveer gelijktijdig weg, en keken elkaar bij de bar nog aan (terwijl diegene achter de bar zat te wachten op mij op het afrekenen).
Toen ik het gebouw uitwas en verderliep zag ik haar en d'r vriendin dus staan wachten in een hoekje waar ik al voorbijgelopen was.
Ik train met mijn broer en die had zijn auto daar geparkeerd, en die zei dat ze nog bleven wachten tot hij er weg reed.

Anyway, ik wil dus wel een gokje wagen... en openingen maken op zich niet zo heel veel uit denk ik... maar toch..

Ik verzin hopelijk wel wat..
Bert! verzin iets! doe iets!

*sorry*
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:53
The0
The0 is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 04-01-2005 @ 17:52 :
Bert! verzin iets! doe iets!

*sorry*
Ben bang dat ze bij de fitness geen BIERTJEEE voor hem hebben hoor (of was het nou dubbelfris reclame? )
Oud 04-01-2005, 17:06
Multilot
Multilot is offline
is daar geen squash-hok (hoe schrijf je dat) ofzo? Je kunt haar voor een potje uitdagen.
Oud 04-01-2005, 17:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Soulflame schreef op 04-01-2005 @ 17:46 :

..
ik dacht dat het andersom bedoeld was
zij leg t het jou uit
Oud 04-01-2005, 17:45
bench140
bench140 is offline
je loopt naar der toe en vraagt hoelang ze al bezig is met fitness, je praat over het moment dat jij nog 130 kilo woog en hoe zwaar het wel niet geweest is om af te vallen. Vervolgens ga is eens flink indruk op haar maken door met de ijzers in de sportschool aan de gang te gaan. Kreunen maar. Ze zal jou als de bikkel van de sportschool zien en vervolgens graag een trainingssessie met jou doorlopen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:47
Verwijderd
als ze zich aan het uitleven is op een fiets, dan leg je een briefje met je mailadres/telefoonnummer voor dr, en loop je stug door. kijken wat ze ermee doet.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 17:48
filia dei
filia dei is offline
ga gewoon een keer op 'n apparaat naast haar trainen en dan zeg je iets liefs of grappigs ofzo... en als ze jou ook leuk vind zal ze daarna wel terug beginnen te praten toch?
Oud 04-01-2005, 17:48
Soulflame
Soulflame is offline
Er is geen squash hok daar, het is alleen fitness en aerobics e.d. in een aparte zaal. Het is relatief klein, maar daarom wel gezellig.

Zij is juist degene die vrij nieuw is, ze kreeg de eerste keer dat ik haar zag ook uitleg van de eigenaar bij oefeningen, dus ik vermoed dat dat ook haar eerste keer was.
Ik kan misschien een beetje opzettelijk klungelig gaan doen zodat ze me kan verbeteren, maar ik denk dat dat vooral vaag staat .

Ach ik zie het vanavond wel. In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik zal later wel posten wat er gebeurd is.
Oud 04-01-2005, 22:07
Soulflame
Soulflame is offline
Nou het is iets anders gegaan dan van tevoren gedacht, namelijk de fitness zelf kwam er eigenlijk niet bij kijken, want ze was er niet.
Op zich vond ik dat jammer, maar ik heb mijn energie toen maar in het fitnessen gestoken, waardoor ik weer wat persoonlijke records heb gebroken en ik toch met een lekker gevoel de fitnessruimte verliet.

Voor de grap zei ik tegen mijn broer nog "Misschien staat ze net als vorige keer wel buiten om het hoekje te wachten". En hoe raar, daar stond ze met haar vriendin, net als vorige keer (alleen toen stonden ze daar na het fitnessen). Ik ben toen naar mijn auto gelopen, maar daar aangekomen kreeg ik toch spijt want ik wilde het toch wel proberen.

Dus ik loop terug en vraag of ze een keertje wat wil doen samen, helaas, ze heeft al een vriend. Jammer, en met wat hokken en stoten wens ik haar nog geluk enzo.
Ik loop terug naar mijn auto en prompt lopen zij ook weg uit het hoekje.

Okay, een blauwtje, no worries, maar toch wel vaag dat ze precies weer daar stonden en precies weer weggingen nadat wij weggingen. Het enige waar ik op kon komen is dat ze misschien mijn broer leuk vond, maar iedereen die ik dat vertel (mijn broer en zijn vrouw ook) schoten enorm in de lach... Hij is niet echt bepaald de leukste die er is (zijn eigen woorden).
Dus lag het aan mij (was ik te direct)? Of is zij gewoon erg vaag? Of mis ik iets?

Want misschien kan ik daar in de toekomst dan rekening mee houden met anderen.
Oud 04-01-2005, 22:54
Verwijderd
Tja jammers, ik weet niet hoe serieus ze verteld heeft dat ze al een vriend heeft. Het is gewoon een kwestie van gevoel, je had iig veel oog contact met haar. Wie niet waagt wie niet wint, helaas dit keer niet gelukt. Hier even mijn visie:

In princiepe is dat natuurlijk een kenmerk van positief 'contact'.
Maar er zijn ook meisje die juist kicken op dat soort contact en als het er op aan komt af laten weten. Ik denk dat het misschien beter was geweest als je wat voorzichtiger had gepeild of ze geen dolletje met je speelt. Bovendien vinden sommige meisjes het niet prettig om voor het blok gezet te worden, direct vragen of ze een avond uit wil kan al teveel gevraagd zijn. Misschien in het vervolg langzaam opbouwen, eerst gedag zeggen, e-mail geven etc kijk gewoon hoe ze op die signalen reageerd.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 23:07
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Soulflame schreef op 04-01-2005 @ 23:07 :
Nou het is iets anders gegaan dan van tevoren gedacht, namelijk de fitness zelf kwam er eigenlijk niet bij kijken, want ze was er niet.
Op zich vond ik dat jammer, maar ik heb mijn energie toen maar in het fitnessen gestoken, waardoor ik weer wat persoonlijke records heb gebroken en ik toch met een lekker gevoel de fitnessruimte verliet.

Voor de grap zei ik tegen mijn broer nog "Misschien staat ze net als vorige keer wel buiten om het hoekje te wachten". En hoe raar, daar stond ze met haar vriendin, net als vorige keer (alleen toen stonden ze daar na het fitnessen). Ik ben toen naar mijn auto gelopen, maar daar aangekomen kreeg ik toch spijt want ik wilde het toch wel proberen.

Dus ik loop terug en vraag of ze een keertje wat wil doen samen, helaas, ze heeft al een vriend. Jammer, en met wat hokken en stoten wens ik haar nog geluk enzo.
Ik loop terug naar mijn auto en prompt lopen zij ook weg uit het hoekje.

Okay, een blauwtje, no worries, maar toch wel vaag dat ze precies weer daar stonden en precies weer weggingen nadat wij weggingen. Het enige waar ik op kon komen is dat ze misschien mijn broer leuk vond, maar iedereen die ik dat vertel (mijn broer en zijn vrouw ook) schoten enorm in de lach... Hij is niet echt bepaald de leukste die er is (zijn eigen woorden).
Dus lag het aan mij (was ik te direct)? Of is zij gewoon erg vaag? Of mis ik iets?

Want misschien kan ik daar in de toekomst dan rekening mee houden met anderen.
Tjah... het is heel moeilijk om te zien of iemand je leuk vindt, je kan beter aan een fitness buddy vragen of die hete chicks wil spotten die naar je kijken, dat is iets objectiever

Maar goed dat je het geprobeerd hebt man, je hebt niks verloren ik bedoel.. het ligt niet aan jou maar aan haar moet je denken

(eigenlijk ligt het aan jullie beide)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 01:13
Cootje
Cootje is offline
kga altijd een oefening ernaast doen, en dan aankijkend vragen ... : heey fitness je hier al lang? , hoe vind je het hier... etc etc just the usual
Oud 05-01-2005, 01:15
Cootje
Cootje is offline
en oh ja, als je in t begin geen gesprekken aan durft, begin dan met gedag zeggen
Oud 05-01-2005, 03:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-01-2005 @ 17:35 :
Probeer aan de praat te raken tijdens t fitnessen ofzo
De gouden tip
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 03:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
filia dei schreef op 04-01-2005 @ 18:48 :
ga gewoon een keer op 'n apparaat naast haar trainen en dan zeg je iets liefs of grappigs ofzo... en als ze jou ook leuk vind zal ze daarna wel terug beginnen te praten toch?
Damn, jullie snappen er dus helemaal niks van he, het punt is nu juist dat je iets leuks en spontaans moet zeggen, maar de vraag is dus precies WAT. Dat is het moeilijke. Iets als "kom je hier al lang" is zowel dom als afgezaagd, en met "Hey hoe heet je" zit je met het probleem dat je meteen na het antwoord met iets anders moet komen. Bot vragen of ze zin heeft wat met je te gaan drinken is best een goeie, maar de kans dat ze dat doet is al een stuk kleiner alleen al omdat dat zo direct is.

Een meisje aanspreken is het moeilijkst IMHO.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 10:21
The0
The0 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 04:28 :
Damn, jullie snappen er dus helemaal niks van he, het punt is nu juist dat je iets leuks en spontaans moet zeggen, maar de vraag is dus precies WAT. Dat is het moeilijke. Iets als "kom je hier al lang" is zowel dom als afgezaagd, en met "Hey hoe heet je" zit je met het probleem dat je meteen na het antwoord met iets anders moet komen. Bot vragen of ze zin heeft wat met je te gaan drinken is best een goeie, maar de kans dat ze dat doet is al een stuk kleiner alleen al omdat dat zo direct is.

Is het ook. Maar ik vind dat als je (net als TS) al uitgebreid oogcontact gehad heb enzo echt 100x makkelijker. Je KUNT dan met een afgezaagde openingszin komen als 'hoe heet je'. Aan haar reactie kun je dan zien je verder kunt praten (kom je hier vaker, leuk programma op die tv daar etc) of dat je maar voor je uit moet kijken en verder moet fietsen.

Maarja TS heeft zijn probleem als een echte man opgelost, blauwtje gelopen, helaas. Better luck next time.
Oud 05-01-2005, 11:15
Soulflame
Soulflame is offline
@ pastelli: Ik denk niet dat zij een dolletje met me speelde, daarvoor ga je niet door de regen heen en terug lopen (want het regende dus de hele avond en ze liepen weg, dus ik neem aan dat ze ook lopend aangekomen zijn.)

@ kaneelstok: Zoals ik al zei fitness ik met mijn broer, en die vond het wel heel opvallend dat ze steeds richting ons keek. Dus ik had een soort van second opinion.

Ik ben het wel eens met Chimera. Dat "kom je hier vaker" e.d. is gewoon zo simpel, als zij dat tegen mij zou zeggen zou ik er ook niet heel blij van worden. Originaliteit en humor zijn meestal toch de beste manieren om het gesprek een beetje op gang te krijgen. En inderdaad aanspreken is het moeilijkst, de rest komt vanzelf wel.
Vlak voordat ik ging fitnessen had ik ook nog een andere manier die misschien wel handig is gevonden (voor wie er nog wat aan heeft): Als de zaal een beetje klein is en ze zit op een apparaat wat je zelf nog niet gedaan hebt, kan je vragen of je de oefening om-en-om kan doen. Ze kan moeilijk nee zeggen en dan kan je wel een beetje een gesprek beginnen.

Tsja misschien was ik wel te snel ofzo, maar ik wilde het in ieder geval weten. Nog weer een week wachten had ik niet zo'n zin in.
Toch blijf ik het een beetje vaag vinden wat ze daar weer aan het doen waren. Misschien kan een meid van dit forum het gedrag verklaren omdat ze zelf weleens zoiets hebben gedaan ofzo?
Oud 05-01-2005, 11:18
Verwijderd
ze heeft een viriend..is dat wel echt zo?

och ze is niet getrouwd dus als ze jou leuker begint te vinden weet je het nooit

neh laat maar
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:36
Verwijderd
misschien was het haar vriendin wel die een oogje had op jou.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:13
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 05-01-2005 @ 12:36 :
misschien was het haar vriendin wel die een oogje had op jou.
En dat zou pas lullig zijn want dan voelt die zich nu ook beroerd....
Oud 05-01-2005, 12:54
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
en geen foute openingszinnen gebruiken!!
Oud 05-01-2005, 14:55
Pierreke
Pierreke is offline
Soms zijn vrouwen vaag (naja soms....)
Maja eens kijken hoe ze de volgende keer reageert. Als ze nu nog blijft kijken dan ja zou ik het nog eens proberen, maar dan met de niet verliefde insteek, just friends.
Misschien was ze een beetje overvallen en wist ze niet wat ze moest zeggen... naja succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 18:10
Soulflame
Soulflame is offline
Ik denk niet dat die vriendin me leuk vond, want die keek vrijwel niet naar me. Die vriendin ging ook een keer cardio doen terwijl zij dus op een apparaat tegenover me ging zitten.

En ik ga het niet nog eens proberen... ik bedoel, vragen "Is het al uit met je vriend" staat een beetje erg raar . Nee, als ze nog wat wil moet zij maar de stap nemen. Je hebt 'hard to get' en 'too hard to get' , en bij "ik heb al een vriend" geld dat laatste .
Oud 05-01-2005, 19:24
Envy
Envy is offline
'Zeg, ben je in voor een potje stomende privé-fitness?'

Nee, gewoon over iets stoms beginnen. Het weer, de lelijke mevrouw naast je, whatever. Misschien niet erg interessant, maar een andere openingszin is bijna altijd vele malen fouter.
Oud 06-01-2005, 13:26
Pierreke
Pierreke is offline
Ik snap je helemaal, zou hetzelfde denken hoor!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 05-01-2005 @ 12:18 :
ze heeft een viriend..is dat wel echt zo?
Wat is dat voor'n domme vraag. Ga je je bij elke meid die je zegt dat ze een vriend heeft afvragen of ze de waarheid spreekt, en niet toevallig jou een ontzettende nono vindt?

Als een meisje naar je zit te kijken kun je d'r over 't algemeen wel vanuit gaan dat ze je wel leuk vindt ja.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:37
hi
hi is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-01-2005 @ 18:28 :
Wat is dat voor'n domme vraag. Ga je je bij elke meid die je zegt dat ze een vriend heeft afvragen of ze de waarheid spreekt, en niet toevallig jou een ontzettende nono vindt?

Als een meisje naar je zit te kijken kun je d'r over 't algemeen wel vanuit gaan dat ze je wel leuk vindt ja.
daarom zegt hij dat juist naar mijn idee.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 17:57
filia dei
filia dei is offline
Citaat:
Chimera schreef op 05-01-2005 @ 04:28 :

Maar daar kunnen wij toch niet bij helpen... het leukste is als je gewoon persoonlijk bent dus geen standaart openingszin van internet zoals: 'wat kleuren je ogen leuk bij dat fitness apparaat', maar iets als, 'wat zie je er lief/ mooi uit in dat truitje', 'die armband heb ik met zus met kerst cadeau gedaan', 'wat heb je 'n schattige rood hoofd, bloos je soms om mij?' gewoon zowiets... maar dan zonder te liegen...en aangezien wij die jongen en dat meisje niet kennen, kunnen wij toch niet de perfecte persoonlijke openingszin voorzeggen?
Oud 06-01-2005, 18:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
filia dei schreef op 06-01-2005 @ 18:57 :
'wat heb je 'n schattige rood hoofd, bloos je soms om mij?'
*Puke*
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:39
Sade
Sade is offline
Citaat:
bracelance schreef op 04-01-2005 @ 17:33 :
misschien kan ze je een apparaat uitleggen?
Het is een man hoor
Oud 06-01-2005, 18:40
Verwijderd
Citaat:
hi schreef op 06-01-2005 @ 18:37 :
exactly
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
hi schreef op 06-01-2005 @ 18:37 :
Alsof je niet iemand leuk kunt vinden terwijl je een vriend hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:45
Sade
Sade is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 06-01-2005 @ 19:40 :
exactly
Het zou idd zo kunnen zijn dat ze zich geen houding wist te geven en maar snel zei dat ze een vriend heeft. Op safe spelen dus.
Of haar vriend is een sukkel en ze ziet de ts wel zitten.
Oud 06-01-2005, 18:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sade schreef op 06-01-2005 @ 19:45 :
Het zou idd zo kunnen zijn dat ze zich geen houding wist te geven en maar snel zei dat ze een vriend heeft. Op safe spelen dus.
Dan is het wel een ongelovelijke muts. Dan verspeel je meteen al je kansen.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 18:49
Sade
Sade is offline
Citaat:
Chimera schreef op 06-01-2005 @ 19:49 :
Dan is het wel een ongelovelijke muts. Dan verspeel je meteen al je kansen.
Je hebt ze er tussen zitten.
Oud 06-01-2005, 19:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sade schreef op 06-01-2005 @ 19:49 :
Je hebt ze er tussen zitten.
Soms is een sigaar gewoon een sigaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten