Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2001, 08:56
ipkiss
ipkiss is offline
Ik schrijf op dit moment een betoog over de betrekkelijke winst van telematica. Om er standpunten van anderen in te betrekken, zou ik jullie iwillen vragen om je standpunt ff te posten en het liefst nog met een aantal argumenten, zodat ik ze kan weerleggen ofzo...

De opbracht luidt:
De computers van de informatiseringsbank, die de studiefinanciering regelt, kunnen in verbinding worden gebracht met die van het bevolkingsregister en de sociale dienst van elke gemeente in het land en met die van de belastingdienst.
Gemeentehuis, bankfiliaal en politiebureau slaan hun gegevens niet alleen op in geautomatiseerde bestanden, maar beschiken bovendien over de mogelijkheid om onderling die gegevnsbestanden te koppelen.
Dat is de winst van telematica, een combinatie van telecommunicatie en informatica,. Overheid en bedrijfsleven maken steeds meer gebruik van de technische mogelijkheden die telefoonkabel, met name glasvezelkabel, en satteliet bieden. Zij verbeteren hiermee hun slagvaardigheid, efficientie en service-verlening. Daar staat tegenover dat mensen niet goed weten of hun persoonlijke gegevens zijn opgeslagen in databanken, of ze beveiligd zijn en wie toegang tot de gegevens hebben.
Schrijf een betoog over de (betrekkelijke?) winst van telematica.

P.s. ik ben voor telematica. Zijn er hier meer mensen voor en waarom, zijn mensen tegen en waarom?
Oud 21-09-2001, 16:09
ipkiss
ipkiss is offline
Niemand????
Reageren

Regels voor berichten