Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 10:32
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Eerst even dit, weet idd dat het niet in het nieuws is maar wil het toch weer even aanscherpen...

De laatste tijd horen we veel over terrorisme, moslim extremismte en andere vormen van bedreigingen door idioten. De een doet het voor geloof, de ander uit angst om af te wijken van zijn/haar geloof. Ik denk dat dit komt door de verschillende denkwijzen en de geloven.

Een mentaliteit van een afghaan en die van een Amerikaan is zo verschillend dat dit nooit goed samen zal kunnen gaan mocht het ooit zover komen.

Zo nu ook met wilders en Ali die hun werk niet meer durven(?!?) te doen. bedreigingen lijken wel aan de orde van de dag in politiek Den-Haag...

Maar misschien komt dit ook wel door de mullticulturele samenleving. Moeten we alles eens goed bekijken en komen we misschien wel tot de conclusie dat de samenleving zo niet goed samenwerkt...
Advertentie
Oud 13-12-2004, 10:53
T_ID
T_ID is offline
ondanks dat je de spijker op z'n kop slaat heeft deze topic niet echt veel discussiewaarde, aangezien een discussie over het A-woord op den duur bijna altijd leidt tot een flamewar.
Oud 13-12-2004, 11:44
Gatara
Gatara is offline
Mensen met verschillende denkwijzen kunnen best samengaan. Waar het grootste probleem ligt is dat mensen nu meer focussen op de verschillen in plaats van op de overeenkomsten

En dan is het maken van compromissen erg lastig.
Oud 13-12-2004, 11:44
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Volgens mij kan iedereen wel bedenken dat de samenleving niet optimaal samenwerkt. Maaruh.. heb je ook nog een oplossing ofzo?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 11:46
Verwijderd
Volgens mij ligt de kern van de oplossing juist bij acceptatie van minderheden. Als ze zich geaccepteerd voelen binnen de Nederlandse samenleving zuillen ze minder snel radicaliseren.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 11:51
Verwijderd
Hihi

En wat wilde je vervolgens doen als je stelling juist blijkt te zijn, de multiculturele samenleving ontbinden?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 13:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik denk dat de overheid alle Turken terug naar Marokko moet sturen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Nederland is niet eens een multiculturele samenleving. Er is een dominante cultuur en verder wat kleinere culturen die weinig invloed hebben op de 'hoofdcultuur'.
Oud 13-12-2004, 15:17
Verwijderd
mul·ti·cul·tu·reel (bn.)
1 uit elementen van verschillende culturen bestaand

Alle culturen zijn dus multicultureel, er zijn alleen verschillen in de mate waarin.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:50
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 12:51 :
Hihi

En wat wilde je vervolgens doen als je stelling juist blijkt te zijn, de multiculturele samenleving ontbinden?
De overheid moet een beleid voeren dat gericht is op culturele assimilatie. Zij kan dit door het cultuurbeleid en het onderwijs te gebruiken als instrumenten. Ook zijn er natuurlijk nog andere middelen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:14
Chrizzle
Chrizzle is offline
Ik vind dat we de boel daadkrachtig moeten aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:35
Vice
Vice is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 12:51 :
Hihi

Waardoor je nog meer wij zij ons jullie hunnie krijgt.
Oud 13-12-2004, 18:50
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Chrizzle schreef op 13-12-2004 @ 18:14 :
Ik vind dat we de boel daadkrachtig moeten aanpakken.
En geen overhaaste beslissingen moeten nemen!
En goed moeten nadenken over onze taak in de samenleving!
En de dialoog weer moeten aangaan!

Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:55
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-12-2004 @ 17:50 :
De overheid moet een beleid voeren dat gericht is op culturele assimilatie. Zij kan dit door het cultuurbeleid en het onderwijs te gebruiken als instrumenten. Ook zijn er natuurlijk nog andere middelen.
gewoon hersenspoelen dus en subjectieve elementen de kop in drukken
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik ga me hier niet populair mee maken, maar....

Als iedereen in Nederland zich nou eens conformeert aan de waarden van de Verlichting en Moderniteit, dan zijn we heel veel problemen armer!

Multi-Etnisch? Prima! Leuk zelfs!
Multi-Cultureel? 'Hardware' ja! 'Software' nee!

IK ZAL NOOIT DE AANWEZIGHEID VAN PERSONEN IN NEDERLAND TOLLEREREN DIE NIET DE MODERNITEIT ONDERSCHRIJVEN!

Keihard!

Al dat politiek-correcte gedoe komt me zo mijn keel uit!
Echt...

(EDIT: schrijffoutje)
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:15
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
UITLEG:

Hardware: hoe iemand zich kleedt, e.d. Het voedsel dat 'ie eet, dat soort dingen.

Software: de 'regels' die iemand gebruikt om keuzes te maken, en te interpreteren, in het kader van iemands 'geloof-systeem' en de gebeurtenissen in verleden, heden en toekomst.

MODERNITEIT IS EEN META-SYSTEEM!

Daarom slaan al die opmerkingen dat de Westerse Cultuur (in de zin van denksysteem) slechts een van de vele zou zijn, nergens op. Het is het meta-systeem. Een soort overkoepelend systeem.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:19
RanC
RanC is offline
hhendrixx, jij bent vaag.

On-topic:

Ach... het is menselijk dat het niet werkt. De mens is koppig, egocentrisch, arrogant en hebzuchtig van nature.
Ook heeft 'ie moeite met andere denkbeelden te tolereren.

Het boeit me niet zo dat de "multiculturele samenleving" misschien aan het falen is. Zo lang beide kanten geen water bij de wijn doen en elkaar's culturen niet eens willen tolereren.

Tja...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik accepteer ieders cultuur, zolang deze maar in het overkoepelende framework van Moderniteit past.

Iedereen kiest democratisch voor een moslimpartij? Prima, als er vier jaar later maar verkiezingen zijn. Netjes, eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:59
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-12-2004 @ 19:55 :
gewoon hersenspoelen dus en subjectieve elementen de kop in drukken
Nee, men mag best kritisch zijn tegenover de samenleving. Maar bij bepaalde punten dienen wij alles behalve cultuurrelativistisch te zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:02
LegacyX
LegacyX is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:11 :

Multi-Etnisch? Prima! Leuk zelfs!
Multi-Cultureel? 'Hardware' ja! 'Software' nee!

(EDIT: schrijffoutje)
geef mij toch maar die software
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 13-12-2004 @ 17:50 :
Culturele assimiliatie is nonsens, al is het alleen maar omdat er nauwelijks echt collectieve 'Nederlandse' waarden bestaan. Wel ben ik het verderop met je eens, waar je opmerkt dat wat betreft sommige basiswaarden geen relativisme mogelijk is. Ik denk aan gelijkheid van man en vrouw, acceptatie van homoseksuelen en dergelijke. Daarover wordt niet gemarchandeerd. Het zijn verworvenheden van onze samenleving.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 08:35
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 23:03 :
Culturele assimiliatie is nonsens, al is het alleen maar omdat er nauwelijks echt collectieve 'Nederlandse' waarden bestaan. Wel ben ik het verderop met je eens, waar je opmerkt dat wat betreft sommige basiswaarden geen relativisme mogelijk is. Ik denk aan gelijkheid van man en vrouw, acceptatie van homoseksuelen en dergelijke. Daarover wordt niet gemarchandeerd. Het zijn verworvenheden van onze samenleving.
Er zij wel degelijk typisch Nederlandse waarden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 08:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
PGWR schreef op 14-12-2004 @ 09:35 :
Ja, maar "boerenkool en drop zijn lekker" zijn ongeveer de enige die ik kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:19
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 14-12-2004 @ 09:35 :
Die zijn op de vingers van één hand te tellen. Het moge duidelijk zijn dat waarden als gelijkheid van man en vrouw, acceptatie van homoseksualiteit et cetera helemaal niet zo breed gedragen worden als de politiek wel wil doen geloven. Er zijn genoeg blanke autochtonen die de vrouw ook het liefst achter het aanrecht zien. De emancipatie van vrouwen is ook in eigen kring nog lang niet voltooid.

Over de acceptatie van homoseksualiteit zullen we het maar helemaal niet hebben. Nederland is wat dat betreft echt een koploper, en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat als er een volksraadpleging zou worden gehouden over homoseksualiteit, daaruit wel zou blijven dat het echt niet zo ingeburgerd is als men wel denkt.

Daar komt nog eens bij dat veel van de 'typische Nederlandse waarden', waar wij ons als vrijgevochten progressieven zo graag op laten voorstaan, slechts enkele decennia oud zijn, op zijn hoogst. Het is nogal hypocriet om te doen alsof dat oeroude waarden zijn die stevig verankerd liggen in onze samenleving, want vijftig jaar geleden waren wij hier ook nog zwaar gelovig en zo homofoob als de pest.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:52
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:11 :
IK ZAL NOOIT DE AANWEZIGHEID VAN PERSONEN IN NEDERLAND TOLLEREREN DIE NIET DE MODERNITEIT ONDERSCHRIJVEN!
Ik onderschrijf de moderniteit ook niet.
Niemand zou dat moeten doen.
Ik tolereer jou niet.

Er zijn inderdaad geen typische 'Nederlandse waarden' behalve in dat banale gedoe over soorten voedsel inderdaad.
De enige oorsponkelijke waarden die ontstaan zijn op deze grond, zijn die van de oude Germanen en hun nazaten. Dat geldt voor heel Europa trouwens.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 19:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 21:20
Outlaw
Outlaw is offline
het zoveelste topic over de multiculturele samenleving
Oud 14-12-2004, 21:33
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 13-12-2004 @ 21:15 :
blabla
Nee.

Citaat:
De enige oorsponkelijke waarden die ontstaan zijn op deze grond, zijn die van de oude Germanen en hun nazaten. Dat geldt voor heel Europa trouwens.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2004 @ 16:19 :
Die zijn op de vingers van één hand te tellen. Het moge duidelijk zijn dat waarden als gelijkheid van man en vrouw, acceptatie van homoseksualiteit et cetera helemaal niet zo breed gedragen worden als de politiek wel wil doen geloven. Er zijn genoeg blanke autochtonen die de vrouw ook het liefst achter het aanrecht zien. De emancipatie van vrouwen is ook in eigen kring nog lang niet voltooid.

Over de acceptatie van homoseksualiteit zullen we het maar helemaal niet hebben. Nederland is wat dat betreft echt een koploper, en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat als er een volksraadpleging zou worden gehouden over homoseksualiteit, daaruit wel zou blijven dat het echt niet zo ingeburgerd is als men wel denkt.

Daar komt nog eens bij dat veel van de 'typische Nederlandse waarden', waar wij ons als vrijgevochten progressieven zo graag op laten voorstaan, slechts enkele decennia oud zijn, op zijn hoogst. Het is nogal hypocriet om te doen alsof dat oeroude waarden zijn die stevig verankerd liggen in onze samenleving, want vijftig jaar geleden waren wij hier ook nog zwaar gelovig en zo homofoob als de pest.
Het maakt verder natuurlijk niet zovesel uit hoe breed ze daadwerkelijk gedragen worden, het is zaak om deze waarden wel te stimuleren, onder autochtonen maar met name onder allochtonen daar men hierin wel een achterstand heeft waar je helaas vrij moeilijk omheen kunt.

Maargoed, ik zal de laatste zijn te ontkennen dat er tal van randfactoren spelen die ook vanuit de autochtone gemeenschap moeten veranderen. Disrciminatie bestaat nog volop helaas en lijkt recentelijk alleen maar sterker te worden weer. Van gelijke kansen kun je nou niet direct spreken...

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 01:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik onderschrijf de moderniteit ook niet.
Niemand zou dat moeten doen.
Ik tolereer jou niet.
Leg eens uit. Want ik ben heeeel benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 05:46
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
multiKUL..
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 05:54
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Dat weten we nou toch wel.
Oud 15-12-2004, 12:14
brinta
brinta is offline
De multiculturele samenleving werkt voor mij heel goed. Mijn eigen huis is een multiculturele samenleving op zich .

Ik heb net nog een enig armbandje aangeschaft in een Hindoestaanse winkel, ik haal mijn groene thee en n00dels bij de chinese supermarkt, mijn pizza haal ik bij de Iranees om de hoek, mijn ene buuv is Portugees, mijn andere buuv Turks, mijn partner is Marokkaans enz enz.

Ik ben nu een paar dagen alleen thuis omdat mijn vriendje op reis is, mijn zwager kwam even langs om me te vertellen dat als er iets is, ik altijd naar hun huis toe kan gaan (warme Marokkaanse familiebanden en gastvrijheid). Mijn andere zwager belde even of alles goed gaat met mij. Mijn eigen autochtone Nederlandse broers zijn te beroerd om uberhaupt bij me langs te komen (ik woon nu zo'n 5 jaar in een andere stad en 1 broer is 1 keer langs gekomen). Mijn moeder vroeg me of het niet zielig is voor Marokkanen in Nederland dat ze geen kerst vieren: mijn indruk is dat gezellig samen eten (de basis van het Nederlandse hedendaagse kerstfeest) bij mij schoonfamilie elke week plaatsvindt.

Ik denk dat er tussen al die subculturen meer overeenkomsten dan verschillen zijn. Tussen mij en mijn partner vindt heel veel diepgaande discussie plaats over normen en waarden, maar het resultaat van al dat gediscussieer is wel dat wij met zijn tweeërn een heel vernieuwend soort samenleven tot uiting brengen, waarbij we, omdat we geen automatische culturele aannames kunnen veroorloven en dus voortdurend onderzoeken wat we echt willen en echt belangrijk vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:38
suus19
suus19 is offline
Ik heb een stelling meegekregen...

De stelling luid:

Zorgt de multiculturele samenleving voor een verloedering van de democratie

Als je hier wat over wilt zeggen heel graag..

Ik heb het in dit geval niet over extremisten!
Het gaat over de "gewonen" die naar nederland zijn gekomen.
Ook was mijn vraag of jullie het eens zijn met het integratie en immigratie beleid?

Ik hoor jullie meningen graag!

Groetjes,

Suzanne
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:40
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het is een vraag, geen stelling.
Mijn antwoord is nee/oneens.
Op de andere vraag is mijn antwoord ook nee.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:41
Verwijderd
Definieer 'verloedering van de democratie' eens.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:44
suus19
suus19 is offline
Ik zal m anders stellen.

De multiculturele smaneleving zorgt voor grote veranderingen binnen onze democratie
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:48
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nee. Het hele democratische systeem werkt toch nog precies hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 12:57
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-12-2004 @ 16:19 :

Het feit dat Nederland vijftig jaar geleden nog verzuild, streng gelovig en homofoob was, betekent niet dat wij dat momenteel nog zijn.

Daarnaast hebben we waarden als individualisme, ongerust kunnen leven in eigen groep, solidariteit, vrijheid altijd al gekoesterd.

De Nederlandse cultuur maakt deel uit van de Westerse beschaving. Dat brengt bepaalde verworvenheden met zich mee. Wij hebben culturen binnengelaten die deze verworvenheden verwerpen. Bevordelijk voor de rechtstaat is dat niet.

In een multiculturele samenleving zijn er culturen waarin waarden en visies die cultureel gemotiveerd zijn, met elkaar verschillen en zelfs in strijd zijn. Daarmee hebben wij een flink conflictpotentieel in huis.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:32
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-12-2004 @ 13:48 :
Nee. Het hele democratische systeem werkt toch nog precies hetzelfde.

ik stel voor om een groot "stel hier je domme vragen en stellingen over de multiculturele samenleving" te maken.

liefst sticky
Oud 15-12-2004, 14:44
PGWR
PGWR is offline
Wat als een cultuur die de democratie verwerpt in ons land de meeste invloed krijgt?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 14:47
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
PGWR schreef op 15-12-2004 @ 15:44 :
Wat als een cultuur die de democratie verwerpt in ons land de meeste invloed krijgt?
dan is daar niets aan te doen.

zolang er ook niets tegen de democratie gedaan wordt door die mensen is er ook helemaal niets aan de hand.
Oud 15-12-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 15-12-2004 @ 15:44 :
Dan is er een democratisch genomen besluit om de democratie af te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:00
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 15:57 :
Dan is er een democratisch genomen besluit om de democratie af te schaffen.
ik vraag me af of dat binnen de EU wel gewaardeerd zou worden.
Oud 15-12-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Outlaw schreef op 15-12-2004 @ 16:00 :
ik vraag me af of dat binnen de EU wel gewaardeerd zou worden.
Ik denk dat als een islamitische meerderheid serieus van plan is de democratie af te schaffen (laten we maar even een 'worst case scenario' nemen) die meerderheid zich weinig gelegen zal laten liggen aan de vraag of zo'n besluit binnen de EU 'gewaardeerd' zal worden.

Interessanter is de vraag of een dergelijk besluit (laten we even van een heel simpele werkelijkheid uitgaan waarbij zoiets in één keer gedaan kan worden) überhaupt mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:04
Verwijderd
De Islam moedigt democratie aan, ff voor de duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 15-12-2004 @ 16:04 :
De Islam moedigt democratie aan, ff voor de duidelijkheid.
Er zijn ook moslims die menen dat er momenteel geen land op aarde is waar ze de ware islam kunnen belijden. Die menen ook dat de democratie principieel onverenigbaar is met de islam. Laten we nou niet in de discussie verzanden of dat wel of niet moslims zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:08
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 16:02 :
Ik denk dat als een islamitische meerderheid serieus van plan is de democratie af te schaffen (laten we maar even een 'worst case scenario' nemen) die meerderheid zich weinig gelegen zal laten liggen aan de vraag of zo'n besluit binnen de EU 'gewaardeerd' zal worden.

Interessanter is de vraag of een dergelijk besluit (laten we even van een heel simpele werkelijkheid uitgaan waarbij zoiets in één keer gedaan kan worden) überhaupt mogelijk is.
Dan verwacht ik toch dat Nederland in de geval per direct uit de EU gekickt zou worden, aangezien ze het daar niet zo hebben op dictaturen (even aannemend dat er een alleenheerser zou komen)

maar jij als toekomstig rechter zou toch moeten weten of in dat geval de grondwet in één keer aangepast zou kunnen worden om de democratie af te schaffen?
Oud 15-12-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Outlaw schreef op 15-12-2004 @ 16:08 :
Dan verwacht ik toch dat Nederland in de geval per direct uit de EU gekickt zou worden, aangezien ze het daar niet zo hebben op dictaturen (even aannemend dat er een alleenheerser zou komen)
Het proces zou natuurlijk sowieso al eerder gestuit zijn, al is het alleen maar omdat een groot gedeelte van onze wetgeving Europese regels zijn die niet zomaar terzijde gesteld kunnen worden.

Citaat:
maar jij als toekomstig rechter zou toch moeten weten of in dat geval de grondwet in één keer aangepast zou kunnen worden om de democratie af te schaffen?
Het antwoord op die vraag weet ik ook wel (het kan niet), maar dan is de discussie natuurlijk snel afgelopen. Een democratie bevat waarborgen tegen misbruik. Daarom is de uitdrukking 'verloedering van de democratie' natuurlijk ook de grootst mogelijke onzin.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-12-2004 @ 16:06 :
Er zijn ook moslims die menen dat er momenteel geen land op aarde is waar ze de ware islam kunnen belijden. Die menen ook dat de democratie principieel onverenigbaar is met de islam. Laten we nou niet in de discussie verzanden of dat wel of niet moslims zijn.
Ik ben ook van mening dat er op dit moment geen enkele land is die de Islamitische wetten 100% naleeft.
Dit heb ik vaak genoeg grote Islam geleerden horen roepen en die menen dat juist de Islam democratie aanmoedigt. Het volk dient de president en de ministers te kiezen. Dit komt zo uit de Hadieth.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 15-12-2004 @ 16:11 :
Ik ben ook van mening dat er op dit moment geen enkele land is die de Islamitische wetten 100% naleeft.
Er lijkt mij een groot verschil zitten tussen een staat die als entiteit de regels van de islam volledig naleeft en een staat die haar burgers in staat stelt om de regels van de islam volledig na te leven.

Je kunt je dan de vraag stellen of, wanneer je islamitische burgers in staat zou stellen hun regels volledig na te leven, dat concept nog samengaat met het principe van de democratische rechtsstaat.

Citaat:
Dit heb ik vaak genoeg grote Islam geleerden horen roepen en die menen dat juist de Islam democratie aanmoedigt. Het volk dient de president en de ministers te kiezen. Dit komt zo uit de Hadieth.
Ik weet ook niet of het waar is. Ik constateer slechts dat er ook moslims zijn die, ook met bronverwijzingen, zich op het standpunt stellen dat democratie en islam fundamenteel onverenigbare principes zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten