Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
En goed moeten nadenken over onze taak in de samenleving! En de dialoog weer moeten aangaan! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over de acceptatie van homoseksualiteit zullen we het maar helemaal niet hebben. Nederland is wat dat betreft echt een koploper, en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat als er een volksraadpleging zou worden gehouden over homoseksualiteit, daaruit wel zou blijven dat het echt niet zo ingeburgerd is als men wel denkt. Daar komt nog eens bij dat veel van de 'typische Nederlandse waarden', waar wij ons als vrijgevochten progressieven zo graag op laten voorstaan, slechts enkele decennia oud zijn, op zijn hoogst. Het is nogal hypocriet om te doen alsof dat oeroude waarden zijn die stevig verankerd liggen in onze samenleving, want vijftig jaar geleden waren wij hier ook nog zwaar gelovig en zo homofoob als de pest. |
![]() |
||
Citaat:
Niemand zou dat moeten doen. Ik tolereer jou niet. Er zijn inderdaad geen typische 'Nederlandse waarden' behalve in dat banale gedoe over soorten voedsel inderdaad. De enige oorsponkelijke waarden die ontstaan zijn op deze grond, zijn die van de oude Germanen en hun nazaten. Dat geldt voor heel Europa trouwens. Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 19:55. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, ik zal de laatste zijn te ontkennen dat er tal van randfactoren spelen die ook vanuit de autochtone gemeenschap moeten veranderen. Disrciminatie bestaat nog volop helaas en lijkt recentelijk alleen maar sterker te worden weer. Van gelijke kansen kun je nou niet direct spreken... Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 22:01. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast hebben we waarden als individualisme, ongerust kunnen leven in eigen groep, solidariteit, vrijheid altijd al gekoesterd. De Nederlandse cultuur maakt deel uit van de Westerse beschaving. Dat brengt bepaalde verworvenheden met zich mee. Wij hebben culturen binnengelaten die deze verworvenheden verwerpen. Bevordelijk voor de rechtstaat is dat niet. In een multiculturele samenleving zijn er culturen waarin waarden en visies die cultureel gemotiveerd zijn, met elkaar verschillen en zelfs in strijd zijn. Daarmee hebben wij een flink conflictpotentieel in huis. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik stel voor om een groot "stel hier je domme vragen en stellingen over de multiculturele samenleving" te maken. liefst sticky
||
Citaat:
zolang er ook niets tegen de democratie gedaan wordt door die mensen is er ook helemaal niets aan de hand.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Interessanter is de vraag of een dergelijk besluit (laten we even van een heel simpele werkelijkheid uitgaan waarbij zoiets in één keer gedaan kan worden) überhaupt mogelijk is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar jij als toekomstig rechter zou toch moeten weten of in dat geval de grondwet in één keer aangepast zou kunnen worden om de democratie af te schaffen?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit heb ik vaak genoeg grote Islam geleerden horen roepen en die menen dat juist de Islam democratie aanmoedigt. Het volk dient de president en de ministers te kiezen. Dit komt zo uit de Hadieth. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt je dan de vraag stellen of, wanneer je islamitische burgers in staat zou stellen hun regels volledig na te leven, dat concept nog samengaat met het principe van de democratische rechtsstaat. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Peiling: Vlaams Blok populairste partij Mr.Hypert€xt | 162 | 05-11-2004 09:13 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 |