Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2002, 22:15
StllgbwSTR
StllgbwSTR is offline
Ik heb de afgelopen jaren een hele goede band opgebouwd met een jongen van school. Hij was m'n maatje, m'n beste vriend. Nou is hij vorig jaar blijven zitten en kreeg hij verkering met een meisje uit onze klas. Daardoor zie en spreek ik hem echt steeds minder en daar baal ik echt enorm van. Ik heb wel eens tegen hem gezegd dat ik vind dat we elkaar te weinig spreken en dan zegt ie dat hij dat ook vind mar hij doet er verder ook niet echt wat aan. Het probleem is dat mensen heel vaak denken dat ik hem leuk vind terwijl dat helemaal niet zo is. Ik mis hem gewoon als vriend. Maar daardoor durf ik ook niet echt aan te dringen op het feit dat we meer samen moeten doen. Ik mis hem best wel en hij zegt dat ik z'n beste vriendin ben en dat íe dat dus ook vind maar ik heb het idee dat het hem eigenlijk niet zoveel kan schelen. Hij is ook altijd samen met zn vriendin (wat ik sowieso niet uit kan staan, als mensen zo altijd samen zijn). Beetje wazig verhaal dit... Ik hoop dat jullie weten wat ik eraan kan doen en hoe ik het hem ook duidelijk kan maken.
Liefs
Oud 26-05-2002, 22:23
stout!
stout! is offline
Ieh dit is echt tè eng gewoon! Ik zweer je dat ik op het punt stond om precies hetzelfde te verhaal te gaan typen! Ik heb precies hetzelfde, echt tot in de details. Ik heb er vandaag nog een heel gesprek met hem over gehad maar hij begrijpt het niet echt, of in ieder geval niet zoals ik wil dat hij het begrijpt. Ik wil dat dat gewoon vanzelf gaat en dat gaat t nu niet meer. Alsof hij opeens van golflengte is geswitcht (naar de hare vrees ik ). Ik weet niet wat je moet doen, tsja als ik het zou weten dan had ik het zelf wel toegepast.
Wat voor mij nu het beste lijkt is om afstand van hem te nemen want dit doet me gewoon steeds teveel verdriet. Maar aan de andere kant durf ik dit ook niet omdat ik heel bang ben dat ik hem dan helemaal kwijt ben.
Maarja. Vertel het me als je de oplossing gevonden hebt aub.

Laatst gewijzigd op 26-05-2002 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 22:37
eztah
eztah is offline
Wat een klotesituatie
Volgensmij ligt het helemaal niet aan jullie, of dat ie jullie niet meer wil zien, maar hij is gewoon heel veel met zijn nieuwe vriendin bezig. Voor jullie is dat heel jammer en vervelend, maar hij doet het vast niet bewust, hij is verliefd en dan wil je heel veel bij je vriendje/vriendin zijn.
Maak gewoon een afspraak, en vertel hem dat je je zorgen maakt en de vriendschap mist...
Ik zou geen afstand nemen, want dan zie je hem helemaal niet meer. Probeer nog een keer te praten.
Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 01:26
Shadow[GPW]
Shadow[GPW] is offline
ik ken het gevoel, zo iets heb ik vice versa mee gemaakt en je krijgt er DONDERS veel spijt van, ze is nu nog steeds boos op me en weet niet hoe dit ooit goed komt...
Oud 27-05-2002, 15:19
.:::TaMsIe:::.
.:::TaMsIe:::. is offline
Ik heb dat nu dus oowk...egt zooooooo ontzettend vervelend, mijn beste vriend heeft dus nu ook een vriendin sinds 2 maanden en voordat hy met haar ging deden we IEDERE dag smsen en elkaar iets laten horen en elkaar alles vertellen en je kent het wel en NU ik mis hem ook zo ontzettend, zijn vrienden vinden het ook nie leuk meer hy is veelste vaak by haar!K sta egt op het punt zo boos op hem te worden...maar weet nie of dat de goede manier is dalijk raak k hem helemaaal kwyt en da moek nie hebbuh!!!!

kusss tam
Oud 27-05-2002, 15:42
Dissolute
Dissolute is offline
Kheb er een songtekst over geschreven. Know how you feel

Your my friend for life
I trust you, you trust me
But then a girl showed up
I lost you, you lost me

Now you’re a little mutherfucker
You gotta girl and disappeared, mutherfucker
This is you’re mistake in life, little sucker

And when she’s not what you’ll think
You’ll show up again
And when she’s not zo thinn
You come back again

I remember four years ago
You had no friends and were feeling low
And then you stood there at my do(or)
You joined in, but you missed the show
Cause this is my time
With my friends and I
And you’re not around with you’re stupid lie
Probably with you’re new family
Her mama saying: “can you get this for me”

Don’t thinking about a second chance
Cause you’re with your bitch behind a fence
This fence is high and strong
You’re way back: hard and long
Oud 27-05-2002, 15:47
stout!
stout! is offline
Citaat:
.:::TaMsIe:::. schreef:
[B]Ik sta egt op het punt zo boos op hem te worden...maar weet nie of dat de goede manier is dalijk raak k hem helemaaal kwyt en da moek nie hebbuh!!!!
B]
Dat heb ik dus ook, ik wil het hem duidelijk maken en heb t idee dat hij het pas begrijpt als ik boos word. Maar boos worden is natuurlijk niet de goede manier om iemand niet kwijt te raken, en ik zou hem echt nooit kwijt willen. Ik ben geneigd hem alles te vergeven omdat ik me zo goed in hem kan inleven.
Ik heb gisteren trouwens wel een heel goed gesprek met hem gehad erover, en hij zegt het nu wel te begrijpen. Ik heb ook gezegd dat ik nu afwacht wat er van hem uitkomt.
Ik hoop dat hij het echt begrijpt, want ik weet niet of het de situatie zal veranderen. Het moet vanuit hem zelf komen en als je op dit moment geen prioriteit bent kun je daar zelf heel weinig aan doen. En dat is zo ontzettend frustrerend! Ik kan er niet tegen dat ik op dit moment minder belangrijk voor hem ben (in verhouding) dan hij voor mij is. Hij betekent echt veel voor me en ik wil niet dat onze vriendschap afhankelijk is van zijn relatie. Maar misschien is dat niet te voorkomen .
Oud 27-05-2002, 15:55
Verwijderd
wahhhhhh al die gasten hebben een paar vriendinnetjes ofzo? misschien kan ik zijn plek overnemen

lucky guy...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 16:04
stout!
stout! is offline
Citaat:
Pollore schreef:
wahhhhhh al die gasten hebben een paar vriendinnetjes ofzo? misschien kan ik zijn plek overnemen

lucky guy...
Ik weet niet wat je bedoelt maar het gaat hier over onze vriendschappelijke band met onze "beste vriend".
En wat je ook bedoelt; tuurlijk is ie een lucky guy dat hij een beste vriendin heeft, dat is echt heel leuk voor hem
Oud 27-05-2002, 18:30
StllgbwSTR
StllgbwSTR is offline
Citaat:
Shadow[GPW] schreef:
ik ken het gevoel, zo iets heb ik vice versa mee gemaakt en je krijgt er DONDERS veel spijt van, ze is nu nog steeds boos op me en weet niet hoe dit ooit goed komt...
Jij hebt er in elk geval spijt van (krijg ik zo het idee). En dat is goed. Weet zij dat ook? Als hij maar zou tonen dat hij echt niet blij is met de situatie zou dat al heel fijn zijn. Maar wat ik me afvroeg: toen jij verkering had (of nog hebt) en je beste vriendin aan het ‘kwijtraken’ was had je dat toen ook door? En vond je het toen ook erg of kon het je eigenlijk niet zoveel schelen op dat moment.

Ja dat íe verliefd is heb ik wel door ja. . Ze zitten echt heel de tijd bij elkaar en kunnen echt niet van elkaar afblijven. Op zo’n manier kan ik toch geen normaal gesprek voeren? Ze hebben ook al bijna een jaar verkering dus tegen die tijd krijg je toch ook wel weer enigszins oog voor de andere mensen om je heen? Ik snap dat niet, dat mensen dan zomaar hun andere vrienden vergeten. Haar vriendinnen hebben er trouwens ook moeite mee.

Hij is ook mijn intro naar het eindexamengala. Zijn vriendin gaat met iemand anders als intro mee en dat vind ik ook helemaal niet erg ofzo maar ik wil wel een beetje het idee hebben dat hij mijn intro is. We gaan daar waarschijnlijk met een hele grote groep naartoe (met de bus) maar nou hangt het weer van haar af of hij ook meegaat (ze slaapt bij hem). Ik baal daar gewoon zo van. Zij gaat altijd voor. Ik hoef heus niet het belangrijkst te zijn maar… Nah ja, ik baal gewoon van de hele situatie
Oud 27-05-2002, 21:24
Citaat:
Dissolute schreef:
Kheb er een songtekst over geschreven. Know how you feel

Your my friend for life
I trust you, you trust me
But then a girl showed up
I lost you, you lost me

DIT VIND K EEN MOOI PASSEND STUKKIE ERBY
Oud 27-05-2002, 21:29
GeNeVa
GeNeVa is offline
Als ik je verhaal zo lees... krijg ik eerder de indruk dat je hem dus wel leuk vind......
Oud 27-05-2002, 21:33
Citaat:
GeNeVa schreef:
Als ik je verhaal zo lees... krijg ik eerder de indruk dat je hem dus wel leuk vind......
Okay jij snapt t dus niet...het gaat egt om onze beste maatjes waar je close mee omgaat en dus meer voor voelen dan een gewone vriend (ik tenminste) maar er nicks mee zouden willen....
Oud 27-05-2002, 21:40
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
StllgbwSTR schreef:
Hij is ook altijd samen met zn vriendin (wat ik sowieso niet uit kan staan, als mensen zo altijd samen zijn)
Hieruit blijkt anders dat het je enorm dwars-zit dat zijn vriendin ineens ook een plekje in zijn hart heeft gekregen.

(Ik begrijp je situatie maar al te goed hoor! Ik ben vorig jaar geslaagd, mijn beste vriendin ook en die heeft een vriend, waar ze mee samen woont, doordat de hele situatie veranderd is, zie ik haar veel minder... waar ik van baal! Je bent gewoon iemand kwijt.. waar je van alles mee kon delen.. zelfs de gekste dingen! In het begin had ik het er enorm moeilijk mee.... ik wen er nu aan.. maar het blijft moeilijk.. in dat opzicht begrijp ik je!)

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat een jongen-en-een-meisje beste vriend en vriendin kunnen zijn.... er blijft altijd een soort spanning tussen jullie.
Oud 27-05-2002, 21:44
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
StllgbwSTR schreef:
Ik heb de afgelopen jaren een hele goede band opgebouwd met een jongen van school. Hij was m'n maatje, m'n beste vriend. Nou is hij vorig jaar blijven zitten en kreeg hij verkering met een meisje uit onze klas. Daardoor zie en spreek ik hem echt steeds minder en daar baal ik echt enorm van. Ik heb wel eens tegen hem gezegd dat ik vind dat we elkaar te weinig spreken en dan zegt ie dat hij dat ook vind mar hij doet er verder ook niet echt wat aan. Het probleem is dat mensen heel vaak denken dat ik hem leuk vind terwijl dat helemaal niet zo is. Ik mis hem gewoon als vriend. Maar daardoor durf ik ook niet echt aan te dringen op het feit dat we meer samen moeten doen. Ik mis hem best wel en hij zegt dat ik z'n beste vriendin ben en dat íe dat dus ook vind maar ik heb het idee dat het hem eigenlijk niet zoveel kan schelen. Hij is ook altijd samen met zn vriendin (wat ik sowieso niet uit kan staan, als mensen zo altijd samen zijn). Beetje wazig verhaal dit... Ik hoop dat jullie weten wat ik eraan kan doen en hoe ik het hem ook duidelijk kan maken.
Liefs
komt me bekent voor.
Ik heb dit jaar dus ook een supergoeie band opgebouwd met een meisje uit mn klas, we waren echt heel goed bevriend, ja, totdat ze een vriend kreeg. Onze 'relatie' ging steeds verder achteruit. Ik was degene die altijd het contact zocht, maar op een gegeven moment had ik zoiets van, ik zoek het contact maar krijg steeds minder reactie. Toen heb ik maar een tijdje nix van me laten horen, ff kijken of het haar wat interesseerde. Nou dat was dus niet echt het geval. Ik heb me vaak eraan zitten te irriteren, maar na verloop van tijd kon het me steeds minder schelen. K begin nu weer een beetje het contact op te pakken maja, we zien wel hoe het verder loopt. Sterkte verder iig
Oud 27-05-2002, 21:48
Citaat:
GeNeVa schreef:

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat een jongen-en-een-meisje beste vriend en vriendin kunnen zijn.... er blijft altijd een soort spanning tussen jullie.
Daar ben k het van de ene kant wel meej eens, maar van de andere kant ook weer niej want k heb nu 2,5 jaar een beste vriend en toen k hem leerde kennen ben verliefd op hem geweest en hy op my...maar we hebben nooit iets gehad!en nu nu k hem zo goed ken zou k nie eens meer iets met hem willen, omdat k precies weet hoe hy op dingen reageerd en wat hy altyd doet!!en k weet tenslotte alles van hem dus dan zou k nicks meer met hem kunnen beginnen, dus het verliefd zijn is by ons al verledentyd het is nu egt alleen nog maar best friend (en k hoop dat dat voor life blijft)
Oud 27-05-2002, 21:51
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
.:::TaMsIe:::. schreef:

Daar ben k het van de ene kant wel meej eens, maar van de andere kant ook weer niej want k heb nu 2,5 jaar een beste vriend en toen k hem leerde kennen ben verliefd op hem geweest en hy op my...maar we hebben nooit iets gehad!en nu nu k hem zo goed ken zou k nie eens meer iets met hem willen, omdat k precies weet hoe hy op dingen reageerd en wat hy altyd doet!!en k weet tenslotte alles van hem dus dan zou k nicks meer met hem kunnen beginnen, dus het verliefd zijn is by ons al verledentyd het is nu egt alleen nog maar best friend (en k hoop dat dat voor life blijft)
Yeah of je kent hem nu zo goed, dat het over een tijdje helemaal vertrouwt voelt.. and je opnieuw verliefd wordt op elkaar! ---> voor mijn eigen ogen zien gebeuren met mijn beste vriendin!

Dus wie weet he?! gigi
Oud 27-05-2002, 23:02
StllgbwSTR
StllgbwSTR is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:

Kijk dat is nou het probleem. Zodra ik dit aan mensen vertel is het: vind je hem echt niet leuk? Je bent wel verliefd op hem... Nee!!! Tuurlijk voel ik veel voor hem maar dat doe ik ook voor mijn beste vriendin. Als het hier om een vriendinnen-relatie was gegaan had iedereen het een heel 'normaal' probleem gevonden. En het is misschien idd wel waar dat het altijd anders blijft als wanneer je gewoon vriendinnen bent maar juist doordat het een vriendschap met een jongen is praat je net iets anders over dingen en ga je ook anders tegen de dingen aankijken. Zie het verschil als je een probleem met een beste vriendin en een beste vriend bespreekt. Tuurlijk is het anders maar dat maaakt het juist zo leuk!

En het zit me inderdaad wel dwars dat zij nu ook een plaatsje in zijn hart heeft gekregen. Al voelt het meer aslof zij heel zijn hart in beslag heeft genomen en ik er dus maar uitgekickt ben.
Reageren

Regels voor berichten