Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 10:49
lestat080
lestat080 is offline
Heel lang geleden in een zeer ver land woonde een ongelofelijk brave vader. Ze noemden hem oude Snorremans. Hij had net buiten de stad een mooi huisje, waar hij gelukkig met zijn vrouw en twee kinderen leefde. Elke avond maakte de oude Snorremans chocomelk klaar voor zijn kinderen. En in de ochtend stonden altijd pannenkoeken gereed. Na het ontbijt ging vader Snorremans dan werken en maakten zijn vrouw en kinderen een lange wandeling door het bos. Zo ging het elke dag.

Die avond had hij weer chocomelk gereed gemaakt, met de beste cacao uit Zuid Amerika.
“Heerlijke choco, papa”, zei de jongste.
Maar toen kwamen de boze mannen binnen. Zij hielden niet van chocomelk, neen ze hadden veel liever zure citroensap. En ze kwamen het oude Snorremans betaald zetten dat hun citroenfabriek niets meer verkocht. Want oude Snorremans had iedereen in de stad chocomelk leren drinken. Ze waren met twee.

“Vandaag sterf je, Snorremans, jij en heel je chocomelkwereldje. Dan zal iedereen terug zure citroensap drinken!” Iedereen was doodsbang. Maar oude Snorremans was een zeer slimme man en wist de twee slechteriken te bedriegen.
“Voor ik sterf, mannen, mag ik nog één laatste sigaar roken?”
De mannen keken elkaar aan. Even zwegen ze, maar na een tijdje zei de ene:
“Waarom ook niet, als ik sterf wil ik ook nog eerst een pintje drinken.”
“Dan ga ik even mijn sigarendoosje halen in de slaapkamer.” De mannen vonden het goed. Snel liep oude Snorremans naar de kamer en pakte zijn pistool vanonder het matras. Snel als een bliksemschicht liep hij naar de woonkamer en schoot de twee boeven dood. Zo werd Snorremans een held. Nooit geen citroensap meer; altijd chocomelk! Nadien leefde heel de stad nog lang en gelukkig en dronk iedereen elke avond warme chocomelk.

Toen kwam er een varkentje met een lange snuit, en het verhaaltje is uit.

Dit is een voorleesverhaaltje, dus ik heb mij meer op gevoel gebaseerd dan me aan de spellingsregels gehouden. Wat vinden jullie van dit tekstje?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 14:31
Verwijderd
Het begint lek, maar de clue met het pistool enzo...

Nah. Beetje voor de hand liggend en onorigineel. Hoewel het idee verder wel leuk is. Misschien moet je iets anders verzinnen ip dat pistool
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 15:33
Anki
Anki is offline
hahahah, leuk bedacht! Chocolademelk en citroensap..
Alleen dat pistool? Als het een klein kinderverhaaltje is, zou ik het makkelijker maken...bijvoorbeeld zoiets als:
Snel ging hij naar de kamer en belde de politie, die kwamen de boeven ophalen en brachten ze naar een gevangenis ver weg.

Zoiets...maar ja...dat is dan ook weer heel erg fout

Anki
Oud 15-12-2004, 19:38
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ja, dat pistool en het doodschieten is het enige wat eigenlijk niet kan. Voor de rest is ie echt leuk. De combinatie oude Snorremans en chocomelk versus citroenzuur is errug leuk uitgedacht.

Oud 15-12-2004, 20:36
terror4life
terror4life is offline
grappig verhaaltje, goed uitgedacht (zoals al eerder is gezegt) maar wel een beetje flauw
Oud 15-12-2004, 21:16
Nyawa
Grappig verhaaltje, al is het einde inderdaad een beetje voor de hand liggend. Een pistool in een kinderverhaaltje past niet echt vind ik, een beetje te ruw op één of andere manier. Misschien kun je daar een wat andere, orginelere draai aan geven?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:26
lestat080
lestat080 is offline
Citaat:
Kabouterin schreef op 15-12-2004 @ 22:16 :
Grappig verhaaltje, al is het einde inderdaad een beetje voor de hand liggend. Een pistool in een kinderverhaaltje past niet echt vind ik, een beetje te ruw op één of andere manier. Misschien kun je daar een wat andere, orginelere draai aan geven?
suggesties?
Een glaasje citroensap met vergif aanbieden?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:27
lestat080
lestat080 is offline
Citaat:
terror4life schreef op 15-12-2004 @ 21:36 :
grappig verhaaltje, goed uitgedacht (zoals al eerder is gezegt) maar wel een beetje flauw
is ook voor kinderen he
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 23:26
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
lestat080 schreef op 15-12-2004 @ 22:26 :
suggesties?
Een glaasje citroensap met vergif aanbieden?
En ze dan krampend van de pijn laten creperen!

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 23:30.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:29
Reynaert
Reynaert is offline
Wat vreselijk slecht. Echt.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:15
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vond het niet boeiend. Ook leuk voorlees verhaaltje trouwens, leuk om pistolen er door heen te gooien.

Zelfs sprookjes kunnen niet meer zonder geweld
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:42
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
helemaal met simoen eens
Reageren

Regels voor berichten