Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 16:49
niempje..
niempje.. is offline
hi,
ik heb dus al een tijdje last van mijn maag en darmen. ik heb geregeld buikpijn en mijn stoelgang is ook niet echt normaal, ik ben al naar verschillende dokters geweest en heb al onderzoeken gedaan maar daar werd ik niet wijzer van..
nu heb ik van een dokter een stricte regime opgesteld gekregen; ik moet proberen een maand lang geen melkproducten te nemen.
natuurlijk wil ik dit zo goed mogelijk proberen , kwaad zal het waarschijnlijk toch niet kunnen doen?

heeft er iemand dit soms al geprobeerd?
was er resultaat?...

verder had ik nog een vraagje dat ik vergeten ben te vragen aan de dokter ; mag soyamelk dan?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:57
Miracle
Miracle is offline
Ik hoop dat je wel soya producten mag, anders wordt het vrij lastig. Ik werk in de natuurwinkel en we verkopen veel soya dingen, geen idee of het lekker is trouwens...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:04
niempje..
niempje.. is offline
op zich ben ik wel blij dat het niet omgekeerd is.. ik eet echt barweinig melkproducten ; nooit kaas , yoghurt , melk.. maar ik denk dat het dan toch moeilijker gaat worden dan ik denk.
en soyaproducten weet ik wel te vinden jah , en ik vind ze nog wel best lekker
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:41
Auntie M
Auntie M is offline
Ik hoor steeds vaker dat melk niet bepaald gezond is voor vrouwen. Yoghurt en dat soort dingen zijn dan weer wel goed.
Oud 19-12-2004, 18:57
squat
squat is offline
Waarschijnlijk lactoseintolerantie. Kan iedereen gebeuren. Is kut voor je. Lactose is een suikersoort die in melkproducten zit. Dus ook yoghurt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:32
Verwijderd
Citaat:
niempje.. schreef op 19-12-2004 @ 17:49 :
hi,
ik heb dus al een tijdje last van mijn maag en darmen. ik heb geregeld buikpijn en mijn stoelgang is ook niet echt normaal, ik ben al naar verschillende dokters geweest en heb al onderzoeken gedaan maar daar werd ik niet wijzer van..
nu heb ik van een dokter een stricte regime opgesteld gekregen; ik moet proberen een maand lang geen melkproducten te nemen.
natuurlijk wil ik dit zo goed mogelijk proberen , kwaad zal het waarschijnlijk toch niet kunnen doen?

heeft er iemand dit soms al geprobeerd?
was er resultaat?...

verder had ik nog een vraagje dat ik vergeten ben te vragen aan de dokter ; mag soyamelk dan?
Mijn moeder heeft een koemelk allergie gehad voor jaren en moest toen dus alles met soyaproducten doen, ik denk dat het er dus aan ligt of het om koemelk gaat. Er zijn ieder geval goede soyavervangers hoor, qua toetjes en spullen voor het eten en melk etc. En nog best lekker ook, vind ik persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:35
Verwijderd
sojamelk heeft niets met melk te maken, behalve dan de naam en de toepassingen. Dus dat mag ongetwijfeld wel.

Verder staat op verpakkingen bij de ingredienten altijd wel of er lactose of melkeiwit of melkvet in zit; meestal gaat het om de lactose maar je kunt de andere twee ook wel mijden, is goed te doen. Wel lastig is misschien dat in witbrood vaak ook melk zit.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Soya-melk kan wel toxic voor sommige mensen zijn...doe er maar wat research over op internet. Niet goed hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:04
Verwijderd
Zonder melkproducten is best te leven, zeker als je ze toch al weinig gebruikt. Veel dingen bestaan ook zonder melk en/of kun je zelf met sojamelk maken. Mijn moeder leeft al jaren zonder melk en ik zelf heb het ook lang gedaan, nu eet ik heel af en toe wel eens kaas en yoghurt, maar verder leef ik nog vrijwel 'melkproductenvrij'.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:06
fiona
fiona is offline
wat dan vaak wel is toegestaan is geitenkaas en geitenmelk , dit is veel lichter te verteren dan koeienmelk en als je een lactose intolerantie hebt verdaag je meestal geitenmelk veel beter
ik mag ook geen melkproducten nemen en er valt eigenlijk heel goed mee te leven
voor de rest kan je in de natuurwinkel ook nog rijstemelk en amandelmelk vinden , je hebt zelfs chocolade voor mensen met lactose intolerantie, zo moeilijk valt dat dieet dus niet
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:34
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
de vriendin van mn broer mag ook geen melk producten, maar dan vooral geen koemelk producten, dus geitenmelk kan dan wel.
Maar je moet oppassen in veel dingen zit lactose...

Regels voor berichten