Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 10:22
EaSy-M3
EaSy-M3 is offline
Ey mensen, we gaan in de zomervakantie met z'n 6en op vakantie. Waarschijnlijk word het 10 dagen in een huisje in Egmond aan Zee oid. Maar aangezien het de eerste keer is dat we alleen op vakantie gaan weet ik niet echt welke kosten we gaan krijgen. Dus welke kosten had jij toen je met vrienden op vakantie gaat? denkend aan eten, drinken, lol maken en uitgaan?

BVD
Oud 22-01-2005, 17:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Je kunt je uitgaven op vakantie zo goedkoop en duur maken als jij zelf wilt. De uitgaven van je huisje staan van te voren al vast; de rest kun je ter plekke zelf invullen. Als je erg goedkoop uit wilt zijn: naar een (goedkopere) supermarkt in de buurt gaan en daar eten en drinken inkopen en dan zelf de hele week koken). Je kunt natuurlijk ook (duur of minder duur) uit eten gaan. Dat ligt helemaal aan jezelf.
Je zult in ieder geval aan bijkomende kosten dus eten en drinken hebben, misschien ook nog vervoer, en eventuele uitstapjes die je maakt of uitgaan.
Oud 22-01-2005, 17:25
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Daar woon ik vlakbij

Maare, ik ben nu twee jaar achterelkaar op vakantie geweest met wat vriendinnen, eerste jaar naar texel.. dat heeft me ongeveer 150 euro gekost voor 5 dagen. Dat was wel kamperen. En wij hebben eigelijk niks uitbundigs gedaan.
Afgelopen zomervakantie ben ik een week weggeweest, ook kamperen maar dan met de trein gereisd. Ik denk ook zo'n 150-200 euro excl. treinkosten (dit was ook zo'n 100 euro).
Maar wij zijn niet uitgeweest ofzo, dus die kosten moet je er dan nog bij rekenen als je dat wel van plan bent.

Have fun!
Oud 22-01-2005, 20:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
EaSy-M3 schreef op 22-01-2005 @ 11:22 :
Dus welke kosten had jij toen je met vrienden op vakantie gaat? denkend aan eten, drinken, lol maken en uitgaan?
Hmmmm... toen wij naar Texel gingen aten we 's morgens en 's middags gewoon eten uit de supermarkt... per persoon was dat denk ik € 5 per dag... uitgaan per avond gemiddeld € 30 of zo... en avondeten rond de € 20. Maar overdag kun je ook nog iets ondernemen, dat ligt er ook aan hoe duur dat is. Zeg gewoon gemiddeld per dag € 70 of zo.
Oud 23-01-2005, 15:54
Blondt
Blondt is offline
Ik ben naar terschelling en renesse op vakantie geweest. Daar gingen we elke avond uit, en ong. 3 a 4 keer in de week uit eten. Naast de vaste kosten voor de staplaats en tent enzo, heb ik per dag 50 euro opgemaakt. Het is handig om uit te rekenen hoeveel je per dag mag opmaken, zo voorkom je dat je niet boven je budget gaat.
Oud 24-01-2005, 18:17
Ivo
Ivo is offline
Als je braaf zelf gaat koken en je eten dus bij de supermarkt haalt (en geen hele dure dingen neemt) dan heb je aan 10 euro per dag genoeg voor eten en drinken enzo.
Uit eten gaan kost al gauw 20 euro, maar bij de snackbar redt je het wel weer met €5,00-€7,50 (eigen ervaring).

Verdere kosten liggen aan je zelf. Ga je nog dingen bezoeken waar je entree moet betalen? Heb je ter plekke nog reiskosten? Reiskosten er naartoe? Uitgaan (je weet zelf wel wat je ong. per avond uitgeeft)??

Je moet gewoon per 'kostenpost' bedenken hoeveel je daar aan kwijt bent ongeveer, en dat dan bij elkaar optellen. Een aantal dingen staan redelijk vast (reiskosten, verblijf) of kun je van te voren al aardig inschatten (meestal zelf koken of juist uit eten gaan, hoevaak uitgaan per week, uitstapjes die geld kosten).
Dan blijven er altijd nog dingen over die je van te voren niet ziet aankomen. Reserveer daar een bedrag voor waar je niet overheen 'mag' van jezelf.
Oud 18-02-2005, 15:34
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
texel was 130 euro voor trein, huisje, boot
boodschappen hebben me 100 euro gekost
uitgaan en wat drinken, ijsje ed ook 100...
en ik heb nog wat leuke dingetjes daar gekocht dus was al met al zo'm 350-375 euro kwijt voor een week.

Dit jaar ga ik naar Turkije, in een appartement, 15 dagen, vliegen kost 400 euro.

Regels voor berichten