Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hierdoor ook het verschijnsel dat ten tijde van bijvoorbeeld oorlog het aantal gelovigen toeneemt.
||
Citaat:
Ik vroeg me dan ook af of het niet zou kunnen dat het door je opvoeding is bv. Of misschien door iets mee te maken. Of zou het niet dieper komen dan wat Marx erover zegt? |
![]() |
||
Citaat:
Marx's idee spreekt dit ook niet tegen. |
![]() |
||
Citaat:
Hij zegt dus dat de arbeiders vervreemd zijn geraakt van hun échte mens-zijn doordat ze niet meer bezitten wat ze zelf verwezenlijkt hebben, doordat ze niet meer het geheel maken (door Smith&Taylor--) iedereen doet deeltje van het werk, zodat het vlugger gaat)... Het komt er op neer dat de mens zijn troost in religie zoekt door zijn ellendige levensomstandigheden. Zijn geluk zal hij niet meer op aarde vinden, wel in de hemel. Marx zegt inderdaad dat het milieu (omgeving) het individu bepaald, maar hij doelt dus eerder op de sociaal-economische factoren. Ik vroeg me af of het aan de opvoeding kon liggen. Dus eerder de pedagogische factoren. Maar daarmee sluit ik niet uit dat het een combinatie kan zijn of zelf iets dat vanuit de mens zelf kan komen. 'k Heb er nog niet zozeer een mening over, want ik ben nog een beetje vanalles aan het afwegen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarheid, methode en geloof Verwijderd | 19 | 31-03-2012 11:16 | |
Waar komt god vandaan? Love & Peace | 456 | 06-01-2005 08:28 | |
Andere kijk op het geloof Moonlight fairy | 5 | 26-12-2004 09:44 | |
Psychologie |
Inschatten van problemen en het inschatten van sterke punten (van jezelf) iamre18 | 34 | 26-02-2003 19:27 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |