Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Eeeuhm, dat ligt eraan ![]() Wat ik zelf het liefst doe is toch proberen om zoveel mogelijk die mond met rust te laten en over te gaan op been en gewichtshulp. Maar vooral bij manegepaarden is dat vaak hopeloze zaak, tenzij je ze een tijdje uit de lessen plukt en jij de enige bent die em traint voor een tijdje. Soms zijn ze zo vreselijk hard in de mond dat dubbel gebroken ook niet meer werkt, als ik em dan even een tijdje voor mezelf kan trainen, dan doe ik em vaak wel een dubbel gebroken schaar in. Dat is net wat soepeler allemaal en toch hoef je niet in die mond te gaan zitten als een idioot. Het doel is juist om de mond zoveel mogelijk met rust te kunnen laten. De schaar is slechts een hulpmiddel om over te schakelen op been en gewichtshulp. Maar bij manegepaarden is dit doel nauwelijks tot niet haalbaar. (zijnoot: met schaar rijden is heel anders dan met trens rijden, dus voor mensen zonder ervaring met scharenbit, eerst eens onder begeleiding oefenen op een paard die schaar gewend is, niet met een paard gaan experimenteren die dat al niet gewend is, ze kunnen soms erg raar reageren op een schaar als ze trens gewend zijn)
||
Citaat:
Van divoza werd ik niets duidelijker eigenlijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het beleid op psychologie. Gothic | 164 | 29-12-2004 20:09 |