Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2002, 12:35
kirsten
kirsten is offline
Hebben jullie dat ook weleens dat als jullie een discussie starten dat het dan uitdraait op ruzie... Gisteren was het bij mijn vriend en mij bijvoorbeeld over de televoting op het eurovisie songfestival, of het tactisch was of niet. (hij geloofde dus dat mensen in een bepaald land altijd voor een ander land stemmen omwille van politieke redenen of omdat ze er het volgende jaar naartoe willen. Zoals de Scandinavische landen voor elkaar stemmen, de Baltische landen, Nederland en Belgie en het Verenigd Koninkrijk en Ierland...)

QAls jullie ruzie krijgen om zoiets doms, is het dan omdat de ene altijd gelijk wil hebben of om iets anders??? Ik ben benieuwd...
Oud 25-05-2002, 13:03
Verwijderd
Het gebeurt mij zelden dat een discussie uitmondt op ruzie. Noch bij vrienden, noch bij m'n vriendin (als ik die momenteel zou hebben ). Heeft gewoon te maken met hoeveel je aan de ander toegeeft. Als ik merk dat in een bepaald gesprek of discussie een punt ter sprake komt wat voor de ander onverteerbaar is, dan zaag ik daar niet over door, maar geef een beetje toe omdat ik geen zin heb ik ruzie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 13:15
GeNeVa
GeNeVa is offline
Het komt mij wel bekend voor!

Gewoon wat begint als leuke discussie eindigt gewoon zo stom, nog nooit in ruzie ofzo. Maar ik heb er gewoon gelijk zo'n stom gevoel bij.

Het ligt (denk ik) aan een aantal dingen. Je moet elkaar uit laten spreken, en niet gelijk de ander onderbreken als er iets in je opkomt. Je moet dus naar elkaar luisteren, en daar op reageren. Niet elkaar afkraken of neerhalen op wat gezegd wordt. And natuurlijk niet je mening doordrijven... dus niet alleen maar gelijk willen hebben, maar open willen staan voor andere meningen.

Ik kan me gewoon soms aan het einde of tijdens zo'n discussie behoorlijk ergeren aan die persoon (soms mijn vriend, soms een vriendin, soms zusje, of een collega)
Oud 25-05-2002, 16:09
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Echt onwijze ruzie hebben we nog niet gehad..

Maar we hebben wel es 'n discussie over hoe ik op iets reageer ofzo.. Omdat ik meestal de neiging heb om alles af te zeiken enzo.. maarja dat vin ik wel grappig opzich

En doe et heus niet bij té serieuze dingen.. en dan vindt hij het 'n keer niet leuk meer.. en dan vind ik et onzin... en dan zegt hij dat et weer komt omdat ie saggo is dat ie zo aan het zeiken is! GRR!! naja.. en dan begint de ellende.. misschien toch wel 'n ruzie

XxX
Oud 26-05-2002, 16:46
smartino-tje
smartino-tje is offline
Dit heb ik gelukkig nooit nee. Dat komt denk ik omdat mijn vriend en ik allebei weten dat het op ruzie uit kan draaien en dat allebei niet willen. Ik geef het wel vaak op als ik het gevoel krijg als ik die andere persoon niet kan overtuigen van mijn mening. Dat is denk ik het beste anders krijg je alleen maar heibel.
Oud 27-05-2002, 16:37
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
i hate when it happens draait t ineens op een heel ander onderwerp uit en das kut kwil himmel geen ruzie en zeker niet met hem want kep de grootste lol met hem...dus ik ga me best doen me in t houden
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 02:53
Verwijderd
Als wij in een discussie verzeild raken ( ja ja ) Meestal draait het erop uit dat we het eens zijn.. of we lullen me kaar om ver ofzow
Of, je hebt tenslotte een eigen mening.. en dat respecteer ik.. je kunt het niet over alles eens zijn.. eidigt dus nooit in ruzie...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 10:06
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het gebeurt mij zelden dat een discussie uitmondt op ruzie. Noch bij vrienden, noch bij m'n vriendin (als ik die momenteel zou hebben ). Heeft gewoon te maken met hoeveel je aan de ander toegeeft. Als ik merk dat in een bepaald gesprek of discussie een punt ter sprake komt wat voor de ander onverteerbaar is, dan zaag ik daar niet over door, maar geef een beetje toe omdat ik geen zin heb ik ruzie.
ik snap er niets van! De ene keer zie ik dat je een vriendin hebt, en de andere keer niet. heb je nou een vriendin of niet???
Reageren

Regels voor berichten