Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
nee inderdaad lastig. maar je kunt het ook geestelijk toepassen. wel in de menselijke wereld staan, maar je er geestelijk uit terugtrekken. |
![]() |
||
Citaat:
definieer mensenwereld.
||
Citaat:
eigenlijk is dat weer hetzelfde als met die kleermaker denk ik menselijke natuur is wel lastig je kunt moeilijk zeggen dat iets níet de menselijke natuur is eigenlijk begrijp ik je punt niet zo goed, met natuur en cultuur kun je dat uitleggen? |
![]() |
||
Citaat:
om maar weer de pikorde van kippen erbij te halen: dat is de 'maatschappij' van de kippen; de manier waarop ze samenleven. Dat wordt gezien als natuur, maar in principe is het toch een soort van cultuur? Waarom wordt de menselijke cultuur niet gezien als natuur? Het komt toch voort uit mensen, en aangezien mensen natuur zijn. Ik begrijp wel 'in harmonie leven met de natuur', maar ik begrijp niet 'afstand doen van menselijke wereld'. Hoe moet je dan leven? En je begreep me goed hoor. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
afstand doen van de menselijke wereld is heel concreet denk ik in het bos gaan wonen in een grot, of zo? lijkt mij eigenlijk wel fijn, maar ik denk niet dat het helemaal goed is om te doen. of nodig. als je je van dingen als economie, of meeloperij wilt distantiëren kun je dat ook wel ín de maatschappij doen, en dan kun je daar bovendien nog andere mensen bewust mee maken ook, wat je in het bos niet kunt. de voornaamste mensen die wij kennen stonden in de maatschappij; gandhi, mandela, martin luther king, jezus, zelfs boeddha die zich eerst nog had teruggetrokken. |
![]() |
|
|