Advertentie | |
|
![]() |
|
Laatst gewijzigd op 06-12-2004 om 07:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
En als ik zelf merk dat een programma beter dan andere programma's en ook nog eens gratis is (dus geen trail/shareware/enz), dan maak ik vrijwillig reclame
||
Citaat:
Ontopic: E-mails verzenden gaat niet sneller, ophalen enkele luttele seconden (nioet noemenswaardig). Start veel sneller op (zeker). Verder vind ik die compitabiliteit nutteloos als je toch windows gebruikt :z. thema's zijn voor kindjes en de overstap is geen punt van vergelijking. Ik gebruik overigens beiden ![]() |
![]() |
|
Ik sluit me aan bij freyk: Thunderbird werkt perfect. Let er wel op dat er momenteel twee versies in omloop zijn, die weliswaar geen van beiden slecht zijn:
0.9 stable: dat is de versie die je normaal kunt downloaden op de site 1.0 RC1 (release candidate): heeft wat nieuwe features en als je op de site van mozilla een beetje (lang) zoekt, kom je er wel op ![]() Op de meuktracker van http://www.tweakers.net staat hij ook hoor, om het zoeken te besparen. Voordelen: - veilig - veel functies, maar ook weer niet te veel - veel uitbreidingsmogelijkheden door extensions - er bestaan enkele themes voor - beschikbaar in verschillende talen - makkelijk om uit andere clients alles te importeren - gratis en open-source - veel instelmogelijkheden - goede/makkelijke/gebruiksvriendelijke/mooie interface - goede spamfilter (Bayesiaans, dus in het begin werkt hij slecht, je geeft spam aan als die binnenkomt, zo leer je hem spam herkennen. Hoe langer je dus werkt met Thunderbird, hoe minder spam je zal krijgen). Dit werkt echt zeer goed. - externe afbeeldingen worden tegengehouden, zodat spammers minder snel doorhebben dat je je mail leest en dus minder spam sturen Spammers laten je vaak plaatsen ophalen van hun site, zo zien ze dus dat je mailbox nog actief is en dat je de spam leest. Gevolg is dat ze meer spam sturen; gelukkig is andersom ook waar. - je kan verschillende adresboeken maken, die je voor elk andere dingen kunt gebruiken (privé/school/werk/...) - uitgebreide filters en labelopties(berichten in kleur laten weergeven zodat je ze makkelijk kan terugvinden) - ondersteunt verschillende besturingssystemen (MacOS, Windows, Linux, Solaris(Sparc/x86), ...) Nadelen: - hij kan, dacht ik, enkel met Palm syncen (groot nadeel voor mezelf) al is er al meerdere malen gevraagd om die functie voor andere programma's/toestellen toe te voegen - geen kalender, die zit namelijk in Mozilla Sunbird (die is nog zwaar in ontwikkeling: 0.2 beta) en die is ook niet te syncen - sommige programma's vereisen echt Outlook om mee te communiceren, dat is dus niet mogelijk (maar die dingen worden vooral in bedrijfsomgeving gebruikt vermits Outlook bijhoudt met welke Office-bestanden je werkt) - sommige instellingen zitten ver weg of zitten op een heel andere plaats dan in MSOE, dit wordt dus even zoeken Ik kan iedereen aanraden, die geen nood heeft aan het synchroniseren van je mail/contactpersonen, om over te stappen naar Thunderbird. Verder kan ik iedereen, zonder uitzondering aanraden om over te stappen op Firefox (als een site hier niet werkt, ligt dat in 99% van de gevallen aan de site). http://www.mozilla.org http://www.mozilla.org/products/thunderbird http://www.mozilla.org/produdts/firefox http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird.html Veel plezier!
||
Citaat:
Open-Source is voor velen de reddende engel, want vroeger was er ook veel open-source. Voor velen gaat het niet om dat gratis (praktisch is het natuurlijk makkelijk en zeer handig) maar om het idee dat je weet wat er gebeurt en dat je zelf kan zeggen: dit moet erbij. Compatibiliteit is volgens mij hetzelfde ongeveer, maar het is vooral goed dat scripts niet uitgevoerd worden, daarmee voorkom je al gigantisch veel virussen die je met Outlook (Express) wel binnenkrijgt. Als themes voor kindjes zijn, dan ben je volgens mij niet echt consequent met jezelf. Je gebruikt toch ook de grafische interface die bij programma's zit, dat werkt gewoon veel mooier en een theme is eigenlijk enkel bedoeld om een programma bij de rest van je systeem te laten passen of om het aan te passen aan een stijl die je wel graag ziet. Als je echt tegen skins en themes bent, ga dan wat in de console werken ofzo. (BTW, ik gebruik zelf geen theme voor Thunderbird omdat hij mooi genoeg is volgens mij). De overstap is volgens mij juist een punt dat je zeker moet meenemen in een vergelijking! Stel je hebt 100 mails, daarbij hangen natuurlijk gegevens als verzender, inhoud, datum/tijd, ... en ik zie je niet echt 100 mails uit Outlook Express overtype in een ander formaat. De overstap is dus zeker belangrijk, en die is bij mij goed verlopen (wel al geleden van versie 0.5 denk ik, toen was het bye bye MSOE).
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Als het niet meer is...) |
![]() |
||
Citaat:
Zeggen dat ik als ene die-hard moet werken in console gaat natuurlijk nergens over, dat is een funcionaliteitverschil ten top. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Installeren dan draai je localhost een POP server die je berichtjes van hotmail/gmail/etc ophaalt en localhost weer aanbiedt. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
overigens is er wel zoiets als hotmail popper.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wil je aub ophouden met je propagandistische sluikreclame voor firefox e.d. ? Dat hoort hier helemaal niet in het topic thuis, maar is gewoonweg SPAM De andere punten die je noemde waren (hoewel ik niet met alles eens was, of er waarde aan hechtte) ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Offtopic:
Citaat:
|
FYI, hier de nieuwe versie van thunderbird: 1.0 Final:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Daarbij is coca cola een uitermate lekker drankje, vooral te nuttigen achter de computer ![]() ![]() Je hoort mij geen slecht woord zeggen over open source... (hooguit over die source zelf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij update die vanuit Thunderbird om de paar minuten of bij het opstarten/afsluiten (enkel dat laatste heb ik gecheckt). Misschien moet je wel Thunderbird op laten staan om het te laten werken (en dan krijg je toch een venstertje dat er nieuwe berichten zijn, zoals bij MSN etc.)
||
Citaat:
![]() ![]() Maar dr zal wel een truucje achter zitten...
||
Citaat:
![]()
||
Offtopic:
Citaat:
|
Fade of Light en ILLUsion, zie hier voor jullie Open Source verhaal.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je profiel kan je niet beveiligen, voor zover ik zie, maar ik zal het eens posten op de site voor je. Wat je wel kan doen, als je een NT-systeem of Linux-systeem hebt, is gewoon de map ontoegankelijk maken voor andere gebruikers of zelfs encrypteren. Dat is wat ze bij Mozilla zeggen dat je kan doen (dat was een tip voor Mozilla, maar die zal ook wel werken voor Thunderbird)
||
Offtopic:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Met dat encrypteren moet je steeds 2 dingen in het oog houden: - de gebruiker "administrator" kan wel aan die bestanden (of hij kan ze in ieder geval decrypteren vermits hij recovery agent is) - met speciale tooltjes kan je alles ook herstellen (heb ik zelf eens gedaan omdat ik een oude Windows-schijf had met daar die bestanden nog op) - andere administrators kunnen er niet aan In ieder geval staat het op het Mozilla Forum, maar ik heb nog geen antwoord gehad of het wel/niet kan.http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=179430 edit: sorry, wel al antwoord gehad: Andere mogelijkheid is PGP te gebruiken voor het encrypteren, dan heb je natuurlijk ook geen last van andere admins en dit werkt ook op oudere systemen ![]() http://www.pgp.com/products/index.html http://www.pgpi.org/products/pgp/versions/freeware/ http://www.openpgp.org
Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 14:11. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Offtopic: sorry voor 3 posts achter elkaar
||
Citaat:
Tip: kijk eens naar de Enigmail extensie, GPG encrypted email.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En die enigmail extensie zorgt er als ik het goed heb begrepen alleen voor dat je email tijdens het zenden gecodeerd wordt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Centraal] Spyware, adware en virussen topic #6 Verwijderd | 217 | 04-03-2011 15:12 | |
Software & Hardware |
Centraal spyware, adware & virussen topic [5] M@rco | 499 | 26-03-2008 13:10 | |
Software & Hardware |
[Algemeen/Discussie] Open Source ILUsion | 18 | 29-09-2005 03:30 | |
Software & Hardware |
[Alg] CD vol handige software (2) freyk | 58 | 19-06-2005 10:02 | |
Software & Hardware |
[Alg] Open Source Evangelisme ILUsion | 21 | 17-12-2004 17:29 | |
Software & Hardware |
[Software] CD vol handige software Verwijderd | 75 | 18-06-2004 00:36 |