Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 22:38
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ik heb laats informatie gelezen over haar leven. Heb ook haar film gezien, 11 uur lang... Zei is echt heilig he, niet te geloven...

Ze is ook 1 van de 4 belangrijkste vrouwen van de geschiedenis... Ze heeft zeker een belangrijk plek in de hemel...

Wat vinden jullie van haar, of wat denken jullie over haar???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2005, 23:15
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik snap je bedoeling niet, hoe kan je nou iets weten over haar, terwijl zij is ontstaan uit een poging tot schepping van een heldere toekomst?
Oud 27-05-2005, 00:17
Ragnar
Ragnar is offline
Wie zijn de 3 andere belangrijke vrouwen in de geschiedenis dan?
Oud 27-05-2005, 01:08
MTpower
MTpower is offline
wat ik weet over maria:
Ze is maagd EN heeft een kind gebaren.... jaja...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 09:12
T_ID
T_ID is offline
Het slachtoffer van een belachelijke mythevorming, die eerder medelijden verdient dan iets anders dunkt me.
Oud 27-05-2005, 09:23
Donny must die
Donny must die is offline
Maria is de heilige maagd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 27-05-2005 @ 02:08 :
wat ik weet over maria:
Ze is maagd EN heeft een kind gebaren.... jaja...
gebaart

Verder snap ik het nut van dit topic niet goed
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
devildaughter schreef op 27-05-2005 @ 10:24 :
gebaart
Gebaard.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:56
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik voel een slotje opkomen.
Oud 27-05-2005, 13:17
Belgarath
Belgarath is offline
Maria is niet heilig. Maria was maagd toen ze Christus baarde. Verder was ze een gewone vrouw, net zo zondig als iedereen.
Oud 27-05-2005, 13:31
Verwijderd
Cognitieve dissonantie is zó tof om in actie te zien

Maar ontopic, een van de vier belangrijkste vrouwen dat durf ik niet te zeggen. Daarmee doe je een behoorlijk aantal andere Grote dames behoorlijk tekort.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:49
one.
one. is offline
Volgens mij (weet niet zeker) is die onbevlekte ontvangenis (dus dat maria maagd was en een kind heeft gebaard), pas in de 19de eeuw uitgevaardigd, en dus niet gebaseerd op wat de apostelen zeggen.
Oud 27-05-2005, 15:53
MikeyMo
MikeyMo is offline
Wat is er eigelijk zo heilig aan een maagd?

En verder geloof ik best dat ze een van de belangrijkste vrouwen is geweest, ookal is ze een verzinsel..
Oud 27-05-2005, 17:10
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ik heb dus naar een film van haar gekeken. Ze hebben die film gemaakt via betrouwbare bronnen. Kan stukjes uit de koran zijn (zoas jullie weten is er een hele vers beschikbaar die alleen maar over heilige Maria gaat)
of stukken uit de bijbel (die nog kloppen) wat dan ook...

Haar vader was ook een profeet, maar hij is eerder gestorven...
Veel mensen in die tijd dachten dat de redder kwam (dus Jezus) maar toen heilge Maria werd geboren, geloofde veel mensen niet meer in de profeet hz Zekaria, en hij is een verre familie van Maria (oom)

Toen ze 7 was werd ze van huis genomen, ze werd naar een plek gebracht, heilige plek waar ze alleen maar moest bidden en al... trouwens dat mocht eigenlijk niet, die plek was alleen beschikbaar voor de jongens, maar goed op de 1 of andere manier was zei daar dus ook....

Ze heeft heelveel dingen daar meegemaakt, tot dat op een dag de Engel kwam en tegen haar zei dat ze een kind zou krijgen, en dat hij de redder zou zijn...

Ze was doodsbang, hoe kon ze dit uitleggen aan de mensen, iedereen weet dat ze heilig is en dan opeens met een kind komen...

De Engel zei (mbv God) jij moet niets zeggen (dat is soort vasten in die tijd, dan konden ze niets zeggen) Maar wat gebeurde, Jezus die in de wiegje lag, praatte zelf...

Dat vond ik dus zo prachtig... God helpt je altijd, wanneer je hem nodig hebt...

De reden dat ik deze topic heb geopend is, elkaars mening lezen... wat jullie over haar weten...

De 4 belangrijkste vrouwen in de hemel:
- Maria (hz Meryem)
- Hz Hatice
- Hz Fatima
- Hz Asiye, dacht ik (zei was de vrouw van een farao, ze is vermoord door de farao omdat ze niet meer in hem geloofde maar in de God)

De laatste moet ik nog opzoeken, ik dacht dat ze Asiye heette maar kan ook anders zijn...

Maria was 16 of 17 toen ze haar kind kreeg...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:22
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 18:10 :
Ze hebben die film gemaakt via betrouwbare bronnen. Kan stukjes uit de koran zijn (zoas jullie weten is er een hele vers beschikbaar die alleen maar over heilige Maria gaat)
Wat is de defenitie van betrouwbaar? Volgens mij heel wat anders dan de bijbel of koran zijn
Oud 27-05-2005, 19:28
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

Maria is niet alleen de moeder van een boodschapper en profeet, ze beviel van Isa (Jezus) terwijl ze nog maagd was.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:34
Aiel
Aiel is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 27-05-2005 @ 15:49 :
Volgens mij (weet niet zeker) is die onbevlekte ontvangenis (dus dat maria maagd was en een kind heeft gebaard), pas in de 19de eeuw uitgevaardigd, en dus niet gebaseerd op wat de apostelen zeggen.
Je haalt twee dingen door elkaar. De maagdelijke geboorte van Christus die in vrijwel alle kerken gelooft en ook in de vroegste evangeliën terugkomt en de onbevlekte ontvangenis. http://nl.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb dus naar een film van haar gekeken. Ze hebben die film gemaakt via betrouwbare bronnen.
Uit die tijd, over zo'n staatskundig onbelangrijk iemand? Not likely.
Oud 27-05-2005, 19:43
Gatara
Gatara is offline
1. ik denk dat ze een vrouw was die buiten het huwelijk seks heeft gehad (met Jozef of een ander) en zwanger is geraakt. Ze is en was geen maagd, dat is er later bij verzonnen. Dat zij geen maagd was, zie ik absoluut niet als een probleem.

2. Jezus was een afstammeling van koning David. Daarmee werd hij een opvolger van het koninkrijk. Het was gebruikelijk je moeder naast je zijde hierin te hebben. Dat zou Maria dan worden - mocht er een koninkrijk terug komen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
imène schreef op 27-05-2005 @ 20:28 :

Maria is niet alleen de moeder van een boodschapper en profeet, ze beviel van Isa (Jezus) terwijl ze nog maagd was.
Pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:44
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-05-2005 @ 20:41 :
Uit die tijd, over zo'n staatskundig onbelangrijk iemand? Not likely.
T_ID, voor jou maybe onbelangrijk, voor mij belangrijk ...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:44 :
T_ID, voor jou maybe onbelangrijk, voor mij belangrijk ...
Hij bedoelt:

zij was toen een onbelangrijk persoon en niet waarschijnlijk dat er dus bronnen te vinden zijn uit die tijd die over haar spraken.

aan de andere kant: als jezus idd een afstammeling van koning David zou zijn geweest, dan is Maria niet zomaar een staatkundig onbelangrijk persoon.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:47
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 27-05-2005 @ 20:22 :
Wat is de defenitie van betrouwbaar? Volgens mij heel wat anders dan de bijbel of koran zijn
ik heb het geprobeerd om in mijn eigen woorden te samen vatten...

Die mensen hebben het niet uit hun duim gezogen, natuurlijk hebben ze bronnen opgezocht en die zijn waarschijnlijk de bijbel (die stukken die nog hetzelfde zijn gebleven) en de koran etc
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:47 :

Die mensen hebben het niet uit hun duim gezogen, natuurlijk hebben ze bronnen opgezocht en die zijn waarschijnlijk de bijbel (die stukken die nog hetzelfde zijn gebleven) en de koran etc
het was een "moslim"film?

(omdat je het hebt over gedeeltes uit de bijbel)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:50
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-05-2005 @ 20:45 :
Hij bedoelt:

zij was toen een onbelangrijk persoon en niet waarschijnlijk dat er dus bronnen te vinden zijn uit die tijd die over haar spraken.

aan de andere kant: als jezus idd een afstammeling van koning David zou zijn geweest, dan is Maria niet zomaar een staatkundig onbelangrijk persoon.
Owh ok, maarre David is toch ook een profeet??? althans zo weet ik het... en nog iets, Maria was in die tijd geen onbelangrijk persoon.. Ze kon iedereen genezen, heelveel mensen kwamen naar haar toe..... Nog steeds heeft ze het zelfde status, zelfs in de koran heb je een vers die alleen maar over haar gaat, dat bewijst al hoe belangrijk ze is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2005, 19:53
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-05-2005 @ 20:49 :
het was een "moslim"film?

(omdat je het hebt over gedeeltes uit de bijbel)
uhmm... moslim film, dat weet ik ff niet hoor...

Ik kijk naar alle soorten filmen wil ik ff duidelijk maken, heb hiervoor ook naar de levensverhaal gekeken van Mozes die gemaakt is door de joden, dat maakt mij in ieder geval niet uit, over het algemeen kloppen deze dingen wel, natuurlijk heb je soms verschillen maar die zijn dan zo klein dat het amper uit maakt
heb ook een cd liggen van Jezus, waarbij alle hoge mensen van de Christendom word geintervieuwd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:50 :
Owh ok, maarre David is toch ook een profeet??? althans zo weet ik het...

Volgens het jodendom wel, volgens het christendom niet geloof ik.
maar dus?

Wat betekent dit? Dat mijn overgrootpa een profeet was, dat ik dat dan ook ben?

Citaat:
en nog iets, Maria was in die tijd geen onbelangrijk persoon.. Ze kon iedereen genezen, heelveel mensen kwamen naar haar toe.....

Met onbelangrijk werd wat anders bedoeld dan Jomandataferelen.

Citaat:
Nog steeds heeft ze het zelfde status, zelfs in de koran heb je een vers die alleen maar over haar gaat, dat bewijst al hoe belangrijk ze is
dat bewijst niks, nada, niente
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:55
naamloozzz
naamloozzz is offline
[QUOTE]Gatara schreef op 27-05-2005 @ 20:53 :

Volgens het jodendom wel, volgens het christendom niet geloof ik.
maar dus?

Wat betekent dit? Dat mijn overgrootpa een profeet was, dat ik dat dan ook ben?

hahah, mog je zeker wille, nee natuurlijk niet je hebt het verkeerd opgevat... Volgens het Islam is hij ook een profeet, dat wilde ik ff duidelijk maken, verder niets
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:53 :
heb ook een cd liggen van Jezus, waarbij alle hoge mensen van de Christendom word geintervieuwd
Ik interview de leiders van een sekte=> wat ze zeggen is waar.

Uhm.... Nee, eigenlijk niet.
Oud 27-05-2005, 19:57
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-05-2005 @ 20:56 :
Ik interview de leiders van een sekte=> wat ze zeggen is waar.

Uhm.... Nee, eigenlijk niet.
ff niet begrepen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:55 :

hahah, mog je zeker wille, nee natuurlijk niet je hebt het verkeerd opgevat... Volgens het Islam is hij ook een profeet, dat wilde ik ff duidelijk maken, verder niets
ok ik dacht dat je t terugkoppelde op maria
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:20
naamloozzz
naamloozzz is offline
hier

deze was de film...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:51
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Maria heeft IVF gehad:

De voordelen van een godezoon, en toch maagd blijven!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 27-05-2005 @ 10:23 :
Maria is de heilige maagd
Hell Yeah!
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:57 :
ff niet begrepen
Kan je ook het beste aan een hoogstaand persoon van de kerk vragen om uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 16:01
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 27-05-2005 @ 20:47 :

Dat begrijp ik, maar de bijbel en koran zijn verreweg van betrouwbaar..
Oud 28-05-2005, 17:57
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ik heb dus naar een film van haar gekeken. Ze hebben die film gemaakt via betrouwbare bronnen. Kan stukjes uit de koran zijn (zoas jullie weten is er een hele vers beschikbaar die alleen maar over heilige Maria gaat)

Haar vader was ook een profeet, maar hij is eerder gestorven...
Veel mensen in die tijd dachten dat de redder kwam (dus Jezus) maar toen heilge Maria werd geboren, geloofde veel mensen niet meer in de profeet hz Zekaria, en hij is een verre familie van Maria (oom)

Toen ze 7 was werd ze van huis genomen, ze werd naar een plek gebracht, heilige plek waar ze alleen maar moest bidden en al... trouwens dat mocht eigenlijk niet, die plek was alleen beschikbaar voor de jongens, maar goed op de 1 of andere manier was zei daar dus ook....

Ze heeft heelveel dingen daar meegemaakt, tot dat op een dag de Engel kwam en tegen haar zei dat ze een kind zou krijgen, en dat hij de redder zou zijn...

Ze was doodsbang, hoe kon ze dit uitleggen aan de mensen, iedereen weet dat ze heilig is en dan opeens met een kind komen...

De Engel zei (mbv God) jij moet niets zeggen (dat is soort vasten in die tijd, dan konden ze niets zeggen) Maar wat gebeurde, Jezus die in de wiegje lag, praatte zelf...

Dat vond ik dus zo prachtig... God helpt je altijd, wanneer je hem nodig hebt...

De reden dat ik deze topic heb geopend is, elkaars mening lezen... wat jullie over haar weten...

De 4 belangrijkste vrouwen in de hemel:
- Maria (hz Meryem)
- Hz Hatice
- Hz Fatima
- Hz Asiye, dacht ik (zei was de vrouw van een farao, ze is vermoord door de farao omdat ze niet meer in hem geloofde maar in de God)

De laatste moet ik nog opzoeken, ik dacht dat ze Asiye heette maar kan ook anders zijn...

Maria was 16 of 17 toen ze haar kind kreeg...
Huh??
ok, dat is dus een film door moslims gemaakt ofzo.
Ik geloof in de bijbel, en wat ik weet over maria:
Ze was nog niet getrouwd met Jozef maar zal wel soort verkering met hem gehad hebben ofzo, ze was nog maagd toen ze Jezus baarde. Ze was niet heilig maar was net zo zondig als iedereen. Er is in de bijbel niet heel veel over haar geschreven, later bij het kruis nog zei Jezus tegen Johannes, zijn leerling, dat hij Jezus' moeder, maria dus moest aannemen als zijn moeder, en Maria Johannes als haar zoon. Maria was niet heel erg belangrijk in de bijbel, en ze heeft volgens mij echt niet een belangrijkere plaats in de hemel, ik weet niet hoe de hemel er precies uit ziet, maar ik denk dat iedereen er gelijk is.
o, trouwens, ik zal ff de geschiedenis in de bijbel opzoeken dat er een engel naar maria komt.

aankondiging van de geboorte van Jezus
26 In de zesde maand zond God de engel Gabriël naar de stad Nazaret in Galilea, 27 naar een meisje dat was uitgehuwelijkt aan een man die Jozef heette, een afstammeling van David. Het meisje heette Maria. 28 Gabriël ging haar huis binnen en zei: ‘Gegroet Maria, je bent begenadigd, de Heer is met je.’ 29 Ze schrok hevig bij het horen van zijn woorden en vroeg zich af wat die begroeting te betekenen had. 30 Maar de engel zei tegen haar: ‘Wees niet bang, Maria, God heeft je zijn gunst geschonken. 31 Luister, je zult zwanger worden en een zoon baren, en je moet hem Jezus noemen. 32 Hij zal een groot man worden en Zoon van de Allerhoogste worden genoemd, en God, de Heer, zal hem de troon van zijn vader David geven. 33 Tot in eeuwigheid zal hij koning zijn over het volk van Jakob, en aan zijn koningschap zal geen einde komen.’
34 Maria vroeg aan de engel: ‘Hoe zal dat gebeuren? Ik heb immers nog nooit gemeenschap met een man gehad.’ 35 De engel antwoordde: ‘De heilige Geest zal over je komen en de kracht van de Allerhoogste zal je als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind dat geboren wordt, heilig worden genoemd en Zoon van God. 36 Luister, ook je familielid Elisabet is zwanger van een zoon, ondanks haar hoge leeftijd. Ze is nu, ook al hield men haar voor onvruchtbaar, in de zesde maand van haar zwangerschap, 37 want voor God is niets onmogelijk.’ 38 Maria zei: ‘De Heer wil ik dienen: laat er met mij gebeuren wat u hebt gezegd.’ Daarna liet de engel haar weer alleen.

Maria en Elisabet
39 Kort daarop reisde Maria in grote haast naar het bergland, naar een stad in Juda, 40 waar ze het huis van Zacharias binnenging en Elisabet begroette. 41 Toen Elisabet de groet van Maria hoorde, sprong het kind op in haar schoot; ze werd vervuld met de heilige Geest 42 en riep luid: ‘De meest gezegende ben je van alle vrouwen, en gezegend is de vrucht van je schoot! 43 Wie ben ik dat de moeder van mijn Heer naar mij toe komt? 44 Toen ik je groet hoorde, sprong het kind van vreugde op in mijn schoot. 45 Gelukkig is zij die geloofd heeft dat de woorden van de Heer in vervulling zullen gaan.’
46 Maria zei:
‘Mijn ziel prijst en looft de Heer,
47 mijn hart juicht om God, mijn redder:
48 hij heeft oog gehad voor mij, zijn minste dienares.
Alle geslachten zullen mij voortaan gelukkig prijzen,
49 ja, grote dingen heeft de Machtige voor mij gedaan,
heilig is zijn naam.
50 Barmhartig is hij, van geslacht op geslacht,
voor al wie hem vereert.
51 Hij toont zijn macht en de kracht van zijn arm
en drijft uiteen wie zich verheven wanen, (1:51) en drijft uiteen wie zich verheven wanen – Ook mogelijk is de vertaling: ‘de plannen van hoogmoedigen stuurt hij in de war’.52 heersers stoot hij van hun troon
en wie gering is geeft hij aanzien.
53 Wie honger heeft overlaadt hij met gaven,
maar rijken stuurt hij weg met lege handen.
54-55 Hij trekt zich het lot aan van Israël, zijn dienaar,
zoals hij aan onze voorouders heeft beloofd:
hij herinnert zich zijn barmhartigheid
jegens Abraham en zijn nageslacht,
tot in eeuwigheid.’
56 Maria bleef ongeveer drie maanden bij haar, en ging toen terug naar huis.

dit gaat er ook wel een beetje over:

18 De afkomst van Jezus Christus was als volgt. Toen zijn moeder Maria al was uitgehuwelijkt aan Jozef maar nog niet bij hem woonde, bleek ze zwanger te zijn door de heilige Geest. 19 Haar man Jozef, die een rechtschapen mens was, wilde haar niet in opspraak brengen en dacht erover haar in het geheim te verstoten. 20 Toen hij dit overwoog, verscheen hem in een droom een engel van de Heer. De engel zei: ‘Jozef, zoon van David, wees niet bang je vrouw Maria bij je te nemen, want het kind dat ze draagt is verwekt door de heilige Geest. 21 Ze zal een zoon baren. Geef hem de naam Jezus, want hij zal zijn volk bevrijden van hun zonden.’ 22 Dit alles is gebeurd opdat in vervulling zou gaan wat bij monde van de profeet door de Heer is gezegd: 23 ‘De maagd zal zwanger zijn en een zoon baren, en men zal hem de naam Immanuël geven,’ wat in onze taal betekent ‘God met ons’. 24 Jozef werd wakker en deed wat de engel van de Heer hem had opgedragen: hij nam haar bij zich als zijn vrouw, 25 maar hij had geen gemeenschap met haar voordat ze haar zoon gebaard had. En hij gaf hem de naam Jezus.

bron
Oud 28-05-2005, 17:58
Verwijderd
Hoer van de zeven hemelen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 18:10
one.
one. is offline
Citaat:
Mortification schreef op 28-05-2005 @ 18:58 :

Oud 28-05-2005, 19:03
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Mortification schreef op 28-05-2005 @ 18:58 :
Ach kijk eens, een opbouwende post!
Oud 28-05-2005, 19:07
the secret
the secret is offline
ik sta in direct contact met Maria en kan dan ook met haar communiceren. Vragen aan of over haar kunnen aan mij worden voorgelegd.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 20:28
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
the secret schreef op 28-05-2005 @ 20:07 :
ik sta in direct contact met Maria en kan dan ook met haar communiceren. Vragen aan of over haar kunnen aan mij worden voorgelegd.
Aangezien ik god ben ben ik een directere vorm van communicatie, eventuele vragen welkom in mijn PM box dus.
Oud 28-05-2005, 20:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 28-05-2005 @ 18:57 :
later bij het kruis nog zei Jezus tegen Johannes,

correctie: tegen de discipel waar hij het meest van hield.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:03
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 21:28 :
Aangezien ik god ben ben ik een directere vorm van communicatie, eventuele vragen welkom in mijn PM box dus.
Damn, wat is dit kunnen we ff niet ontopic blijven...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:32
RanC
RanC is offline
Hmmm...

Jezus is de afstammeling van Koning David.
Jozef was degene uit die bloedlijn.
Maria was maagd toen Jezus geboren werd.

Waar klopt het niet?

>=]
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 28-05-2005 @ 23:03 :
Damn, wat is dit kunnen we ff niet ontopic blijven...
Dat was ontopic, in de vorm van een afkraken van de bewering dat iemand 'directe communciatie met Maria' heeft.

Ik had ook gewoon "paddo's zijn heftig spul he?", kunnen schrijven, maar dit leek me iets genuanceerder.

Zie eerste post in dit topic voor ontopic mening.
Oud 28-05-2005, 22:45
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 23:35 :
Dat was ontopic, in de vorm van een afkraken van de bewering dat iemand 'directe communciatie met Maria' heeft.

Ik had ook gewoon "paddo's zijn heftig spul he?", kunnen schrijven, maar dit leek me iets genuanceerder.

Zie eerste post in dit topic voor ontopic mening.
T_ID, zeker mijn fout of zo, heb moeilijkheden om jou te begrijpen...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 28-05-2005 @ 23:45 :
T_ID, zeker mijn fout of zo, heb moeilijkheden om jou te begrijpen...
Het heet sarcasme, en ik gebruik het continue.
Oud 28-05-2005, 22:48
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 23:47 :
Het heet sarcasme, en ik gebruik het continue.
dat merk ik wel, maar de manier van vertellen... damn kan het niet makkelijker
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 22:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 28-05-2005 @ 23:48 :
dat merk ik wel, maar de manier van vertellen... damn kan het niet makkelijker
Jazeker, dat kan, maar dit klinkt veel mooier.

Verder discussieren over mijn discussierstijl bediscussieren we maar via PM, einde discussie.
Oud 28-05-2005, 22:53
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-05-2005 @ 23:51 :
Jazeker, dat kan, maar dit klinkt veel mooier.

Verder discussieren over mijn discussierstijl bediscussieren we maar via PM, einde discussie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten