Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 15:22
hellowkittiej!
hellowkittiej! is offline
Alweer het zoveelste topic over exen, sorry.. ik heb ff een beetje advies nodig.. Ik ga vanavond voor het eerst sinds een maand m'n ex weer zien, gewoon ff wat drinken en bijpraten. Hij heeft het een maand geleden uitgemaakt, opzich ging alles gewoon kei goed, maar zijn gevoel was weg. Ik heb het er echt moeilijk meegehad, vooral de eerste twee weken. Heb wel gewoon heel veel leuke dingen gedaan met vriendinnen enzo en het gaat op het moment wel weer, ookal heb ik af en toe nog van die dagen dat ik hem kei erg mis. Gister had ik hem bij volleybal heel ff gezien (nieteens gepraat ofzo), want hij traint na ons. Ik werd zoo zenuwachtig, stond echt te trillen gewoon. En ja, ben nu dus heel erg zenuwachtig voor vanavond, weet zelf eigenlijk niet precies waarom. Ben nu gewoon kei bang dat ik doordat ik zo zenuwachtig ben straks niks meer weet te zeggen ofzo (heb ik namelijk altijd in dat soort situaties..) Ik heb het idee dat ik mezelf moet bewijzen.. Ik wil zeg maar extra leuk lijken, omdat ik denk dat z'n gevoel wel weer terug kan komen (hij heeft op het laatst best wel veel getwijfeld) Weet ook wel dat ik dat niet moet hopen enzo.. maarja denken en gevoelens gaan niet altijd samen.. Iemand misschien tips voor me zodat ik straks niet dicht ga klappen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 15:33
Verwijderd
Heel erg herkenbaar. Ik heb mijn ex een paar keer gezien en dat was elke keer weer anders. 8 Oktober was het wel heel anders, omdat we toen echt een afspraak hadden. Er was zeg maar geen excuus waarom ik hem zag. Dat was wel even raar, vooral omdat ons contact heel raar daarvoor is geweest. Ik was ook heel erg zenuwachtig. Ik ben gewoon daar heen gegaan en toen ik hem zag wou ik hem gewoon drie zoenen geven (hij gaf me gewoon een kus op mijn mond, maar dat zal niet iedere ex doen neem ik aan ) en toen zijn we samen ergens wat gaan eten en drinken. Ik voelde echt een spanning. De stiltes vond ik heel moeilijk. Normaal vond ik de stiltes helemaal niet erg. Dat was vaak dat we dan bij elkaar waren en allebei lekker stil waren, want nee, er hoeft niet elke minuut of seconde gepraat te worden. Maar nu was dat anders. Ik stond gewoon stijf van de zenuwen en daardoor werden de stiltes ook wat geforceerder. Gewoon omdat ik me niet kon ontspannen. Me toch niet helemaal op mn gemak voelde.. Ook een beetje het idee had mezelf te moeten bewijzen.

Ik denk dat dat ook wel normaal is en er ook aan ligt hoe hij zich gedraagd tegenover jou. Mijn ex deed heel afstandelijk voor mijn gevoel en ik wist niet hoe ik daar mee om moest gaan. 10 december is hij bij mij geweest en toen was het al een stuk beter. Ik was op eigen terrein zeg maar, ik had hier de controle, en de afstand tussen ons werd een stuk kleiner.

Maar gewoon gaan en zoveel mogelijk een houding proberen te hebben van 'just go with the flow', hoe moeilijk dat ook is, door je verwachtingen, hoop, etc.
Succes! Laat je weten hoe het ging?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:41
gurl19
gurl19 is offline
ik heb ook altijd dat ik heel zenuwachtig word als ik mn ex zie! Maar dat zakt altijd wel af na een poosje! Hopen dat het bij jou ook zo is. En verder moet je gewoon jezelf blijven. Niet extra leuk gaan doen, dan werkt eerder verkeerd! Maar is er nog hoop dan? of is het gewoon een 'vriendenblijven' afspraak???
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:45
hellowkittiej!
Bedankt voor de reacties.. ja hij heeft me geen reden gegeven om hoop te hebben zeg maar. Maar op het laasts was hij dus ook al aan het twijfelen, maar als hij me dan weer zag was het weer helemaal goed.. en ik hoop toch stiekem wel dat dat nu ook weer zo is. Ik heb beetje het idee dat hij het heeft uitgemaakt omdat hij niet meer dat heel verliefde gevoel had, maar vooral omdat we elkaar nu zo lang niet hebben gezien lijkt het me dat dat wel es terug zou kunnen komen.. Maarja we zien wel, ik probeer maar gewoon niks te verwachten en inderdaad hopen dat mn zenuwen straks zakken.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:07
Luna
Luna is offline
Is het wel slim om af te spreken als jij nog zoveel hoop hebt. Misschien word je door hem te zien weer hee erg gek op hem, lijkt me niet handig.
Hoelang waren jullie samen?
Oud 21-12-2004, 16:12
hellowkittiej!
Is ook zo, eigenlijk zouden we elkaar ook gewoon heel lang niet moeten zien.. het probleem is alleen dat ik hem zowiezo bij volleybal altijd al zie, en dat we altijd op dezelfde plaatsen op stap gaan. Deze maand is het gelukkig maar 1x geweest dat we allebei op stap waren, maar omdat ik hem verder niet had gezien was mijn hele avond verpest, hele avond op hem letten enzo.. En omdat ik geen zin heb om dat hele tijd op stap te hebben (vooral niet met kerst/nieuwjaar) hebben we toen afgesproken dat we beter gewoon wat vaker af kunnen spreken, zodat ik een beetje aan de situatie kan wennen.. Ik zie hem toch wel en ik zal op de 1 of andere manier daarmee moeten leren omgaan.. Enne, we waren 'maar' 3 maanden samen, maar we hebben elkaar gewoon echt super veel gezien en super veel gedaan enzo.. Heb ook wel relaties van 8 maanden gehad maar dit was veel intenser, dus die 3 maanden lijken voor mij veel meer.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:34
Verwijderd
Ik krijg kriebels in mijn buik als ik mijn ex zie. Maar naarmate de tijd verstrijkt zakt dat weg en realiseer ik me weer waarom het uit is. Neem dus gewoon die stap en spreek met hem af. Natuurlijk ben je op het begin ontzettend zenuwachtig. Maar je zult zien, op een gegeven moment wordt het vast weer harstikke gezellig en ben je blij dat jullie nog zo als vrienden met elkaar om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:52
MonoM
MonoM is offline
ik heb geen enkel probleem met exen zien.

kom ze regelmatig tegen bij uitgaan, het is altijd wel gezellig. en altijd weet ik weer waarom het over is tussen ons, dus dat helpt wel.

sommige van mijn beste vriendinnen zijn exen.

succes, TS
Oud 21-12-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
MonoM schreef op 21-12-2004 @ 17:52 :
ik heb geen enkel probleem met exen zien.

kom ze regelmatig tegen bij uitgaan, het is altijd wel gezellig. en altijd weet ik weer waarom het over is tussen ons, dus dat helpt wel.

sommige van mijn beste vriendinnen zijn exen.

succes, TS
Same here!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:56
hellowkittiej!
Ik heb dat inderdaad normaal ook, dat ik weet waarom het uit is.. Maar het is nu uit omdat zijn gevoel weg is, maar de rest was gewoon super. Dus het niet iets negatiefs waar ik me dan ff op kan concentreren.. maarja.. we zien wel hoe het loopt.. Hoop echt dat ik niet helemaal dicht ga klappen. Ben al bijna zover dat ik lijstje ga maken met waar ik het over kan hebben hoe triest..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:58
MonoM
MonoM is offline
ik zou zeker geen lijstje maken

het komt wel goed, je maakt je veel te druk...
Oud 21-12-2004, 18:11
Multilot
Multilot is offline
je moet zorgen dat je bij hem dat gevoel weer terugtovert! Dus: Zorg dat je er oogverblindend uitziet en je jezelf vooral ook goed voelt in die kleding. Wees jezelf, ga niet lopen kakelen als er een minuut niemand iets zegt en flirt een heel klein beetje, niet te veel!! Hij moet je weer de moeite waard gaan vinden, zorg daarvoor!
Oud 21-12-2004, 19:23
Verwijderd
Ja, en vertel wat voor leuke dingen je zonder m doet.. Op een of andere manier schijnt dat te werken
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:30
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
lijkt me zo raar dat je met iemand afspreekt waar je zoveel van hebt gehouden en zoveel mee hebt beleeft. Ik kan het me echt niet voorstellen!

Maar succes en het lukt je vast!
Oud 21-12-2004, 23:17
VLeinV
VLeinV is offline
misschien een beetje laat, maar succes..!

Hopelijk viel het je alles mee..!
Oud 22-12-2004, 08:21
hellowkittiej!
Bedankt voor alle reacties.. Het was echt super gezellig, en in plaats van weer te weten waarom het uit is, weet ik nu juist weer hoe leuk ik hem vind, en waarom ik het ook alweer zo kut vind dat het uit is.. We waren pas om 1 uur thuis. Ik weet nu niet zo goed wat ik er van moet denken, er was wel zo'n positieve spanning tussen ons, en ook best wel wat lichamelijk contact.. Maar toen we het erover hadden hoe we het nu vonden om elkaar weer te zien enzo zei hij er verder niks over.. Maarja we zien het wel, ben allang blij dat ik wel nog gewoon met hem kan opschieten, goeie vrienden is altijd nog beter dan helemaal geen contact meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten