Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 14:50
groovy
groovy is offline
heey,

misschien is deze vraag al een keer gesteld hier op het forum, sorry dan

Maar ik had dus een vraagje, of jullie de smsjes van je vriend/vriendin lezen..en zo ja, hoe dat is gegaan? Pakken jullie gewoon elkaars telefoon en alles lezen?

Want wat mensen waren laatst verbaasd dat ik NIET de berichtjes lees van mijn vriend. Njah ik had zoiets van dat dat in feite niet mijn zaken zijn en dat dat zijn recht op privacy is. Ik vertrouw hem gewoon ook heel erg.

Maar ik weet dat hij heel erg nieuwsgierig is, en ik denk dat als ik zou zeggen 'lees mijn smsjes maar', dat hij dat wel zou doen. Niet omdat hij me niet vertrouwt, maar om bijv. meer over mij te weten te komen.

Ook als ik sms ontvang of naar iemand sms, leest hij gewoon mee, terwijl als hij smst of een smsje ontvangt, ik niet echt mee ga lezen. Ik vind het niet erg dat hij mijn smsjes meeleest, maar vraag me soms wel af waarom. Mijn telefoon afwenden van hem vind ik ook weer zo onvriendelijk!

Maar ja, wat vinden jullie daarvan? Lezen jullie elkaars smsjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 14:57
Chosen
Chosen is offline
Neuh ik heb haar smsjes nog nooit gelezen.... zij die van mij ook niet (voor zover ik weet natuurlijk ). Denk ook niet echt dat er zulke boeiende dingen tussen staan. Et zou mij niet echt uitmaken of ze die van mij zou lezen of niet.....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:59
elledc
elledc is offline
Tuurlijk, waarom niet, en als ik een bericht verstuur laat ik het hem lezen als hij wil. Je hebt niet voor niets een relatie, ik bedoel, ik weet graag wie hij contacteert en omgekeerd ook.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:02
WolterB
WolterB is offline
ze mocht altijd mn smsjes lezen als ze wilde, je hebt in een relatie neits voor elkaar te verbergen en als je bepaalde persoonlijke dingen erin hebt staan kan je altijd nog uitleggen waarom niet en een duidelijke reden erbij geven
Oud 30-11-2004, 15:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hij heeft bijna alleen maar smsjes van mij in zijn telefoon staan, en andere smsjes mag ik ook gewoon lezen, maar die behoefte heb ik niet, dus dat doe ik eigenlijk nooit.
Ik vind het niet erg als hij mijn smsjes leest, maar dan moet hij het wel eerst vragen en niet zomaar mijn telefoon pakken. Vaak genoeg laat ik hem juist ook iets lezen als ik wil dat hij dat leest.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:11
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-11-2004 @ 15:59 :
Tuurlijk, waarom niet, en als ik een bericht verstuur laat ik het hem lezen als hij wil. Je hebt niet voor niets een relatie, ik bedoel, ik weet graag wie hij contacteert en omgekeerd ook.
Absoluut helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:19
Marcade
Marcade is offline
Mijn vriendin zou dat denk ik niet eens willen want dan zou ze puur alleen haar eigen smsjes terug lezen. De smsjes die ik van anderen krijg zijn meestal vrij saai.

Maar als ik een sms (of post of e-mail) krijg wil ik hem wel eerst lezen voordat zij 'm te zien krijgt. Niet zozeer omdat ik mijn privacy wil, maar meer omdat ik de privacy van degene die mij iets stuurt, ook respecteer. Misschien vinden sommigen het niet prettig als ze mij iets in vertrouwen sturen, mijn vriendin het ook gelijk weet. Daarom lees ik trouwens ook nooit wat zij ontvangt oid. in wat voor vorm ook en zeg ik meestal op MSN ook gelijk als ze meekijkt.

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:20
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ga er niet om vragen. Als hij een sms-je krijgt als ik we samen zijn ben ik wel altijd nieuwsgierig, maar dat ben ik sowieso altijd.
en ongevraagd zal ik het helemaal niet lezen. Zelfde reden als geen email lezen van je partner.
Oud 30-11-2004, 15:22
Verwijderd
Tuurlijk niet. De inhoud van mijn telefoon is, net als de inhoud van mijn brievenbus en mijn E-mail inbox, privé.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:28
Mo6
Mo6 is offline
neuj dat boeit me niet zo....
Oud 30-11-2004, 15:30
groovy
groovy is offline
Maar omdat ik een relatie met hem heb, hoef ik zijn smsjes niet meteen te lezen.. en al helemaal niet om te weten met wie hij contact heeft. Ik ken zijn vrienden zo ook wel, dus ik hoef niet ook nog eens te weten wat ze precies smsen. Ik vind gewoon dat het zijn goed recht is om niet alles te laten lezen van hem. Ik weet wel dat als ik erom zou vragen ik alles zou mogen lezen, en net als bij Marcade, zou ik meer mijn eigen berichtjes terug lezen dan wat anders.

Maar ik vind het een beetje..kinderachtig om elkaars smsjes te gaan lezen denk ik..je vertrouwt elkaar, je vertelt elkaar geheimen en alles, dan hoef je toch niet aan elkaar te laten lezen wat voor afspraken je maakt met andere mensen? Dat kan mijn vriend me zo ook wel vertellen..

Njah ik denk dat ik het een beetje overdreven vind om elkaars smsjes te gaan lezen, omdat we een relatie hebben.

Hoe denken andere mensen daarover?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:31
KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Ik vind wel dat je elkaar moet vertrouwen.. Niet zomaar zonder toestemming in je vriendje's tel. gaan kijken.. Maar ik wil vaak wel even lezen van wie hij allemaal smsjes krijgt, gewoon nieuwsgierigheid
Oud 30-11-2004, 15:31
Verwijderd
Ik heb niets te verbergen, dus mocht ze mijn smsjes willen lezen gaat ze haar gang maar, hoewel ik niet het nut ervan inzie.

Ikzelf lees dan ook geen smsjes van anderen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:19
DvoorA
DvoorA is offline
hij mag best mn smsjes lezen, dan zal hij voornamelijk die van zichzelf tegenkomen Ik heb ook 1x stiekem zijn smsjes gelezen, maar dat zal ik niet meer doen. Ik wou toen even checken of zn stalker nog actief was (slechte smoes)
Oud 30-11-2004, 16:27
Verwijderd
Als je al zover heen bent dat je alleen nog maar smsjes van de ander in je telefoon hebt staan, dan kun je het inderdaad wel doen ja.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:29
Verwijderd
Ik las wel eens mijn eigen smsjes terug, en dan bedacht ik me wat voor belachelijke dingen ik eigenlijk stuurde

Vandaar dat ik hem, afgezien van mijn beltegoed van 0.0 , hem ook maar niet meer sms.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:36
groovy
groovy is offline
Haha, mijn vriend heeft ze ook wel eens laten lezen, paar smsjes die ik gestuurd had dan, vind ik helemaal niet leuk! De humor valt dan weg en ja..dan denk je inderdaad van 'heb ik dat gestuurd?!'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:37
Verwijderd
ik lees ze wel.. en er als er iets in staat wat me niet zint, is het mijn eigen schuld dat ik het heb gelezen. Als hij echt iets te verbergen zou hebben, zou hij het niet toe laten dat ik zijn smsjes las en omgekeerd mag het ook natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:45
ilse
ilse is offline
mijn vriend leest ze niet van mij en ik niet van me vriend. laatst kreeg hij er een dat ik bij em was en ik stond naast em. hij wilde het toch liever zelf lezen. heb ook nog nooit in ze telefoon gekeken. geen idee wat er in staat. maak me er maar niet druk om. hij zou mijn sms jes wel mogen lezen hoor, boeit me niet. laat ook wel eens stukjes lezen, maar weet ik veel. misschien komt dat nog, misschien niet. was wel nieuwsgierig maar... tsja, dan maar niet.
Oud 30-11-2004, 16:58
Verwijderd
Ik zou het echt niet willen dat mijn vriendin mijn sms-jes leest. Daar heeft ze gewoon niks mee te maken, je hebt toch ook een leven buiten je vriend/vriendin om? Net zoals dat ik iemand anders mijn post niet laat lezen....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:21
Sade
Sade is offline
We lezen elkaars smsjes niet. Hij zou die van mij best mogen lezen, maar zo nieuwsgierig is hij niet. Ik zou die van hem niet eens willen lezen.
Oud 30-11-2004, 17:24
Mennuz
Mennuz is offline
Ik had las de SMSjes van mn ex 1 keer, zij die van mij ook
Was er een van een jongen die zn SMSje ondertekende met "ik hou van je"
Ik had zoiets van "WTF?!"
Zegt ze "Ach, dat is gewoon een hele goede vriend, ik ga mischien een Telefoon van m kopen"
even later ging het uit, en na een week of 2 had ze ineens een nieuwe telefoon.. Toeval, of een complot
Het kan mij geen urinoir schelen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:30
Verwijderd
Als mijn vriend ze zou willen lezen,dan zou tie dat mogen hoor.. Met als tegen-eis dat ik de zijne dan wil lezen...

Heb alleen geen vriend
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:31
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Sade schreef op 30-11-2004 @ 18:21 :
Ik zou die van hem niet eens willen lezen.
Want ieuw hij kan geen Nederlands ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:39
Verwijderd
in principe vind ik het niet nodig om ze te lezen, ben alleen nieuwsgierig van wie hij berichtjes krijgt. soms vraag ik wel eens of ik ze mag lezen, en dan mag dat. hij heeft wel een keer toen ik even weg was in mijn telefoon gekeken, en daar was ik niet zo blij mee. niet dat ik geheime smsjes heb, maar vraag het me dan, en doe het niet eerst voordat je het opbiecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 17:41
Verwijderd
Nee, is nog maar 1 keer voorgekomen en dat was bij toeval.
Hij kreeg een smsje en vroeg mij die even voor te lezen (hij stond af te wassen).
Probleem was alleen dat dat van een persoon was die ik niet zo zeer kon waarderen, en me dus afvroeg of ze hem wel meer smsjes stuurde en wat er dan wel/niet in stond.
(Ja dus, en ik was er niet bijster blij mee)

Maar 'stiekem' elkaars smsjes, of mail, of post lezen; nee.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:44
Sade
Sade is offline
Citaat:
perfectme schreef op 30-11-2004 @ 18:31 :
Want ieuw hij kan geen Nederlands ofzo?
Zijn mensen die geen Nederlands spreken 'ieuw'?

Maar nee, ik wil ze niet lezen omdat hij waarschijnlijk regelmatig smsjes krijgt van 'aanbidsters' en ik ben nogal jaloers aangegelegd als het op hem aan komt.
Oud 30-11-2004, 18:15
lso
lso is offline
Ik vind dat je in een relatie elkaars smsjes wel mag lezen.. maar aan de andere kant zou ik privacy ook begrijpen.. Van mij mag mijn vriend mijn smsjes lezen, ik heb er helemaal geen problemen mee en zou het ook niet raar vinden mocht ie dat willen doen..

x
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:46
Verwijderd
Ik lees soms wel eens zijn smsjes ja, maar meer om terug te lezen wat ik hem ooit eens gesmst heb. Dat vind hij ook goed, ik doe het in ieder geval ook niet stiekem ofzo. Ik vraag gewoon of ik zijn telefoon mag en even smsjes mag lezen. Hij heeft volgens mij nog nooit mijn smsjes gelezen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:26
Qimm
Qimm is offline
Al zijn sms'jes krijgt hij toch van mij, dus waarom zou ik?
Oud 30-11-2004, 21:45
Vaj
Vaj is offline
Wij lezen elkaars berichten nooit, omdat we niet dezelfde taal spreken en dus weinig van de inhoud zouden kunnen begrijpen.

Bovendien heb ik er weinig behoefte aan, ik denk niet dat hij veel voor mij interessante berichten ontvangt, ook al zou ik het helemaal kunnen begrijpen.

Trouwens, de bediening van zijn toestel is al een mysterie voor me, allerlei menu's enzo in een taal die ik niet goed begrijp, dus ik kan uberhaupt niet bij de berichten komen waarschijnlijk
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:18
Verwijderd
Ja, opzich wel, er is weinig spannends aan zijn smsjes. Waarom zou ik ze niet mogen lezen... Meestal zijn ze of van mij of van zijn vrienden. Tegenwoordig lees ikeigenlijk nooit meer echt in zijn smsjes, geen behoefte aan ofzo.

In het begin vond ik zijn telefoon erg leuk (hij had een hippe), en toen was ik daar altijd beetje mee aan het spelen, en zo las ik ook wel eens zijn smsjes. En natuurlijk ook wel een deel nieuwsgierigheid.
Tot ik een keertje een smsje van een vriendin van mij las... Hij zat met haar op dansles, en zij had hem gesmst dat ze zo'n zin had om hem weer te zien, blablabla... Toen had ik echt zoiets van NEE dat wil ik niet weten, ikv ond haar toen wel echt een kutwijf, want ikvond het toen niet echt normaal dat ze hem ineens zo'n smsje stuurde...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:26
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig en vind het leuk om te lezen wat mensen hem sturen, maar doe het niet om hem te controleren. Hij heeft er geen behoefte aan.
Oud 30-11-2004, 23:07
Verwijderd
ik heb niet echt de behoefte om haar smsjes te lezen, en vind het zelf eigenlijk irritant als ze aan mijn telefoon zit. maar ik wis mijn smsjes meestal gelijk, dus veel te lezen is er dan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 06:56
leucomelas
leucomelas is offline
niet meer
Oud 01-12-2004, 08:52
waves
waves is offline
bijna alle smsjes die hij krijgt zijn van mij. die hoef ik dus niet te lezen want die ken ik al . Het intresseert mij eigenlijk niet echt wie hem nog meer iets stuurt.

ik heb wel eens zijn smsjes gelezen die hij van zijn vrienden kreeg en waarvan hij zoiets had van 'lees maar, die zijn grappig'. als hij iets toegestuurd krijgt mag ik meekijken, mag hij bij mij ook.
Oud 01-12-2004, 11:58
alpha
alpha is offline
ehm soms pakte ik gewoon zn telefoon ja. als ik me verveelde. En dat deed hij ook bij mij. Ik heb (had) niks te verbergen en hij ook niet
Oud 01-12-2004, 12:09
Chaucus
Chaucus is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1023282

Miss dat je daar nog wat aan hebt
Oud 01-12-2004, 12:26
Aep <3
Aep <3 is offline
Citaat:
Surprise schreef op 30-11-2004 @ 17:29 :
Ik las wel eens mijn eigen smsjes terug, en dan bedacht ik me wat voor belachelijke dingen ik eigenlijk stuurde

Vandaar dat ik hem, afgezien van mijn beltegoed van 0.0 , hem ook maar niet meer sms.
En je vriendje vind dat niet zo leuk volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:31
Kadaver
Kadaver is offline
Mijn vriendin is chinees, net zoals haar telefoon
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:05
Experiment
Experiment is offline
Nou, ik heb er niet echt behoefte aan. Hij mag best mijn sms'jes lezen als hij daar zin in heeft, ik heb niets te verbergen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:11
Sade
Sade is offline
Citaat:
red5 schreef op 01-12-2004 @ 00:07 :
maar ik wis mijn smsjes meestal gelijk, dus veel te lezen is er dan ook niet.
Bespeur ik hier een hidden agenda
Oud 01-12-2004, 17:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Toen ik een vriendin had liet ik gewoon sommige SMS'jes aan haar lezen. Er staat toch geen geheimen in en ze waren toch alleen maar van vrienden. Bovendien heb ik zo'n rot-telefoon waarvan het berichtengeheugen al vol is na 6 SMS'jes. Zij liet mij ook haar SMS'jes zien, vooral van een of andere jongen die haar steeds belde en SMS'te, die geobsedeerd was door haar. Zij moest niets van hem hebben, had hem maar een paar keer gezien. Maar zoiets is wel eerlijk om dat aan je vriend te laten lezen. Zo kun je ook bepaalde dingen bespreekbaar houden.
Oud 01-12-2004, 17:16
Verwijderd
als hij mijn smsjes wil lezen, moet hij dat vooral doen. er staat toch niets interessants in. geen idee of ik zijn smsjes mag lezen, ik heb er geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:37
Poepkind
Poepkind is offline
Ik wil wel altijd de smsjes lezen! en hij mag die van mij ook maar doetie meestal niet
Oud 01-12-2004, 19:07
Gadje
Gadje is offline
2 relaties terug is het hier door uit gegaan
hij mocht mn smsjes niet lezen, ja tuurlijk wel maar hi jis jaloers aangelegd en in mn outbox stond nog een smsje naar een andere jongen en ja als hij dat zou lezen zou ie helemaal flippen, nouja achteraf deed ie dat toch wel.
ik vind dat t moet kunnen, je moet geen geheimen voor elkaar hebben
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:13
niempje..
niempje.. is offline
het was eens een tijdje uit geweest tussen mijn ex en ik.
en we hadden nog eens afgesproken , en die dag had hij mijn gsm uit men handen genomen en was ie iets verder weggelopen.. dacht van oke dit is gewoon om me te plagen , maar het was gewoon om mijn smsjes te lezen! vind ik absoluut niet kunnen , ik heb er echt paar keer voor gevraagd dat hij zou stoppen, omdat er toch wel dingen instonden over andere mensen in hun smsjes! als hij het had gevraagd had hij het wss wel gemogen maar dit kan ik niet verdragen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:15
Tox
Tox is offline
nee is gewoon privacy, je mag beide een eigen leven hebben.
Oud 01-12-2004, 20:22
CellMate
CellMate is offline
Neen, ik blijf mijn eigen leven houden, dat hoeft niet gelijk 1 op 1 door iemand anders meegeleefd te worden hoor. Bovendien is het natuurlijk niet erg chique tegenover de verstuurders van de berichtjes!
Oud 01-12-2004, 20:26
Verwijderd
Als hij een smsje leest waar ik bij ben, lees ik vaak wel mee, behalve als hij aangeeft dat dat niet de bedoeling is (bijvoorbeeld als een vriendin van hem smst over een persoonlijk probleem van haar, of als hij met iemand smst over een verrassing voor mij). Dit niet vanuit wantrouwen maar vanuit nieuwsgierigheid.
Verder niet.

Hij mag mijn smsjes best lezen, want ik sms toch vrijwel alleen met hem maar ik zou het wel raar en onbeleefd vinden als hij zomaar mijn telefoon pakt en ze gaat lezen.

Laatst gewijzigd op 01-12-2004 om 20:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten