Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 16:07
drgee
drgee is offline
Beste mensen,

Ik zoek een bijbaan en ik dacht eraan evt. kranten of de Spits te gaan bezorgen. Naar aanleiding daarvan heb ik een paar vraagjes:

-Wie vinden jullie de 'beste': PCM, Distriq etc.?
-Op welke tijden moet/kan je werken als je de Spits bezorgt, hoeveel verdien je hier ong mee en hoe 'gaat' het bezorgen van de Spits ongeveer (bijv. net zoals met kranten of werkt dat anders)?

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 16:12
Agamemnon
Agamemnon is offline
Spits bezorg je niet, dan sta je bij het station met een heleboel van die dingen en moet je ze uitdelen aan de reizigers. Voor de rest, ik weet niet waar je woont, maar het is per regio verschillend hoe de kranten bezorgd worden. In midden Nederland worden bijvoorbeeld alle kranten door 1 bezorger bezorgd (dus ad, telegraaf, volkskrant enz. samen) en ook voor de middagkrant (nrc, parool) is maar 1 bezorger. voor de rest heb je natuurlijk nog de regiokranten, maar dat is een aparte bezorger.
Oud 19-12-2004, 16:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Agamemnon schreef op 19-12-2004 @ 17:12 :
Spits bezorg je niet, dan sta je bij het station met een heleboel van die dingen en moet je ze uitdelen aan de reizigers.
je kan ook die dingen op de juiste plek moeten bezorgen. Zo moeten die dingen ook op afgelegen stations in de juiste bakken terecht komen en zie ik geregeld spits- of metropersoontjes kranten aan de buschauffeurs geven zodat ze in de bussen terecht komen.
Oud 19-12-2004, 17:00
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Balance schreef op 19-12-2004 @ 17:19 :
je kan ook die dingen op de juiste plek moeten bezorgen. Zo moeten die dingen ook op afgelegen stations in de juiste bakken terecht komen en zie ik geregeld spits- of metropersoontjes kranten aan de buschauffeurs geven zodat ze in de bussen terecht komen.
Ok, dat is natuurlijk waar. Maar het is niet zo als in een "normale" krantenwijk.
Oud 19-12-2004, 17:18
drgee
drgee is offline
Bedankt
Ik heb btw mn oog laten vallen op Distriq, wat denken jullie daarover?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:19
Miracle
Miracle is offline
Je kunt het gewoon proberen, dan merk je vrij snel of het wat is of niet.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:24
drgee
drgee is offline
Dat klopt. Maar ik wil eerst even wat navraag doen voor ik eraan begin Ik zou het namelijk zelf knap lastig vinden als iemand erna 2 weken weer mee kapt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Agamemnon schreef op 19-12-2004 @ 17:12 :
Spits bezorg je niet, dan sta je bij het station met een heleboel van die dingen en moet je ze uitdelen aan de reizigers. Voor de rest, ik weet niet waar je woont, maar het is per regio verschillend hoe de kranten bezorgd worden. In midden Nederland worden bijvoorbeeld alle kranten door 1 bezorger bezorgd (dus ad, telegraaf, volkskrant enz. samen) en ook voor de middagkrant (nrc, parool) is maar 1 bezorger. voor de rest heb je natuurlijk nog de regiokranten, maar dat is een aparte bezorger.
Wat jij over de ochtendkrant zegt klopt niet, want dit gaat via andere uitgevers. PCM bezorgers hebben als ochtendkrant AD, Trouw, Volkskrant en Ned. Dagblad. Distriq doet alleen Telegraaf en Financieel dagblad en verder heb je nog aparte bezorgers voor reg. dagbladen. Als ik jouw as zou ik voor PCM bezorgern omdat die het beste betalen. Je kunt je aanmelden bij www.koplopers.nl ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:36
drgee
drgee is offline
Yo, bedankt voor je reactie. Alleen die site (koplopers.nl/pcmbezorgers/nl) doet het niet, hij doet het trouwens al een paar dagen niet...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:09
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
drgee schreef op 19-12-2004 @ 18:18 :
Bedankt
Mijn broertje heeft vorig jaar Leidsch Dagblad gelopen bij Distriq maar hij heeft nog steeds zijn bonus van na de eerste drie maanden niet gekregen
Oud 19-12-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 19-12-2004 @ 19:09 :
Mijn broertje heeft vorig jaar Leidsch Dagblad gelopen bij Distriq maar hij heeft nog steeds zijn bonus van na de eerste drie maanden niet gekregen
Dat zeg ik ook, je moet pcm gaan bezorgen. Anders moet je 's ochtends naar zo'n verdeelpunt gaan en vragen of ze nog bezorgers nodig hebben er bestaat ook een 0800 nr. Die staat vast wel in het telefoonboek.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hmz, volgens mij merk jij die verschillen niet zo hoor. Jij bezorgt de kranten. Ze kunnen misschien enkel alleen te laat bij jou aankomen, maar volgens mij gebeurt dat zelden aangezien die mensen hun kranten op een bepaald tijdstip verwachten.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:08
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
drgee schreef op 19-12-2004 @ 18:18 :
Bedankt
DistriQ is helemaal geweldig, alleen de bezorgers zouden eens wat beter hun best kunnen doen ( en ik kan het weten want ik werk er zelf).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:35
Verwijderd
Ik werk ook zelf bij DistriQ, ik bezorg Dagblad de Limburger, Limburgs Dagblad en de Telegraaf.
Ze betalen altijd alles goed en op tijd uit, je krijgt kerstpakket en vakantiebonus enzo. Als je nog vragen hebt of zo dan vraag je het maar.

Wil je 's morgens of 's middags gaan bezorgen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:45
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
MCH schreef op 19-12-2004 @ 18:29 :
Wat jij over de ochtendkrant zegt klopt niet, want dit gaat via andere uitgevers. PCM bezorgers hebben als ochtendkrant AD, Trouw, Volkskrant en Ned. Dagblad. Distriq doet alleen Telegraaf en Financieel dagblad en verder heb je nog aparte bezorgers voor reg. dagbladen. Als ik jouw as zou ik voor PCM bezorgern omdat die het beste betalen. Je kunt je aanmelden bij www.koplopers.nl ofzo.
Ik zeg toch ook, dit geld alleen voor midden Nederland. Daar zijn pcm en distriq en de rest allemaal samengevoegd in de GBB namelijk (www.nieuwsbrengers.nl).
Oud 20-12-2004, 22:37
Verwijderd
Ik wil weten wat jullie verdienen en hoeveel kranten je dan bezorgd bij dat geweldige DistriQ.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 14:14
Marloutjuh
Marloutjuh is offline
DistriQ is heel erg fijn vind ik persoonlijk! Ik deed er reclamefolders! Alles goed verzorgd en leuke extra's (cadeautjes, loterijen enz!) Helaas is nu mijn deel overgenomen door Interlanden..deze is ook heel fijn alleen wat minder extra's..
Bij mij is het wel heel erg verschillend wat ik verdien, ligt namelijk aan het aantal folders! Doe er 235, krijg 1.04 per folder..meestal heb ik er 10 fzo..dus wel gemiddeld tussen de 10 en 12 euro in de week! Ik doe er (met vouwen!) Nog geen 2 uur over dus..
Oud 21-12-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Marloutjuh schreef op 21-12-2004 @ 15:14 :
DistriQ is heel erg fijn vind ik persoonlijk! Ik deed er reclamefolders! Alles goed verzorgd en leuke extra's (cadeautjes, loterijen enz!) Helaas is nu mijn deel overgenomen door Interlanden..deze is ook heel fijn alleen wat minder extra's..
Bij mij is het wel heel erg verschillend wat ik verdien, ligt namelijk aan het aantal folders! Doe er 235, krijg 1.04 per folder..meestal heb ik er 10 fzo..dus wel gemiddeld tussen de 10 en 12 euro in de week! Ik doe er (met vouwen!) Nog geen 2 uur over dus..
Zieke business, daar word je rijk van.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:56
MieX
MieX is offline
Mijn ervaringen met interlanden zijn nogal slechter..
Oud 21-12-2004, 19:34
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
MCH schreef op 20-12-2004 @ 23:37 :
Ik wil weten wat jullie verdienen en hoeveel kranten je dan bezorgd bij dat geweldige DistriQ.
ik bezorg niet, ik werk op kantoor op vrijdag en zaterdag .
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 21-12-2004 @ 20:34 :
ik bezorg niet, ik werk op kantoor op vrijdag en zaterdag .
dan verdien ik in in ieder geval al meer respect.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 22:53
Verwijderd
Ik heb vroeger ooit een keer distriqt gelopen, was 45 minuten bezig en ontving 12e, best netjes betaald. Je moet alleen zondag om 8 uur je bed uit. En je krijgt een vast bedrag per bezorging (afhankelijk van de moeilijkheid van je wijk).
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:40
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
MCH schreef op 21-12-2004 @ 23:03 :
dan verdien ik in in ieder geval al meer respect.
als jij dat denkt

ik ben er om ervoor te zorgen dat mensen toch nog een krant krijgen als de bezorgertjes hun wijk niet goed gelopen hebben en ik ben dat vervelend mens wat briefjes stuurt met "LET OP!! OP DIT ADRES AL 3 KEER DEZE WEEK GEEN KRANT ONTVANGEN"
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 22-12-2004 @ 15:40 :
als jij dat denkt

ik ben er om ervoor te zorgen dat mensen toch nog een krant krijgen als de bezorgertjes hun wijk niet goed gelopen hebben en ik ben dat vervelend mens wat briefjes stuurt met "LET OP!! OP DIT ADRES AL 3 KEER DEZE WEEK GEEN KRANT ONTVANGEN"
Gelukkig maak ik bijna nooit fouten en als ik er 1 maak herstel ik die zelf wel. Maar ik snap wel dat jij ingehuurd bent voor al die asielzoekers die het niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:41
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
MCH schreef op 22-12-2004 @ 19:52 :
Gelukkig maak ik bijna nooit fouten en als ik er 1 maak herstel ik die zelf wel. Maar ik snap wel dat jij ingehuurd bent voor al die asielzoekers die het niet kunnen.
dat zei jij !

en tja, iedere bezorger maakt eens een fout, maar sommige gooien er echt met de pet naar.. ik ben klachtentutje van limboland, en in het zuiden is de bezorging echt top, maar ik heb ook bezorgers die het klaar spelen om binnen 7 dagen 4 keer de krant niet te bezorgen, en dan niet bij 1 persoon maar bij een stuk of 15...

en laatst moest ik eentje bellen waarom ie geen kranten was gaan bezorgen, na anderhalf uur had ik em aan de telefoon en kreeg als reactie "het was te koud, daar ben ik niet aan gewend."
en dan zijn ze ook nog kwaad als ze klachten krijgen vanuit de hele wijk

en dat jij goed bezorgt is handig voor de klachtenmiep van jouw provincie, heeft die meer tijd om briefjes voor al die luiwammesen te schrijven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2004, 14:00
Forumschorum
Forumschorum is offline
Ik bezorg bij www.netwerkvsp.nl dat is reclame en dat krijg ik dan in een plastic hoesje zodat ik ze niet hoef in te vouwen enzo. word altijd netjes uitbetaald en alles
Oud 23-12-2004, 15:49
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Forumschorum schreef op 23-12-2004 @ 15:00 :
Ik bezorg bij www.netwerkvsp.nl dat is reclame en dat krijg ik dan in een plastic hoesje zodat ik ze niet hoef in te vouwen enzo. word altijd netjes uitbetaald en alles
nog niet over wordt het geseald
bij mij nog niet iig
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 15:54
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 22-12-2004 @ 15:40 :
als jij dat denkt

ga jij ook over de regio twente?
Oud 23-12-2004, 16:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-12-2004 @ 16:49 :
nog niet over wordt het geseald
bij mij nog niet iig
Ik heb dit nu al vijf keer gelezen en ik snap het nog niet
Oud 23-12-2004, 16:28
Iduna
Iduna is offline
Heel soms staat er een vacature in de Spits over het uitdelen van die krant in een bepaalde stad/regio, bij stations vooral, half 7 tot half 9 sta je dan buiten krantjes te vouwen en uit te delen aan reizigers, je kreeg er wel 7,50 p/u voor, geloof ik.
Af en toe in de krant kijken dus.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 20:48
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 23-12-2004 @ 16:54 :
ga jij ook over de regio twente?
nee, krijg je soms ook van die leuke meldingen?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 21:12
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-12-2004 @ 17:13 :
maak van over eens overal
Oud 23-12-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 19-12-2004 @ 20:03 :
Hmz, volgens mij merk jij die verschillen niet zo hoor. Jij bezorgt de kranten. Ze kunnen misschien enkel alleen te laat bij jou aankomen, maar volgens mij gebeurt dat zelden aangezien die mensen hun kranten op een bepaald tijdstip verwachten.
Dan ken jij PCM in de middag nog niet. Ik bezorg zelf het NRC en ben vrij ontevreden over het steeds weer te laat zijn van de kranten.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 21:24
Konijn
Konijn is offline
Ik heb twee jaar geleden een half jaar gewerkt bij Netwerk VSP.. en was er super ontevreden over.
Die lui die de folders bezorgden stapelden ze gewoon voor mn voordeur op, zodat je er echt helemaal niet meer langs kon .
Ik kreeg constant verkeerde folders, omdat ik in een dorp woon aan zeg de 'stadsestraat' en in die stad woonde iemand aan zeg de 'dorpsestraat'. Dat deden ze elke week, maar dan ook echt elke week verkeerd . Kon ik weer bellen, werd chagarijnig behandeld aan de telefoon, en ze kwamen dat op maandag pas regelen, terwijl ik dan al wilde bezorgen, kon ik dan dus pas beginnen met vouwen.
Verder zijn me gelijk fietstassen beloofd die ik nooit gekregen heb(ook niet na 5x bellen, daarna heb ik het opgegeven). Maar toen ik stopte ben ik nog wel 3x gebeld dat ze mn fietstassen nog niet terug hadden.. Kon ik dat elke keer weer uitleggen. Tot ik heel boos ben geworden, toen kon dat ineens wel in de computer worden gezet .

Tegenwoordig wordt alles van Netwerk VSP hier trouwens ook geseald.
Oud 23-12-2004, 21:47
PV
PV is offline
Ik vind het stom dat reclame nu in plastic komt, weer een hoop extra nutteloos afval
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 22:02
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
ellaversa schreef op 23-12-2004 @ 21:48 :
nee, krijg je soms ook van die leuke meldingen?

JA

die mensen weer dik aan het zeuren
Oud 24-12-2004, 21:55
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
freakyfire schreef op 23-12-2004 @ 23:02 :
JA

die mensen weer dik aan het zeuren
wij worden betaald om te zeuren, als mensen bellen dat jij op een bepaald adres geen krant bezorgd hebt moeten wij daarvan een melding maken...

tja, die mensen willen graag hun krantje krijgen waar ze voor betalen en DistriQ wil graag dat hun bezorgers bezorgen waar ze voor betaald krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:16
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 23-12-2004 @ 17:13 :
sealen in dat de reclame in plastic is verpakt
vroeger moest je t nog met de hand inelkaar vouwen
maar dat doe ik nog steeds, dat verdient meer
en ja ze hebben t hier nog niet ingevoerd
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 06:20
antigone
antigone is offline
ik bezorg nu anderhalf jaar het brabants nieuwsblad en ik ben nog niet van plan om te stoppen. af en toe is het wel zwaar, zoals nu in de winter, maar het betaalt prima en doordat je 's ochtends werkt heb je de rest van de dag alle tijd over.
Oud 27-12-2004, 12:22
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 27-12-2004 @ 07:20 :
ik bezorg nu anderhalf jaar het brabants nieuwsblad en ik ben nog niet van plan om te stoppen. af en toe is het wel zwaar, zoals nu in de winter, maar het betaalt prima en doordat je 's ochtends werkt heb je de rest van de dag alle tijd over.
De echte winter moett nog komen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:01
Agamemnon
Agamemnon is offline
Kerstbonus
Oud 27-12-2004, 23:21
hotrid
hotrid is offline
Citaat:
MCH schreef op 27-12-2004 @ 13:22 :
De echte winter moett nog komen.
Je bedoeld zeker de aankomende sneeuwlaag van 50 cm en een graadje of 30 vorst? In dat geval woon je in het verkeerde land, vriend.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
hotrid schreef op 28-12-2004 @ 00:21 :
Je bedoeld zeker de aankomende sneeuwlaag van 50 cm en een graadje of 30 vorst? In dat geval woon je in het verkeerde land, vriend.
Het zijn echt nog geen barre tijden voor krantenbezorgers in de ochtenden. Hiermee bedoel ik ijzel, natte sneeuw, lagere gevoelstemperaturen plus straffe wind. Op dit moment is het nog heerlijk. Maar goed, voor hetzelfde feit blijft het zo de hele winter en daar heb ik persoonlijk geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 16:09
kalinho
kalinho is offline
pcm = sochtends krante bijna nooit laat, lekker salaris, en om de 2 maande bonus en dergelijke
Oud 03-01-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 21-12-2004 @ 16:56 :
Mijn ervaringen met interlanden zijn nogal slechter..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten