Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 14:14
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Mijn probleem is als volgt: Ik zit sinds kort in een zaalvoetbalteam. In dat team zitten allemaal bekenden uit het café waar ik altijd kom. Ik zit in dit team samen met m'n beste vriend. Er worden regelmatig 'in het algemeen', dus niet persoonlijk gericht, opmerkingen gemaakt over homo's. Deze opmerkingen ervaar ik soms als zeer kwetsend. Een van de jongens gaf zelfs aan nooit met een homo onder de douche te zullen gaan staan. Ik ben bi of homo, dat weet ik eigenlijk zelf niet precies. Nu sta ik op het punt om te gaan vertellen dat ik dus niet hetero ben zoals zij (op beste vriend na) denken. In de hoop dat ze zullen letten op wat ze zeggen en omdat ik erg benieuwd ben of ik als ze dit weten nog steeds wordt geaccepteerd.
Waar ik mee zit is: 1. hoe kan ik het het beste vertellen en 2. moet ik nu zeggen dat ik bi of homo ben. (2. is moeilijk te benatwoorden door een ander natuurlijk. verliefd worden kan ik alleen op een jongen, qua sex kan ik het ook met een meisje, maar liever met een jongen)
Oud 09-11-2004, 14:19
Cookie
Cookie is offline
kzou er eerst proberen achter te komen wat je precies bent bi of homo....dat is voor je zelf makkelijker...daarna zou ik hetwel vertellen...voetbalbluf dat ze niet met een homo onder de douche willen staan....doen ze echt wel..(denk ik )
Oud 09-11-2004, 14:21
ManInTheMirror
Ik heb gehoord dat die jongen dat ook echt niet heeft gedaan toen hij gesquashed met teamgenoot. Hij ging dus niet douchen omdat er een homo bij was. Is dus toch geen bluf denk ik...
Oud 09-11-2004, 14:23
Cookie
Cookie is offline
dan heeft hij een probleem, jij niet...dan kan hij niet douche
Oud 09-11-2004, 14:24
Cookie
Cookie is offline
is dat een vriend van je trouwens die jongen?
Oud 09-11-2004, 14:31
ManInTheMirror
Nee niet echt een vriend. Is gewoon een van de jongens die ik ken uit het café, heb verder niet veel met hem.
Inderdaad mag hij dan ergens anders gaan douchen...
Maar ik heb ook voor mezelf het gevoel dat er meerdere personen zijn die me niet zouden accepteren als ze het zouden weten...
Oud 09-11-2004, 14:31
Verwijderd
het lijkt mij vrij duidelijk dat je niet bi bent als je niet verliefd wordt op meisjes... ik zou ook best seks kunnen hebben met een meisje, er is geen onzichtbare muur tussen mij en andere meisjes ofzo, maar daarom val ik er nog niet op.

En als jij je er prettiger bij voelt, dan kun je het maar beter vertellen . Het is misschien handig om eerst voor een 'goed moment' te zorgen door bijvoorbeeld het gesprek alvast naar homoseksualiteit te leiden (lijkt me niet heel moeilijk als er al soms opmerkingen over worden gemaakt).

En dan heeft die teamgenoot die niet wil douchen idd gewoon pech
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 14:34
ManInTheMirror
Ja goed moment dat is moeilijk.....
En ja die gozer heeft dan een probleem,maar er zitten meer mensen in het team...en ook die maken geregeld opmerkingen...
die dus kwetsend zijn (soms)
Oud 09-11-2004, 15:31
Verwijderd
Ik zou het ze wel vertellen, en dan of je homo of bi bent, dat is aan jou. Hoe denk je er nu precies over? Denk je mss dat je bi bent, omdat je dan ook op meisje valt, en dat mss makkelijker is naar de buitenwereld toe, maar dat je je eigenlijk zelf voor de gek zit te houden? Ik weet het niet hoor... Zoals Sarah ookal zegt, je wordt niet verliefd op meisjes.... Het zal voor jezelf al moeilijk genoeg bij, maar ik denk dat er weinig mensen hier op het forum kunnen zeggen of dat je bi of homo bent.

Daarnaast die jongen heeft dan maar pech. Ik zou me niet teveel van hem aantrekken. Is het niet zo dat in de film Allstars ze ook met z'n alle roepen dat ze nooit met een homo onder de douche gaan staan, en dat uiteindelijk iedereen toch doucht? Mss accepteert die jongen het wel hoor, hij kent je nu toch al hoe je bent, dan maakt ''de rest'' toch weinig uit. Enne... je hebt hem nu toch al vaak naakt gezien (en bekeken). Mwah mss zal hij aan het gevoel moeten wennen. En anders tsjaa dan stinkt hij... dat is verder jouw probleem dan niet echt.

En tsjaa een moment om het te vertellen. Ik denk als je zelf goed voelt bij een moment, en als iedereen aanwezig is, gewoon al het goed voelt... Het is natuurlijk wel makkelijk gezegd...

Ik denk dat als je het verteld hebt, je je een stuk beter voelt, en dat je dan iig niet meer gekwetst wordt door opmerkingen van hun.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:39
Cookie
Cookie is offline
volgens mij hoor je als voetballer tegen homo's te zijn (zie all stars die aflevering waarin bram geloof ik verteld dat ie homo is) doen ze ff moeilijk maar daarna wordt het toch geaccepteerd...ik denk dat het bij jou hetzelfde is.
Oud 09-11-2004, 15:42
Chimera
Chimera is offline
Ik denk eerlijk gezegd dat je bij dat soort mensen (sorry dat het denigrerend/generaliserend overkomt, maar wij delen ons clubhuis ook met voetballers en dat zijn gewoon aso's) dit maar beter voor j ekunt houden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:45
Verwijderd
Eigenlijk moet je eerst heel dicht bij ze gaan staan met douchen en dan later vertellen dat je homo bent, bij voorkeur net nadat er één heel stoer heeft gezegd 'ik zou nooit met een homo onder de douche staan'. Dat zal ze leren
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:45
Billy_bob
Billy_bob is offline
Ik denk niet dat voetbal lui dat acceptere, voetballers kennende
Oud 09-11-2004, 15:46
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 16:45 :
Eigenlijk moet je eerst heel dicht bij ze gaan staan met douchen en dan later vertellen dat je homo bent, bij voorkeur net nadat er één heel stoer heeft gezegd 'ik zou nooit met een homo onder de douche staan'. Dat zal ze leren
Of je grijpt hem bij ze billen
Oud 09-11-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2004 @ 16:45 :
Pfft je hebt wel makkelijk praten als niet home zijnde... Sttt zulke grappige opmerkingen denk je alleen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 15:53
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 09-11-2004 @ 16:50 :
Pfft je hebt wel makkelijk praten als niet home zijnde... Sttt zulke grappige opmerkingen denk je alleen.
wat betekend het laatste gedeelte van die zin nou???
Oud 09-11-2004, 16:07
ManInTheMirror
Citaat:
Billy_bob schreef op 09-11-2004 @ 16:45 :
Ik denk niet dat voetbal lui dat acceptere, voetballers kennende
Ik begrijp je reactie wel een beetje aangezien nogal een stoere jongen bent (zo doe je je tenminste voor) maar heb jij zelf ook een hekel aan homo's dan??? Zo ja leg me eens uit waarom.
Oud 09-11-2004, 16:08
ManInTheMirror
Citaat:
Chimera schreef op 09-11-2004 @ 16:42 :
Ik denk eerlijk gezegd dat je bij dat soort mensen (sorry dat het denigrerend/generaliserend overkomt, maar wij delen ons clubhuis ook met voetballers en dat zijn gewoon aso's) dit maar beter voor j ekunt houden.
Wat niet helemaal duidelijk is overgekomen volgens mij is dat geen "voetballers" zijn. We hebben vanuit het stamcafé een team samengesteld met mensen die het leuk vinden elke woensdag lekker anderhalf uur te zaalvoetballen. daar zitten een paar oud-voetballers tussen maar ook jongens die bijna nooit aan sport hebben gedaan.
Oud 09-11-2004, 16:09
Billy_bob
Billy_bob is offline
mmm nou ik denk dat je mij dan verkeerd voorstelt, maar je weet zelf in het algemeen hoe voetballers denken. Ben btw geen voetballer godzijdank, ik denk over homo's hetzelfde als andere mensen, heb er echt geen last van, ookal heb ik de natuurlijk aantrekkingskracht van het mannelijkgeslacht
Oud 09-11-2004, 16:11
ManInTheMirror
Citaat:
Billy_bob schreef op 09-11-2004 @ 17:09 :
mmm nou ik denk dat je mij dan verkeerd voorstelt, maar je weet zelf in het algemeen hoe voetballers denken. Ben btw geen voetballer godzijdank, ik denk over homo's hetzelfde als andere mensen, heb er echt geen last van, ookal heb ik de natuurlijk aantrekkingskracht van het mannelijkgeslacht
Dan zet ik je verkeerd neer, dit beeld kreeg ik nu eenmaal door wat je zei. Zoals je bovenstaand kunt lezen gaat het niet echt om 'voetballers'. Maar goed, vind jij dat dan een reden om een masker op te houden terwijl opmerkingen mij raken?
Oud 09-11-2004, 16:12
Billy_bob
Billy_bob is offline
kijk als je homo, bi bent dan ben je dat gewoon. Ik zal het zeker vertellen aan je maten zeg maar...moet je dan maar anders voor doen ofzo??? als je bij hun bent. Het zal in het begin wel even moeilijk zijn, maar zal naar mate de tijd verstrijkt wel bijdraaien. Waar kom je vandaag?? dat maakt ook nog wel eens een groot verschil uit. IK bedoel in de randstad zouden ze het eerder accepteren dan in Urk...
Oud 09-11-2004, 16:14
ManInTheMirror
Uit Alkmaar, zeg maar randstad dus. Het moeijlijke is dat ik aan de ene kant het gevoel heb van: ze accepteren het wel want het zijn geen moeilijke jongens en we drinken regelmatig gezellig een pilsje (of meer) en dat zal niet veranderen denk ik. Maar aan de andere kant zijn er een stuk of 3,4,5 (van de 10) waarvan ik toch verwacht dat ze best 'homofoob' zijn, door de deingen die ze vaak zeggen. Inderdaad....een beetje vaag ja.
Oud 09-11-2004, 16:15
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 09-11-2004 @ 17:11 :
Dan zet ik je verkeerd neer, dit beeld kreeg ik nu eenmaal door wat je zei. Zoals je bovenstaand kunt lezen gaat het niet echt om 'voetballers'. Maar goed, vind jij dat dan een reden om een masker op te houden terwijl opmerkingen mij raken?
Nou ja maakt ook niet uit, misschien een beetje lullig. Maar goed..
een masker op doen zal ik zeker niet doen? Waarom zou je in godsnaam....vooral als het je ook echt raakt....dan is het echt niet leuk...
Oud 09-11-2004, 16:16
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 09-11-2004 @ 17:14 :
Uit Alkmaar, zeg maar randstad dus. Het moeijlijke is dat ik aan de ene kant het gevoel heb van: ze accepteren het wel want het zijn geen moeilijke jongens en we drinken regelmatig gezellig een pilsje (of meer) en dat zal niet veranderen denk ik. Maar aan de andere kant zijn er een stuk of 3,4,5 (van de 10) waarvan ik toch verwacht dat ze best 'homofoob' zijn, door de deingen die ze vaak zeggen. Inderdaad....een beetje vaag ja.
Nou gewoon doen dus, bedoel als ze je niet volledig accepteren wat voor gasten zijn het dan...Het zal niet makkelijk zijn denk ik, maar zal het zeker vertellen.
Oud 09-11-2004, 16:16
ManInTheMirror
waarom zou ik dat in godsnaam......omdat ik bang ben voor de reacties. het is niet leuk hoor om dan niet meer geaccepteerd te worden en niet meer lekker te kunnen voetballen en mensen niet meer met je in een kleedkamer willen zitten. Zeker niet als zogenaamde vrienden je om je geaardheid ook al eens hebben laten vallen. Zit best diep ja...
Oud 09-11-2004, 16:18
Billy_bob
Billy_bob is offline
dan zwijg je, zit je er wel altijd mee....
Oud 09-11-2004, 16:18
Verwijderd
Je hoort vaak dat veel mensen homoseksualiteit niet erg vinden tot het dichtbij komt, maar in mijn omgeving heb ik dat nog nooit zien gebeuren en wel al meerdere malen andersom: een homofobe jongen die bevriend raakt met iemand die homo blijkt te zijn, en die dan kennelijk iets als 'ze zijn zo slecht nog niet' concludeert en zijn homofobie verliest.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:20
ManInTheMirror
Citaat:
Billy_bob schreef op 09-11-2004 @ 17:18 :
dan zwijg je, zit je er wel altijd mee....
Ja ik weet dat je daarin gelijk hebt. (sorry ik had echt het idee dat je hier even kwam om je anti-homo gevoelens te uiten maar dat heb ik verkeerd ingeschat). Maar dat is dus juist het moeilijke...wat doe je en hoe...
Oud 09-11-2004, 16:23
Billy_bob
Billy_bob is offline
Nou ja, bedoelde meer dat de voetballers meestal de coole gast uithangen zeg maar.
maar weet je zeker dat homo bent? En niet gewoon een beetje de gevoelens ervoor hebt? Zou het eerst eens uitproberen ofzo...zodat je er zeker van bent...en niet gelijk je hele sociale leven omgooit
Oud 09-11-2004, 16:35
ManInTheMirror
Uitproberen dat heb ik al vaker gedaan....toen ik 17 was ben ik er tegenover ouders en vrienden al voor uitgekomen in ieder geval bi te zijn. Mensen in het café weten dit echter niet (misschien 1 iemand maar verder niet).
Is dus zeker geen opwelling of wat dan ook, ben er wel zeker van bi/homo te zijn. Ik denk homo.
Oud 09-11-2004, 16:39
elledc
elledc is offline
Ik zou het niet vertellen, zeker niet aan het hele team. Je zou het kunnen vertellen aan vrienden die veel voor jou betekenen en waarvan je weet dat ze er geen geintjes over maken.
Ik denk dat je zal moeten accepteren dat niet iedereen normaal omgaat met het 'homo' verschijnsel, ik zou het dus zeker niet vertellen!!!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:41
ManInTheMirror
Citaat:
utopia5 schreef op 09-11-2004 @ 17:39 :
Ik zou het niet vertellen, zeker niet aan het hele team. Je zou het kunnen vertellen aan vrienden die veel voor jou betekenen en waarvan je weet dat ze er geen geintjes over maken.
Ik denk dat je zal moeten accepteren dat niet iedereen normaal omgaat met het 'homo' verschijnsel, ik zou het dus zeker niet vertellen!!!
Vrienden die veel voor me betekenen weten het al, dus daar gaat het nu niet om.(beste vriend weet het zelfs al ruim drie jaar)
Maar leg eens uit WAAROM ik het niet zou moeten vertellen volgens jou. Omdat je moet accepteren dat niet iedereen er normaal mee omgaat? Zou toch juist een reden zijn het wel te zeggen......?
Oud 09-11-2004, 16:44
Verwijderd
Oke je moet gewoon nadenken wat je wil en wat er kan veranderen. Niemand kan die beslissing voor jou maken. Als ik kijk naar mijn vriendengroep zou er niemand bezwaar tegen te hebben om met een homo te douchen. Maar zelfs al hebben ze er wel bezwaar tegen, het blijft zo dat je homo bent (alleen verberg je het dan)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:29
ManInTheMirror
Ja ik moet nadenken dat weet ik. Maar het is zo moeilijk...wel doen, niet doen, wel doen, niet doen. En nog moeilijker misschien wel: de manier waarop. Hoe bereik je meteen de hele groep etc...
Oud 09-11-2004, 17:34
Verwijderd
voetballers zijn niet vaak het type die het zullen accepteren, maar je kunt het natuurlijk wel vertellen, als ze je weg pesten dan word je lid van het plaatselijke voetbalclubje van het coc ofzo... succes
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:35
Verwijderd
Ik begrijp het nut niet van het vertellen dat je homo/bi bent. Als je hetero bent, ga je dat toch ook niet expliciet vertellen?

En dat er nou zo nu en dan een paar algemene grappen over worden gemaakt, en niet eens persoonlijk of haatdragend, valt denk ik best mee te leven...Waarom trek jij je die opmerkingen aan dan?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:58
Silverchoice
Silverchoice is offline
Chimera en N00dles hebben wel een punt hier denk ik.
Oud 09-11-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 09-11-2004 @ 18:58 :
Chimera en N00dles hebben wel een punt hier denk ik.
chimera wel, noodles niet... je hoeft het natuurlijk niet expliciet te vertellen, maar je zou het wel eens tussen neus en lippen kun laten ontvallen dat je eventueel homoseksueel bent... zeker als die opmerkingen door blijven gaan.. ook al zijn ze niet persoonlijk bedoelt, maar zulke opmerkingen kunnen voor iemand die zich onzeker voelt door zijn geaardheid of bang is dat hij niet geaccepteerd zal worden heel pijnlijk zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:02
ManInTheMirror
Citaat:
N00dles schreef op 09-11-2004 @ 18:35 :
Ik begrijp het nut niet van het vertellen dat je homo/bi bent. Als je hetero bent, ga je dat toch ook niet expliciet vertellen?

En dat er nou zo nu en dan een paar algemene grappen over worden gemaakt, en niet eens persoonlijk of haatdragend, valt denk ik best mee te leven...Waarom trek jij je die opmerkingen aan dan?
Algemene opmerkingen zijn opzich misschien niet eens zo kwetsend, maar wel als ze wat verder gaan. Als iemand zegt dat hij niet met een homo onder de douche gaat staan of als iemand zegt dat als iemand een keer geen bier drinkt hij dan homo is of als iemand 5 keer op een avond tegen iemand zegt: 'je bent toch geen homo zeker' dan raakt me dat wel ja. En ik wil het vertellen om duidelijk te maken dat de vooroordelen die ze hebben dus niet kloppen, aangezien ze het van mij ook niet hadden verwacht. en ik wil uitvinden of ze me na die bekentenis nog steeds zo accepteren als ze nu doen. Als dat niet zo blijk te zijn dan stap ik simpelweg op....Het gaat mij om acceptatie...
Oud 09-11-2004, 18:07
Verwijderd
Oke, als de opmerkingen echt zo pijnlijk zijn voor je, dan is dat wel een goede reden om het te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:12
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
bertbart schreef op 09-11-2004 @ 19:01 :
chimera wel, noodles niet... je hoeft het natuurlijk niet expliciet te vertellen, maar je zou het wel eens tussen neus en lippen kun laten ontvallen dat je eventueel homoseksueel bent... zeker als die opmerkingen door blijven gaan.. ook al zijn ze niet persoonlijk bedoelt, maar zulke opmerkingen kunnen voor iemand die zich onzeker voelt door zijn geaardheid of bang is dat hij niet geaccepteerd zal worden heel pijnlijk zijn...
Oke, het hangt er natuurlijk van af wat voor impact die opmerkingen hebben. En zo'n hint lijkt me idd al een beter idee, anders krijg je zo'n "ja, ok, dus?" moment, want de meesten uit het team weten waarschijnlijk niets te zeggen.
Oud 09-11-2004, 18:14
ManInTheMirror
Citaat:
Silverchoice schreef op 09-11-2004 @ 19:12 :
Oke, het hangt er natuurlijk van af wat voor impact die opmerkingen hebben. En zo'n hint lijkt me idd al een beter idee, anders krijg je zo'n "ja, ok, dus?" moment, want de meesten uit het team weten waarschijnlijk niets te zeggen.
Ja dat lijkt me ook erg moeilijk ja, als niemand er iets op zegt.
Maar als je het 'tussen neus en lippen' door zegt dan bereik je daar dus nooit iedereen mee. en om het nou 8 keer te gaan vertellen....
Oud 09-11-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 09-11-2004 @ 19:14 :
Ja dat lijkt me ook erg moeilijk ja, als niemand er iets op zegt.
Maar als je het 'tussen neus en lippen' door zegt dan bereik je daar dus nooit iedereen mee. en om het nou 8 keer te gaan vertellen....
Nou ja dan vertel je het toch duidelijk en krijg je zo;n gek moment. Op dat moment is het kut dat er zo'n stilte valt, maar daarna is het fijn dat iedereen het zeker weet, en niet dat het tussen neus en lippen door half half verteld is, want dat schiet ook niet op, en dan krijg je alleen maar geroddel van (alhoewel jongens roddelen nooit toch )
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 22:11
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Ik zou het zeker vertellen en tja de reactie weet je nooit natuurlijk maar je hebt iig je beste vriend (en zoals ik las ook je verdere omgeving) die achter je staat, dan is het misschien iets makkelijker om te vertellen. En ja hoe ik het zou vertellen geen idee eigenlijk zou het ook erg moeilijk vinden, zeker na al hun opmerkingen. Als ze het niet accepteren dan zijn ze het simpelweg niet waard en zou ik een team zoeken waar ze het geen probleem vinden en waar ze geen opmerkingen maken.
Maar wie weet komt het wel goed hoop het voor je.. succes ermee..
Oud 09-11-2004, 22:19
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik heb alleen jouw post gelezen, de rest heb ik maar ff overgeslagen. Maar als je zoiets wil vertellen, en zeker als dat is op een club ofzo, of op je werk, dan moet je gewoon het juiste moment afwachten.

Thuis, bij je ouders, of bij goede vrienden kun je ervoor gaan zitten om het te vertellen. Zoiets moet je niet doen op een club of werk, dan lijkt het allemaal zo officieel en dan lijkt het meteen veel erger dan het is.

Ikzelf heb het meteen de eerste dag op mijn nieuwe werk al verteld, omdat het toevallig ter sprake kwam. Een collega vroeg: heb je een vriendin, waarop ik zei: Nee, een vriend. Ik werk in een bedrijf waar het echt een mannenwereld is, maar toch heeft niemand een probleem met mij. Iedereen zegt het te waarderen dat ik er zo open over ben, en zeker ook dat ik er zelf regelmatig grapjes over maak. Of dat ik in ga op grapjes van anderen. Probeer van je homo/bi zijn niet één groot drama te maken.

Als jullie het over relaties hebben ofzo, en ze vragen aan jou of je al een vriendin hebt, dan kun je antwoorden: Nee, ik heb nog niet de juiste jongen ontmoet.
Ja, dat is moeilijk, maar daarmee is wel meteen het ijs gebroken. Mensen waarderen het als je over zoiets open kunt zijn.

Veel sterkte ermee iig!

(op http://www.comeout.nl/ staan een aantal verhalen, mijn verhaal staat er ook tussen. Wie weet staat er iets bij waar je wat aan hebt)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:23
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Er is vooral op je vraag ingegaan of je het moet vertellen of niet, maar of je moet vertellen dat je bi of homo bent nog niet echt. Ik kan daar ook geen antwoord op geven, maar als je zowel met beide geslachten ooit seks hebt gehad, kan je zeggen dat je biseksueel bent. Biseksueel is namelijk weer iets anders dan bifiel. Als je een bifiel bent, kan je gevoelens krijgen voor beide geslachten. Bij een biseksueel hoeft dit nog niet zo te zijn. Je kan het dus op veel manieren brengen. 'Ik ben homofiel, maar ik sluit mijn gevoelens voor meisjes niet uit' of ik ben biseksueel, maar het zou kunnen dat mijn gevoelens toch alleen maar naar jongens gaan. Zoiets?

En als jij denkt dat het goed is om het te vertellen, moet je het gewoon doen. Als ze heel klote gaan reageren, vraag je jezelf dan af of je uberhaupt met zulke mensen om wilt gaan. Nu doen ze normaal tegen je omdat ze denken dat je alleen op meisjes valt, maar mensen die je aanwezigheid waarderen, zullen daar toch niet alleen naar kijken. Als iemand niet verder zou kijken dan mijn geaardheid, zou ik dat heel rot vinden, omdat ze me beoordelen op mijn gevoelens en niet om wie ik nou werkelijk ben.
Oud 10-11-2004, 07:59
ManInTheMirror
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 10-11-2004 @ 00:23 :
Er is vooral op je vraag ingegaan of je het moet vertellen of niet, maar of je moet vertellen dat je bi of homo bent nog niet echt. Ik kan daar ook geen antwoord op geven, maar als je zowel met beide geslachten ooit seks hebt gehad, kan je zeggen dat je biseksueel bent. Biseksueel is namelijk weer iets anders dan bifiel. Als je een bifiel bent, kan je gevoelens krijgen voor beide geslachten. Bij een biseksueel hoeft dit nog niet zo te zijn. Je kan het dus op veel manieren brengen. 'Ik ben homofiel, maar ik sluit mijn gevoelens voor meisjes niet uit' of ik ben biseksueel, maar het zou kunnen dat mijn gevoelens toch alleen maar naar jongens gaan. Zoiets?

En als jij denkt dat het goed is om het te vertellen, moet je het gewoon doen. Als ze heel klote gaan reageren, vraag je jezelf dan af of je uberhaupt met zulke mensen om wilt gaan. Nu doen ze normaal tegen je omdat ze denken dat je alleen op meisjes valt, maar mensen die je aanwezigheid waarderen, zullen daar toch niet alleen naar kijken. Als iemand niet verder zou kijken dan mijn geaardheid, zou ik dat heel rot vinden, omdat ze me beoordelen op mijn gevoelens en niet om wie ik nou werkelijk ben.
en dat is nu precies wat ik ook bedoel :-) En ja...vertellen dat ik bi ben, maar wellicht alleen jongens...ik weet het niet. Ben er nog niet uit hoe ik het precies ga vertellen. Ik ben er wel helemaal uit dát ik het ga vertellen. Waarschijnlijk vanavond, na de voetbal....als het ervan komt
Oud 10-11-2004, 09:10
ilse
ilse is offline
als je dat gaat doen, heeel veel succes!!!
Oud 10-11-2004, 09:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ManInTheMirror schreef op 10-11-2004 @ 08:59 :
Ik ben er wel helemaal uit dát ik het ga vertellen. Waarschijnlijk vanavond, na de voetbal....als het ervan komt
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:58
ExVaal
ExVaal is offline
Keep us posted!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten