Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
AMD fanboys hier. Een AMD XP 3200+ trekt de Prescott P4 3200MHz er soms uit. Maar vaak ook niet. 64 bits zou zo'n voordeel zijn tov 32 bits maar tot nu toe heb ik daar nog niks van teruggezien in benchmarks. Mja zelf boeit het me verder ook niet, als er maar geen AMD in mn pc zit (slechte ervaringen met AMD systemen)
Check deze reeks benchmarks maar eens; http://www.tomshardware.com/cpu/2004...escott-06.html |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 16:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat jij alleen Intel chipsets wil, dat is je eigen keuze; er zijn ook mensen die nooit meer Intel zullen kopen omdat juist die pc's kuren vertoonden. Het werkt van beide kanten, maar ga aub niet mensen bang lopen maken met onzin over stabiliteit. |
![]() |
||
Citaat:
HAP HAP HAP! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens wat versta je onder office aps? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Decoderen gaat snel op allebei, dat is sowieso niet zo processor intensief. Encoderen gaat meestal sneller op een P4, maar dat hangt ook heel erg van de codec af. Het is trouwens een mythe dat renderen enzo sneller gaat op een P4, dat verschilt ook per programma en per toepassing (renderen, raytracen, shaden). Bijvoorbeeld de P4 wordt vaak gezien als sneller in Lightwave maar de A64 is bijvoorbeeld met shaden vaak stukken sneller. Ok in Maya (professioneel programma) is de Opteron sneller. De 6xx serie van Intel komt in de 1e helft van 2005 uit en zal naast 1 mb extra L2 cache, ook EM64T en EIST (soort Cool 'n Quiet) bevatten. Hierdoor is Intel dus eindelijk weer een beetje op gelijke voet met AMD, hoewel het afwachten hoe goed hun implementatie van de x86-64 standaard is. Daarnaast zal een P4 nog steeds veel warmer worden en veel meer stroom verbruiken op full load. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.tweakers.net/nieuws/35065 http://www.tweakers.net/nieuws/35138 http://www.tweakers.net/nieuws/35372 http://www.tweakers.net/nieuws/35089 Een kleine greep. Maar goed; blijf vooral het nut van 64-bit niet inzien; dan hoef je je ook niet gek te lachen om hoe Intel dat maar niet lijkt te beheersen ![]() (*= is het al niet veel langer bekend dat Ome Tom zijn vuist diep in de anus van Intel heeft gestoken?). |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Rationeel beschouwd is http://www.tomshardware.com/cpu/2001...tvideo-05.html gewoon een fistfuck naar Intel toe, mijns inziens. En mijn aversie jegens Tom is ook een beetje vanwege het geintje dat mijnheer Pabst geflikt heeft aan het adres van Van Smith. |
![]() |
||
Citaat:
Wat was dat dan?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trek het je niet aan, eens in de zoveel tijd komt hij hier zijn 1337-ness laten zien door op te pijpen over DEC, Unix en de enterpriseservers alsmede Cray's die hij onder zijn beheer heeft. Pf. Desecrator is zo iemand die nog steeds per definitie gelooft dat SCSI altijd beter is dan IDE. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
en het leuke is, is dan om te zien dat de topicstarter in geen velden of wegen te bekenen is
![]() En btw, Topicstarter, als je dit nog ooit leest, ga een naar www.mijneerstecomputerwoordjes.nl en doe eens wat basis-studie. |
![]() |
||
Citaat:
Ik kan zelfs redenen noemen waarom mijn voorkeur uit zou gaan naar een Intel gebaseerd systeem. Zo ondersteunt HP op de grote Xeon systemen mirroring op het interne geheugen. Daardoor kan je op een draaiend systeem defecte DIMMs vervangen. Op de Opteron gebaseerde systemen kan dit niet. Als de beschikbaarheid van het systeem uitermate belangrijk voor mijn bedrijf zou zijn, dan zou dat toch een hele goede reden zijn om toch voor het Xeon systeem te kiezen. Een uitgebreid Opteron workstation mag dan misschien in vergelijking met een gewone PC high-end zijn, in vergelijking met bijvoorbeeld een SGI Tezro is het dat echter niet. Vandaar dat ik een x86 niet als high-end bestempel. Ik zou dan immers geen term meer weten om de SGI onder te brengen. Mijn fascinatie met non x86 heeft niet eens zoveel te maken met de absolute performance die ze bieden maar alles met het feit dat ze alles halen uit de technologie die op een bepaald moment beschikbaar is. Zo beleef ik veel meer plezier aan het spelen met een oude ULTRIX machine uit 1990 dan met een nieuwe PC. Ik weet best dat die nieuwe PC 50 keer sneller en ook in alle andere opzichten meer kan dan zo'n ULTRIX machine. Toch krijg ik meer kriebels van die ULTRIX doos, want als ik hem open maak dan zie ik technieken die pas jaren later in een PC gebruikt werden. Ook het feit dat je een dergelijk systeem voor twee tientjes op de kop kan tikken speelt natuurlijk een rol ![]()
Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 00:38. |
![]() |
||
Citaat:
Vertoon van 1337ness? Ik denk dat DEChengst misschien wel het beste kan oordelen omdat hij beide van markten kent en heeft gebruikt..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Novell Open Linux is bijvoorbeeld native 64-bits (dus niet alleen een recompile) verkrijgbaar. Ik heb Windows XP x64 al een poosje draaien. Ter vergelijking, een seti@home pakketje in de oude client doet er ongeveer 1 uur en 45 minuten over onder XP-32 en 1 uur en 15 minuten onder XP-64. Met dezelfde client. Dus het OS handelt de zooi nu al efficiënter af terwijl ik onder beiden de 32-bits client gebruik. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Win XP 64 is in RC, niet meer in beta. Aangezien ik MSDN'er ben, heb ik er toegang toe. Windows Itanium Server(vroegah ook wel eens als Win64 bestempeld) bestaat al een poosje. |
![]() |
||
Citaat:
Bij servers gaat het om performance, en cost-effecitivteit. Dan zit je bijna automatisch bij x86, en als je objectief afweegt welke processor je het beste kunt gebruiken voor je LAMP (Linux / Apache / MySQL / PHP) applicaties kom je automatisch bij AMD uit.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||