Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2004, 00:41
Verwijderd
K'heb net Adobe PS 7, tryout version geinstalleerd.
Start em nu dus net op en krijg deze melding:

"The monitor profile "NEC LCD1765 @6500k" appears to be defective. Please rerun your monitor calibration software."

en dan twee opties, Ignore Profile en Use Anyway

Kan iemand mij uitleggen wat dat betekend? (en wat ik event. moet doen?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2004, 01:09
Paperz
Paperz is offline
monitor profiles zijn zover ik weet bepaalde 'weergave instelling' mbt kleur en warmte... photoshop is natuurlijk een programma waar dat van belang voor is dus (want als je er echt wat mee gaat doen kan je beter zo kleur echt mogelijk werken )waarschuwt PS je dat de instellingen niet correct zijn...

Ik weet niet hoe die 'm (kan) detecteert, maar je kleur kan je dan wel via de monitor dan wel softwarematig aanpassen...
Oud 29-11-2004, 01:59
Verwijderd
ohw
Het enige wat ik eigenlijk wou doen is wat veranderen aan een foto, verder doe ik eigenlijk niks met photoshop, dus heeft het toch geen nut als ik met mijn monitor instellingen ga knoeien? Of wel?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 08:39
Paperz
Paperz is offline
nah volgens mij heb je alleen op 6500k alleen beroerde kleuren (iig als ik mijn compu erop zet wel)
Oud 29-11-2004, 11:57
Verwijderd
De kleuren lijken gewoon normaal... we hebben ze zelf ook niet ingesteld, we hebben de pc zo gekregen. Beetje raar
Toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:42
ILUsion
ILUsion is offline
Bij Photoshop zit normaal een calibratietool (kan je vinden in configuratiescherm in Windows; onder Mac weet ik niet zo direct). Daarmee moet je al de stappen doorlopen.
Die kleurprofielen zijn wel van belang, omdat verschillende apparaten anders met kleuren omgaan. Print je foto maar af en lbekijk die aandachtig naast de foto op je scherm: de kleuren zullen helemaal verschillend zijn als je apparaten niet gecallibreerd zijn. Door je scherm , printer, scanner, fotoapparaat, ... te callibreren kun je ze al beter op elkaar afstellen. Als het geen perfecte kunstwerken moeten worden, is callibratie niet nodig, maar als je toch hogere kleurcorrectheid wilt, is callibratie en een goede monitor (gewone crt, dure crt of dure tft) zeker handig
Oud 16-12-2004, 01:25
Verwijderd
Sorry, ff een up...
Ik kan die calibratietool niet vinden.
Onze monitor is trouwens een NEC LCD1765, en we hebben windows XP. Zou je me mischien uit kunnen leggen hoe ik bij die tool kan komen? Ik kan hem nl ook via de help-optie niet vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:26
ILUsion
ILUsion is offline
In Windows XP:
Start > Control Panel > Adobe Gamma (zorg ervoor dat je in Classic Mode staat op het configuratiescherm, in die nieuwe modus staat hij volgens mij niet direct in).
Oud 20-12-2004, 05:09
Verwijderd
Yikes me again, gevonden, bedankt.
Nou krijg ik dit :
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:28
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 20-12-2004 @ 06:09 :
Yikes me again, gevonden, bedankt.
Nou krijg ik dit :
[afbeelding]
Ik kan hier niets uit afleiden, misschien moet je eens proberen om photoshop opnieuw te installeren, als je bij PS geen problemen met kleuren ondervindt, kun je gewoon het profiel laten negeren
Oud 20-12-2004, 18:02
Verwijderd
Ik denk dat je me verkeerd begreep.. ik kreeg die melding toen ik op adobe gamma dubbelklikte.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:17
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 20-12-2004 @ 19:02 :
Ik denk dat je me verkeerd begreep.. ik kreeg die melding toen ik op adobe gamma dubbelklikte.
Ik begreep je heus niet verkeerd, hoor. (het stond er ook letterlijk in "Adobe Gamma.CPL" (CPL is de extensie voor de programma's die in het configuratiescherm staan, nvdr)), maar als je Adobe PS opnieuw installeert, zal ook Adobe Gamma opnieuw geïnstalleerd worden, hoop ik. Misschien verdwijnt je probleem dan vanzelf ?
Oud 22-12-2004, 04:45
Verwijderd
Okay sorry, ff proberen dan, dank je
(Ik voel me echt vreselijk onnozel heh )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten