Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2005, 19:53
Wonderlijk
Wonderlijk is offline
Bijna zolang als ik weet, houd ik van liefde. Altijd op zoek. Ookal is op zoek natuurlijk een slechte term.
En nu denk ik eindelijk liefde gevonden te hebben, of iets wat er sterk op lijkt. Nu ben ik bang.

Ik houd van genegenheid. van aandacht. Ik houd van lief doen. en lief terug kregen. en dan vooral heel heel veel.
Maar nu kom ik iemand tegen. Diegene woont niet alleen ver weg (meer dan 2 uur reizen) maar heeft ook nog geen OV. Daarnaast denken zowel zij, als ik, dat we het druk hebben de komende tijd. Het zal nog minstens anderhalf jaar duren voor ze wel OV heeft, en als ze dan dichterbij komt. Dan is het nog altijd meer dan anderhalf uur treinen.
Nu voelt zij wel kriebels, en volgens mij ben ik verliefd. Maar er blijft 1 vraag rondspoken. En dat is dat ik zekerheid wil. Ik wil vragen, hoe zij de toekomst ziet. Of ze een toekomst ziet.
Maar dit lijkt nu wel een vraag zonder goeie antwoorden.
Ziet ze geen toekomst, dan voel ik me kut, zal ik d'r missen, en zal ik zeker een geruime tijd jaloers zijn op iedereen die in dr buurt komt. (makkelijkste scenario)
Weet ze het niet zeker, dan moet ik waarschijnlijk wijs zijn. En zeggen dat het niks wordt. Ik heb eerder lang gewacht op iemand, wachten op liefde. En ik denk niet dat ik dat weer aan kan. (lang verhaal) Zeg ik idd dat het niks wordt. Dan ben ik alsnog boos op mezelf, en zal ik daarna spijt hebben, verder, zie eerste optie.
Denkt ze dat er wel een toekomst is. Dan zie ik er nog tegen op. Die reistijd, onmogelijk te plannen. Eeuwig wachten tot ik dr weer zie (en ik houd echt van genegenheid). Ze zal zeker de komende 5 jaar niet echt dichtbij zijn. En ik zal dr missen zo erg.

en ik weet echt even niet meer, wat ik doen moet.
eigenlijk moet ik die vraag stellen. maar ik ben bang dat het er niet beter op wordt. maar ik kan ook niet tegen twijfel

oftewel,
reakties welkom
Oud 04-01-2005, 19:56
Multilot
Multilot is offline
laat het rusten, ook al is het moeilijk. Als jullie beide ouder zijn zal het makkelijker gaan.

Ik ben benieuwd of ik die jongen van toen ooit nog eens zal zien
Oud 04-01-2005, 20:05
Wonderlijk
Wonderlijk is offline
Citaat:
Multilot schreef op 04-01-2005 @ 20:56 :
laat het rusten, ook al is het moeilijk. Als jullie beide ouder zijn zal het makkelijker gaan.

Ik ben benieuwd of ik die jongen van toen ooit nog eens zal zien
hoe oud wil je me hebben dan?
op je twintigste wil je ook wel eens wat.
Oud 04-01-2005, 20:29
WolterB
WolterB is offline
Lastig.
Het zal alleen werken als julie er beiden genoegen mee willen nemen elkaar niet echt heel vaak te kunnen zien.
Jij zegt vel aandacht nodig te hebben en dan is bovenstaande mogelijkheid al bijna niet te doen.
Ik ben bang dat je, hoe zwaar ws ook, moet laten rusten en beseffen dat meer dan een vriendschap er niet in gaat zitten (al kan een vriendschap vaak veel meer betekenen dan een relatie en vooral in een situatie waarin je allebei heel er goed weet wat je aan elkaar hebt is dat zo).
Oud 04-01-2005, 20:47
baas
baas is offline
verhuizen?
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 20:58
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Toen mijn vriend en ik een relatie kregen, was ik de enige die een OV had. Die heb ik toen nog maar heel eventjes gehad, omdat ik gestopt was met school. Pas dit schooljaar (we hadden toen al bijna 2 jaar een relatie) heeft hij een OV gekregen. Ook wij wonen ruim 2 uur treinen uitelkaar. Natuurlijk missen we elkaar doordeweeks heel erg. Het liefst zou ik iedere avond lekker knuffelend zitten op de bank, lekker samen, lekker gezellig. Helaas kan dit alleen in de weekenden. Toch is het de moeite waard, omdat we alletwee weten dat er een moment komt dat we dichterbij elkaar (of bijelkaar) gaan wonen. Tot die tijd is het soms best moeilijk, maar als je van elkaar houdt is het meer dan de moetie waard!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:16
Cookie
Cookie is offline
je kan het altijd proberen, een relatie waarin je elkaar mist (en dus de momenten dat je elkaar ziet) is mooier dan geen relatie met een persoon waar je stapel op bent.....tenminste zo denk ik erover..kheb geen ervaring met langeafstandsrelaties.
Oud 04-01-2005, 21:25
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Wonderlijk schreef op 04-01-2005 @ 21:05 :
hoe oud wil je me hebben dan?
op je twintigste wil je ook wel eens wat.
Ik geloof niet dat jij stil blijft zitten in de tussentijd. (tenminste, als alles wat je zei waar is)
Oud 04-01-2005, 21:32
tsip
tsip is offline
geef het een kans, anders is het gelijk afgelopen..
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:43
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Aha! Je bent 20 jaar en je wilt supergraag een relatie. Je hebt waarschijnlijk nog niet veel relaties gehad en je hebt geen zin om te wachten op een relatie omdat je dan nog later een meisje aan de haak slaat terwijl je nu al zo laat bent?

Of zie ik dit verkeerd?

Ik zou gewoon gaan treinen, want jij hebt een OV neem ik aan en vaak afspreken. Misschien wordt het wat, misschien niet. Maar je doet dan iig relatieervaring op en als je mzzl hebt duurt je relatie vet lang. Als je pech hebt niet.

Maar dit is hetzelfde ook al zou ze dichtbij wonen en zou ze wat ouder zijn. Het kan ook misgaan en dan heb je ook tijd verspild, alleen heb je denk ik in dit geval meer tijd verspild en zal de afstand niet bevorderlijk zijn voor de voortgang voor jullie relatie.

Maar als jullie echt bij elkaar passen en gewoon goed over alles praten zou het gewoon goed moeten gaan tenzij het echt onmogelijk gemaakt wordt door de situatie (dat jullie elkaar echt zelden / nooit zien... iig niet vaak genoeg om het gevoel aan te houden maar dat is ook afhankelijk van jullie karakters enzo).
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:20
Lente
Lente is offline
Ik denk niet dat je zo vroeg kan vragen hoe de ander jullie toekomst ziet. Je kent elkaar net en weet misschien nog helemaal niet goed wat je voor de ander voelt.
Er is op dit punt geen zekerheid. Misschien wordt het iets heel moois maar misschien komen jullie erachter dat je toch niet zo goed bij elkaar past als jullie in het begin dachten.
Ik denk dat je moet bedenken of je het een kans wilt geven. Als je ervoor gaat zullen jullie manieren moeten vinden elkaar te zien enz.
Als je vindt dat er een onoverbrugbare afstand tussen jullie zit moet je haar dat zeggen.
Wees eerlijk tegen jezelf en ook tegen haar.
en over dat 'wachten op liefde'; jullie kennen elkaar nog maar zo kort, je kunt niet van haar verwachten dat ze zo snel zeker is over haar gevoelens alleen omdat jij dat al wel bent. Geef haar tijd en jaag haar niet op.
Ga ervoor en laat het gaan zoals het gaat of maak er nu een einde aan.

Neemt niet weg dat je wel zou kunnen vragen waar zij naar op zoek is. Of ze gewoon even wil rommelen of op zoek is naar meer. Das misschien handig om te weten bij het nemen van je beslissing, als je dat nog niet weet.

klaar met blaten

oh nog één ding: als je het nu afkapt zul je je lang afvragen hoe het had kunnen zijn. Wat er was gebeurd en hoe gelukkig jullie misschien samen waren geweest.
Ik denk dat als je iemand zo leuk vindt als jij, het heel erg moeilijk is vóór er werkelijk iets is, of iets is misgegaan, er een einde aan te maken.

nu echt klaar
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:23
Lente
Lente is offline
en als allerlaatste :

ik ben zelf heel goed in het vinden van een excuus om er niet voor te gaan. Afstand bijv. Op deze manier word ik niet gekwetst en das heel veilig. maar wie weet wat ik allemaal aan mooie dingen mis
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 16:25
Verwijderd
Ik zal jouw droom niet lek prikken
Hoop ik
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:29
Wonderlijk
Wonderlijk is offline
iedereen bedankt voor de reakties natuurlijk

Citaat:
Lente schreef op 05-01-2005 @ 13:20 :
Ik denk dat als je iemand zo leuk vindt als jij, het heel erg moeilijk is vóór er werkelijk iets is, of iets is misgegaan, er een einde aan te maken.
ik denk dat je daar heel erg gelijk in hebt. Het is niet iets voor mij om zulke "gevoelloze" beslissingen te maken
Oud 05-01-2005, 20:36
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
wat is een OV eigenlijk (vermoedelijk bedoel je geen oplossingenverzameling)
Oud 05-01-2005, 20:53
Verwijderd
Een Openbaar Vervoer-jaarkaart.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 21:24
Boer Biensma
Boer Biensma is offline
Heb gewoon geduld. Als het het lot is komt het goed. Nooit geschoten is immer altijd mis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 21:33
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Citaat:
Liesjeuh schreef op 05-01-2005 @ 21:36 :
wat is een OV eigenlijk (vermoedelijk bedoel je geen oplossingenverzameling)
Schande!!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 21:39
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Kaneelstok schreef op 05-01-2005 @ 22:33 :
Schande!!
In België kennen ze geen OV
Oud 06-01-2005, 00:36
Verwijderd
Liefde heeft geen grens d.m.v. afstand..

alleen het maakt het inderdaad een stuk moeilijker
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:14
woezel
woezel is offline
Citaat:
Jolankaas schreef op 06-01-2005 @ 01:36 :
Liefde heeft geen grens d.m.v. afstand..

alleen het maakt het inderdaad een stuk moeilijker

Niet noodzakelijk, je mag gewoon niet over de afstand nadenken..gewoon op de trein springen ( ook al is het voor 4 uur en half zoals bij mij)
Oud 06-01-2005, 08:17
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Hmmm...

4.5 uur dat zou denk ik echt een zwaar minpunt zijn hoor dat lijkt me echt niet fijn....

Dan kan je er niet 123 voor elkaar zijn maar wordt het zo een geplanned geheel
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:23
woezel
woezel is offline
Tja , echt leuk is het niet dus ga ik volgend jaar waarschijnlijk dichter bij hem gaan wonen
Oud 06-01-2005, 08:30
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Hehe, dat lijkt me ook overdreven

Tenzij het voor je studie toevallig ook beter uitkomt
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:31
woezel
woezel is offline
Overdreven?
Ik ga gewoon in de buurt studeren
Oud 06-01-2005, 08:33
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Tjah dan valt het wel mee ja

Als je daar speciaal zou gaan wonen voor hem enzo zou beetje apart zijn, het zou wel de kans op het slagen van de relatie verhogen, maar hoeveel relaties blijven nou lang stand houden tegenwoordig?

En dan zit je daar met de gebakken peren....
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:36
woezel
woezel is offline
Waarom zou ik met meer gebakken peren zitten als ik in Breda zit als het uitgaat dan als ik in Gent/Antwerpen zit als het uitgaat?
Oud 06-01-2005, 08:37
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Gewoon, gegeven dat je daar zou zijn voor hem en niet voor je studie. ALs hij wegvalt, waarom zit je er nog?

Maar dit is puur hypothetisch he
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:38
woezel
woezel is offline
ik veronderstel dat ik ook wel uhm andere mensen zal leren kennen..(zoals ik ook in een andere stad zou moeten doen?)
Oud 06-01-2005, 08:39
Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Klopt, maar ik bedoelde het andres.. stel dat je totaal ergens anders zou studeren en puur daar gaat wonen voor het gemak om hem te zien das dan best stom niet waar?

Maar dat heb je nie tgedaan en dus boeit het niet

Ik hou me mond al, je snapt het wel
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 08:41
woezel
woezel is offline
hehe, ik ben alvast aan het oefenen voor de discussies met mn ouders
Reageren

Regels voor berichten