Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Stroom kost gemiddeld 7 cent per kWh. Bij nachtstroom 8 ct overdag en 5.5 cent snachts. 2. Een computer gebruikt niet het maximum vermogen van de voeding. Processoren die 78watt aan stroom verbruiken, doen dit niet continue maar alleen bij piekbelasting. Zelfde geld voor alle andere kaarten (videokaart bv). Een idle processor gebruikt eens 15 watt. Een videokaart een paar milliwatt als je energiebeheer aan hebt staan, want dan wordt het na een paar minuten uitgeschakeld. Speakertjes uit en monitoren uit (17" is geloof ik al snel 250 watt, 19 inch al gauw 360, staat achterop de mijne iig). Dan kom je dus aan een watt of 50 hooguit. (Harddisks draaien wel door natuurlijk). 0.07*0,05=0.0035=0,35 cent per uur. Dat is per maand 2,52 euro, continue aan laten staan. Programma's als Seti@Home ed beginnen stroom te slurpen omdat die je processor naar 100% helpen. Oudere processoren btw, die gebruiken nog veel minder. Als je pc opstarten 5 tot 10 minuten duurt, moet je haast wel een oude hebben. Pentium 3 ofzo. Afhankelijk van make & model zit je dan tussen de 15 en 40 watt piekvermogen en tussen de 5 en 10 watt gemiddeld vermogen. Laat je PC gewoon hibernaten of in standby gaan. Verkort de opstarttijd. Als je dat niet wilt, zet dan de optie "Vaste schijven uitschakelen" in energiebeheer op 15 of 20 minuten. Dit zorgt ook voor langere levensduur van je hardware. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ok, dat vermogen idd verkeert in geschat.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() semi-ontopic: ik denk dat de lagers beter zijn geworden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
en tijdens een presentatie is het ook niet handig als je beamer ineens geen beeld meer geeft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() hier op TBM(TU Delft) staan er 140 van die CRTs zonder stroombesparing te radiëren, en dat is wel fijn, want de verwarming doet het al 2 jaar niet meer goed.
|
![]() |
||
Citaat:
op tu delft werkt er bij definitie niets goed..... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed; als ik voor langere tijd verkas zet ik m'n monitor gewoon handmatig uit. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Is er een manier om je PC sneller/beter te laten lopen? Distorted | 31 | 05-07-2003 18:07 | |
Games |
fps drops dingokoning | 15 | 12-05-2003 15:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Software & Hardware |
[windows] 2000 Verwijderd | 12 | 29-01-2003 17:51 | |
Software & Hardware |
Stelling: Een tv kaart is beter en goedkoper dan een videorecorder Verwijderd | 55 | 10-05-2002 18:26 |