Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 17:06
Gatara
Gatara is offline
Scholier pleegt moord zoals in film Scream

Uitgegeven: 4-6-2002 17:06

NANTES - Een 17-jarige scholier heeft in het West-Franse Nantes een meisje vermoord zoals hij dat in de Amerikaanse films Scream had gezien. Hij heeft dit tegenover de politie bekend.

De jongen is aangehouden wegens de moord op een 15-jarig meisje dat maandag in een park hevig bloedend werd gevonden. Ze overleed later in het ziekenhuis maar ze kon de naam van haar moordenaar nog zeggen.
-----------------

Blijkt maar weer dat (ook) de westerse cultuur niet heilig is. Vond het overigens maar niks,.. die film Scream.

Enneh, Mulholland Drive ook niet. Jeetje, die film manipuleerde mijn brein nog tot een dag erna. Da's niet gezond. Nee, dan liever films als Amelie. Lekker onschuldig en blij.

Gatara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2002, 17:10
Mujahid
Mujahid is offline
Wellicht hoopt de jongen op strafvermindering door te zeggen dat hij zijn idee uit Scream heeft gehaald.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:20
autodropje
autodropje is offline
heeft hij het gedaan om scream na te doen of gewoon haar vermoord omdat hij dat toch al wilde en dat op de scream manier gedaan?
Oud 04-06-2002, 17:25
CraigDavid
CraigDavid is offline
onzin,
me ouders hebben nooit wat gezegd toen ik naar geweld keek en ze zeggen nog steeds niets en ik ben ook geen moordenaar of een dief of een pester of een bully geworden
die gast is gewoon helemaal gestoord
als hij scream niet had gezien had hij wel een ander film de schuld gegeven
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 18:28
Gatara
Gatara is offline
Misschien dat deze jongen op zichzelf al gestoord was, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het erg vond hoe Mulholland Drive in staat was om mijn geest zo te manipuleren. Ik wist even niet meer wat werkelijkheid was

Gatara
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 18:45
flierefluiter
flierefluiter is offline
heey,
kben het wel met je eens, ik denk eigenlijk wel dat er mensen zijn die heel erg beinvloed worden door de tv.
Er is gewoon zoveel geweld op, en door de tv ga je het toch meer normaal vinden om ernaar te kijken als iemand in elkaar geschopt word ofzo.......
xje
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 19:34
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Gekken zul je altijd houden..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:09
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Gekken zul je altijd houden..
precies. Als het geen film is, is het een spelletje, en anders de krant, een boek, whatever.
Het ligt toch echt aan de persoon zelf. Ik speel bijna dagelijks spellen waarin achter elkaar mensen een niet bepaald natuurlijke dood sterven ( ), maar ik heb sinds groep 8 niemand meer serieus geslagen, bedreigd of wat dan ook. (behalve mn zusje, maar zij begon ).
Oud 04-06-2002, 20:10
Isa
Isa is offline
ik denk eerder dat die jongen van nature gewelddadig is of moordfantasieen heeft en daarom naar dat soort films gaat kijken.
zelfde bij muziek zoals heavy metal. sommige mensen (jongeren) zijn duister van aard en gaan daarom naar dat soort 'duivelse' muziek luisteren, en soms maken ze de dingen die in enkele van die nummers gezegd worden waar.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:22
AGH
AGH is offline
Gekken zul je altijd houden, maar agressiviteitverhogende muziek en films ook.
Probeer in een agressieve bui maar eens relaxt te worden van een hardcoreplaat.
Een film is natuurlijk fictie, maar sommige mensen slaan door in hun te agressieve geest en willen een film op hun eigen leven betrekken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 21:36
Nightshade888
Nightshade888 is offline
Het ligt niet aan de films enzo...
Daar kan je niks aan doen.
Als ze geen film moord nadoen doen ze wel iets anders vreselijks!
Er zijn gewoon gekken die dat normaal of leuk vinden. Je kan ze toch niet tegenhouden. Als je films zou afschaffen zouden ze wel op een andere manier iemand vermoorden omdat het leuk is. Zoals stripboeken of gewone boeken. Of moorden waarover ze via het nieuws gehoord hebben.
Je kan dit niet voorkomen. Er bestaan helaas zulke gekken....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:36
dystopia
dystopia is offline
Niet alleen TV

Op de vraag of TV meer invloed heeft dan we ons realiseren: alle media wel had net zo goed iets in de krant of op internet kunnen staan. Had net zo goed iemand een links persoon kunnen vermoorden na het lezen van de moord op Fortuyn (oeh, origineel voorbeeld)

Maar goed, het is wel lekker makkelijk om met de vinger meteen naar de makers van een dergelijke film te wijzen. Moet er dan maar een nieuw kijkwijzer-tekentje komen? 'Niet kijken als je niet sterk in je schoenen staat'. Want laten we wel wezen: als je om een dergelijke film een moord pleegt is er meer aan de hand.

Je gaat ook geen paddo's vreten als je niet lekker in je vel zit vreten. Dat gaat ook fout!
Oud 04-06-2002, 22:50
Tox
Tox is offline
ow ja zo kenk er nog wel meer, allemaal onzin en sterk overdreven.

Ligt gewoon aan het kind, nie aan de film
Oud 05-06-2002, 18:48
error_inside
error_inside is offline
Het is wel heel erg dat dit is gebeurd. En straks kan de regisseur er nog gedonder mee krijgen ook.

Maar ik denk dat het vermoorden van elkaar nog wel een beetje in ons oerinstinct zit, een beetje dan he. Want 1000 jaar terug keken mensen nog heel anders tegen moorden aan. We zijn nog steeds dezelfde soort mensen als toen, alleen dan in een modernere wereld met meer normen en waarden enzo.

Maar ik denk dat dit probleem niet alleen aan het persoon licht, de media kunnen er wel een rol in spelen, maar ik denk dat opvoeding er ook veel mee heeft te maken. Als ik om me heen kijk zijn de grootste boefjes de slechtst opgevoede mensen. In mijn omgeving dan he, ik weet niet hoe dat over de hele wereld zit.

that's my opinion, toedels!!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 19:41
Nightshade888
Nightshade888 is offline
Citaat:
Tox schreef:
ow ja zo kenk er nog wel meer, allemaal onzin en sterk overdreven.

Ligt gewoon aan het kind, nie aan de film
Helemaal mee eens!

Edit:
Alleen vind ik het wel belachelijk dat sommige mensen dat soort films "cool" vinden waarin mensen gemarteld en onschuldigen vermoord worden! Die zijn echt ziek in hun hoofd en dat soort mensen zijn ook gevaarlijk.
Sommige geweldadige films vindt ik ook de moeite waard om te kijken vanwege de acties en stunts en spanning maar in het echt mag dat noooit gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 21:05
Joostje
Joostje is offline
ja ik denk dat televisie mee rinvloed op me heeft dan ik denk
Oud 06-06-2002, 10:15
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ja ik denk dat televisie mee rinvloed op me heeft dan ik denk
Ehehehehehehe
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:21
Roos
Roos is offline
De televisie heeft meer invloed op ons dan we denken, dat is waar. De media in het algemeen bepalen wat er in het nieuws komt, wat uitvergroot wordt en wat niet interessant genoeg is.

Het voorbeeld van de topicstarter is in mijn ogen geen goede. Die jongen wilde dat meisje vermoorden, en zegt dat uiteindelijk op de Scream-manier heeft gedaan. Denk jij dat hij dat meisje niet had vermoord als hij die film niet had gezien?

Dan had hij haar wel op een andere manier omgebracht.
Oud 06-06-2002, 17:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
rosi schreef:
Het voorbeeld van de topicstarter is in mijn ogen geen goede. Die jongen wilde dat meisje vermoorden, en zegt dat uiteindelijk op de Scream-manier heeft gedaan. Denk jij dat hij dat meisje niet had vermoord als hij die film niet had gezien?

Dan had hij haar wel op een andere manier omgebracht.
Dat weten we dus niet Dus kun je dat ook niet stellen.

Gatara
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Je gaat ook geen paddo's vreten als je niet lekker in je vel zit vreten.

welwaar.

Dat gaat ook fout!
inderdaad, gelukkig had ik maar een kleine dosis op. toch ben ik 2 weken suicidaal geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten