Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 19:15
pessek plenske
pessek plenske is offline
Heey allemaal
ik zou echt ZUPER graag naar Amerika willen (LA) en dan voor een jaar in zon uitwisselings familie.. maar ik wil (het liefst)geen school.. wie weet wat voorn reisorganisatie ik moet nemen?!

alvast tnxz.. Kus, Hooney
Oud 07-10-2004, 21:13
Miracle
Miracle is offline
Dat is dus gewoon goedkoop vakantie houden? Zoiets bestaat niet geloof ik. Tenzij je vrijwilligerswerk wilt gaan doen..?

En je zit ook nog met de leerplicht natuurlijk.
Oud 11-10-2004, 14:59
Ieke
Ieke is offline
Je hebt wel van die jaar High-School mogelijkheden. Ik kan me overgens niet voorstellen dat je er een jaartje heen zou willen en dan helemaal niet naar school. Dat kan je beter doen als je ouder bent en dan gewoon een jaar op reis (kan allemaal vrij goedkoop, soms met combinatie's dat je af en toe wat werkt).

Waarom zou je een jaar in LA willen zitten? Ik vraag me af hoe je bij dat idee komt. Alleen omdat je LA vaak op tv hoort? In ieder geval is LA niet een van mijn favoriete steden in de VS. Ben er 3 dagen geweest en ik was blij dat ik weer weg was. Doe mij New York of San Fransisco maar, qua stad veel leuker en gezelliger.
In ieder geval is het wel verstandig om er goed over na te denken wat je precies wilt. Maar zeker op je 15e een jaar weggaan naar zo'n stad zonder ook maar iets te doen (School ofzo) is niet echt haalbaar, tenzij je echt rijke ouders hebt die er ook nog achter staan. Het lijkt me handig als je je iets beter gaat oriënteren. Een jaar High-school is leuk, maar persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan rondreizen als je wat ouder bent (na je 18e)
Oud 19-10-2004, 09:17
Verwijderd
Amerika i love amerika!!!

Verder wens ik je een fijne vakantie toe.
Oud 26-10-2004, 03:31
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Heey allemaal
ik zou echt ZUPER graag naar Amerika willen (LA) en dan voor een jaar in zon uitwisselings familie.. maar ik wil (het liefst)geen school.. wie weet wat voorn reisorganisatie ik moet nemen?!

alvast tnxz.. Kus, Hooney

------------------------------------------------------------------------------

Ik zit nu zelf 9 maanden in SanFrancisco via een talenschool (EF Interlanguage) en zit dus wel op school.. 5 dagen per week van 9 uur s'ochtends tot 1 uur s'middags krijg ik les in "zakelijk Engels". Ik zit met nog 80 andere studenten in 1 gebouw op de campus van de Universiteit en heb het echt geweldig naar mijn zin. Niet naar school gaan is wel leuk voor een paar weken denk ik.. maar dat ben je na een tijdje ook redelijk zat.. Tenzij je het leuk vind om 9 maanden lang te gaan shoppen en in de stad rond te hangen.. Ik zit op school dus ik ben nuttig bezig (goede verantwoording naar mijn ouders voor de kosten) en heb het na school erg na mijn zin als we de stad ingaan of gewoon met zn alle pizzatje bestellen en beetje voor de buis hangen. Het hangt er alleen af wat je wilt besteden.. De talenschool waarmee ik ben staat bekend als redelijk prijzig maar wel heel goed. Ik ben voor 9 maanden ongeveer 20.000 euro kwijt (inclusief alles, vluchten, lessen, onderhoud, vakanties, huisvesting, eten enz enz enz). Maar misschien is het slim als je eerst in de zomervakantie 3 weken gaat kijken of het je wel bevalt..

www.ef.com
Oud 28-11-2004, 16:13
Verwijderd
www.yfu.nl

travelactive
Oud 19-01-2005, 23:17
Choosje
Choosje is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 26-10-2004 @ 04:31 :
------------------------------------------------------------------------------

Ik zit nu zelf 9 maanden in SanFrancisco via een talenschool (EF Interlanguage) en zit dus wel op school.. 5 dagen per week van 9 uur s'ochtends tot 1 uur s'middags krijg ik les in "zakelijk Engels". Ik zit met nog 80 andere studenten in 1 gebouw op de campus van de Universiteit en heb het echt geweldig naar mijn zin. Niet naar school gaan is wel leuk voor een paar weken denk ik.. maar dat ben je na een tijdje ook redelijk zat.. Tenzij je het leuk vind om 9 maanden lang te gaan shoppen en in de stad rond te hangen.. Ik zit op school dus ik ben nuttig bezig (goede verantwoording naar mijn ouders voor de kosten) en heb het na school erg na mijn zin als we de stad ingaan of gewoon met zn alle pizzatje bestellen en beetje voor de buis hangen. Het hangt er alleen af wat je wilt besteden.. De talenschool waarmee ik ben staat bekend als redelijk prijzig maar wel heel goed. Ik ben voor 9 maanden ongeveer 20.000 euro kwijt (inclusief alles, vluchten, lessen, onderhoud, vakanties, huisvesting, eten enz enz enz). Maar misschien is het slim als je eerst in de zomervakantie 3 weken gaat kijken of het je wel bevalt..

www.ef.com [/B]
Lache zeg dat je er nu bent.... ik ben er trouwens 6 weken geweest in de zomer 2003! Had het ook erg naar m'n zin.. alleen de kamers zijn belachelijk slecht en klein en de klaslokalen trouwens ook.. we pasten er allemaal net erin.. en dat voor zo'n dure prijs! Maar natuurlijk had ik 't wel erg naar m'n zin verder, veel nieuwe vrienden leren kenne etc en de stad zelf is ook byzonder mooi! ben ook een weekeinde in LA geweest, maar dat beviel dus ech niet, alleen de stranden waren leuk, maar Hollywood zelf = niet ech zo supers.. de Universal Studios was ook wel leuk in LA, alleen ook aan de dure kant @ 40 dollar entree! Dus als ik jou was zal ik San Francisco kiezen.. dan LA
Advertentie

Regels voor berichten