Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2005, 19:58
Unique Clone
Unique Clone is offline
Ik had de vorige versie al een keer gepost, die viel bij veel mensen erg tegen. Ik hield me te strak aan de regels die komen kijken bij Electronisch muziek. Vandaar dat het wat saai was. Ik heb het nummer in een nieuw jasje gestoken. Het is echter nog niet helemaal af maar jullie zouden alvast een voorproefje kunnen beluisteren en eventueel nog tips en commentaar geven.

alvast bedankt

RIGHT CLICK --> SAVE TARGET AS
Oud 12-02-2005, 20:19
Unique Clone
Unique Clone is offline
Oud 13-02-2005, 18:04
Fine
Fine is offline
als k eerlijk mag zijn ( ik heb de vorige versie ook ni gehoord hoor), vin ik dit ech niks...

Alleen t laatste stukje begint t "ietsje" beter te worden
Oud 14-02-2005, 00:55
p-chez
p-chez is offline
Je samples zijn nogal cheesy, vind ik.

Waarmee maak je het?
Oud 14-02-2005, 16:50
Unique Clone
Unique Clone is offline
fruityloops
Oud 14-02-2005, 16:51
Unique Clone
Unique Clone is offline
eventueel wat tips zouden erg van pas komen, maar ik vind zelf het laatste gedeelte van het nummer KAAL.
Oud 15-02-2005, 21:16
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 14-02-2005 @ 17:50 :
fruityloops
Dat hoor je er ook wel van af. Ik vind je synth (geen idee hoe het heet) en je kick eigenlijk vrij lelijk, alleen het eindstuk is wel aardig.
Oud 16-02-2005, 17:22
Unique Clone
Unique Clone is offline
Misschien wat tips om het beter te maken? Ik bedoel,... wat is er mis met de synth en de kick?
Oud 16-02-2005, 17:59
Metal
Metal is offline
de synth is nogal eh gay, je hoort er vanaf dat het met fruityloops gemaakt is, en voor de kick geldt hetzelfde.

ik vind het een erg kaal nummer iig.

en dan heb ik het niet over het einde, want dat gaat nog wel.
Oud 16-02-2005, 18:34
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 16-02-2005 @ 18:22 :
Misschien wat tips om het beter te maken? Ik bedoel,... wat is er mis met de synth en de kick?
Er valt denk ik weinig aan te verbeteren, het klinkt gewoon fruity loops, en dat is kut. Als ik jou was, zou ik mijn aandacht op het laatste stuk vestigen en het begin in de fruitige prullenmand werpen.
Oud 16-02-2005, 18:40
Verwijderd
Het klinkt nog eerder als iets FT2 achtigs ofzo.
Shit die ik maakte toen ik 12 was.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 01:23
p-chez
p-chez is offline
Yeah, ik vroeg ook waarmee het gemaakt was omdat ik 't nogal Fruityloops vond klinken.

Echter, met de goede samples en kennis van FLStudio kun je nog aardig muziek maken waarbij die bekende 'fruityloops-sound' niet zo overduidelijk is.
Een goede stap in die richting is het niet gebruiken van de bijgeleverde samples. Dat is troep, zoals die synth en die kick al laten zien.

Citaat:
MetalliCat schreef op 16-02-2005 @ 19:40 :
FT2 ownde
Dat klonk ook vaak verrot doordat veel mensen baggersamples gebruikten.
Oud 17-02-2005, 08:28
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
p-chez schreef op 17-02-2005 @ 02:23 :
Yeah, ik vroeg ook waarmee het gemaakt was omdat ik 't nogal Fruityloops vond klinken.

Echter, met de goede samples en kennis van FLStudio kun je nog aardig muziek maken waarbij die bekende 'fruityloops-sound' niet zo overduidelijk is.
Een goede stap in die richting is het niet gebruiken van de bijgeleverde samples. Dat is troep, zoals die synth en die kick al laten zien.

FT2 ownde
Dat klonk ook vaak verrot doordat veel mensen baggersamples gebruikten.
ik werk nog steeds met IT2.14, ik mot al die nieuwe shit niet, behalve om samples te maken
Oud 17-02-2005, 09:23
Tsasil
Tsasil is offline
Ik gebruik altijd Buzz Machines om alle synths in elkaar te knutselen. Eigenlijk voor practisch alles, behalve de drum samples want die zijn bagger.

Buzz heerst

Als je het niet erg vindt dat je programma af en toe crasht
Oud 17-02-2005, 18:06
Verwijderd
Ft2 represent .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:27
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
het downloaden lukt niet echt
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 17-02-2005 @ 10:23 :
Ik gebruik altijd Buzz Machines om alle synths in elkaar te knutselen. Eigenlijk voor practisch alles, behalve de drum samples want die zijn bagger.

Buzz heerst

Als je het niet erg vindt dat je programma af en toe crasht
mja die idd zwaar onstabiel
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 00:37
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 17-02-2005 @ 19:27 :
het downloaden lukt niet echt
DAT ligt dan aan jou
Oud 19-02-2005, 00:40
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Die synth vooral, eruit met dat ding, doe er iets mee, pak een preset van een FM7 ofzo.
Zo, dat is eruit

Vanaf 1.36 begint voor mijn gevoel pas iets op te komen, gooi het stuk ervoor eruit. Begin @ 1.36 of 1.27 ofzo. En niet alleen het volume opendraaien en daarmee een track erin gooien, doe er iets leuks mee, gebruikt desnoods nog een cut off /resonance of delay iets, maar dit kan niet. Die clap, ook eruit. Wij dulden geen lelijke magix claps- echt niet. Bewerk aan alles iig iets, doe iets met een track/sample- een effect o.i.d, je hoort het er zo aan af dat je alles alleen maar hebt gearrangeert ipv een nummer hebt gemaakt echt, en dat is jammer. Doe verder veel aan de sequence laat niet elke sample/track 4 maten hetzelfde, laat ze veranderen, laat ze spelen. Post anders je sample bank en laat anderen er mee spelen, kunnen we het duidelijker uitleggen misschien. Het idee is er wel, er ergens is er een groove @ 1.26 -1.36. Geen harde kickende groove, maar er bloeit iets. Ga er vooral mee door, Maar durf te veranderen en kopieer niet teveel. Pak bijv 1 sample en gooi er elk effect wat je ook maar hebt er overheen, zodat je doorkrijgt wat je kunt doen, en wat wat doet.
succes!
Oud 19-02-2005, 00:41
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-02-2005 @ 19:40 :
stoere bink
Oud 19-02-2005, 01:05
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 19-02-2005 @ 01:40 :
Die synth vooral, eruit met dat ding, doe er iets mee, pak een preset van een FM7 ofzo.
Zo, dat is eruit

Vanaf 1.36 begint voor mijn gevoel pas iets op te komen, gooi het stuk ervoor eruit. Begin @ 1.36 of 1.27 ofzo. En niet alleen het volume opendraaien en daarmee een track erin gooien, doe er iets leuks mee, gebruikt desnoods nog een cut off /resonance of delay iets, maar dit kan niet. Die clap, ook eruit. Wij dulden geen lelijke magix claps- echt niet. Bewerk aan alles iig iets, doe iets met een track/sample- een effect o.i.d, je hoort het er zo aan af dat je alles alleen maar hebt gearrangeert ipv een nummer hebt gemaakt echt, en dat is jammer. Doe verder veel aan de sequence laat niet elke sample/track 4 maten hetzelfde, laat ze veranderen, laat ze spelen. Post anders je sample bank en laat anderen er mee spelen, kunnen we het duidelijker uitleggen misschien. Het idee is er wel, er ergens is er een groove @ 1.26 -1.36. Geen harde kickende groove, maar er bloeit iets. Ga er vooral mee door, Maar durf te veranderen en kopieer niet teveel. Pak bijv 1 sample en gooi er elk effect wat je ook maar hebt er overheen, zodat je doorkrijgt wat je kunt doen, en wat wat doet.
succes!
iets waar ik veel aan heb tnx
Oud 19-02-2005, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 19-02-2005 @ 01:41 :
stoere bink
neuh. Ben helaas ná de komst van FL e.d. nooit echt verder mee gegaan, stortte me meer op live-muziek.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:35
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
hm, dit nummer draagt een bordje om zijn nek "made with fruityloops" niets mis mee (als dat je smaak is) maar voor mij klinkt het nogal cheap. probeer eens wat originelere samples (google naar free samples oid) en zoals eerder gezegd is het mag wel iets minder herhalend zijn (dat is ook iets wat met smaak te maken heeft) en echt spannend klinkt het niet het biedt voor mij niet veel vernieuwing ofzo (iig qua compositie niet)

maarja misschien moet je de raad van dave rabarber maar aannemen gooi overal duizend effecten overheen

oh en kom alsjeblieft met een andere synthsound aan de volgende keer
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 12:39
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 19-02-2005 @ 01:40 :
je hoort het er zo aan af dat je alles alleen maar hebt gearrangeert ipv een nummer hebt gemaakt
ik hoor anders niet welk muziekstuk hij heeft gebruikt voor zijn door jou bestempelde arrangement?

oh en presets.. nee.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 15:23
Unique Clone
Unique Clone is offline
@ Hi, I'm Nora: Ik ben er al mee bezig, het heeft alleen wel wat tijd nodig.
Daarom snap ik ook niet wat Dave Rhubarb bedoeld, ik heb namelijk alles zelf gemaakt. Ik heb er tot nu toe een uur of 8 aan besteedt en dat is veel te veel als je alleen maar wat pakt en een beetje bewerkt.
Oud 22-02-2005, 16:40
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Unique Clone schreef op 20-02-2005 @ 16:23 :
[B ik heb namelijk alles zelf gemaakt. Ik heb er tot nu toe een uur of 8 aan besteedt en dat is veel te veel als je alleen maar wat pakt en een beetje bewerkt. [/B]

Dan neem ik het terug, al vraag ik me wel af hoe je alles zelf hebt gemaakt? ingedrumt enz.? Tell me, ik ben benieuwd. Ik wil je niet pesten, maar ik ben toch wel zo'n 4 weken bezig met een nummer, en ben er daarna nog niet tevreden over

@ nora, ik bedoel niet dat hij stukken knipt uit nummers, ik hbe het over dat hij van een samplecd een drum pakt, en die 3x achter elkaar plakt, maar dat blijkt dus niet waar te zijn

fijn dat jullie lezen wat ik typ
Oud 22-02-2005, 18:02
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
4 weken lang, zozo heb je dan heel weinig tijd of hele brute nummers of een combi?

laat ook eens wat horen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:40
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 22-02-2005 @ 19:02 :
4 weken lang, zozo heb je dan heel weinig tijd of hele brute nummers of een combi?

laat ook eens wat horen.
m'n eerste geproduceerde track ( in logic) staat al in dit forum, beter zoeken
Oud 22-02-2005, 18:46
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik heb niet gezocht
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:48
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Lamo
Rechtermuisknop; save as....

Produced
Concept
Oud 23-02-2005, 01:28
Unique Clone
Unique Clone is offline
Nou ik verzin een beat gewoon... ik maak eerst een melodie en door middel van de instrumenten van Fruityloops maak ik er een beat bij. Ik ben zelf ook nog niet tevreden over het nummer, dat is de reden dat ik hem post. Ik weet wel dat het vooruitgang is met de vorige versie maar het is nog niet super ofzo. Vandaar dat ik om commentaar en ideeen vraag.

Dit is trouwens een ander nummer waar ik momenteel mee bezig ben:

Right Click --> Save Target As

Het is ook nog niet af, nog lang niet. Ik moet de snare (de clap in dit geval) nog beter maken. Want ik vind hem te standaard klinken, ook al heb ik hem al heel wat bewerkt (ik heb alles zelf gemaakt dus niks gejat of iets dergelijks). Ik heb ook meer gebruik gemaakt van andere geluiden en FX's etc. Commentaar is wederom weer welkom.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 17:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten