Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
kijk, dat zijn nou eens de voordelen van een ultra-conservatieve christelijke moraal, we hoeven onze dochters niet eens meer dood te schieten als ze 'onteerd' worden. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
http://www.feesttips.org/Subcategory...7&CategoryID=3
Quote: Het is vanaf de Middeleeuwen dat het huwelijk zich beetje bij beetje opdrong. Het Consilie van Trente (1545-1543) definieerde dat het huwelijk een heilig sacrament was. Sinds die periode, tot voor de Franse Revolutie, bestond enkel het religieus huwelijk. ---- Dus.... Voor die tijd was het huwelijk niet eens een sacrament en was trouwen niet verplicht. Ik had ergens bookmarks met de info dat het huwelijk niet aangemoedigd werd met bronnen maar deze kan ik niet vinden. Ik blijf er naar zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het is maar net wat je van het christelijke geloof maakt. verkrachters mogen ze van mij altijd nog harstikke dood schieten. en trouwens, als je verkracht bent, het haalt toch niet uit als je daarna vermoord wordt, maar te beginne bij de verkrachter uiteraard ![]() en wat is er trouwens tegen het kloosterleven, alhoewel ik daar nog nooit iemand een overspeelster of verkrachte naar toe heb zien brengen? |
![]() |
||
Citaat:
Deut 22:29 dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft Matt. 19:5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden; 6 ze zijn dan niet langer twee, maar één. Wat God heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.’ Dus God wilt niet dat je scheid, wat nog eens wordt gezegt in 1 Kor 7: 10 Degenen die getrouwd zijn geef ik, nee, niet ik – de Heer geeft hun het volgende gebod: een vrouw mag niet scheiden van haar man 11 (is ze al gescheiden, dan moet ze dat blijven of zich met haar man verzoenen), en een man mag zijn vrouw niet wegsturen. 12 Verder geef ik zelf nog – niet de Heer – het volgende voorschrift: wanneer een broeder een ongelovige vrouw heeft die bij hem wil blijven, mag hij niet van haar scheiden. 13 Dit geldt ook voor een zuster: wanneer ze een ongelovige man heeft die bij haar wil blijven, mag ze niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens. Zou dat niet zo zijn, dan zouden uw kinderen onrein zijn. Maar nu zijn ze geheiligd. En je mag onder bepaalde omstandigheden wel scheiden, zoals het verder gaat 1 Kor 7:15 Maar als de ongelovige partij wil scheiden, moet dat maar gebeuren; in dat geval is de broeder of zuster niet gebonden. Bedenk echter dat u door God geroepen bent om in vrede te leven.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar dat is ook niet met een huwelijk ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Zou hier het celibaat binnen het katholieke geloof uit stammen? Want je trouwt niet als priester. Citaat:
heb je quotes?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vers 15 voor 'scheiden alleen als je van je geloof afvalt' over dat stukje lucas. volgens mij moet dat geinterpreteerd worden als Mat 22,30 en Mar 12,25. "Want wanneer de mensen uit de dood opstaan, trouwen ze niet en worden ze niet uitgehuwelijkt, maar zijn ze als engelen in de hemel." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Mephostophilis schreef op 20-12-2004 @ 17:37 : Waarom zou god het iets boeien of je wel of niet met meerdere mensen neukt? Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 19:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God vindt het niet goed als mensen deze band breken als hij eenmaal gemaakt is. Zo heeft Hij het niet gewild. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij geeft ons 'negatieve' eigenschappen, en kijkt vervolgens of we die eigenschappen inderdaad hebben. Ja, en dan? Als mensen dan niet monogaam zijn, gaat hij dan lachen, zo van, "haha, ja, jullie doen precies wat ik verwachtte, maar niet wat ik wil". Waarom maakt god überhaupt polygame mensen als hij wíl dat ze monogaam zijn? Als hij dat zo graag wil, had hij mensen beter monogaam kunnen maken, nietwaar? Oh, en waarom vindt god het zo belangrijk dat de man superieur is over de vrouw? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Lifestyle |
Hoe wil je trouwen? Apomes | 93 | 07-06-2005 00:11 | |
Liefde & Relatie |
Trouwen. Reden waarom wel of niet? Verwijderd | 108 | 08-08-2004 14:42 | |
Psychologie |
Het Grote Gedichten Topic #3 Droomvlucht | 500 | 29-06-2004 19:49 | |
Verhalen & Gedichten |
Trouw CarladelaParra | 0 | 12-04-2003 16:44 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |