Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2004, 17:23
Koning
Koning is offline
Hey hallo,

Ik zit te denken om een laptop te kopen, voor internet zijn ze allemaal wel geschikt maar ik wil er misschien af-en-toe eens ene licht spelletje op draaien..

is de volgende laptop daar een beetje voor geschikt?

Mobile Intel® Celeron® M-330 1.40 GHz 512kb cache
512Mb Geheugen
64 MB ATI Radeon 9100 IGP

Het is allemaal erg mager maar zal ik er bijvoorbeeld een potje warcraft 3 of c&c generals op kunnen spelen?

Eventuele andere aanbevelingen voor laptops zijn altijd welkom,
Oud 23-12-2004, 17:30
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Warcraft 3 draait al soepel op 500 mhz en een kwart van het geheugen van wat je daar noemt
Wat prijstechnisch allemaal handig wat laptopspecs betreft weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 17:32
Koning
Koning is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 23-12-2004 @ 18:30 :
Warcraft 3 draait al soepel op 500 mhz en een kwart van het geheugen van wat je daar noemt
Wat prijstechnisch allemaal handig wat laptopspecs betreft weet ik niet.
In principe zit je met een startbedrag van rond de 800 euro, dan geef ik liever 200 euro extra uit aan een beter systeem..
Oud 23-12-2004, 18:51
Jolt
Jolt is offline
Ligt eraan, welke resolutie je tft is en of jij met AA en AF speelt.

Generals gaat moeilijk draaien, heel moeilijk.

Ligt eraan ook aan wat je budget is.
Oud 23-12-2004, 19:25
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-12-2004 @ 19:51 :
Ligt eraan, welke resolutie je tft is en of jij met AA en AF speelt.

Generals gaat moeilijk draaien, heel moeilijk.

Ligt eraan ook aan wat je budget is.
nouja goed, mijn budget is zo max 1200 / 1300 euro.. ik heb niet echt bezwaar op korte accu tijden.. ikz it toch altijd wel bij een stopcontact..

ik denk simpele spelletjes ga spelen.. (ws. alleen maar diablo 2 ) dus ik moet ff zien of ik echt voor eens pel systeem wil gaan omdat ik deze pc ook al heb..
Oud 23-12-2004, 19:28
Jolt
Jolt is offline
Ga lekker op vakantie .

Diablo 2 draait bijna overal op. Ik had hem hier draaien op een P II 350 mhz en 256 sdram en een TNT 2 .
Oud 23-12-2004, 19:31
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-12-2004 @ 20:28 :
Ga lekker op vakantie .

Diablo 2 draait bijna overal op. Ik had hem hier draaien op een P II 350 mhz en 256 sdram en een TNT 2 .
ik vind vakanties geen hol aan, wil liever mijng eld omzetten in iets blijvends leuks..

ws. ga ik dus alleen msnén, boekhouden, office draaien en lichte spelletjes doen..

daarom dacht ik aan een Packard Bell Easy Note G1340 voor 900 euro..
Oud 23-12-2004, 20:47
Koning
Koning is offline
De Acer Aspire 1522WLMI notebook leek me ook wel wat..

• Beeldscherm: 15.4" TFT WXGA
• Processor: AMD Athlon™ 64 3000+
• Geheugen: 512 MB
• Videokaart: 64 MB nVidia GeForce FX Go 5700
• Harddisk: 60 GB
• CD/DVD speler: Dual DVD-RW

en wat voor batty times kan ik hierbij verwachten?

en wat zijn de ervaringen met constant aan een accu hangen?
Oud 23-12-2004, 21:34
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Acer-behuizing is vaak niet zo degelijk gebouwd.
Vooral al je de laptop veel heen en weer laat reizen gaan er veel dingen loszitten en dat is niet goed.

Acer is niet voor niets vaak goedkoper, AMD Athlons zijn niet de beste processors hoewel Celeron er nog voor onder doet.
Hoewel aan de specs te zien het best een vette Laptop lijkt.
in ieder geval wel eentje waar je spellen op kunt spelen.

Mijn advies, ga voor Pentium 4.

Laatst gewijzigd op 23-12-2004 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 21:50
Jolt
Jolt is offline
Vette laptop?
Met zo een bagger 3dkaart?
Ga voor minimaal een 9700 of 6800Go
Oud 23-12-2004, 22:08
Koen
Koen is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 23-12-2004 @ 22:34 :
Intel Centrino zal je bedoelen, P4 in een notebook word je niet blij van.

Citaat:
en wat voor batty times kan ik hierbij verwachten?

en wat zijn de ervaringen met constant aan een accu hangen?
De levensduur van de batterij met een AMD64 CPU is niet zo hoog, al is dat wel de snelste CPU die je krijgen kan. Ik denk dat je ervaringen bedoelt met constant aan een stroomkabel hangen, en daar is niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 22:10
Koning
Koning is offline
Citaat:
Koen schreef op 23-12-2004 @ 23:08 :
Intel Centrino zal je bedoelen, P4 in een notebook word je niet blij van.

De levensduur van de batterij met een AMD64 CPU is niet zo hoog, al is dat wel de snelste CPU die je krijgen kan. Ik denk dat je ervaringen bedoelt met constant aan een stroomkabel hangen, en daar is niks mis mee.
oke zie nog wel ff.. moeilijke beslissing, boel geld..
Oud 23-12-2004, 22:15
Koen
Koen is offline
Jep, het kopen van een notebook is geen makkelijke zaak. Zeker niet omdat je het in 1 keer goed moet doen; uitbreiden of onderdelen aanpassen is in veel gevallen (zo goed als) onmogelijk. Gewoon eerst goed rondkijken wat er te krijgen is, voor jezelf uitvinden wat je er precies mee wilt doen, en dan kijken wat er aan je eisen voldoet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 22:25
Koning
Koning is offline
Idd, nouja ik zit er dus al een maand of wat mee.. ik heb dus hier een p4 2,4 - 1gbddr - Gf4ti4600 staan..

maar geef ik dan die 300 euro extra uit aan een laptop die nog steeds geen spellen draait, en kan ik dat beter besparen en de grens tussen mobile en gaming trekken?
Oud 23-12-2004, 22:32
Jolt
Jolt is offline
Koop een handheld .
Goedkoper.

Maar jah, geen Diablo en zo.
Oud 23-12-2004, 22:49
Koen
Koen is offline
Citaat:
Koning schreef op 23-12-2004 @ 23:25 :
maar geef ik dan die 300 euro extra uit aan een laptop die nog steeds geen spellen draait, en kan ik dat beter besparen en de grens tussen mobile en gaming trekken?
Kijk écht gamen, dat wordt op een laptop toch niks. Je kan er af en toe wel een gamepje op spelen, maar een desktop Pc gamed in alle gevallen beter.

Wat je dan moet kiezen, is of je af en toe toch wilt gamen, of dat je gaat voor mobiliteit en batterij duur. Een game notebook is sowieso duurder, maar is vaak ook zwaarder en gaat korter met de batterij om. Een 'office-notebook' gamed slecht, maar is vaak lichter, goedkoper en kan lang mee op 1 batterij.

Denk je vaak te gaan gamen op je notebook, dan zal je ff moeten sparen om echt wat duurs te kunnen kopen. Maar zal dat gamen wel meevallen, kijk dan naar een notebook met liefst wél een Centrino chipset (zuinige Pentium M CPU op een batterij-zuinige chipset die erg lang met 1 batterij kan doen) en een goed scherm, waarbij de snelheid van de GPU (videokaart) niet zo zeer uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 23:56
Nikeboy
Nikeboy is offline
Citaat:
Acer-behuizing is vaak niet zo degelijk gebouwd.
Vooral al je de laptop veel heen en weer laat reizen gaan er veel dingen loszitten en dat is niet goed.

Acer is niet voor niets vaak goedkoper, AMD Athlons zijn niet de beste processors hoewel Celeron er nog voor onder doet.
Hoewel aan de specs te zien het best een vette Laptop lijkt.
in ieder geval wel eentje waar je spellen op kunt spelen.

Acer behuizingen is niks mis mee. Heb een Acer 292LMi, zo'n Centrino geval. Lekker snel notebook zeker nu ik er een nieuwe 7200rpm harddisk in heb gezet.

De Celeron M (waar ie het in de eerste posting over had) is een heerlijk processor, net zoals de celeron D. Niks mis mee. Liever een Celeron D of Celeron M dan een Athlon.

Mijn advies : Ga niet voor een Pentium 4. Krijg je alleen maar een dik log notebook. Kies er een op basis van het Centrino platform. Lekker plat, lang op de accu en standaard draadloos netwerk.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 06:38
Koning
Koning is offline
Citaat:
Nikeboy schreef op 24-12-2004 @ 00:56 :

Mijn advies : Ga niet voor een Pentium 4. Krijg je alleen maar een dik log notebook. Kies er een op basis van het Centrino platform. Lekker plat, lang op de accu en standaard draadloos netwerk.

Bij centrino zit je ook meteeen weer een prijsklasse hoger, de bovenstaande 2 modellen vallen nog goed in het budget..
Oud 24-12-2004, 07:16
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Koen schreef op 23-12-2004 @ 23:49 :

Denk je vaak te gaan gamen op je notebook, dan zal je ff moeten sparen om echt wat duurs te kunnen kopen. Maar zal dat gamen wel meevallen, kijk dan naar een notebook met liefst wél een Centrino chipset (zuinige Pentium M CPU op een batterij-zuinige chipset die erg lang met 1 batterij kan doen) en een goed scherm, waarbij de snelheid van de GPU (videokaart) niet zo zeer uitmaakt.
Centrino presteerde ongeveer even goed als Mobile Athlon 64. Een krachtige gpu merk je wel aan je batterij duur, omdat onder load er nog geen zuinige gpu's zijn, dat is alleen minder.
Oud 24-12-2004, 09:00
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
goed ik heb niks gezegd.
ik denk dat alle notebooks die een beetje merk en snelheid hebben opzich wel betrouwbaar zijn.
Oud 24-12-2004, 09:14
Koning
Koning is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef op 24-12-2004 @ 10:00 :
goed ik heb niks gezegd.
ik denk dat alle notebooks die een beetje merk en snelheid hebben opzich wel betrouwbaar zijn.
Ja, ik ga denkik voor die Acer Aspire 1522WLMI, batterijtijd maakt me weinig uit.. op deze manier kan ik in de kamer toch af en toe eens een spelletje spelen..

Ik krijg geld toe van mijn ouders en een deel betaal ik zelf, ook neem ik uitgebreidde garantie van 3 jaar..

Ik weet dat dit misschien in jullie ogen een slechte keuze is maar ik geef liever 300 euro extra uit aan een beter presterende laptop, het startbedrag van 900 euro ben je sowieso al kwijt..
Oud 24-12-2004, 12:10
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
AMD Athlons zijn niet de beste processors hoewel Celeron er nog voor onder doet.
Heb jij het afgelopen jaar onder een steen geleefd ofzo? Als je niets van processors weet, raadt er dan ook geen aan. Hetzelfde geldt voor Nikeboy,
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:09
Koning
Koning is offline
Hey, ik ben er uit, het is toch iets duurder uitgevallen.. Een travelmate4001WLMi, met centrino 1,5 en mobile9700

nu heb ik dus ook een wlan aangelegd, maar hoe kan ik zien of dit beveiligd is.. (heb 64-bit enc. sleutel) maar hoe zie ik of die gehandhaafd wordt?

Ook detecteerd windows steeds een nieuwe lanverbinding waardoor de verbinding steeds even wegvalt.. wat is hier de oorzaak van?

groeten koning..
Oud 24-12-2004, 20:55
Party_P
Party_P is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-12-2004 @ 08:16 :
Centrino presteerde ongeveer even goed als Mobile Athlon 64. Een krachtige gpu merk je wel aan je batterij duur, omdat onder load er nog geen zuinige gpu's zijn, dat is alleen minder.
ahum, niet helemaal mee eens.

Zuinige gpu's zijn er wel, de mobile radeon serie is een heel stuk zuiniger dan de desktop radeons.

En dat batterytime zo gigantisch achtergaat komt ook door de cpu. Een pentium M (van centrino platform) op maximale snelheid zuipt ook wel hoor, zo rond de 25watt maximaal. Dus het is niet alleen de gpu!!
Oud 28-12-2004, 14:43
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Waarom koop je nou een laptop als je zelf zegt dat je altijd bij het stopcontact zit, koop een gewone desktop pc, zoveel meer plaats neemt hij nou ook weer niet in en je kan er goed op gamen heeft meer uitgangen
ik zit nu betw ook op een laptop, maar strax ga ik weer op de desktop, hier is de videokaart gaar van.
ik speel nu batttlefield vietnam en CoD, daar is een headset wel handig bij, ik heb er twee, maar hier zitten geen uitgangen op en heeft bovendien een beter geheugen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 15:00
Koning
Koning is offline
Citaat:
Pyromaniac schreef op 28-12-2004 @ 15:43 :
Waarom koop je nou een laptop als je zelf zegt dat je altijd bij het stopcontact zit, koop een gewone desktop pc, zoveel meer plaats neemt hij nou ook weer niet in en je kan er goed op gamen heeft meer uitgangen
ik zit nu betw ook op een laptop, maar strax ga ik weer op de desktop, hier is de videokaart gaar van.
ik speel nu batttlefield vietnam en CoD, daar is een headset wel handig bij, ik heb er twee, maar hier zitten geen uitgangen op en heeft bovendien een beter geheugen.
omdat ik een desktop pc heb, die ik wel gebruik, maar ook met het oog op school, en mobiliteit...
Oud 28-12-2004, 15:31
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
Citaat:
Koning schreef op 28-12-2004 @ 16:00 :
omdat ik een desktop pc heb, die ik wel gebruik, maar ook met het oog op school, en mobiliteit...
en daar ga je 1000 euro voor uitgeven ?
k, mobiliteit, maar waar heb je nou echt mobiliteit voor nodig en op de meeste scholen kan je wel een laptop lenen voor een uurtje
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:35
Koen
Koen is offline
Citaat:
Pyromaniac schreef op 28-12-2004 @ 16:31 :
k, mobiliteit, maar waar heb je nou echt mobiliteit voor nodig en op de meeste scholen kan je wel een laptop lenen voor een uurtje
Op een hoge school is een notebook zeker handig als er op school weinig computers te vinden zijn. Dat is bij mij op school net zo; zonder notebook kan je gewoon verdomd weinig.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 15:48
Koning
Koning is offline
Citaat:
Pyromaniac schreef op 28-12-2004 @ 16:31 :
nee, en trouwens, ik ga nooit uit, ik koop nooit onzin...
Reageren

Regels voor berichten