Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 20:03
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Beste mensen,

Ik ben er bijna over uit voor welke laptop ik zal kiezen nu wou ik eigenlijk eerst de asus maar nu ben ik een laptop tegengekomen die me ook wel aardig lijkt verschil is dat ik weinig van processors af weet.

dus welke processor is beter?

En videogeheugen 64MB hoort dat bij die radeon 9700 of is die kaart net als de medion 128MB, en is die 64MB dus ander videogeheugen ofzo?

De Asus:

Processor: Intel centrino 1.6 Ghz (Dothan 725, 2MB L2)
Chipset: Intel 855PM
Geheugen: 512MB geheugen ( weet niet of het 1 reepje is of 2 )
PCMCIA uitbreidingssloten: 1 maal type I/II
Harddisk: 60 GB
Grafische kaart: ATI mobility radeon 9700
videogeheugen: 64MB
Beeldscherm: 15.4 inch breedbeeld TFT scherm (WXGA+)
Floppy: optioneel

en dan nog wat andere kleine dingetjes maar daar kijk ik niet zo naar ( lees dvd, geluidskaart, netwerkkaart)

De multimedia CAD 2000 van Medion

Processor: Mobile AMD Sempron 3000+ processor
Chipset: niet bekend
Geheugen: 2x 256MB DDR-RAM
Harddisk: 80GB 7200 rpm
Beeldscherm: 17 inch
Grafische kaart: Ati Mobility radeon 9700 met 128MB DDR-RAM geheugen
uitbreidingssloten: 1x PCMCIA type II

en voor de Medion geld ook nog wat andere kleine dingetjes zoals geluidskaart en netwerkschijf en dvd writer.

Nou moet ik erbij vermelden dat de Medion 100 euro duurder is maar ik niet zo weg ben van het merk, ik vind het een goedkoop merk maar ik weet er verder niet zo veel van af.

Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden en misschien toelichten hoe jullie over de 2 laptops denken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 20:22
Verwijderd
Medion is een prima merk en gaat goed met servcie om..
Ze zien er beide goed uit alleen heeft de Medion net dat beetje extra als grotere hdd en scherm.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:23
Koen
Koen is offline
Die Dothan CPU gaat vele malen beter met stroom om dan die AMD van de Medion. Bovendien is ie praktisch net zo snel.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:38
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
en als je kijkt naar het videogeheugen van de 2 allebei een radeon 9700 de een met 64 de ander met 128?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:41
Verwijderd
Hmm. Ik vind Medion laptops altijd wat gammel. Vrij groot en redelijk batterijenvretend. Als die asus blijkbaar nog goedkoper is ook lijtk me de kus duidelijk.

En kom op, hoeveel wil je gaan gamen op je laptop?
Maar 128 is natuurlijk wel handig gezien het feit dat je op een latop sowieso vrij hoge resos moet draaien bij games.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 20:42
Verwijderd
Ik zou voor de asus gaan.

Lidl krijgt ook weer een laptop binnen maandag:

Notebook 3000+

Targa Traveller 811 3000+

Processor

3000+ met HyperTransport Technology, 3D Now Professional Technology
128 KB 1st Level Cache, 1024 KB 2nd Level Cache
100% performance bij tot 30% langere batterij-gebruiksduur.
AMD's unieke PowerNow! Technology

Grafische kaart

ATI Mobility Radeon 9700 met 128 MB DDR-RAM
Grafisch genot zonder grenzen met DirectX 9.0 Support
Detailgetrouwe weergave in optimale 3D-kwaliteit
DVD- en videoweergave in bioscoopkwaliteit
Aansluitingsmogelijkheid op alle gangbare beeldschermen
Eén van de snelste grafische chips van de wereld!

Scherm

15,4" WXGA TFT wide Screen

Pioneer DVD- + CD-brander

Schrijven: 8x DVD-/+R, 4x DVD-/+RW, 2,4 DVD+R DL, 24x CD-R, 24x CD-RW
Lezen: 8x DVD, 24x CD

Werkgeheugen

512 MB DDR-RAM
333 MHz klokfrequentie (PC2700)

Harde schijf

80 GB
2,5", 9,5mm, 5400 RPM

Geïntegreerde 7 in 2-geheugenkaartenlezer

Leest en schrijft volgende geheugenkaarten:
Compact Flash Typ I/II
SecureDigital Card
MultiMediaCard
Memory Stick
Memory Stick Pro en Microdrive

Draadloze netwerk- en internettoegang
Mini Wireless PCI LAN-kaart

IEEE 802.11g (54 Mbit/s)

Modem- en netwerkaansluiting

Geïntegreerde 56 K V.90 analoge modem (RJ11-aansluiting), 10/100 Mbit
Geïntegreerde netwerkaansluiting (RJ45-aansluiting)

Muziek en audio

Met DJ audio-functie: eenvoudig afspelen van audio- en MP3-CD’s, zoals bij een CD-speler, met de toetsen op uw toetsenbord

Aansluitingen

1x PCMCIA type II
1x Firewire (IEEE 1394)
1x microfoon-IN
4 x USB 2.0
1x koptelefoon (incl. SPDIF-adapter)
1x monitor (VGA-OUT)
1x TV-out (SVHS-video incl. composite-adapter)

Incl. Accessoires:

USB mini optische scrollmuis (draadloos)
64 MB Memory Stick USB 2.0,
Multifunctionele afstandsbediening

Indrukwekkend softwarepakket!

Windows®XP HomeEdition
Microsoft® WorksSuite 2005
Pinnacle Studio 9.2
eTrust 7 AntiVirus OEM
Cyberlink PowerCinema
Ahead Nero 6 OEM-Suite
DivX
...en veel meer

Garantie: 3 jaar hotline-service incl. “pick-up-service"
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:23
Koen
Koen is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 14-12-2004 @ 21:41 :
En kom op, hoeveel wil je gaan gamen op je laptop?
Maar 128 is natuurlijk wel handig gezien het feit dat je op een latop sowieso vrij hoge resos moet draaien bij games.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken. De native resolutie ziet er op een TFT beter uit ja, maar op een lagere resolutie zijn spellen ook prima speelbaar. Een hogere resolutie vergt meer GPU kracht, niet meer GPU geheugen. Daar passen grotere textures in, maar die zijn niet afhankelijk van de resolutie.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 14-12-2004 @ 22:23 :
Wat heeft dat er nou weer mee te maken. De native resolutie ziet er op een TFT beter uit ja, maar op een lagere resolutie zijn spellen ook prima speelbaar. Een hogere resolutie vergt meer GPU kracht, niet meer GPU geheugen. Daar passen grotere textures in, maar die zijn niet afhankelijk van de resolutie.
Hmm. Je zult wel gelijk hebben , geintjes als FSAA enzo vreten kennelijk wél geheugen [http://graphics.tomshardware.com/gra...n_9800-04.html ] dus daar is het dan wel weer handig voor.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:05
Jolt
Jolt is offline
Medion is gewoon Msi.

Maar die sempron is ook zuinig hoor.
Ik zelf zou kijken, waarvoor ik hem ga gebruiken (de laptop) en dan gaan kijken wat je allemaal nodig hebt.

Ze zijn allebei goed, maar als je meer gaat gamen op een laptop (zeg vooral high texture gaat draaien) heb je zeker meer aan 128 geheugen.
Oud 14-12-2004, 22:47
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Koen schreef op 14-12-2004 @ 21:23 :
Die Dothan CPU gaat vele malen beter met stroom om dan die AMD van de Medion. Bovendien is ie praktisch net zo snel.
Dit is (sorry) complete onzin. De Sempron is echt vrij zuinig. Het probleem met AMD notebooks is dat er geen energie-zuinige chipset etc gebruikt worden, wat bij een Centrino notebook meestal wel het geval is.

Blijft het feit dat AMD notebooks dus niet zo zuinig zijn..

De keuze hier is tussen mobiliteit en functionaliteit. De Centrino zal zo'n 2 uur langer meegaan maar de Medion heeft een krachtiger processor en meer features waaronder dvd-writer en dat netwerk ding.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:49
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
met een radeon 9700 mobility 64 mb zou je dan spellen als need for speed underground 2 goed kunnen spelen?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:49
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
call of duty? het hoeven niet de aller aller nieuwste spellen te z ijn
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 22:52
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 14-12-2004 @ 23:49 :
call of duty? het hoeven niet de aller aller nieuwste spellen te z ijn
Oh, makkelijk... Je kan ook HL2 gewoon op 1024x768 op high draaien met deze laptop hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 23:20
Jolt
Jolt is offline
uh uh. Niet high.

Texture quality moet je lager zetten. Ivm met maar 64 mb mits je die pakt.

Maar ik als die lidy laptop in je budget past, zou ik voor die gaan. .
Oud 14-12-2004, 23:24
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2004 @ 00:20 :
uh uh. Niet high.

Texture quality moet je lager zetten. Ivm met maar 64 mb mits je die pakt.

Maar ik als die lidy laptop in je budget past, zou ik voor die gaan. .
Oh hij had het over de 64mb... hmm nouja zolang je resolutie niet te hoog zet (kan toch niet op de laptop schermpjes of je ogen gaan eraan) kan het denk ik best wel.. maar goed als hij wil gamen raad ik dus de Medion of de Targa van de Lidl aan.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 23:27
Jolt
Jolt is offline
Als hij wilt gamen een desktop .

Of wachten totdat de X700/X800 mobiles er zijn en de 6800Go's
Oud 14-12-2004, 23:47
TopDrop
TopDrop is offline
ik heb ook een medion laptop, niet deze maar een ander. ik ben er zeer tevreden over, al is het een vrij log ding inderdaad. de accu zal duidelijk sneller leeg zijn dan die centrino maar ik heb m toch eigenlijk altijd op netstroom staan. er zitten bij mij heel veel accesoires bij, netwerkkaart, draadloze netwerkkaart, infrarood, 1394 firewire aansluiting, inbel modem, tv kaart, dvd brander, laptoptas, laptop muis, heel veel software, een afstandsbediening en nog een aantal kabels. voor de specs maakt het ook niet zo heel veel uit geloof ik,

3,06 GHz,
2x256 DDR-RAM,
64mb Geforce fx GO5350 videokaart,
60GB hardeschijf

ik ken die ander niet, maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben over het merk Medion. je krijgt hele complete producten met garantie. er zat 3 jaar garantie bij mijn laptop en er is nog niks kapot gegaan. andere producten die we nog van Medion hebben:

desktop (pentium 4), 5.1 speakerset, 5.1 home cinema set met dvd speler, draadloze muis en toetsenbord, usb hub, printer/scanner in 1, digital camcorder en vast nog wel een paar dingen. er is bij ons nog nooit iets ernstigs mee aan de hand geweest, behalve 1x met de pentium 4 desktop, hebben we een mannetje gebeld, die heeft er gratis een nieuw moederboard ingezet en hij doet het weer prima.

ik kan je die Medion laptop wel aanraden
Oud 14-12-2004, 23:56
Jolt
Jolt is offline
Alleen je 3dkaart is bagger vergeleken met een 9700 .

En daarbij nog een Medion Desktop PC, staat er om bekend om zijn hitte. Die dingen zijn niet al te koud. Maar dat is alleen bij desktops. Vriend van mij heeft er zo eentje, lekker warm daaro
Oud 15-12-2004, 09:24
Koen
Koen is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 14-12-2004 @ 23:47 :
Dit is (sorry) complete onzin. De Sempron is echt vrij zuinig. Het probleem met AMD notebooks is dat er geen energie-zuinige chipset etc gebruikt worden, wat bij een Centrino notebook meestal wel het geval is.

De keuze hier is tussen mobiliteit en functionaliteit. De Centrino zal zo'n 2 uur langer meegaan maar de Medion heeft een krachtiger processor en meer features waaronder dvd-writer en dat netwerk ding.
Oke, dat kan kloppen, dan had ik de chipset moeten zeggen ipv de CPU, gaat er iig om dat de laptop met Centrino CPU langer op 1 batterij doet en dat vind ik een erg groot pluspunt.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 13:52
ekki
ekki is offline
Ik heb te slechte ervaringen met dergelijke laptops als Medion. Ik zou dus zeker voor Asus gaan. De kwaliteit van de behuizing enzo is gewoon beter (en dan heb ik het niet over de hardware die erin zit, want dat kan gewoon prima zijn). Denk aan dingen als sneller krassen, toetsen in je scherm 'gedrukt' (omdat ze gewoon niet goed hebben nagedacht over het ontwerp), veel gammeler, enzovoorts.

Asus is
Oud 15-12-2004, 15:10
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Bedankt alvast voor de reacties mensen, hoop er nog meer te krijgen!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 17:26
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-12-2004 @ 10:24 :
Oke, dat kan kloppen, dan had ik de chipset moeten zeggen ipv de CPU, gaat er iig om dat de laptop met Centrino CPU langer op 1 batterij doet en dat vind ik een erg groot pluspunt.
Yep, dat klopt al aardig (hoewel Centrino geen CPU is maar een platform met Pentium-M, Intel mobile chipset en Intel PRO Wireless )
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:01
Verwijderd
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 15-12-2004 @ 16:10 :
Bedankt alvast voor de reacties mensen, hoop er nog meer te krijgen!
Eki's reply is vrij tekenend voor wat ik voornamelijk mee krijg over medion laptops. M'n zusje staat ook op het punt van aanschaffen van een laptop en van alle kanten wordt Medion hier toch afgeraden omdat de behuizing kwalitatief ondermaats is.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:20
Jolt
Jolt is offline
Bij de desktop pc's is het zo, dat ze nog al een tropisch klimaat binnen hebben.

Ik weet niet of het ook bij de laptops is.

Kijk hier eens op:

http://www.computerpirates.nl/

Centrino Intel Pentium M 725 1,7 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Double Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader, Gratis Pixelgarantie

De 3d kaart is zeer goed, geheugen kan je voor 90 euro extra naar 1024 maken. Zeer goed.

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:03
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2004 @ 19:20 :
Bij de desktop pc's is het zo, dat ze nog al een tropisch klimaat binnen hebben.

Ik weet niet of het ook bij de laptops is.

Kijk hier eens op:

http://www.computerpirates.nl/

Centrino Intel Pentium M 725 1,7 GHz, 15,4" WXGA TFT, 512 MB (1x512), 80 GB (5400rpm), ATI M11 Radeon 256 MB, 8x Double Layer DVD-RW (+/-), Intel 2200 802.11B+G Wireless Lan 11 + 54 MB, TV Out, SD Cardreader, Gratis Pixelgarantie

De 3d kaart is zeer goed, geheugen kan je voor 90 euro extra naar 1024 maken. Zeer goed.
wat voor prijs ben ik hiervoor kwijt totaal?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 22:08
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Waar vind ik de preciese link van deze laptop?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:10
Jolt
Jolt is offline
€ 1,099.00 (excl. BTW)

Maar link kan ik je niet geven, het is gewoon de super deal die daar staat de Alpha 2500 op de frontpage. Trouwens m11 is een R9700.
Oud 15-12-2004, 23:59
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2004 @ 23:10 :
€ 1,099.00 (excl. BTW)

Maar link kan ik je niet geven, het is gewoon de super deal die daar staat de Alpha 2500 op de frontpage. Trouwens m11 is een R9700.
Inderdaad sorry heb er overheen gekeken is idd mooie deal eigenlijke bijna hetzelfde als die asus alleen iets meer HDD en videokaart
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 00:03
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Jolt schreef op 15-12-2004 @ 23:10 :
€ 1,099.00 (excl. BTW)

Het ziet er idd goed uit, vooral die videokaart, daar moet je toch flink wat mee kunnen + geheugen? Overigens weet ik niet zoveel van Alpha af? Kun je me daar iets over vertellen. Alles ziet er wel aardig uit jammer dat de foto zo klein is
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 08:42
Jolt
Jolt is offline
Moet je ff op tweakers.net zoeken, vond daar zo een link.
Oud 16-12-2004, 11:10
ekki
ekki is offline
Alpha is weer precies zo'n 'merkloos' merk (). Ik zou die echt niet kopen. De hardware is heus wel goed, maar de rest... (zie mijn reply hiervoor).

Ga voor Acer, Asus, Sony, Toshiba of Fujitsu-Siemens.
Oud 16-12-2004, 12:36
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
een 17" laptop ... dat wordt zeulen !!
Oud 16-12-2004, 15:24
Da DvD
Da DvD is offline
..Of lekker DVD'tjes kijken
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:01
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 16-12-2004 @ 16:24 :
..Of lekker DVD'tjes kijken
Daar heet je natuurlijk wel Da DvD voor
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:02
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
ja alpha zegt me eigenlijk niets maar de hardware is wel super lijkt me! maar wil liever ook goede behuizing
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 17:13
Jolt
Jolt is offline
Dan voor een Sony Vaio gaan, en hij ziet er dan ook mooi uit. Maar zijn helaas soms zeer prijzig.
Oud 16-12-2004, 17:36
Da DvD
Da DvD is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 16-12-2004 @ 18:01 :
Daar heet je natuurlijk wel Da DvD voor
Lol, wist dat iemand het zou zeggen 't zijn gewoon mijn initialen, had de bijnaam al op de basisschool voordat er überhaupt DVD's waren
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:11
M@rco
M@rco is offline
IBM maakt ook zeer goede laptops. Helaas ook wel een beetje prijzig.
Oud 16-12-2004, 18:14
Da DvD
Da DvD is offline
Hoewel dit een beetje offtopic is, maakt IBM zelf helemaal geen laptops. Dell, HP, Gateway en de rest ook niet. Wordt allemaal door dezelfde gasten in Taiwan gemaakt
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 18:16
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Da DvD schreef op 16-12-2004 @ 19:14 :
Hoewel dit een beetje offtopic is, maakt IBM zelf helemaal geen laptops. Dell, HP, Gateway en de rest ook niet. Wordt allemaal door dezelfde gasten in Taiwan gemaakt
China , omdat daar de arbeids kosten maar 59 euro cent waren inplaats van 5 euro, hier in nederland was dat 18 euro.
Oud 16-12-2004, 18:59
renagade
renagade is offline
Citaat:
IjSbLoKiE schreef op 14-12-2004 @ 21:03 :
Beste mensen,

Ik ben er bijna over uit voor welke laptop ik zal kiezen nu wou ik eigenlijk eerst de asus maar nu ben ik een laptop tegengekomen die me ook wel aardig lijkt verschil is dat ik weinig van processors af weet.

dus welke processor is beter?

En videogeheugen 64MB hoort dat bij die radeon 9700 of is die kaart net als de medion 128MB, en is die 64MB dus ander videogeheugen ofzo?

De Asus:

Processor: Intel centrino 1.6 Ghz (Dothan 725, 2MB L2)
Chipset: Intel 855PM
Geheugen: 512MB geheugen ( weet niet of het 1 reepje is of 2 )
PCMCIA uitbreidingssloten: 1 maal type I/II
Harddisk: 60 GB
Grafische kaart: ATI mobility radeon 9700
videogeheugen: 64MB
Beeldscherm: 15.4 inch breedbeeld TFT scherm (WXGA+)
Floppy: optioneel

en dan nog wat andere kleine dingetjes maar daar kijk ik niet zo naar ( lees dvd, geluidskaart, netwerkkaart)

De multimedia CAD 2000 van Medion

Processor: Mobile AMD Sempron 3000+ processor
Chipset: niet bekend
Geheugen: 2x 256MB DDR-RAM
Harddisk: 80GB 7200 rpm
Beeldscherm: 17 inch
Grafische kaart: Ati Mobility radeon 9700 met 128MB DDR-RAM geheugen
uitbreidingssloten: 1x PCMCIA type II

en voor de Medion geld ook nog wat andere kleine dingetjes zoals geluidskaart en netwerkschijf en dvd writer.

Nou moet ik erbij vermelden dat de Medion 100 euro duurder is maar ik niet zo weg ben van het merk, ik vind het een goedkoop merk maar ik weet er verder niet zo veel van af.

Kunnen jullie mijn vragen beantwoorden en misschien toelichten hoe jullie over de 2 laptops denken?

neem acer 10 keer beter
Oud 16-12-2004, 19:20
Koen
Koen is offline
Citaat:
renagade schreef op 16-12-2004 @ 19:59 :
neem acer 10 keer beter
Dit is echt de debielste reply uit dit topic. Ten eerste vraagt ie je commentaar te geven op 2 laptops van Asus en Medion, daar komt geen Acer in voor. Ten tweede is je onderbouwing matig (zeg maar 0), en daarnaast is Acer helemaal niet zo'n geweldig mega merk. Dus die reactie had je weg mogen laten.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:01
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Kon het ook wel niet helemaal volgen zoals Koen zei, misschien wat argumenten of bedoelde je asus en typte je acer?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 14:36
renagade
renagade is offline
oke sorry hier een beterder reply

Acer is kwalitatief sterk tegenover de prijs die ze maken Ik heb zelf het topmodel de Travelmate 8000. Zeer mooie laptop met alles erop en d'r aan waaronder ook bluetooth. Verschillende mensen uit me klas hebben de 4000 serie ook zeer mooi en apsire's iedereen die zegt dat acer geen goed merk is heeft er zeker geen verstand van Asus heb meer de naam maar hoeft daarom zeker niet beter te zijn!!!
Oud 22-12-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Da DvD schreef op 14-12-2004 @ 23:47 :

Toch kun je ook met een AMD Athlon 64 3000+ de energiebesparende functie aanzetten, dan gaat ie algauw een half uurtje langer mee.

Als ik de Sims speel, dan duurt het anderhalf uur voordat de batterij leeg is en ie hem (heel handig) in de slaapstand zet en als je de stekker er dan weer in doet, gaat ie gewoon weer verder waar ie was.

Persoonlijk heb ik een beter gevoel bij Asus dan bij Medion, maar dat ben ik dan weer, he?

Citaat:
renagade schreef op 22-12-2004 @ 15:36 :
oke sorry hier een beterder reply

Acer is kwalitatief sterk tegenover de prijs die ze maken Ik heb zelf het topmodel de Travelmate 8000. Zeer mooie laptop met alles erop en d'r aan waaronder ook bluetooth. Verschillende mensen uit me klas hebben de 4000 serie ook zeer mooi en apsire's iedereen die zegt dat acer geen goed merk is heeft er zeker geen verstand van Asus heb meer de naam maar hoeft daarom zeker niet beter te zijn!!!
Het gaat over Asus, niet over Acer.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-12-2004 @ 15:50 :
Toch kun je ook met een AMD Athlon 64 3000+ de energiebesparende functie aanzetten, dan gaat ie algauw een half uurtje langer mee.
Zeker, maar niet als je gamed. Clock Throttling is een techniek waarbij de processor het 'rustiger aan doet' als hij nauwelijks wordt gebruikt. Of dat laatste het geval is, bekijkt hij 30 keer per seconde. Maar als jij The Sims speelt, zal je processor continu 100% belast worden en zal de Cool'N'Quiet functie dus geen voordeel bieden. Maar het voordeel is wel zeer groot als je b.v. in word zit of andere desktop taken verricht. En daar is een laptop trouwens ook voor bedoeld.
Oud 22-12-2004, 20:04
Da DvD
Da DvD is offline
Maar goed het probleem met AMD notebooks is dus dat de processor zeker niet het onderdeel is dat bepalend is voor de tijd dat de batterij meegaat.. zoals al eerder gezegd, de processor is wel zuinig maar de rest niet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-12-2004 @ 17:25 :
Maar het voordeel is wel zeer groot als je b.v. in word zit of andere desktop taken verricht. En daar is een laptop trouwens ook voor bedoeld.
Oh

ik kan er wel mee leven hoor, meestal zit ie toch bij een stopcontact in de buurt, dus...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 14:33
Droyd
Droyd is offline
Om het simpel te houden, een dillema die deze keer echt opgaat

- Wil je gamen op je laptop, op voorwaarde dat je op netstroom zit dan....(Als je gamet is je batterij sowieso direct leeg) ga voor de medion, hij is zwaarder, maar is over het algemeen net iets performanter. Wanneer je nooit langer dan 2 uur op batterij hoeft te runnen, ga gewoon voor de medion dus.

- Wil je eerder gewoon alles behalve gamen, ga voor de Centrino. Ikzelf heb een Thinkpad en de batterij gaat echt heeerlijk lang mee Afhankelijk van de batterij kan je echt vrij lang zonder netstroom. Centrino's hebben ook speciale features (speedstepping geloof ik) om langer zonder netstroom te functioneren, en volgens mij zijn de componenten beter op elkaar afgestemd. (chipsets etc)

Het kan aan mij liggen maar over het algemeen voelen centrino's, (diegene waar ik mee gewerkt heb althans, thinkpads, acers) net iets verfijnder aan....kan ook gewoon toeval zijn.

Trouwens, ntfsu2 gaat perfect op een 64mb kaart, 1.6 centrino, mits een beetje instellingen tweaken wel

Citaat:
ekki schreef op 15-12-2004 @ 14:52 :
toetsen in je scherm 'gedrukt'
Vervelend

Laatst gewijzigd op 25-12-2004 om 14:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten