Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 23:37
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ik probeer een dvd te kopieren (op dvd+r), maar als ie de image gemaakt heeft zegt ie: compilation does not fit on cd.
Er staat dan ook een imagesize van 6,5 gb ofzo, en op die dvd+r past natuurlijk maar 4,7, maar ik vroeg me af of er iets aan te doen was, en dat het klopt dat op een dvd-rom dus meer dan 4,7 gb past.

ehm systeem verder
xp2000+
512mb
windows xpsp2
nero 5.5
nec 3500 dvdbrander
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 23:56
M@rco
M@rco is offline
Daar gebruik je (bijv.) Nero Recode voor, daarmee kun je onnodige dingen van je DVD strippen en de rest wat comprimeren zodat het toch past.

Zie ook hier:
http://www.doom9.nl/

Dan naar Gidsen, DVD/mini-DVD, DVD backup guides, dan kijken onder "DVD-9 -> 1 DVD±R"; daar staat eea precies uitgelegd. Je hoeft overigens geen Nero Recode te gebruiken, er zijn zat alternatieven, maar het is wel zo makkelijk, als je toch al Nero hebt. Het is hier te vinden:

http://www.nero.com/en/select_server.php?pak=2

(Je moet dan overigens ook eerst de DVD naar je harde schijf kopieren met bijv. DVD Decrypter)

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 23:58.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 09:50
3rd Rock
3rd Rock is offline
of het in mijn ogen briljante dvd-shrink. ff googlen.

en je hebt een NEC3500 brander....is dat geen Dual Layer brander? in dat geval kunnen er ook dubblelaagsdvd's in, maar die zijn wel een stukje duurder
Oud 31-12-2004, 10:01
Verwijderd
Ten eerste, DVD+R schijfjes kun je niet overburnen (er meer gegevens opschrijven dan de fabrikant opgeeft). Het schijnt bij DVD-R schijfjes wel te werken, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ten tweede, DVD Shrink werkt natuurlijk alleen maar bij films die in DVD MPEG-formaat zijn, MP3-, DiVX-films en datagegevens kun je niet inpakken, dan zul je zelf aan het comprimeren moeten slaan met WinRAR of gewoon bestanden moeten weglaten.

Ten derde, DVD DL schijfjes zijn een optie als je een DVD hebt die je écht per se ineens wilt kopiëren, maar dan zul je wel bereid moeten zijn zo'pn 4-5 euro per schijfje neer te tellen (geloof dat ze zoveel kosten bij ddvd.info op het moment).

Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:15
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
ok, dankjulliewel ik ga er nog even over nadenken
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:42
Verwijderd
DVD Shrink kun je gewoon downloaden, even googlen en je hebt het. Je hoeft dan ook niet eerst de hele image in te lezen, je kunt gewoon aangeven dat hij rechtstreeks vanaf DVD een image van maximaal 4.7 GB op de harde schijf maakt, ook al is die DVD zelf groter (6.5 GB, zoals in jouw geval). Is echt heel makkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten