Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 11:16
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
heb jij al een identiteitsbewijs ? zo nee, waarom nog niet ?

ik heb dr zelf nog geen een, omdat ik geen zin heb er eentje te halen(stiekem beetje schijt aan die stomme wet,niet slim maar ok)
ik ben wel al 1 keer geweest om er 1 aan te vragen, maar me pasfoto was te klein
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 11:19
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
die had ik al.
anders had ik er denk ik geen een aangeschaft.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:21
EggeD
EggeD is offline
Hmm, ik ga niet constant met m'n paspoort rondlopen, die is te groot en te duur. Ook ga ik waarschijnlijk geen extra ID-kaart halen, dat is ook te duur. Misschien ooit.
Oud 05-01-2005, 11:26
onderkoffer
onderkoffer is offline
hoe wel ik me er al enige tijd te oud voor voelde is eht nu weer verdedigbaar om snel een bvoor autos onbegaanbaar paadje in te sprinten
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:27
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
OV en rijbewijs, met mijn paspoort ga ik niet over straat lopen.
Oud 05-01-2005, 11:43
Verwijderd
OV is toch niet geldig als identiteitsbewijs?

Ik wacht wel tot ik mijn rijbewijs heb.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 12:43 :
OV is toch niet geldig als identiteitsbewijs?

Ik wacht wel tot ik mijn rijbewijs heb.
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet zeker, maar ik denk dat de gemiddelde agent er wel genoegen mee neemt.
Oud 05-01-2005, 11:47
EggeD
EggeD is offline
Wachten als in nooit buiten huis gaan ? Want op die manier haal je geen rijbewijzen.
Oud 05-01-2005, 11:54
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 05-01-2005 @ 12:47 :
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet zeker, maar ik denk dat de gemiddelde agent er wel genoegen mee neemt.
ik denk het niet, aangezien ze streng op deze nieuwe wet willen toezien, daar hoort dus ook bij geen genade kennen, maar alleen accepteren wat er in de wet staat.In deze wet staat dat je je mag legitimeren met een rijbewijs, paspoort,idkaart en voor de rest niet.Maar ik denk dat ik principieel tegen deze wet blijf en dus geen ID aanschaf en niet met mijn paspoort op zak ga lopen.Ik heb een scooterrijbewijs, en vindt het vreemd dat dat dan weer niet geld en een rijbewijs wel.... Ik denk dat ik er nog over had gedacht als het gratis was om zo'n idkaart op te halen.Nu moet je er ook nog eens 30 euro voor betalen.Geldklopperij dus
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 05-01-2005 @ 12:47 :
Wachten als in nooit buiten huis gaan ? Want op die manier haal je geen rijbewijzen.
Niet? Oh, shit, dan moet ik mijn plannen herzien.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 11:59
Breg
Breg is offline
Ik heb niet zo' zin om hem kwijt te raken en dan weer een nieuwe moeten kopen. Als ze gewoon ID-kaarten gratis hadden gemaakt had ik er wel 1 opgehaald en bij me gedragen.
Oud 05-01-2005, 12:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
was toch te verwachten.

wie is er allemaal al gepakt hierzo ?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 12:32
RanC
RanC is offline
Ik heb een ID-kaart.

Maar die heb ik al een paar jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:16
Zozo
Zozo is offline
Heb m'n rijbewijs zowiezo altijd bij. Geen probleem dus.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:19
@deniseXXL
@deniseXXL is offline
ik heb gelijk zon ding aangeschaft.
tis wel nodig natuurlijk en kunne we eindelijk is onderscheid make. verder dede me vriende het ok, en tis zowiezo wel makkelijk natuulijk.
Oud 05-01-2005, 13:22
Vice
Vice is offline
Ik heb gelukkig een rijbewijs en die zit bij m'n ov-kaart die ik sowieso (bijna) altijd bij me heb.
Oud 05-01-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
@deniseXXL schreef op 05-01-2005 @ 14:19 :
verder dede me vriende het ok
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:25
Suey
Suey is offline
al lang, die heb je tog voor best veel dingen nodig??
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 13:25
D@mien
D@mien is offline
Ik loop al een jaar of 10 met mn ID op zak de IDs van de afgelopen paar jaar zijn evengroot als je pinpas, dus in de weg zitten ze neit..
Oud 05-01-2005, 13:35
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Mjah als het goed is mag ik m volgende week maandag op halen.. volgende week *denkt aan 50 euro boete*.. Hmm dan maar met me paspoort over straat lopen Dat ding kost echt te veel 30 euro als ik me niet vergis
Oud 05-01-2005, 14:11
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
nederland met zn stomme kutregels...
echt hoor soms wordt je er toch gewoon helemaal ziek van..t lijkt wel een grote kleuterschool..

over dat id..ik heb m altijd al in mn portomonee zitten maar ergens achterin helemaal opgevouwen met een onherkenbare foto uit groep 7 (zit nu in 1 hbo )..
hij is ook maar tot 1 maart geldig..dan moek weer een nieuwe..

er is nu toch ook zoon bankpasjeformaat van een id-kaart,..ik heb nu namelijk eentje die even groot is als mn ov...

edit:

ja de boete zit tussen de 40 en de 60 euro
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:17
Spsup19
Spsup19 is offline
Ik hem me ID kaart altijd bij me.
Oud 05-01-2005, 14:22
Floris_22
Floris_22 is offline
Wat een mierenneukers, ik draag dat ding al 5 jaar bij me en ben hem nog nooit kwijtgeraakt. Als je een beetje zuining erop bent raak je hem echt niet zo gauw kwijt.
Oud 05-01-2005, 14:25
Ndimension
Ndimension is offline
Mijn identiteitskaart is al maanden verlopen, er zat trouwens een foto op van groep 7 ofzo, toendertijd had ik al een oude foto gebruikt. De kaart heb ik trouwens in heel wat stukken geknipt, want dat vond ik wel grappig.
Ik ga geen geld uitgeven voor zo'n kaartje, nu nog niet tenminste. Pas over een maand of zeven, acht, als we met vakantie gaan.
Daarnaast, als ik nu zo'n kaart zou hebben, zou ik er niet altijd mee rondlopen, ik heb een hekel aan al die kaarten in mijn portemonnee. Het enige wat ik meeneem is mijn bankpas en bibliotheekpas.
De regel is sowieso onzin, men zou zich veiliger gaan voelen volgens Donner. Maar hij zegt niet waarom men zich veiliger zou gaan voelen. Daarnaast is het een inbreuk op je persoonlijke levenssfeer.
Oud 05-01-2005, 14:26
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
@deniseXXL schreef op 05-01-2005 @ 14:19 :
ik heb gelijk zon ding aangeschaft.
tis wel nodig natuurlijk en kunne we eindelijk is onderscheid make. verder dede me vriende het ok, en tis zowiezo wel makkelijk natuulijk.
hoe bedoel je 'kunnen we eindelijk eens onderscheid maken' ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2005, 14:28
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 05-01-2005 @ 15:25 :
Mijn identiteitskaart is al maanden verlopen, er zat trouwens een foto op van groep 7 ofzo, toendertijd had ik al een oude foto gebruikt. De kaart heb ik trouwens in heel wat stukken geknipt, want dat vond ik wel grappig.
Ik ga geen geld uitgeven voor zo'n kaartje, nu nog niet tenminste. Pas over een maand of zeven, acht, als we met vakantie gaan.
Daarnaast, als ik nu zo'n kaart zou hebben, zou ik er niet altijd mee rondlopen, ik heb een hekel aan al die kaarten in mijn portemonnee. Het enige wat ik meeneem is mijn bankpas en bibliotheekpas.
De regel is sowieso onzin, men zou zich veiliger gaan voelen volgens Donner. Maar hij zegt niet waarom men zich veiliger zou gaan voelen. Daarnaast is het een inbreuk op je persoonlijke levenssfeer.
Maar het gaat er nog steeds niet om jij het onzin vind, maar dat het verplicht is.
Oud 05-01-2005, 14:28
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-01-2005 @ 15:22 :
Wat een mierenneukers, ik draag dat ding al 5 jaar bij me en ben hem nog nooit kwijtgeraakt. Als je een beetje zuining erop bent raak je hem echt niet zo gauw kwijt.
't gaat erom dat je 30 euro ervoor moet betalen.... ik vind dat ze die dingen dan gratis moeten verstrekken en op moeten sturen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:30
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 05-01-2005 @ 15:26 :
hoe bedoel je 'kunnen we eindelijk eens onderscheid maken' ?
nu kun je mensen die er verrot uitzien allemaal gaan vragen om hun idee en mensen met een net pak aan niet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:31
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
kitesurfertje schreef op 05-01-2005 @ 15:28 :
't gaat erom dat je 30 euro ervoor moet betalen.... ik vind dat ze die dingen dan gratis moeten verstrekken en op moeten sturen
Dat noem ik Nederlandse zuinigheid. Dat ding gaat 5 jaar mee als je er een beetje goed op past.
Oud 05-01-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-01-2005 @ 15:31 :
Dat noem ik Nederlandse zuinigheid. Dat ding gaat 5 jaar mee als je er een beetje goed op past.
Dat heeft niks met zuinigheid te maken, het is gewoon veel efficiënter en rechtvaardiger om het volk indirect via belastingen op te laten draaien voor de kosten en de ID-kaarten gratis te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:36
T_ID
T_ID is offline
Ik heb zowel een paspoort als een rijbewijs. aangezien beiden te groot zijn om fatsoenlijk mee te nemen (en ik niet van plan ben om 40 +- 40 euro uit geven aan een ID kaart) loop ik (tenzij ik moet rijden uiteraard) zonder ID rond.
Oud 05-01-2005, 14:36
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 15:33 :
Dat heeft niks met zuinigheid te maken, het is gewoon veel efficiënter en rechtvaardiger om het volk indirect via belastingen op te laten draaien voor de kosten en de ID-kaarten gratis te maken.
Ik vind het niet rechtvaardiger. Wat is nou het probleem om 30 euro neer te leggen voor ID wat je nodig hebt? 30 euro voor het kaartje op zich vind ik redelijk duur ja, maar zoals ik zei, hij gaat 5 jaar mee.
Oud 05-01-2005, 14:38
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-01-2005 @ 15:36 :
Ik heb zowel een paspoort als een rijbewijs. aangezien beiden te groot zijn om fatsoenlijk mee te nemen (en ik niet van plan ben om 40 +- 40 euro uit geven aan een ID kaart) loop ik (tenzij ik moet rijden uiteraard) zonder ID rond.
Ik heb mijn oude ID gewoon in mijn portemonnee zitten. Past goed.
Oud 05-01-2005, 14:40
Pierreke
Pierreke is offline
wat een gezeur allemaal... wat is er nu mis met die regel, dat ding is niet zwaar, en ook redelijk klein van formaat. En als de regering gelooft dat dit het land veiliger maakt (wat we toch allemaal willen?) En bovendien is het zo dat er een reden moet zijn wil de agent, boswachter oid. vragen naar dat ding (en bovendien moeten zich dan zelf ook met gelijkwaardig materiaal kunnen legitimeren). En wat is nu 30 euro. Als we ruim 50 miljoen over hebben voor Azie, kan dit er best wel af. en als wee die dingen gratis zouden maken, zou niemand er zuinig op zijn, en kwijt raken bij het minste of geringste. Nee prima regel!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-01-2005 @ 15:36 :
Ik vind het niet rechtvaardiger. Wat is nou het probleem om 30 euro neer te leggen voor ID wat je nodig hebt? 30 euro voor het kaartje op zich vind ik redelijk duur ja, maar zoals ik zei, hij gaat 5 jaar mee.
Op deze manier werkt het denivellerend, als je het in de belastingen verwerkt niet. Daarom is deze methode onrechtvaardig.

Om te voorkomen dat mensen slordig worden met hun ID-kaart kun je alsnog een boete heffen op het verliezen van de kaart.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 05-01-2005 @ 15:40 :
En wat is nu 30 euro. Als we ruim 50 miljoen over hebben voor Azie, kan dit er best wel af.
30 euro keer ~10 miljoen mensen van boven de 14 = 300 miljoen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:42
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 15:41 :
Op deze manier werkt het denivellerend, als je het in de belastingen verwerkt niet. Daarom is deze methode onrechtvaardig.

Om te voorkomen dat mensen slordig worden met hun ID-kaart kun je alsnog een boete heffen op het verliezen van de kaart.
Hoe controleer je dan of iemand zijn/haar kaart heeft verloren? En denk je dat ze dat zelf aangeven, zodat ze een boete krijgen?
Oud 05-01-2005, 14:43
gekkie:D
gekkie:D is offline
Ik heb ook schijt aan de nieuwe wet. Ik heb geen ID en ga er ook niet een aanschaffen. Ik heb wel een pasport maar neem hem nooit mee. Ik vind die wet echt zo een onzin!
Oud 05-01-2005, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-01-2005 @ 15:42 :
Hoe controleer je dan of iemand zijn/haar kaart heeft verloren? En denk je dat ze dat zelf aangeven, zodat ze een boete krijgen?
Weet ik niet? Je kunt toch gewoon dezelfde regeling gebruiken als die nu gebruikt wordt, behalve dan met een vergoeding om de 5 jaar?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:44
Vice
Vice is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-01-2005 @ 15:38 :
Ik heb mijn oude ID gewoon in mijn portemonnee zitten. Past goed.
Is een paspoort en rijbewijs dan even groot als een oude ID-kaart?
Oud 05-01-2005, 14:44
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
nee, moet ik maar eens gaan regelen misschien
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 14:52
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 15:33 :
dat is geen goed idee..want dan gaan mensen niet voorzichtig om met die kaart want dan zijn ze hem kwijt en vragen ze gewoon gratis een nieuwe aan en nemen niet eens de moeite om te zoeken..
bovendien draaien de mensen die zuinig zijn op hun kaart dan op voor kaarten van de mensen die elke 2 maanden een nieuwe nodig hebben omdat ze m kwijtzijn

hoezo moet die kaart eigenlijk gratis zijn. je bent wel erg gierig idd..voor een bankpasje moet je ook betalen elk jaar voor een nieuwe, daar hoor ik niemand over zeuren...

het gaat niet om het geld dat je ervoor moet betalen maar het gaat erom dat nederland steeds verder gaat met die stomme kutregels...de volgende stap is dat we camera's in ons huis moeten hangen zodat je 24 uur per dag kunnen controleren of we geen illigale dingen doen,.,
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:05
Meester
Meester is offline
Jahoor, heb altijd mijn ID-kaart én mijn rijbewijs bij me.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:09
Verwijderd
Citaat:
sebastiaan1987 schreef op 05-01-2005 @ 15:52 :
dat is geen goed idee..want dan gaan mensen niet voorzichtig om met die kaart want dan zijn ze hem kwijt en vragen ze gewoon gratis een nieuwe aan en nemen niet eens de moeite om te zoeken..
bovendien draaien de mensen die zuinig zijn op hun kaart dan op voor kaarten van de mensen die elke 2 maanden een nieuwe nodig hebben omdat ze m kwijtzijn

hoezo moet die kaart eigenlijk gratis zijn. je bent wel erg gierig idd..voor een bankpasje moet je ook betalen elk jaar voor een nieuwe, daar hoor ik niemand over zeuren...
Tip: lees mijn andere post.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ze moeten gewoon eenmalig een gratis ID-kaart verstrekken. Zo rare zin voor mij. Iig... daarna moet je er wel gewoon voor betalen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:17
Meester
Meester is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 16:13 :
Ze moeten gewoon eenmalig een gratis ID-kaart verstrekken. Zo rare zin voor mij. Iig... daarna moet je er wel gewoon voor betalen vind ik.
Waarom? Je moet je dus kunnen identificeren, daar krijg je uiteraard geen vrijstelling voor omdat je geen kaart kan of wil betalen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Meester schreef op 05-01-2005 @ 16:17 :
Waarom? Je moet je dus kunnen identificeren, daar krijg je uiteraard geen vrijstelling voor omdat je geen kaart kan of wil betalen.
Nee hallo daar gaat dit toch over. Gewoon dat ze iedereen een gratis ID-kaart moeten geven. En als ze die verliezen moeten ze voor een nieuwe betalen, zodat ze er niet slordig mee omgaan en dan zomaar een nieuwe komen halen als ze die kwijtraken.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:21
Meester
Meester is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 05-01-2005 @ 16:20 :
Nee hallo daar gaat dit toch over. Gewoon dat ze iedereen een gratis ID-kaart moeten geven. En als ze die verliezen moeten ze voor een nieuwe betalen, zodat ze er niet slordig mee omgaan en dan zomaar een nieuwe komen halen als ze die kwijtraken.
Mijn verontschuldigingen, ik heb namelijk niet de hele thread gelezen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Meester schreef op 05-01-2005 @ 16:21 :
Mijn verontschuldigingen, ik heb namelijk niet de hele thread gelezen.
Nou okay dan. Ik vergeef het je.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:45
Verwijderd
Ik heb altijd al een paspoort gehad, maar ik ga dat paspoort niet ineens meenemen. Het is onhandig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten