Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2004, 23:58
Verwijderd
Ik en mijn twee huisgenoten merkten laatst op dat we alledrie hetzelfde gevoel hadden als we onze kamers binnenkwamen.

Want als wij op maandag na een weekend bij onze ouders thuiskomen krijgen we binnen een half uur een soort vermoeid gevoel. Dat we nergens zin in hebben en een beetje misselijk en gaar zijn.

Zelf denken we dat het bijvoorbeeld aan ventilatie zou kunnen liggen, of iets in de vloerbedekking ofzo.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, omdat ik denk dat dit misschien wel vaker voorkomt op wat minder onderhouden studentenkamers?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 07:53
Verwijderd
Zou best kunnen dat het door de ventilatie komt. Heb er zelf geen ervaring mee. Maar zet wat vaker een raam open(ook in dit weer). Hebben jullie een gaskachel? Want het zou kunnen zijn dat die veel lucht wegneemt en wat stoffen uitstoot.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:09
Auntie M
Auntie M is offline
Check ook of er geen gaslekjes zijn of zo. Toen bij mij de boel werd gerenoveerd had ik vrij vaak hoofdpijn. Bleek dus dat er een heel klein gastlekje zat bij de stang naar het fornuis toe.
Ik rook niets, de loodgieter met z'n geoefende neus dus wel.
Oud 24-12-2004, 11:19
coopergirl
coopergirl is offline
ja aartstraling.. Sommigen vinden het zweverig gezeik maar wij zijn er mede 2,5 maand geleden om verhuist.. Ik en mijn zusje zijn er gevoelig voor en slapen nu bv al een stuk beter.. Je kunt ook een paranormaal genezer laten komen die de aartstralen verlegd maar je moet dan goed uitkijken of je een gerenomeerd bedrijf hebt, anders kost het enkel heel veel geld..

Er is zelfs een verhaal bekend van een man die om onverklaarbare reden steeds verlamder werd en in een rolstoel belande.. Uiteindelijk is ie een half jaar ergens gaan wonen en kon hij weer lopen e.d. Een zooi geld heeft ie uitgegeven aan allerlei bedrijven die claimen die aartstralen te zullen verleggen.. Uiteindelijk ging hij weer daar wonen en binnen no time had ie weer dezelfde verschijnselen.. Nu zijn ze uiteindelijk wel verlegd en is weer gezond verklaard... Het jammere is dat veel mensen zoiets hebben van 'negatieve aartstralen, what the fuck, daar geloof je toch niet in...'
Oud 24-12-2004, 11:22
Verwijderd
Voordat je de aartstraling oid laat checken zou ik eerst (laten) kijken of het bv. geen gaslekje is oid...en idd proberen meer te luchten en/of meer/beter (of met ander schoonmaakmiddel) schoon te maken ed. Zijn, denk ik, makkelijker te laten onderzoeken en makkelijker op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 11:30
Balance
Balance is offline
Ik heb het op school gehad. De ventilatie was daar erg slecht en de gordijnen zaten vol stof ed. Ik werd super moe en kreeg hoofdpijn. Thuis ging het dan telkens weer beter.
Zet eens vaker het raam open en stof alles wat vaker af. Kijk of het verschil uitmaakt.
Oud 24-12-2004, 16:09
Miracle
Miracle is offline
Dat met die aardstralen hadden wij ook. Mijn homeopaat zei dat we dat eens moesten laten controleren. Best grappig allemaal. Ze ging meetlatten leggen om de stralen aan te geven en sommige kan ze gewoon echt niet weghalen, dus ik moest m'n bed verplaatsen. En ze had een wateraarde weg gehaald en bepaalde dingen straling uit gehaald. We hadden ook een lijstje wat bepaalde straling bevatte. Heel erg grappig.
Zij zeggen trouwens ook dat de straling van mobiele telefoons heel slecht is, dus zorgen dat die 's nachts niet te dicht bij je bed ligt en overdag ook niet bij je lichaam. Daar reageren sommige mensen heel erg op.

Ik geloof er half in, ik kan niet bewijzen dat ze gelijk heeft of niet. Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:19
Lough Nacorra
Lough Nacorra is offline
aardstralen kan je toch ook opmerken door het pad te markeren hoe mieren in je huis lopen?
ik hoorde zoiets.
Oud 24-12-2004, 18:02
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Lough Nacorra schreef op 24-12-2004 @ 18:19 :
aardstralen kan je toch ook opmerken door het pad te markeren hoe mieren in je huis lopen?
ik hoorde zoiets.
Maar over het algemeen hebben mensen geen hele mierenkolonies in huis.

Ik zou eerst inderdaad goed controleren op gaslekjes, eens goed schoonmaken en goed luchten. Mocht het dan niet overgaan dan zou ik de aardstralen overwegen, maar eerst de kleine dingetjes controleren, voordat je veel geld aan het verleggen van die stralen gaat uitgeven terwijl je gasleiding lekt.
Oud 24-12-2004, 18:23
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Misschien hangt er negatieve energie...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 24-12-2004 @ 19:02 :
Maar over het algemeen hebben mensen geen hele mierenkolonies in huis.
En wanneer dat wel het geval is zou ik toch eerder denken aan dat het wat viezig is dan dat het komt door negatieve aardstraling (het is toch met een
-d ipv een -t of niet?)...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 01:43
Verwijderd
wtf is aardstraling uberhaupt
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 11:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 25-12-2004 @ 02:43 :
wtf is aardstraling uberhaupt
Negatieve energie ofzo. Van vorige bewoners die daar misschien vreselijke ervaringen hebben gehad. Zoals een kindje dat daar mishandeld werd of zoiets. Waarbij de emoties zo sterk zijn dat ze daar blijven hangen. Ofzoiets?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:48
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-12-2004 @ 12:31 :
Negatieve energie ofzo. Van vorige bewoners die daar misschien vreselijke ervaringen hebben gehad. Zoals een kindje dat daar mishandeld werd of zoiets. Waarbij de emoties zo sterk zijn dat ze daar blijven hangen. Ofzoiets?
Hmm ik ben bang dat ik voor zoiets te nuchter ben.

Wat betreft die gaslekjes, ik neem aan dat mijn huisbaas die controleur moet betalen?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
CL schreef op 25-12-2004 @ 13:48 :
Wat betreft die gaslekjes, ik neem aan dat mijn huisbaas die controleur moet betalen?
Staat vast wel in je contract, maar vaak is dat voor eigen rekening.

Aardstraling heeft volgens mij te maken met de straling van de aarde en niet met negatieve energie, dat is weer wat anders, volgens mij. Maar ik kan het ook mis hebben.

[edit]http://www.ahshealing.nl/index.php?action=showsubs&menuid=30&chmenu=30 (ff kopieren, plakken in de adresbalk) Ajb, wie weet heb je er wat aan en dan weet je iig wat het is. [/edit]
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 13:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-12-2004 @ 13:52 :
Aardstraling heeft volgens mij te maken met de straling van de aarde en niet met negatieve energie, dat is weer wat anders, volgens mij. Maar ik kan het ook mis hebben.
Op grond van het onderstaande wat ik in mijn Encarta Encyclopedie vond kun je er inderdaad van uit gaan dat je het mis hebt:
Aardstralen, sedert het begin van de 20e eeuw benaming voor een veronderstelde bodemstraling, die o.a. invloed zou hebben op de bewegingen van de wichelroede.
De hypothese van de aardstralen verbreidde zich aanvankelijk vooral in Duitsland, waar het succesvol opsporen van onbekende waterbronnen door zgn. wichelroedelopers destijds sterk de aandacht trok. In de jaren dertig werden deze aardstralen in verband gebracht met het optreden van kanker en verschillende andere kwaadaardige ziekten bij mens, dier en plant. Het doen opsporen van de aardstralen nam al spoedig bij het angstig geworden publiek een enorme vlucht. In Nederland werden bijv. na de Tweede Wereldoorlog grote sommen besteed aan opsporing en afscherming (o.m. door middel van zgn. kastjes) van deze gevreesde bodemstraling. Een en ander liep zo'n vaart, dat omstreeks 1950 de Nederlandse regering de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen opdroeg een onderzoek in te stellen naar de realiteit en geaardheid van de aardstralen. De Aardstralencommissie, die met verscheidene wichelroedelopers uitgebreide proeven nam, kwam in haar rapport tot de conclusie dat de aardstralen als pure fantasieproducten dienden te worden beschouwd.
Na het vernietigende oordeel van deze commissie (1954-1955) is de onrust over het gevaar van aardstralen voor leven en gezondheid bij het Nederlandse publiek vrijwel verdwenen. De laatste jaren neemt de belangstelling voor het verschijnsel aardstralen weer toe.
Overigens heeft dit ook niets met zogenaamde negatieve energie te maken. Het gaat hier om een term die volstrekt niets met het natuurkundige begrip energie te maken heeft, en dus naar mijn mening niet serieus genomen dient te worden.
Oud 25-12-2004, 13:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 25-12-2004 @ 14:19 :
... lange post waarin staat dat aardstralen onzin zijn en al helemaal geen negatieve energie, maar eerder bodemstraling...
over 'de waarheid' kun je natuurlijk oeverloos doorzeiken. vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was. Radio-activiteit bestaat ook al net zolang als de aarde zelf, maar kennen wij pas 1 of 2 eeuwen (of zo). dus wat dat betreft zouden aardstralen kunnen bestaan, maar er is geen wetenschappelijke basis voor.

ff ontopic : het ging erom waar het aan zou kunnen liggen; de ts is denk ik meer gebaat bij realistische oplossingen. Zelfs als aardstralen zouden bestaan, en niet alleen in het hoofd van daarvoor gevoelige mensen, zou je ze denk ik niet kunnen verleggen.
maar goed, ff een lijstje mogelijkheden waar ik aan zou denken :

- een of andere soort huismijt (huismeit ?). oplossing : vloerbedekking vervangen
- wollen vloerbedekking, of vloerbedekking die veel stof vasthoudt. oplossing : vloerbedekking vervangen
- gebruik van bepaalde soorten verf. dit kan in oude goedkope woningen gebeurt zijn, en is tegenwoordig niet meer toegestaan. Oplossing : opnieuw eroverheen verven met een goed dekkende verf
- onvoelde ventilatie. oplossing : laat eerst eens het hele huis/alle kamers doorluchten. dus echt alles een hele dag open, eventueel ventilators aan. dan merk je snel genoeg of t helpt, en dan zou ik investeren in een goed lucht-circulatie systeem. en vaak je raam open.
- gaslek. dat moet je op laten zoeken. (je zou ook een kanarie kunnen kopen natuurlijk ). oplossing : lek dichten. let er ook op of je ketel niet zelf lekt.
- je gebruikt een houtkachel. oplossing : koop een gaskachel of zorg voor centrale verwarming (sowieso aan te raden).
- nou ja, aardstralen zou kunnen, maar ik geloof daar niet in. oplossing : vraag maar aan een smurf, die bestaan echt.
- je gebruikt een bepaald soort luchtverfrisser op basis van formaldehyde of aanverwante stoffen. vanille-geuren en de meeste zoete geuren kun je beter niet gebruiken.
- een van jullie rookt. stop daar dan mee. en niet binnen roken.
- koop een barometer (kan goedkoop bij de action e.d.) en kijk of de luchtvochtigheid in jullie kamers niet te hoog of vooral niet te laag is. om dat op te lossen kun je van die lucht-bevochtig dingen kopen, maar dat is vrij prijzig. je kan ook bakjes water aan de verwarming hangen, of onder de vensterbank. (om de luchtvochtigheid te vergroten).

succes !
Oud 30-12-2004, 17:55
W1A
W1A is offline
Rare vraag misschien, maar wie kan er wat aan aardstraling doen? Een collega en haar gezin hebben de laatste tijd ontzettend veel gezondheidsklachten en nadat het zoveelste elektrische apparaat gesneuveld was, kwam een reparateur met het verhaal dat het mogelijk aardstralen zouden kunnen zijn. Nu vroeg ze zich af of er mensen zijn die de aardstralen kunnen "aantonen" of mogelijk kunnen verhelpen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:09
Eend
Eend is offline
Ik geloof wel een beetje in die aartstralingen. Ik bedoel, alles geeft energie af (of je het nou wilt of niet).

Ik heb het vaak met oude huizen. Ik kan daar nooit goed in slapen. Echt vreselijk is dat. Er is ook vaak gewoon heel veel gebeurd in dat soort huizen. Bij sommige nieuwere huizen heb ik het ook.

Waarschijnlijk heeft dat er ook mee te maken?

Maargoed, ik zal idd eerst even gaslekjes laten nakijken e.d. Is de sfeer tussen elkaar wel goed? Hoogoplopende emoties kan ook tot veel klachten leiden.

Regels voor berichten