Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 23:12
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik word er echt zo moe van.

Zowat mijn hele omgeving denkt dat ik anorexia heb, omdat ik nou eenmaal wat dunner ben dan de meeste mensen van mijn leeftijd. Het is zo frustrerend om iedereen er constant van te moeten overtuigen dat ik gewoon gezond ben. Mijn ouders 'verdedigen' mij wel altijd, want zij weten en zien gewoon dat ik prima eet en dat er niks mis is met mij en dat vind ik superfijn, maar toch.. als ik een keertje ziek ben of ik eet wat minder, wordt daar meteen een groot probleem van gemaakt en het is zo irritant om je constant te moeten verdedigen en het gevoel te hebben dat niemand je gelooft.
Volgens mij denken mensen ook dat alle mensen die dun zijn daar trots op zijn en dat je die niet kan kwetsen ofzo.

Meer mensen die dit herkennen? En zoja wat doe je eraan?
Oud 29-12-2004, 23:54
JCG
JCG is offline
je niet verdedigen. Mensen denken toch wel wat ze willen. Zoals je merkt is het ook toch erg vermoeient
Oud 30-12-2004, 07:10
Verwijderd
Idd niet meer verdedigen. Eventueel één keer uitleggen waarom je dat niet (meer) doet, maar er verder niet meer op reageren (al is dat heel moeilijk). Mensen denken idd toch wel wat ze willen en verdedigen is vermoeiend. En eventueel uitleggen dat jij ook gevoel hebt of dat je het bv. ook niet fijn vindt om dun te zijn oid.

Of desnoods door de dokter vast laten stellen dat je geen anorexia hebt, kun je dat ook altijd nog als 'argument' aanvoeren...maar ik zou er niet te veel over discussieren met mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 09:49
JackieZ
JackieZ is offline
Ik herken het wel een beetje. Ik kom niet al teveel buiten, computer veel. En mijn moeder had een ex-vriend, en toen was ik een keertje ziek, kwam ie meteen preken: Tsja, je moet ook eens wat meer naar buiten he. En ga toch weer eens vlees eten.

Dus toen hij vanaf de dag erna twee keer zolang als ik plat lag heb ik hem natuurlijk keihard - zij het stiekem - uitgelachen.

Maar weet je, het is naar, maar je kunt je leven niet leven naar de standaard van de mensen om je heen. Dan word je een soort Marijke Helwege de Tweede. Gewoon negeren, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 09:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
denken ze dat echt?
of maakt een groot deel van die opmerkingen om jou op de kast te jagen, gewoon voor de grap?

Ik zou eens zeggen dat het helemaal niet leuk eens als iedereen steeds van die lullige opmerkingen maakt, nog eens zeggen dat je geen anorexia hebt en het daarna porberen te negeren. (tenzij je nieuwe mensen ontmoet die dit zeggen, het dan hen ook eenmaal vertellen).

zo dun lijk je nog niet eens in je fotoboek
Oud 30-12-2004, 10:23
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
JCG schreef op 30-12-2004 @ 00:54 :
je niet verdedigen. Mensen denken toch wel wat ze willen. Zoals je merkt is het ook toch erg vermoeiend
Oud 31-12-2004, 10:44
JCG
JCG is offline
oja btw, ik vind je er leuk uit zien
Oud 31-12-2004, 13:18
Nona
Nona is offline
Ik herken het wel van toen ik klein was. Iedereen dacht ook altijd dat ik ongezond was. Ik was dan ook heel dun en ik at weinig, maar ik kon gewoon niet meer op.

Bij mensen die je niet zo goed kent is het misschien niet zo belangrijk, maar mensen waar je wel enigzins om geeft moeten ergens wel weten hoe het met je gaat. Misschien kun je ze laten weten wat je zo ongeveer eet op een dag, ook in hun bijzijn eten of je BMI uitrekenen? Kijk, als ze je niet willen geloven ben je nergens, maar je kunt altijd dingen proberen.
Verder zou ik het ook niet zo weten.
Oud 31-12-2004, 18:14
marrel
marrel is offline
*beetje herkenning heeft*
Ik krijg die opmerkingen niet los naar mijn hoofd, maar wel als ik me bijv. een keer niet zo lekker voel en k eet een beetje minder krijg ik wel opmerkingen. Of als je baalt dat je wat bent aangekomen (jah duh, iedereen baalt daar toch van, of je nu dik of dun bent) dan mag ik niet zeuren terwijl ze dat zelf wel doen. wat doe je er aan? Ik zeg gewoon wat ik normaal op een dag eet en dan zijn ze wel stil Verder, jah tuurlijk is het iritant maar probeer je er niet te veel van aan te trekken, als je zelf weet dat het goed zit, dan tsja.
@ kruimel, BMI zegt in mijn ogen niet zoveel, volgens dat zit ik ook met ondergewicht maar k eet zeer veel enzo dus
Reageren

Regels voor berichten