Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2004, 14:01
Verwijderd
Ik zoek anti-roos producten, maar dan geen shampoo. Klitwortel en berkenwater heb ik geprobeerd, maar die helpen niet zo goed. Of moet zoiets dagelijks op je hoofd?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 18:00
duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij zijn er een soort zalfjes te krijgen die je om de dag ofzo op de plekken waar roos zit moet smeren. (Moet je het niet teveel hebben, maar af en toe van die plekjes.) Maar ik weet niet of daar nou wel of niet een ophaalrecept van de huisarts voor nodig is.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 18:12
*ABC*
*ABC* is offline
Ik heb gehoord dat olijfolie goed is voor je haar én je hoofdhuid. Heel veel mensen zeggen dat olijfolie je haar verzorgt, en omdat het een beetje vettig is gaat je roos weg. Ik merk wel dat mijn haar makkelijker kambaar is als ik er olijfolie in doe, en het is niet zo vies als het klinkt.

Je kan het proberen

Babyolie werkt trouwens ook, maar je haar wordt er heel vet van, als je nu vakantie hebt en niet veel naar buiten gaat kan je dan wel ff een babyoliekuurtje doen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 19:32
M-Leentje
M-Leentje is offline
Weet je zeker dat het roos is?

Ik had nml ook een tijd last van witte schilvertjes in mn haar.. Ben toen anti-roos shampoo gaan gebruiken, maar het hielp niet . Het werd zelf erger!
Heb toen aan mn kapster gevraagd wat ik eraan kon doen. Zij zag het gelijk, bleek mn hoofdhuid geïrriteerd te raken door bepaalde shampoos.. En die anti-roos shampoo maakte het alleen maar erger. Ik gebruik nu een andere shampoo die beter voor mn hoofdhuid is en heb er bijna geen last meer van die schilvers!
Oud 25-12-2004, 20:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
M-Leentje schreef op 25-12-2004 @ 20:32 :

Ik had nml ook een tijd last van witte schilvertjes in mn haar.. Ben toen anti-roos shampoo gaan gebruiken, maar het hielp niet . Het werd zelf erger!
Heb toen aan mn kapster gevraagd wat ik eraan kon doen. Zij zag het gelijk, bleek mn hoofdhuid geïrriteerd te raken door bepaalde shampoos.. En die anti-roos shampoo maakte het alleen maar erger. Ik gebruik nu een andere shampoo die beter voor mn hoofdhuid is en heb er bijna geen last meer van die schilvers!
idd. gewone huidschilfers worden vaak verward met roos. Pas was zoiets ook nog op tv.
Oud 26-12-2004, 14:27
Verwijderd
Hmm.. en hoe weet ik dan of het huidschilfers zijn of roos?
Ik heb wel eens roos gehad, kleine beetjes maar, en dat was zo weg als ik een paar keer head&shoulders gebruikte. Maar nu heb ik dreads, en de eerste maanden had ik nergens last van, maar de laatste tijd wel.. ik ben daar wel een andere shampoo voor gaan gebruiken, speciaal voor dreads, maar de eerste maanden heb ik met die shampoo nergens last van gehad. Dus ik weet ook niet of het daar aan ligt..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 09:15
coopergirl
coopergirl is offline
Hmmz, mijn moeder heeft Psoriases op haar hoofdhuid en gebruikt daar teer-emulsies voor oid. However, dat is bij jou niet relevant
Oud 27-12-2004, 12:37
Verwijderd
mmm ik heb ook iets raars op m'n hoofdhuid soms, het dacht eerst dat 't roos was, maar toch niet...

nu heb ik een lotion van de dokter en daarmee is 't zo weg
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 20:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
M-Leentje schreef op 25-12-2004 @ 20:32 :

Hoe heet die shampoo?
Oud 27-12-2004, 20:53
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
milkzhake schreef op 27-12-2004 @ 13:37 :
mmm ik heb ook iets raars op m'n hoofdhuid soms, het dacht eerst dat 't roos was, maar toch niet...

nu heb ik een lotion van de dokter en daarmee is 't zo weg
Hoe heet die lotion?
Oud 28-12-2004, 12:30
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 25-12-2004 @ 19:00 :
Volgens mij zijn er een soort zalfjes te krijgen die je om de dag ofzo op de plekken waar roos zit moet smeren. (Moet je het niet teveel hebben, maar af en toe van die plekjes.) Maar ik weet niet of daar nou wel of niet een ophaalrecept van de huisarts voor nodig is.
ja, idd. ik had het vroeger ook en als je gewoon de dokter opzoekt en om advies vraagt, krijg je een soort olie-achtig iets (ja sorry, het enige wat ik me er van herinner ) wat je er op kunt smeren. zo over. en het werkt toch echt wat beter als alle antiroosshampoos en lotions van de plaatselijke drogist .
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Vroeger had ik wel eens last van roos en toen kon ik met een doktersrecept bij de apotheek een soort smeerseltje kopen. Het was knalroze, dus dat vond ik toen heel leuk. Dat moest je nadat je je haar had gewassen op je hoofdhuid smeren (maar een heel klein beetje) en toen begon het te schuimen (tuurlijk, dat vinden kleine meisjes ook geweldig) en even laten intrekken. Dat zo'n 1 keer per week gebruiken en na een tijdje verdween de roos als sneeuw voor de zon.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 26-12-2004 @ 15:27 :
Hmm.. en hoe weet ik dan of het huidschilfers zijn of roos?
geen idee. misschien eens bij de kapper vragen ofzo?

Regels voor berichten