Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik bedoelde; probeer maar eens uit te leggen hoe een economie vooruit kan komen zónder dat mensen meer uitgeven (maar bv juist minder). Ik bedoelde niet zozeer dat iedereen maar meer uit móet geven, ook al willen ze niet. Op zich is geld op de bank zitten geen slechte keuze, de bank kan het geld gebruiken. Zolang je het maar niet thuis in een oude sok stopt ![]() (Ik heb lekker wel een enorm bedrag op m'n spaarrekening, daar ga ik ook nog niets mee doen, gewoon genieten van het feit dat ik geld heb, maar het niet nodig heb... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij moet je ook wel een beetje Nederlander voor zijn om niet veel uit te geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar over uitkleden van de AOW gesproken: je kunt 'm natuurlijk ook inkomensafhankelijk maken, zodat op die mensen de de AOW eigenlijk niet nodig hebben bezuinigd kan worden. Als je dat bedoelt met het uitkleden van de AOW ben ik het wél met je eens. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bij alles wat je doet zitten haken en ogen aan.
Laat je mensen een jaar langer werken dan stijgt de jeugdwerkloosheid, meer mensen een uitkering --> probleem Mensen korter laten werken zodat de werkloosheid oplost ---> hoge kosten AOW, valt niet te betalen ---> probleem Eigenlijk is iedereen zoveel mogelijk consumeren wel een goed idee, want bedrijven verdienen weer meer geld gaan weer investeren kunnen mensen hogere lonen geven die weer meer kunnen consumeren. Maar dit klinkt alleen mooi in theorie want niemand gaat al zijn geld opmaken als ze misschien problemen hebben in de toekomst met hun baan houden. Kortom eigenlijk valt er weinig te doen. Gewoon afwachten totdat de slechte tijden over gaan en iedereen de broekriem een beetje aantrekken zodat het sociale stelsel in Nederland niet in elkaar donderd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() PS: Aan 'Snees' die Manhattan sampler van Al Dimeola die jij hebt bevat nummers van deze 3 Cd,s. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
ik zeg niet dat het makkelijk is, maar komop als je 20 euro voor een cd moet betalen om maar een voorbeeld te noemen, ja dan ga je toch minder kopen he..
ze kunnen minder vragen, maar veel bedrijfen doen dat toch niet en daar komen ook nog alle belastingen bij etc, ja dan moet je niet verwachten dat de consument zn geld gaat verspillen aan dingen die te duur zijn.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() We mogen blij zijn dat we in deze tijd leven, in 1950 hadden de mensen echt niet het geld voor spullen die we nu vanzelfsprekend vinden. (Zeker wij jongeren zijn erg verwend wat geld betreft). ![]() Als iedereen inderdaad (veel) meer geld zou krijgen, dan onstaat er inflatie (geld ontwaarding) waardoor uiteindelijk alles echt duurder gaat worden. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|