Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2004, 21:56
An0ni3m
An0ni3m is offline
Vinden jullie 13 jaar te jong om "het" te doen? en is 13 jaar ook te jong om je te laten vingeren?
Oud 11-09-2004, 22:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
DUH!

Hell yeah! (De enige keer dat ik hier reageer maar ik kon me niet bedwingen. )
Oud 11-09-2004, 22:16
Verwijderd
Oh yeah Ik vind 34 wel een gepaste leeftijd.
Oud 11-09-2004, 22:30
Verwijderd
Als je wilt kwalificeren als ontspoord product van het sodom en gomorra dat moet doorgaan voor onze maatschappij, dan niet.
Oud 11-09-2004, 22:43
Verwijderd
Ik vind dat te jong, veel te jong...
Pff op jouw leeftijd hoor je met hele andere dingen bezig te zijn en beschermd te worden door je ouders.

Maar wat vind je er zelf van?
Oud 11-09-2004, 22:50
need4speed
need4speed is offline
met je 13 jaar vind ik het ook te vroeg.
Dan moet je je vingers nog gebruiken om te game-boyen haha

Ga eerst eens beginnen met zoenen, en als je op alle manieren hebt gezoend moet je eens verder gaan denken
Oud 11-09-2004, 22:58
Dodemus
Dodemus is offline
Als jij vindt dat je er klaar voor bent dan moet je je vooral niet laten beïnvloeden door anderen die zeggen dat je te jong bent.
Oud 11-09-2004, 23:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dodemus schreef op 11-09-2004 @ 23:58 :
Als jij vindt dat je er klaar voor bent dan moet je je vooral niet laten beïnvloeden door anderen die zeggen dat je te jong bent.
13 is te jong. Punt.
Oud 11-09-2004, 23:09
Yummie
Yummie is offline
Je bent vast nog geeneens ongesteld geweest
Sorry 13 is echt te jong hoor..
Oud 11-09-2004, 23:18
Verwijderd
Dat moet je natuurlijk op zich zelf weten, maar ik kan je van tevoren vertellen dat er grote kans is dat je er achteraf spijt van krijgt. Op je 13e ben je (waarschijnlijk) nog niet volgroeid, emotioneel én fysiek gezien.
Oud 11-09-2004, 23:45
Al Murphy
Al Murphy is offline
Dit is nog eens een simpele.

neen, je bent 13! Hou je nog maar een paar jaar weg van die dingen!

Een kind van 13 dat seks heeft is in mijn ogen al even normaal als een vent van 45 die weer met de Barbiepoppen gaat spelen...
Oud 12-09-2004, 02:25
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Armadillo1429 schreef op 12-09-2004 @ 00:45 :
Een kind van 13 dat seks heeft is in mijn ogen al even normaal als een vent van 45 die weer met de Barbiepoppen gaat spelen...
Een vent die met barbiepoppen speelt is niet raar. Lang niet zo raar als een sexueel actieve 13-jarige iig.
Oud 12-09-2004, 08:15
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-09-2004 @ 23:43 :
Oud 12-09-2004, 08:53
Verwijderd
Als je zo jong al aan sex wil doen krijg je geheid te maken met iemand die flink misbruik van je wil maken.
Oud 12-09-2004, 09:21
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ik was ook 13..maar k kan je zeggen dat k dr heel veel spijt van heb...
Oud 12-09-2004, 10:09
Caligula
Caligula is offline
13 is imo nog niet volwassen genoeg voor sexuele relaties, op elk mogelijk vlak té onvolwassen.
Oud 12-09-2004, 10:22
Carrera
Carrera is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2004 @ 00:05 :
13 is te jong. Punt.
Citaat:
Oud 12-09-2004, 10:37
Verwijderd
Ik vind 13 nogal jong. Maargoed, als jij denkt dat je er aan toe bent, hou ik je niet tegen. Maar er zal waarschijnlijk wel misbruik van je kunnen worden gemaakt, omdat het nogal makkelijk is een meisje van 13 jaar te gebruiken voor even een keertje tussendoor.
Oud 12-09-2004, 10:59
juno
juno is offline
Ik had op mijn dertiende net mijn eigen vingertje ontdekt, en daar had ik toen echt wel genoeg aan.

Kun je ons vertellen WAAROM je nu al sex met iemand anders wilt? Want het is een tikkie aan de vroege kant, om je eerlijk de waarheid te vertellen.
Oud 12-09-2004, 11:05
Verwijderd
Tsja. "Te jong" impliceert dat er een eigenschap is die 13-jarigen niet hebben, en oudere personen wel hebben, die vereist is voor een morele rechtvaardiging van het hebben van seks.

Een dergelijke eigenschap zou "volwassenheid" kunnen zijn. Echter, die eigenschap is variabel van persoon tot persoon. Het lijkt me daarom verstandiger niet gelijk moord en brand te schreeuwen als een 13-jarige seks wil hebben, maar het per geval apart te bekijken.
Oud 12-09-2004, 11:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bullshit dat het te jong is, dat ligt helemaal aan jezelf.
Oud 12-09-2004, 11:32
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-09-2004 @ 12:05 :
Tsja. "Te jong" impliceert dat er een eigenschap is die 13-jarigen niet hebben, en oudere personen wel hebben, die vereist is voor een morele rechtvaardiging van het hebben van seks.

Een dergelijke eigenschap zou "volwassenheid" kunnen zijn. Echter, die eigenschap is variabel van persoon tot persoon. Het lijkt me daarom verstandiger niet gelijk moord en brand te schreeuwen als een 13-jarige seks wil hebben, maar het per geval apart te bekijken.
Nee, dat ligt aan de hormoonhuishouding en dát is iets dat bij iedereen hetzelfde verloopt.
Oud 12-09-2004, 11:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Carrera schreef op 12-09-2004 @ 11:22 :
Ow. Jij was er óók zo één?
Oud 12-09-2004, 12:09
lso
lso is offline
Citaat:
Pff op jouw leeftijd hoor je met hele andere dingen bezig te zijn en beschermd te worden door je ouders.

Maar wat vind je er zelf van?
Oud 12-09-2004, 12:15
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Caligula schreef op 12-09-2004 @ 12:32 :
Nee, dat ligt aan de hormoonhuishouding en dát is iets dat bij iedereen hetzelfde verloopt.

Dat is toch echt een aardige kwantiteit runderontlasting.

Ik ben het eens met Mephostophilis.
Oud 12-09-2004, 12:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Te jong... Jsjeuss... Waar gaat het heen met de wereld?

Over een aantal jaar hebben we vrijende groep-achters in de bosjes voor de basisschool.
Oud 12-09-2004, 12:59
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Samaris schreef op 12-09-2004 @ 13:15 :
Dat is toch echt een aardige kwantiteit runderontlasting.

Ik ben het eens met Mephostophilis.
Oud 12-09-2004, 13:09
Misspopcorn
Misspopcorn is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-09-2004 @ 13:17 :
Te jong... Jsjeuss... Waar gaat het heen met de wereld?

Over een aantal jaar hebben we vrijende groep-achters in de bosjes voor de basisschool.
over een paar jaar??? sorry maar dat hebben we nu ook al hoor
Oud 12-09-2004, 14:04
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Dodemus schreef op 11-09-2004 @ 23:58 :
Oud 12-09-2004, 14:30
RanC
RanC is offline
Citaat:
Caligula schreef op 12-09-2004 @ 12:32 :
Deze ontdekking zou de hele biologie op zijn kop zetten...

Anyway, als je denkt dat je er klaar voor bent, ach, dan is er niks mis mee denk ik.
Oud 12-09-2004, 14:30
mara18
mara18 is offline
Volgens mij heeft elke dertienjarige wel eens het gevoel klaar te zijn voor seks. Maar wat houdt zo een gevoel in? Het is nu eenmaal de typische leeftijd om er aan te beginnen denken.Het ook daadwerkelijk doen is iets helemaal anders. Dat zou je zelf ook moeten beseffen. Wacht er nog maar een aantal jaartjes mee.
Oud 12-09-2004, 15:01
Carrera
Carrera is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2004 @ 12:58 :
Ow. Jij was er óók zo één?
nee totaal niet!
was gewoon soort van bevestiging kwas het met je eens
Oud 12-09-2004, 15:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Punker schreef op 12-09-2004 @ 14:09 :
over een paar jaar??? sorry maar dat hebben we nu ook al hoor

Oud 12-09-2004, 16:01
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-09-2004 @ 00:18 :
Dat moet je natuurlijk op zich zelf weten, maar ik kan je van tevoren vertellen dat er grote kans is dat je er achteraf spijt van krijgt. Op je 13e ben je (waarschijnlijk) nog niet volgroeid, emotioneel én fysiek gezien.

niets aan toe te voegen
Oud 12-09-2004, 16:27
Verwijderd
Ik was 14 en ik heb er geen spijt van omdat het 'te vroeg' of zo was. Klinkt miss vreemd maar heb me altijd al minstens een jaar ouder gevoeld dan ik in werkelijkheid ben. Wrsch omdat ik een klas heb overgeslagen en dus min of meer met die mensen mee ben gegroeid.

Als jij voor de volle 100% zeker bent dat je er klaar voor bent dan kan niemand je stoppen. Pas idd wel op voor mensen die daar graag misbruik van maken.

*Ps, als dit over jezelf gaat, wat imo waarschijnlijk is, dan is het feit dat je t hier vraagt volgens mij al een teken dat je dr niet helemaal zeker over bent*
Oud 12-09-2004, 16:32
Fantasy16
Fantasy16 is offline
Citaat:
An0ni3m schreef op 11-09-2004 @ 22:56 :
Vinden jullie 13 jaar te jong om "het" te doen? en is 13 jaar ook te jong om je te laten vingeren?
uhmz leeftijd speeld volgens mij geen enkele rol... de enigste 3 dingen die er toen doen is...

dat jullie het allebij willen (niet gedwongen dus of omdat de ander het zo graag wil...)

dat je van elkaar houd

en dat je er klaar voor bent (als je tweifeld: dus nog ff mee w8en)

maja das mijn mening he voor de rest moet je het zelf weten
Oud 12-09-2004, 16:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 12-09-2004 @ 17:27 :
Ik was 14 en ik heb er geen spijt van omdat het 'te vroeg' of zo was. Klinkt miss vreemd maar heb me altijd al minstens een jaar ouder gevoeld dan ik in werkelijkheid ben. Wrsch omdat ik een klas heb overgeslagen en dus min of meer met die mensen mee ben gegroeid.

Als jij voor de volle 100% zeker bent dat je er klaar voor bent dan kan niemand je stoppen. Pas idd wel op voor mensen die daar graag misbruik van maken.

*Ps, als dit over jezelf gaat, wat imo waarschijnlijk is, dan is het feit dat je t hier vraagt volgens mij al een teken dat je dr niet helemaal zeker over bent*
Dit geldt (grotendeels) ook voor mij en ik ben het met je eens. Toch moet ik daar wel bij zeggen dat ik het geen enkele 13/14 jarige aanraad. Ik heb er zelf geen spijt van en ik vond mezelf ook niet te jong. Toch denk ik meteen 'nee' als een meisje van die leeftijd vraagt of ze het al moet gaan doen.
Dat ze het vraagt, maakt daarin wel uit. Als je het vraagt weet je het zelf niet.. ben je er dus niet 100% klaar voor.. en bovendien vind je het nog belangrijk ook wat anderen daarover vinden. Als je er klaar voor bent, hoor je je daarvan af te kunnen zetten en hoor je er ook niet over te twijfelen.

Edit: ik vind trouwens ook dat er nog een verschil is tussen 13 en 14 maar de kans is groot dat dat geheel subjectief (dat is het sowieso wel maar ... anders?) is omdat ik op m'n 14e m'n eerste keer had en dat het daardoor 'normaler' voelt oid.
Oud 12-09-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 12-09-2004 @ 17:51 :
Dit geldt (grotendeels) ook voor mij en ik ben het met je eens. Toch moet ik daar wel bij zeggen dat ik het geen enkele 13/14 jarige aanraad. Ik heb er zelf geen spijt van en ik vond mezelf ook niet te jong. Toch denk ik meteen 'nee' als een meisje van die leeftijd vraagt of ze het al moet gaan doen.
Dat ze het vraagt, maakt daarin wel uit. Als je het vraagt weet je het zelf niet.. ben je er dus niet 100% klaar voor.. en bovendien vind je het nog belangrijk ook wat anderen daarover vinden. Als je er klaar voor bent, hoor je je daarvan af te kunnen zetten en hoor je er ook niet over te twijfelen.

Edit: ik vind trouwens ook dat er nog een verschil is tussen 13 en 14 maar de kans is groot dat dat geheel subjectief (dat is het sowieso wel maar ... anders?) is omdat ik op m'n 14e m'n eerste keer had en dat het daardoor 'normaler' voelt oid.
Dat zal iedereen wel hebben... ik was zestien, en vind dus automatisch alles onder de zestien eigenlijk te jong. Om eerlijk te zijn was ik zelfs op m'n zestiende nog te jong, maar goed, daar is nu niets meer aan te doen. Ik dacht zelf dat ik er klaar voor was.

Dat is ook een beetje het punt, denk ik - ik vond op mijn vijftiende al dat ik klaar was voor seks, maar zodra ik daadwerkelijk iets deed, had ik zoiets van "Nee! Blijf van me af, ga weg, ik wil dit niet!" Maar dat reken ik dus erg bij mezelf af.

Ook van belang is natuurlijk in hoeverre je lichamelijk ontwikkeld bent. Het lijkt me wel duidelijk dat je, als je nog niet ongesteld bent geweest en dus fysiek nog niet volgroeid, beter nog geen seks kunt hebben.
Ik zou zelf de grens trekken bij twee jaar nadat je ongesteld bent geworden, omdat ik denk dat je dan lichamelijk toch wel ongeveer bent uitgegroeid. Niet helemaal, maar toch voor een groot deel.
Oud 12-09-2004, 17:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Carrera schreef op 12-09-2004 @ 16:01 :
nee totaal niet!
was gewoon soort van bevestiging kwas het met je eens
Gebruik dan niet meer de -smiley. Die geeft aan dat je iets totale onzin vindt.
Oud 12-09-2004, 17:34
LMP
LMP is offline
13 is gewoon te jong om te neuken of je te laten vingeren, laat staan om wat bij een andere jongen doen.

Geloof me als je nu gaat neuken krijg je pijn. fysiek en mentaal. En spijt, als je wat ouder bent. Ik vind 17 of ouder wel een mooie leeftijd. Maar das natuurlijk heel persoonlijk.
Oud 12-09-2004, 17:38
Verwijderd
Als jij het nodig vindt om van te voren op een forum te vragen of je te jong bent of niet, dan ben je waarschijnlijk erg onzeker en laad je je nog erg leiden door wat anderen van je vinden. Als dat zo is ben je ook erg kwetsbaar voor mensen die je alleen maar willen gebruiken. Dat is een goede reden om nog even te wachten .
Verder vind ik '13 en seks' wel belachelijk klinken maargoed, ik weet niet hoe 'ver' je bent; het heeft ook een hoop te maken met je hormonale ontwikkeling (en nee, die is niet bij iedereen hetzelfde, daar kan zo een jaar of zes verschil in zitten zonder dat 't raar wordt).

Daarbij denk ik dat het bij een eerste keer wel fijn is als je een echte relatie hebt, zodat het iemand is die je vertrouwt en waar je verliefd op bent; voor zo'n stap is dat toch wel handig. Ik ken niet veel dertienjarigen met een echte relatie; verder dan één of twee maandjes verkering komt het meestal niet.
Oud 12-09-2004, 20:06
DvoorA
DvoorA is offline
ik vind dat te jong. Zolang je nog niet uitgegroeid bent, dwz borsten en heupen hebt, ben je nog niet rijp voor sex. Je bent dan nml nog een kind..je lichaam geeft aan wanneer je sex kunt hebben, kijk in de spiegel en je ziet of het kan. Geniet nog van je jongheid, als je eenmaal geen maagd meer bent is je leven toch wel anders..
Oud 12-09-2004, 20:24
Roxjuh
Roxjuh is offline
www .tejongvoorsex. nl
Oud 12-09-2004, 20:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-09-2004 @ 18:38 :
dan ben je waarschijnlijk erg onzeker en laad je je nog
Sarah toch
Oud 12-09-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-09-2004 @ 12:24 :
Bullshit dat het te jong is, dat ligt helemaal aan jezelf.
zij is daar te jong voor punt, als je gaat afvragen of je daar te jong voor bent dan ben je er niet aan toe lijkt mij, anders zou je wel schijt hebben aan wat andere vinden en volg je gewoon je gevoel
Oud 12-09-2004, 20:49
Verwijderd
Als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan neuken.
Oud 12-09-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 12-09-2004 @ 21:39 :

Sarah toch
da's wel héél erg
Oud 12-09-2004, 21:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-09-2004 @ 22:03 :
da's wel héél erg
*nods*.. ach ja, kan gebeuren
Oud 12-09-2004, 23:02
Verwijderd
13 is te jong om te leven, je kan er beter een eind aan maken.
Oud 12-09-2004, 23:41
bellleblaas
bellleblaas is offline
Ik was 14/15 toen ik daarmee begon maar je moet het zelf weten ik zeg maar zo, je kan zo onder een auto komen of wat adn ook dan heb je het nooit egedaan, als je nu wilt, nu doen zolang die jongen lkief voor je is enzo!
Topic gesloten

Regels voor berichten