Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2005, 13:40
Eend
Eend is offline
na aanleiding van dit topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1090998
merk ik vandaag dat ik nog steeds evenveel pijn heb.

Ik heb er sinds gister steunverband om zitten en nu kan ik opeens alles. Ok, niet te veel druk, maar eerst kon ik niet eens een vuist maken of een papiertje beetpakken. Als het verband er af is, kan ik weer niks.
Ik ben heel erg bang dat er een breukje zit, maar ik kon gister (met het verband er om) wel gewoon korfballen en ik zou niet weten hoe ik in hemelsnaam mijn pols gebroken kan hebben. Ik heb echt geen lompe beweging gemaakt oid. Het is in mijn ogen gewoon spontaan op komen zetten

Weet iemand wat het kan zijn? Het is al blauw geweest en er heeft ook even een bult gezeten, maar dat is allemaal al weg, het doet alleen nog veel zeer.
Oud 04-02-2005, 13:42
Gothic
Gothic is offline
vraag de huisarts om je door te verwijzen zodat ze foto's kunnen maken, dan kun je dat uitsluiten.
Oud 04-02-2005, 13:44
Verwijderd
Dat steunverband moet er volgens mij ook wel voor zorgen dat je meer kan of iig wat minder pijn hebt en stevigheid geven ed, anders zou het geen zin hebben, lijkt me.

Ik weet niet of het gebroken kan zijn, dat moet dan toch ooit gebeurd zijn, dat gebeurd meestal niet van de normale dagelijkse dingen doen. Als je twijfelt, ga dan naar je huisarts en vraag het hem/haar, hij/zij kan je dan ook eventueel doorverwijzen om een foto te laten maken: de enige manier om er achter te komen of het een breukje is.

Korfballen enz. lijkt me btw niet echt slim, laat het nou eerst maar even genezen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 13:45
Verwijderd
Steunverband geeft steun, dat zorgt er voor dat het minder pijnlijk is. Je moet nu niets gaan belasten, dat schiet niet op.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:14
Eend
Eend is offline
Ok Als het maandag nog zo erg is, ga ik de huisarts bellen. Ik zal het alvast in mijn telefoon zetten, zodat er op tijd een alarm af gaat
Oud 04-02-2005, 14:15
Verwijderd
En niet korfballen dit weekend.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:20
Eend
Eend is offline
Hahaha

Het ging gisteren anders prima Maar we hebben dit weekend vrij, dus ik zal niet gaan korfballen
Oud 04-02-2005, 14:23
Daanoontje
Daanoontje is offline
Eigenwijs?!
Oud 04-02-2005, 14:23
Verwijderd
Het ging prima met verband, maar zonder verband kan je nog niet eens een vuist maken of een papiertje beetpakken, zoals je al zegt. Ik zou pas weer gaan korfballen als het zonder verband prima gaat. Dat verband zit er niet voor niks om. Dat je zoveel pijn hebt is een teken dat je moet rusten, niet dat je er verband om heen moet doen en vervolgens gewoon door moet gaan onder het mom van "het gaat prima", want dat gaat het niet, anders had je het zonder verband ook wel kunnen doen.

Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Daanoontje schreef op 04-02-2005 @ 15:23 :
Eigenwijs?!
't lijkt alleen maar zo.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 14:57
Eend
Eend is offline
Ik ben niet eigenwijs Ik heb alleen een hekel aan stilzitten, want dan kan ik mijn energie niet kwijt. Maragoed, een vriendin van me kon met een gebroken arm nog paardrijden, dus ik ga echt wel maandag weer de rug van Iwan opklimmen

Maar ik zal m rust geven tot die tijd. Nu zal M@rco me toch echt moeten gaan verzorgen, want je weet het; als een vrouw iets aan dr handen heeft, kan ze niet lopen!
Oud 04-02-2005, 15:05
M@rco
M@rco is offline
Hopelijk dicht dat verband ook meteen dat eeuwige gat in je hand
Oud 04-02-2005, 15:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 04-02-2005 @ 16:05 :
Hopelijk dicht dat verband ook meteen dat eeuwige gat in je hand
Oud 04-02-2005, 16:07
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-02-2005 @ 14:42 :
vraag de huisarts om je door te verwijzen zodat ze foto's kunnen maken, dan kun je dat uitsluiten.
Foto's zijn duur en een arts kan een breuk meestal ook wel uitsluiten zonder een foto te maken.
Oud 04-02-2005, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 04-02-2005 @ 17:07 :
Foto's zijn duur en een arts kan een breuk meestal ook wel uitsluiten zonder een foto te maken.
Volgens mij worden er vaak toch wel foto's gemaakt als er aan een eventuele breuk/scheurtje gedacht wordt, omdat je dat met het blote oog niet kunt zien.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:19
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-02-2005 @ 17:11 :
Volgens mij worden er vaak toch wel foto's gemaakt als er aan een eventuele breuk/scheurtje gedacht wordt, omdat je dat met het blote oog niet kunt zien.
Als eraan gedacht wordt wel, maar niet direct. De arts kan tijdens het lichamelijk onderzoek vaak wel bepalen of het een kneuzing, verstuiking danwel breuk is. Als hij een breuk vermoedt zal hij dan wel foto laten maken ja En als TS zou ik evt wel ff langs de huisarts gaan, maar niet meteen gaan vragen om een CT; laat die man/vrouw eerst zn werk doen.
Oud 04-02-2005, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 04-02-2005 @ 17:19 :
En als TS zou ik evt wel ff langs de huisarts gaan, maar niet meteen gaan vragen om een CT; laat die man/vrouw eerst zn werk doen.
Een CT(-scan) is iets extra's dan een normale röntgenfoto en volgens mij is dat bij een eventueel botbreukje/-scheurtje niet zo heel erg nodig?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:24
Eend
Eend is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 04-02-2005 @ 17:07 :
toch worden er altijd foto's gemaakt, want je kunt nog altijd bedrogen worden als arts en om nou een kneuzing in het gips te stoppen...dat risico mogen ze niet lopen.
Oud 04-02-2005, 16:29
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-02-2005 @ 17:22 :
Een CT(-scan) is iets extra's dan een normale röntgenfoto en volgens mij is dat bij een eventueel botbreukje/-scheurtje niet zo heel erg nodig?
CT is computed tomography, wat er op neer komt dat het "röntgenfoto's" zijn met behulp van de computer. De computer is gekoppeld aan het röntgenapparaat.
edit: en volgens mij is dat standaard procedure tegenwoordig (werkt veel makkelijker als je een foto even kunt doorsturen naar de radioloog).

Laatst gewijzigd op 04-02-2005 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 16:32
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-02-2005 @ 17:24 :
toch worden er altijd foto's gemaakt, want je kunt nog altijd bedrogen worden als arts en om nou een kneuzing in het gips te stoppen...dat risico mogen ze niet lopen.
Zoals gezegd, als ze een breuk vermoeden maken ze wel een scan, maar andersom niet. De vorige keer (1,5 jaar geleden uit je andere topic) dat bij jou een kneuzing gediagnostiseerd werd, werden er toch ook geen foto's gemaakt.
Oud 04-02-2005, 16:37
Eend
Eend is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 04-02-2005 @ 17:32 :
Zoals gezegd, als ze een breuk vermoeden maken ze wel een scan, maar andersom niet. De vorige keer (1,5 jaar geleden uit je andere topic) dat bij jou een kneuzing gediagnostiseerd werd, werden er toch ook geen foto's gemaakt.
dat is wel zo ja
Oud 04-02-2005, 22:48
Verwijderd
Kan het niet zijn dat je pols overbelast is?
Ken iemand die dat ook had. Haar pols was heel raar dik en ze kon er ook bijna niets mee.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:22
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-02-2005 @ 17:24 :
en om nou een kneuzing in het gips te stoppen...dat risico mogen ze niet lopen.
Daar heeft mijn huisarts het wel over gehad, toen ik 3x achter elkaar mijn pols zwaargekneusd had.
Oja, niet dat je er veel aan hebt, maar het schijnt dat kneuzen pijnlijker is dan breken.
Als je twijfelt of het gebroken is, zou ik -zelfs ondanks de kosten- toch maar foto's laten maken: wie weet krijg je er later spijt van als je dat niet doet. Ik had toen in ieder geval de bevestiging dat mijn pols niet gebroken was en dat het met veel rust (dat vind ik best moeilijk, net als jij ) wel over zou (moeten) gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:28
Eend
Eend is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-02-2005 @ 23:48 :
Kan het niet zijn dat je pols overbelast is?
Ken iemand die dat ook had. Haar pols was heel raar dik en ze kon er ook bijna niets mee.
Het is mijn linkerpols en die gebruik ik eigenlijk vrij weinig Kans op overbelasting is dus klein. Iemand anders had het over een ontstoken peesje.

Kan het toevallig ook vanuit mijn schouder komen? Ik heb veel last van spanningen en dan knellen afvalstoffen mijn schouder af en dat trekt regelmatig door naar mijn pols, maar dat is meer een zenuwpijn en niet zoals dit.

Ik weet alleen niet goed hoe ik zelf mijn schouder kan masseren
Oud 05-02-2005, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 05-02-2005 @ 00:28 :
Ik weet alleen niet goed hoe ik zelf mijn schouder kan masseren
Dat moet je M@rco ook laten doen.

Ga als het niet over gaat nou maar gewoon weer naar de dokter ipv over mogelijke oorzaken te speculeren, ik denk dat dat meer zin heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 15:38
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb al 4 jaar last van mn pols
kwam ook uit t niets
k heb al 2 keer foto's laten maken, niks te zien
de dokter zei dat de pezen ontstoken waren, maar volgens mij zei ze dat gewoon omdat ze niet weet wat t is
en toen heb ik nog 2x tape dr om heen gehad, hielp niet. toen physiotherapie, dat hielp wel. maar toen ik ermee stopte kwam t weer terug. toen kreeg ik een brace, die moest ik 6 weken om. en dat hielp heel goed. maar sinds kort heb ik er wel weer last van, maar dan doe ik gewoon soms nog ff die brace om.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten