Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 16:10
i'mstronger
i'mstronger is offline
hallo allemaal, door een keelontsteking moet ik 10 dagen aan de penicilline. Het is dacht ik algemeen bekend dat je bij deze kuur geen alcohol mag drinken( hoewel dit niet in de bijsluiter bij mij staat..) Zijn hier mensen die weten hoe dit met drugs (pep, sos, xtc) zit?? Kan dit wel samen met penicilline? Graag antwoord van mensen met ervaring, thanx!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2004, 17:18
Verwijderd
Het is in ieder geval niet verstandig om naast je kuur drugs te gebruiken, omdat de lever sowieso de penicilline af moet breken.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 11:33
apekop123
apekop123 is offline
Alcohol is volgens mij gevaarlijk de rest niet (ik bedoel dus in combi met peni...)

alles is natuurlijk van zichzelf al gevaarlijk
Oud 27-12-2004, 11:38
coopergirl
coopergirl is offline
Er is één type anticioticum waarbij je geen alcohol mag... Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. (Deze anticbiotum wordt bij geslachtsaandoeningen voorgeschreven)...
Oud 27-12-2004, 12:01
Verwijderd
Antibiotica (wat peniciline ook is) kunnen geen kwaad met alcohol, dat is een fabeltje, alleen wat cooper hierboven zegt, zou kunnen, maar daar ben ik niet zeker van, maar ik vertrouw op haar ^^. Gewone antibiotica die je voor griep en verkoudheid krijgt (wat trouwens flauwekul is om dat daarvoor te nemen, maar soit, dat is een andere discussie) kunnen geen kwaad met alcohol.
Hoe het met andere drugs zit, weet ik niet.

MAAR als je medicijnen krijgt, betekent het dat er iets niet pluis is in je lichaam, ik vind het dan niet bepaald slim je lichaam dan te verzwakken met vergiffen. Voor je het weet, sukkel je er stukken langer mee terwijl zo'n keelontsteking meestal zo over is.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je zin heb in pillen met een keelontsteking ik kreeg alleen vloeibaar spul met moeite binnen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 12:28
i'mstronger
i'mstronger is offline
nou, het is een kuur van 10 dagen, die ik persé af moet maken, meestal werkt penicilline erg snel, dus volgende week (o & n!!!) is mijn keelontsteking weg denk ik, maar.. mijn kuur nog niet afgelopen! Vandaar dat ik benieuwd was of het kwaad kan, de combinatie van dat alles bij elkaar.

Ik denk trouwens wel dat jullie gelijk hebben over het feit dat de drugs de werking van penicilline vertragen, waardoor mn keelontsteking misschien zo weer terug kan komen..n
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 12:31
Verwijderd
Nou, je keelonsteking mag lijken weg te zijn, maar dat is ze dus nog niet. Daarom is het zo belangrijk dat je je kuur afmaakt. Het mooiste voorbeeld heb ik zelf meegemaakt: ik dacht dat ik beter was, kuste met mn vriendje, die had nergens last van en bam, ik had het een paar dagen later opnieuw.
Denk niet dat als je de ziekte niet meer merkt dat ze dan ook weg is .
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 10:27
i'mstronger
i'mstronger is offline
Ik heb de apotheek eens gebelt, omdat er dus niks over alcohol in de bijsluiter stond.... en ik mag -wel- drinken!! Wel met mate, maar goed, dit is echt geweldig, want ja het is natuurlijk wel O&N...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten