Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 14:45
oeski
oeski is offline
Net geschreven verhaal/stukje.
Meningen, kritiek etc.?

Het briefpapier wacht zoals briefpapier gewend is. Mensen vergeten te schrijven. Communiceren moet moeite vergen, denk ik met een glimlach. Alleen dan, blijven degenen over waarmee je echt je woorden wil wisselen. – Hier heb je een mooie, met misschien ook nog wel een inzicht erin. Mag ik dan die ene van jou? Die daar, op het randje van je lippen? –
Misschien verlies ik mensen, omdat ik ze kwijtraak.
‘Dag,’ En dan een glimlach. ‘Inderdaad.’ En dan een lach. We zijn het eens. Ik en Jij zijn Wij. Heel eventjes, meestal. Mijn stiltes en gesloten ogen zorgen voor afstand.
Als Ik en Jij Wij waren, zou je wachten. Stilstaan in een wereld waar iedereen elkaar voorbij rent. Dan zag je dat de stiltes niet stil waren en hoorde je dat mijn gesloten ogen wel zagen.
Zie, in de stilte bewegen mijn lippen. Ze herhalen zwijgend jouw woorden om ze bij zich te houden. Hoor, hoe mijn wimpers bewegen. Ogen op een kiertje.
Sta even stil, de wereld blijft wel draaien. Anders verlies ik je, raak ik je kwijt. Ben jij dat, die daar verderop? Nee, nee, jouw voetstappen klinken anders.
‘ Dag voetafdruk.’ Ik ben te laat. Of jij te vroeg.
Ik wil je een brief schrijven om het uit te leggen. Als ik hink-stap-spring in jouw voetafdrukken moet je niet weglopen. Als je de moeite ziet die in de woorden zit verstopt zul je misschien mijn stiltes begrijpen. Dan zul je misschien bemerken wat ik je probeer te laten zien door mijn ogen te sluiten. De punt van mijn pen raakt het papier als een hoog gepiep klinkt.
Zwarte letters op een verlichte achtergrond. Smsje van jou.
Ik kijk naar het lege briefpapier. Jouw woorden hebben de mijne ingehaald.
Ik en Jij zijn geen Wij.

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 14:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 14:51
I C U
I C U is offline
Ik was na de eerste 3 regels de draad even kwijt, omdat je toen overging op een ander 'iets'. Ik vind m te verwarrend, hoewel er hele mooie stukken in zitten.

Citaat:
Alleen dan, blijven degenen over waarmee je echt je woorden wil wisselen.
Volgens mij hoort die komma daar niet te staan.

Verder: ik zou het op een andere manier proberen. Het is niet slecht, maar naar mijn gevoel gewoon TE verwarrend.
Oud 23-01-2005, 14:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind het een beetje vaag, de werkelijke kern van je verhaal dringt niet tot me door. Ik snap wel wat je 'bedoelt' met dit verhaal.
Het einde vind ik wel mooi geschreven.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond hem op het begin ook een beetje verwarrend, maar toch vind ik hem echt hartstikke mooi. Hij leest ontzettend fijn, de vriendelijkheid straalt er op de een of andere manier vanaf...
Reageren

Regels voor berichten