Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 13:03
MarloesOrij
MarloesOrij is offline
Ik ben journaliste voor de jongerenpagina van dagblad De Gelderlander en bezig met een artikel over jongeren die voor het eerst alleen op vakantie gaan.
Hiervoor ben ik op zoek naar mensen die iets willen vertellen over de keer dat ze voor het eerst zonder hun ouders op vakantie gingen. Hoe oud was je toen? Waar moet je op letten? En, vooral, hoe was het? Gingen er dingen mis? Of was het alleen maar leuk?

Ga je binnenkort voor het eerst alleen op vakantie? Of ben je al een keer alleen op vakantie geweest en wil je hier wat over vertellen? Mail me dan: marloesorij@yahoo.com.
Je verhaal kun je gewoon telefonisch doen en hoeft niet veel tijd in beslag te nemen.

Groetjes, Marloes Orij
Advertentie
Oud 23-02-2005, 21:43
Qimm
Qimm is offline
Ik was 19 jaar en ging samen met een vriendin op vakantie naar Barcelona, mijn buurjongen die woonde daar tijdelijk voor zijn studie.
Nou verder geen speciale aandachtspunten, we waren ondertussen wel oud en wijs genoeg
Behalve dan dat we betrapt zijn op illegaal overnachten in het gebouw waar mijn buurjongen toendertijd woonde is er eigenlijk niks mis gegaan en het was een supergave vakantie!
Oud 22-03-2005, 16:03
SB_girl
SB_girl is offline
Ben vorige zomer met Vinea naar Blanes geweest, hele leuke tijd gehad. Ben alleen zonder vrienden van thuis gegaan en dat kan ik iedereen aanraden! Was mijn eerste vakantie alleen en was de leukste tot nu toe.
Oud 23-03-2005, 13:54
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
SB_girl schreef op 22-03-2005 @ 17:03 :
Ben vorige zomer met Vinea naar Blanes geweest, hele leuke tijd gehad. Ben alleen zonder vrienden van thuis gegaan en dat kan ik iedereen aanraden! Was mijn eerste vakantie alleen en was de leukste tot nu toe.
Als je via Vinea ook als alleen op vakantie vind gaan ga ik al sinds ik 8 ofzo ben alleen op vakantie, naar van dat soort kampen. Heel leuk. De eerste keer was denk ik binnen nederland met een thema. Een hele week zonder pappa of mamma daar.

Verder ben ik met een vriendin en haar ouders meegeweest (telt ook niet echt eigenlijk) en met een grote groep van mijn examenklas naar spanje tussen de examens en de uitslag(al meer alleen, paar mensen van de groep organistie maar we gingen met bijna 50 mensen).

Maar ik heb ook echt alleen 2 weken in Noorwegen rondgereisd en dat was toch wel heel leuk. Uitzoeken hoe het zit met musea, jeugdherbergen waar je moet eten. Deels van te voren en deels terplekken omdat ik erachter kwam dat de jeugdherberg waar ik heen wilde alleen in het hoog seizoen open was.
Het was wel heel erg leuk, heel veel verschillende soorten mensen in jeugdherbergen gezien en ook beetje trots op mezelf dat ik dit toch maar gedaan heb.
Oud 26-03-2005, 18:50
Verwijderd
Ben vorig jaar met drie vriendinnen naar Side geweest, was super!
Oud 28-03-2005, 16:49
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
jah maar dat is niet ALLEEN, dat is samen met andere mensen
Oud 29-03-2005, 10:31
Verwijderd
Citaat:
kleinmeisje schreef op 23-03-2005 @ 14:54 :
Maar ik heb ook echt alleen 2 weken in Noorwegen rondgereisd en dat was toch wel heel leuk. Uitzoeken hoe het zit met musea, jeugdherbergen waar je moet eten. Deels van te voren en deels terplekken omdat ik erachter kwam dat de jeugdherberg waar ik heen wilde alleen in het hoog seizoen open was.
Het was wel heel erg leuk, heel veel verschillende soorten mensen in jeugdherbergen gezien en ook beetje trots op mezelf dat ik dit toch maar gedaan heb.
Waaw! Zoiets zou ik ook willen doen, maar het zal nog niet voor binnenkort zijn vrees ik. Hoe heb jij in hemelsnaam je ouders overtuigd om jouw alleen op reis te laten gaan?

Verder ga ik misschien in augustus alleen mee met een organisatie naar Marokko. De reis lijkt mij echt fantastisch, dat land wil ik echt eens zien, maar het alleen gaan (en de prijs ) schrikt mij een beetje af...
Oud 31-03-2005, 12:31
peaceflower
peaceflower is offline
Ik ga nog dit jaar in m'n eentje op fietsvakantie. Ik zal dan alleen op m'n fiets eropuit trekken en 2 tot 6 maanden wegblijven... geheel geinspireerd door Josie Dew. Ik ben tot nu toe nog nooit alleen op vakantie geweest, dus het is best spannend. Maar ik verheug me er ook ontzettend op, omdat het helemaal iets van mijzelf gaat worden, helemaal zelfstandig.

In je eentje op reis gaan is nog even iets anders dan 'alleen' met een vriend(in), of 'alleen' met een (jongeren-)organisatie. Als je echt alleen gaat, dan ben je op jezelf aangewezen, heb je met niemand iets te maken, ken je niemand. Je bent helemaal vrij.
En natuurlijk ontmoet je onderweg heel veel mensen, meer dan wanneer je met anderen reist.
Oud 01-04-2005, 02:20
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Ben wel vaker alleen op vakantie geweest.
vindt ik veel leuker dan met gropeje mensen.
heb daardoor veel nieuwe mensen leren kennen en was echt supergezellig.
en over 1 jaar als ik genoeg geld heb ga ik naar amerika alleen. nu al zin in
Oud 01-04-2005, 15:22
-::SyrinX-NL::-
-::SyrinX-NL::- is offline
Ok ik ga naar Amerika alleen. Ik ga naar de Grand Canyon om daar 4 weken te werken. Verder ga ik ook naar Las Vegas en misschien nog LA/SF.
Oud 04-04-2005, 21:41
ManInTheMirror
ManInTheMirror is offline
Citaat:
MarloesOrij schreef op 23-02-2005 @ 14:03 :
Ik ben journaliste voor de jongerenpagina van dagblad De Gelderlander en bezig met een artikel over jongeren die voor het eerst alleen op vakantie gaan.
Marloes, als ik zo vrij mag zijn je ergens op te wijzen...
Je gaat niet OP vakantie, maar MET vakantie. OP reis gaan is correct, OP vakantie gaan is echter volledig fout Nederlands. Het staat zo slordig als journalisten foutjes maken, dus nu weet je het...
Oud 14-04-2005, 09:26
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
in een artikel mag het wel wezen dat het dan goed is ja, maar verder... ik zie het niet eens!

alleen met vakantie gaan, wat telt wat niet? met scouting ga ik dan al vanaf mn 8e alleen weg. maar dan ben je wel onder begeleiding enzo.

ik ben ook al een keer 2 weken naar zweden geweest, zonder ouders maar nog steeds met scouting, zo ook 4 weken thailand...

de eerste vakantie die ik met vrienden doorgebracht heb was vorige zomer, was erg geslaagd! ik was toen 18 jaar, een week met 3 vrienden naar het veerse meer. niet ver weg, toch erg leuk. het enige wat er fout ging was dat we niet wisten hoe we onze tent op moesten zetten. uit eindelijk is dat wel goed gekomen, het was alleen ff ingewikkeld!

Regels voor berichten