Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2005, 17:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn mp3-speler doet een beetje vreemd. Ik zet hem net aan, 2 dagen geleden opgeladen, die 2 dagen niet gebruikt, maar wat blijkt nou. Batterij bijna leeg. Ik weet zeker dat hij volledig opladen was, maar nu is 'ie dus bijna leeg.

Hoe komt dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2005, 19:10
SubbehQ
SubbehQ is offline
Tja gewoon terug mee naar de winkel

Over mp3spelers valt weinig te brainstormen. Zal wel zon el cheapo ding zijn van 25eu of niet?
Oud 02-01-2005, 19:23
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, geen cheap ding. Creative Zen Micro.

Ik heb er trouwens twee batterijen bij gekregen, dus probeer nu even die andere of die hetzelfde doet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 01:35
SubbehQ
SubbehQ is offline
probeer anders ff die andere batterij. kijken of die het doet
Oud 03-01-2005, 10:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Die andere batterij doet precies hetzelfde. Gister helemaal opgeladen, net gekeken. Batterij voor 1/3 leeg... Nu luister ik muziek op dat ding, ongeveer een uur nu, is die batterij voor de helft leeg.
Ik vind dit niet normaal.

Wat moet ik nu doen...?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:55
apekop123
apekop123 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-01-2005 @ 11:41 :
Die andere batterij doet precies hetzelfde. Gister helemaal opgeladen, net gekeken. Batterij voor 1/3 leeg... Nu luister ik muziek op dat ding, ongeveer een uur nu, is die batterij voor de helft leeg.
Ik vind dit niet normaal.

Wat moet ik nu doen...?
Ik heb nog de oude zen en zelfs na 3 jaar gaat hij nog ongeveer 10 uur mee. Ik zou echt terug gaan, weet toevallig uit m'n hoofd dat de zen touch ongeveer 24 uur mee hoort te gaan. Zen Micro zal denk ik 12 uur mee moeten gaan ofzo.

oh en ps. als ik mijn zen 3 weken niet aan doe, is hij niet leeg. Sterker nog laatst was hij leeg en paar dagen later kon ik nog een uur luisteren

Laatst gewijzigd op 03-01-2005 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:11
SubbehQ
SubbehQ is offline
Het is ook zo dat tie dan daadwerkelijk uitvalt? Niet dat hij mss de batterij grootte gewoon verkeerd aangeeft.
Oud 03-01-2005, 11:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb twee batterijen gekregen, dus samen moeten ze het 24 uur kunnen volhouden.

Ik zal eens kijken of 'ie zo uitvalt. Als dat zo is vraag ik vanavond m'n vader of die het wil regelen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:21
Verwijderd
Sommige zeer inferieure MP3-spelers gaan inderdaad gewoon leeg als je ze niet gebruikt, maar bij die Creative hoort dat echt niet zo te zijn. Of de batterijen zijn gaar of het apparaat is gaar. Gewoon even verhaal halen bij de winkel
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hij staat nu 3,5 uur aan, en nog steeds op 1 streepje (die batterij). Opzich redelijk en zou ongeveer moeten kloppen dat elk streepje van de batterij voor 4 uur staat. (Er kunnen 3 streepjes in dat batterijtje.)
Net zette ik 'm even op pauze en zei 'ie dat het wegens ... (kon ik niet zo snel zien) afsloot. Maar daarna deed ik de mp3speler weer aan en hij speelt weer rustig verder.

Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat hij echt niet meer aan wil (als die uit is gevallen) doordat hij leeg is...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
De batterij is leeg.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 15:22
SubbehQ
SubbehQ is offline
en? te snel? sneller als daarvoor?
Oud 03-01-2005, 15:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hij heeft het ruim 5 uur volgehouden op dat ene streepje. Dus nu laat ik opnieuw op, en als die vol is begin ik opnieuw met testen. Als ik de mp3-speler uit zet, haal ik de batterij er ook even uit. Dan ga ik morgen weer verder met testen. Misschien kom ik er zo achter of het aan de batterij(en) of aan het ding zelf ligt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:42
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Heeft 'ie niet gewoon een standby- én een uit-stand? En dat je hem dan zeg maar op standby laat staan?
Naja ik zou gewoon effe naar de winkel gaan, daar weten ze vast wel waar 't aan ligt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
*Kuch* Volgens mij ben ik erachter.

Het zijn Li-ion batterijen. Is het met die dingen niet zo dat ze eerst helemaal leeg moeten en dan weer helemaal vol? Dat had ik eerst niet gedaan, helemaal leeg laten worden totdat hij spontaan uitvalt.
Gister wel dus, opgeladen, steker eruit, batterij erin gelaten. Kom ik net thuis, 3 streepjes.

Zou het daar aan kunnen liggen?

@ Hank McCrank: Volgens mij heeft 'ie geen standby.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten