![]() |
|
Noot vooraf: Dit gedicht dient gelezen te worden als een soort complement op het gedicht dat ik een paar dagen geleden plaatste: Haven . Ze horen bij elkaar en ik hoop dat ze elkaar aanvullen. Met dank aan Halogeen, die mij onbewust het idee gaf om dit gedicht te schrijven.
De haven Gehavend kom ik uit de strijd tussen water en land; drijven en staan. Nog nooit is het me zo goed vergaan, maar de onenigheid in mijn grond (het water) is er in overvloed, ebt nooit weg. Zeg maar niks als ik terstond praat over later, want als je me insluist in het land voel ik me ingesloten. Nu, met mijn hoofd boven water voel ik me verdronken, verstoten. Gooi je woorden overboord schud mijn verkleumde hand draai de richting van het zand en loop met mij uit dit niemandsland, de haven. De Wilgen, 9 januari 2005 Laatst gewijzigd op 09-01-2005 om 00:11. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind je gedicht ook erg mooi. Mooie inhoud, je hebt het cliché-beeld van de haven verjaagd. En ik vind het prachtig hoe je met woorden speelt, hoe je begint met gehavend bijvoorbeeld. is er in overvloed, ebt nooit weg. goed bedacht! Geweldig hoeveel woordspelingen er in je gedicht verstopt zitten. Het enige wat ik verder kan opmerken - maar ik weet niet eens echter zeker of het me stoort, het viel me gewoon op - is dat je twee keer water gebruikt aan het einde van de regel. Nu staat het de eerste keer wel tussen haakjes en daarom weet ik ook niet of ik die herhaling erg vind of niet. En dat terzijde, trouwens. Want verder vind ik dit echt een topgedicht. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het oude slagschip in de haven Verwijderd | 3 | 01-05-2010 21:43 | |
Verhalen & Gedichten |
In het zicht van de haven vidaaa | 5 | 16-07-2005 19:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |
De visie en het visioen Reynaert | 3 | 06-01-2005 23:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Greenpeace blokkeert oorlogsschepen naar de golf Insane Juggalo | 59 | 22-02-2003 18:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederland is vol. En de Eemshaven dan? Boogie | 37 | 13-02-2003 12:47 |