Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 11:38
FrantiC
FrantiC is offline
ola!

ik ben toen ik een jaar of 9 / 10 was tijdens het stoeien met mn zus met mijn ribben op de houten rand van mn bed gevallen. dit deed erg veel pijn en ik heb er een paar weken last van gehad met ademen / zitten / lachen etc.
we zijn er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat ik 1 of 2 ribben gekneusd had.
nou is alleen het volgende aan de hand: na een jaar of 10 steekt nog steeds 1 van die ribben naar binnen, richting mn maag zeg maar. het einde is niet meer voelbaar.

nou heb ik eigenlijk een paar vraagjes:
- is mijn rib wel gekneusd geweest, en niet misschien toch gebroken?
- en kan de stand van mijn rib zoals ie nu staat ( op de lange termijn ) schade aanrichten? ( is het dus raadzaam op even naar de huisarts te gaan?)

bvd!
Oud 03-01-2005, 13:41
Balance
Balance is offline
als jij na 10 jaar nog altijd pijn/last hebt van je rib, dan zou ik wel even naar de dokter gaan ja.
Oud 03-01-2005, 13:42
marrel
marrel is offline
als je rib aan de ene kant heel anders zit dan aan de andere kant klinkt dat toch niet gezond Zou miss toch sowiso ff langs de huisarts gaan en miss laten doorsturen voor foto's ofzo. Vanaf hier, en ook voor jezelf, is het natuurlijk moeilijk om te zeggen of het gevaarlijk is/kan worden
Oud 03-01-2005, 14:30
jet
jet is offline
dokter ja.. kunnen wij moeilijk zo beoordelen..
Oud 03-01-2005, 15:45
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Balance schreef op 03-01-2005 @ 21:41 :
als jij na 10 jaar nog altijd pijn/last hebt van je rib, dan zou ik wel even naar de dokter gaan ja.
heey...
jaah noujaah ik heb er niet echt last van.. maar het ziet er een beetje vreemd uit en ik vroeg me af of het een risico is voor schade van binnen..
het doet geen pijn ofzo
Oud 04-01-2005, 17:39
-(L)-
Ga naar de dokter! Mijn nichtje had na een val ook last van haar ribben. Ze is naar de eerste hulp gegaan en die hebben foto's gemaakt. Ze had een rib gebroken en een stukje van de ruggenwervel was gebroken. Ze moest meteen in het gips want de mogelijkheid dat ze verlamd zou raken zat erin. Nu, een half jaar later, is haar rug nog steeds een zwakke plek, en dat zal waarschijnlijk ook altijd zo blijven.
Bij jou zal het waarschijnlijk allemaal niet zo erg zijn, aangezien je er geen foto's van hebt laten maken. Maar als je er nu nog steeds last van hebt, zou ik in ieder geval eens naar de dokter gaan, die kan je dan ook zeggen of de stand van je rib dramatisch is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:13
Verwijderd
Ben je toen niet naar de dokter geweest dan? Als je een paar weken last hebt gehad met ademen/zitten/lachen... dan ga je toch naar de dokter? Beetje raar om zomaar aan te nemen dat het gekneusd is en het wel weer overgaat... (En dan natuurlijk vooral raar van je ouders.)

Maar goed, als je er nu nog last van heb; ga naar de dokter. Beetje laat.... maar goed.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 21:58
aapje
aapje is offline
Citaat:
FrantiC schreef op 03-01-2005 @ 12:38 :
ola!

ik ben toen ik een jaar of 9 / 10 was tijdens het stoeien met mn zus met mijn ribben op de houten rand van mn bed gevallen. dit deed erg veel pijn en ik heb er een paar weken last van gehad met ademen / zitten / lachen etc.
we zijn er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat ik 1 of 2 ribben gekneusd had.
nou is alleen het volgende aan de hand: na een jaar of 10 steekt nog steeds 1 van die ribben naar binnen, richting mn maag zeg maar. het einde is niet meer voelbaar.

nou heb ik eigenlijk een paar vraagjes:
- is mijn rib wel gekneusd geweest, en niet misschien toch gebroken?
- en kan de stand van mijn rib zoals ie nu staat ( op de lange termijn ) schade aanrichten? ( is het dus raadzaam op even naar de huisarts te gaan?)

bvd!
het kan best gebroken zijn geweest maar geloof me daar doen ze nix aan, mijn vriend brak elke week wel een keer 1 van zn ribben en daar laten ze je gewoon mee lopen ..
Oud 04-01-2005, 22:04
Cootje
Cootje is offline
ik denk zelf dat het gebroken is geweest, en dat je door de pijn heen heb gezeten waardoor je bot opnieuw is vastgegroeit op een verkeerde plek.

ik denk niet dat ze hier nog wat aan kunnen doen, mocht het echt fout zitten gebeurd dit operatief.

k heb mn pink botje gebroken (zonder dat ik het wist) toen ik iemand op zn mond sloeg zeg maar. dit botje is ook opnieuw vastgegroeit aan een ander bot. (noemen ze boksersfractuur) je ziet geen pink-botje meer. ze konden hem opnieuw breken en recht zetten maar dan was de kans even groot dat hij weer terug groeide.

en aangezien ze geen ribben opnieuw gaan breken... zal ik zsm naar de dokter gaan
Oud 04-01-2005, 22:04
Sprinkle
Sprinkle is offline
Je kan weinig doen aan een gebroken rib, je moet gewoon voorzichtig doen. Iemand die zijn sleutelbeen heeft gebroken kunnen ze wel in het gips zetten, maar dat maakt het alleen maar lastiger. Het zijn gewoon moeilijke onderdelen om in gips te zetten.

Maargoed, als je 'em gebroken zou hebben had je er denk ik wel meer last van gehad. Je bent lichamelijk nooit 100% symmetrisch, je ribben dus ook niet. Dus zo raar is het niet als ze verschillen.

Jouw gevoel zegt je dat er iets mis is met je lichaam, dus ik vraag me af waarom je het op het forum post en niet gewoon naar de dokter gaan. Wij kunnen er moeilijk over oordelen.
Oud 05-01-2005, 15:27
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 05-01-2005 @ 06:04 :
Je kan weinig doen aan een gebroken rib, je moet gewoon voorzichtig doen. Iemand die zijn sleutelbeen heeft gebroken kunnen ze wel in het gips zetten, maar dat maakt het alleen maar lastiger. Het zijn gewoon moeilijke onderdelen om in gips te zetten.

Maargoed, als je 'em gebroken zou hebben had je er denk ik wel meer last van gehad. Je bent lichamelijk nooit 100% symmetrisch, je ribben dus ook niet. Dus zo raar is het niet als ze verschillen.

Jouw gevoel zegt je dat er iets mis is met je lichaam, dus ik vraag me af waarom je het op het forum post en niet gewoon naar de dokter gaan. Wij kunnen er moeilijk over oordelen.
hey.. over dat meer last ervan hebben als ie gebroken geweest zou zijn: gekneusde ribben doen als ik het goed heb meer pijn als gebroken ribben.. dus het zou niet zo vreemd zijn als nu zou blijken dat ie toen we gebroken is geweest...

en verder is ditf orum toch een vraagbak voor dit soort vragen? daar gaat toch zo'n 90% van de vragen over? van die vage klachtjes waarvoor je nou wel of niet naar de huisarts moet gaan enzo...?

Oud 05-01-2005, 15:28
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Cootje schreef op 05-01-2005 @ 06:04 :

en aangezien ze geen ribben opnieuw gaan breken... zal ik zsm naar de dokter gaan
ik mis de logica ff denk ik

waarom denk je dat ik beter wel kan gaan?

Oud 06-01-2005, 16:22
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
aapje schreef op 05-01-2005 @ 05:58 :
het kan best gebroken zijn geweest maar geloof me daar doen ze nix aan, mijn vriend brak elke week wel een keer 1 van zn ribben en daar laten ze je gewoon mee lopen ..
owjaah...
maar tis al een jaar of 10 geleden he, dus daar doen ze idd ws niets aan.. maar als het kwaad kan voor mn ingewanden ofzo
Oud 07-01-2005, 11:15
FrantiC
FrantiC is offline
daar ben ik weer...
ik heb even aan mijn fysiotherapeut gevraagd of zij wist of dit kwaad kon enzo.. ze zei dat ik mijn rib waarschijnlijk wel gebroken heb toen, maar dat het geen kwaad kon dat ie zo naar binnen stond..
dillema opgelost

thnx allemaal!

Regels voor berichten