Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 19:07
mira_love
mira_love is offline
Is het niet zo dat men tegenwoordig te vroeg met een relatie begint? Volgens neemt men al wat met elkaar zonder dat er echte liefde in het spel is...Ik zie dat heel veel om mij heen. En is dit ook niet een goede reden, dat er tegenwoordig veel meer scheidingen zijn? Iedereen enemt maar wat met elkaar en dan loopt het weer stuk....Hoe denken anderen hier over?
Oud 13-01-2005, 19:16
Quiana
Quiana is offline
Lijkt me meer wat voor L&R.
Oud 13-01-2005, 19:18
Qimm
Qimm is offline
Ik denk vooral dat er te gemakkelijk over wordt gegaan op een scheiding.
Oud 13-01-2005, 19:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
lijkt me eerder dat er vroeger minder liefde in het spel was bij huwelijken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 19:25
Maurice
Maurice is offline
misschien dat mensen vroeger wel onterecht bij elkaar bleven. dat ze niet durfden.
tegenwoordig zijn alle vrouwen Viva-minded, dus als je een beetje snurkt liggen de volgende dag al de scheidingspapieren naast je in bed, in plaats van je vrouw.
Oud 13-01-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Maurice schreef op 13-01-2005 @ 20:25 :
misschien dat mensen vroeger wel onterecht bij elkaar bleven. dat ze niet durfden.
tegenwoordig zijn alle vrouwen Viva-minded, dus als je een beetje snurkt liggen de volgende dag al de scheidingspapieren naast je in bed, in plaats van je vrouw.
Tegenwoordig zijn alle mannen Playboy-minded, na je 45e verjaardag liggen scheidingspapieren naast je in bed in plaats van je man.

Tegenwoordig is er geen schaamte, religie of wet die mensen tegenhoudt. Veel ouderen stellen zijn nog bij elkaar omdat scheiden nu eenmaal 'not done' is volgens hun geloof terwijl ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Trouwen is ook een achterhaald concept; mannen en vrouwen zijn tegenwoordig niet meer van elkaar afhankelijk om te overleven. Het enige wat een gezin bindt is liefde voor elkaar. Zodra die gedoofd is, is er geen reden meer om bij die persoon te blijven. Bovendien duurde "tot de dood ons scheidt" vroeger een stuk korter aangezien veel vrouwen stierven in het kraambed en besmettelijke ziektes de bevolking uitdunde.

Ik zie mezelf niet 60 jaar lang met dezelfde persoon getrouwd tenzij er een klein wonder gebeurd.

Laatst gewijzigd op 13-01-2005 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:00
Envy
Envy is offline
Vroeger was scheiden gewoon niet sociaal geaccepteerd.
Dat is de verklaring, lijkt mij.
Oud 13-01-2005, 20:03
Verwijderd
Je hebt het over trouwen/huwelijk en dan scheiden?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:26
mcflem
mcflem is offline
mmja
bedoel je echt trouwen of ook gewoon kindjes die iets met elkaar hebben?
over trouwen weet ik niks af
maar een vriendin van me heeft wel vaak iets met jongens die ze dan niet eens heel erg leuk vind geeft ze ook gewoon toe enzo.. dat vind ik wel maf, dan is het ook minder 'bijzonder' enzo..
ik hoor ook van veel meisjes bij mij in de klas dat ze elke week met een ander zoenen ofzo, dat vind ik ook al maf ik vind het eigenlijk iets wat je alleen maar moet doen als je iemand echt heel leuk vind enzo.. ik heb iig wel gewacht tot mijn 'eerste zoen' tot ik iemand had 'gevonden' die mij heel erg leuk vond en ik hem ook
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:58
Multilot
Multilot is offline
Ik denk dat mensen niet meer naar hun gevoel durven luisteren en zomaar meerazen in deze tijd.
Wanneer mensen iets meer rust voor zichzelf namen en zich zouden gaan verdiepen in zichzelf en de medemens zouden er ook minder scheidingen voorkomen.

Maar dat is slechts een utopia
Oud 13-01-2005, 21:30
Verwijderd
Ik denk niet dat mensen tegenwoordig minder goed weten of ze een huwelijk willen aangaan. Vroeger was scheiden gewoon geen optie, gezien de financiële en sociale afhankelijkheid van de vrouw ten opzichte van de man.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 21:39
Verwijderd
Scheiden is juist tof. Lekker trouwen, kinderen krijgen en geld leechen van je gozer en dan na een jaar of 2 weer scheiden en dan alimentatie opstreiken. Wat wilt een vrouw nou nog meer?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 23:08
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Envy schreef op 13-01-2005 @ 21:00 :
Vroeger was scheiden gewoon niet sociaal geaccepteerd.
Dat is de verklaring, lijkt mij.
Hier kan ik me wel in vinden ja.

Vroeger was het een schande en het was des duivels om te scheiden. Het werd niet door de kerk geaccepteerd. Nu dat wel is, is de drempel om het te doen bijna verdwenen
Oud 14-01-2005, 01:30
Verwijderd
Er zijn zoveel factoren.
Mensen zijn meer gefixeert(d?) op het 'een relatie hebben' en wat liefde wel niet allemaal inhoud. Huwelijken worden sneller en makkelijker in gesprongen, en ook weer net zo makkelijk uit. Hiervoor ook verschillende redenen en oorzaken.

Het is uiteindelijk dus wel zo dat er teveel te snel word gedaan ja, maar dat is het leven. Toch? Mensen maken die keuzes, sommigen vinden het onnadenkend, andere zien het als ervaring op ervaring op ervaring 'is goed voor je'.

Of ik braak weer lulkoek uit.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 07:23
Zwarte Reiger
Zwarte Reiger is offline
Och...

Het boeit mij eigenlijk niet, als ik maar gelukkig ben
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 07:29
sjlot
sjlot is offline
mensen vergeven elkaar steeds eerder en blijven daardoor langer bij elkaar...en later v inden ze opeens een ander...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 08:40
W1A
W1A is offline
Ik denk dat scheidingen gewoon beter geaccepteerd zijn en mensen daarom sneller die stap zetten. Ik denk dat de mensen nu wel pas trouwen als ze echt van elkaar houden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 09:25
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
W1A schreef op 14-01-2005 @ 09:40 :
Ik denk dat de mensen nu wel pas trouwen als ze echt van elkaar houden.
Dat denk ik dus niet.
Oud 14-01-2005, 09:59
Multilot
Multilot is offline
het is een trend.
O bratt en jen gaan scheiden? Dat wil ik ook!!!

'He Henk! We gaan scheiden, dat is hip!!'
Oud 14-01-2005, 12:07
Verwijderd
Hmm, mijn ouders zijn we een van die gescheiden mensen. Maar zij moesten vroeger trouwen van hun ouders en van de kerk etc, mijn moeder was 19 toen ze trouwde, omdat samenwonen echt niet mocht. Nu zijn ze dan uiteindelijk gescheiden, niet zozeer omdat ze elkaar zat waren, maar meer omdat ze het huwelijk zat waren. Ze zijn gewoon nog samen, alleen niet meer getrouwd.

Maar goed, ik denk dat mensen vroeger bij elkaar bleven omdat dat moest of omdat scheiden gewoon niet geaccepteerd was. Ik denk wel dat mensen het nu te snel opgeven, maar ja, dat is niet mijn zaak maar die van hen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:12
Verwijderd
Relaties begonnen vroeger veel eerder dan nu.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:22
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Mijn ouders zijn ook gescheiden en die hadden ook wat toen mijn moeder 16 was en mijn vader 18 of iets weet ik veel zoiets ongeveer
en dan denk je soms ook wel dat het daar aan ligt..
van je bent al te lang samen..
maar ik weet het niet.
aan de andere kant denk ik dathet goedis
dat je elkaar al een hele tijd kent
en veel samen meemaakt..
Oud 14-01-2005, 15:28
lieve
lieve is offline
Ik denk dat veel mensen toch serieus nadenken voor ze trouwen hoor.
OK, er zijn er altijd die over één nacht ijs gaan. Maar ik denk eerder dat dat de uitzonderingen zijn.

En wat dan nog als men op een jeugdige leeftijd wat aanmodert met leeftijdsgenoten. Ik denk dat dat altijd zo geweest is hoor, zelfs als men niet verliefd was, of er nergens een vleugje verliefdheid te bespeuren is!
Maar of men daarom later sneller trouwt en scheidt dat weet ik nog niet zo zeker.

Ik denk idd dat veel mensen veel te snel scheiden. Dat men gewoon voor de makkelijkste oplossing gaat. Scheiden en niets meer met elkaar te maken willen hebben. In plaats van te vechten voor hun huwelijk.(waar ze extra moeite voor moeten doen en dergelijke!)
Reageren

Regels voor berichten