Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2005, 21:14
dead person
dead person is offline
Zal even het verhaal vertellen, voordat jullie denken dat kind is gek.

Mijn broer die hier niet eens woont en ruzie met ons heeft, heeft zich ingesteld als administrator op de computer, aangezien hij hier niet meer komt en wij dus ook zijn wachtwoord(en) niet kunnen verwijderen, kunnen wij nu weinig tot niks doen, want hij heeft zowat alles beveiligd *dingen instaleren, internetsites, dingen verwijderen*

Heeft iemand misschien please een idee of hoe het moet om zonder zijn wachtwoord, zijn account uit te kunnen uitschakelen, ik heb al geprobeerd om een andere account tot administrator te benoemen, maja daar hebben wij geen "recht" toe

heeft iemand alsjeblieft tips om het ongedaan te maken, behalve XP eraf te gooien en alles opnieuw te instaleren??
Oud 06-01-2005, 21:24
Verwijderd
Zoek eens naar *, weet alleen niet of het ook werkt met Windows XP

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:33
Verwijderd
Hoe kan hij zich dan instellen als admin? Dat moet een andere admin hebben gedaan.

Verhaal klinkt een beetje raar eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:41
dead person
dead person is offline
Citaat:
superduck schreef op 06-01-2005 @ 22:33 :
Hoe kan hij zich dan instellen als admin? Dat moet een andere admin hebben gedaan.

Verhaal klinkt een beetje raar eigenlijk.
Hij was hier een uur geleden, was ruzie thuis tussen mij en broer, zitten beiden vaak achter computer, en Mn broer heeft de nodige problemen waardoor die ruzie is ontstaan, ik ging naar boven en hij heeft die dingen ingesteld op de computer, hij ging weg en ik ging kijken op de computer, zag in eerste instantie dat er al dingen wegwaren en toen ik bepaalde dingen wou doen, kon dat niet omdat ik geen administrator was

gesnapt
Oud 06-01-2005, 21:42
T_om
T_om is offline
uuh nee? Je kan jezelf instellen als Admin als je XP installeert, ik ben ook gewoon admin thuis en me moeder en broertje Users. Die kunnen idd heel weinig, niets instaleren (wel zo veilig ). Dus als er iets gebeuren, ook accounts veranderen, heb je de adminaccount nodig (met wachtwoord).
Oud 06-01-2005, 21:43
dead person
dead person is offline
Citaat:
********** schreef op 06-01-2005 @ 22:24 :
Zoek eens naar l0pht, weet alleen niet of het ook werkt met Windows XP
Misschien weer een domme vraag, maar ik ben gaan zoeken op Google en het kan aan mij liggen hoor, maar ik krijg allemaal best vage dingen en als ik een site aanklik gaat het over heel iets anders...kan je me ook daarbij misschien helpen *I know stupid*
Oud 06-01-2005, 21:47
dafelix
dafelix is offline
er is vast een manier mogelijk om het wachtwoord te resetten van de admin, dit is echter illegaal en zal niet door mij worden verteld (noch door iemand anders van dit forum, ongeacht hoe graag we je ook willen helpen)

mijn voorstel is om alle nodige bestanden op een tijdelijke partitie/CD-rom(s)/DVD te zetten, zodat je daarna het OS kan verwijderen, en opnieuw installeren (met jou als admin)
Oud 06-01-2005, 21:49
freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 06-01-2005 @ 22:24 :
Zoek eens naar l0pht, weet alleen niet of het ook werkt met Windows XP
Geef haar dan meteen ff een [URL=*[/URL] waar ze het kan downloaden.

'T is een dame en je weet dat het, zoals gewoonlijk, soms misgaat
als je een vreemd programma adviseert.

V
V
Citaat:
dead person schreef op 06-01-2005 @ 22:43 :
Misschien weer een domme vraag, maar ik ben gaan zoeken op Google en het kan aan mij liggen hoor, maar ik krijg allemaal best vage dingen

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:51
dead person
dead person is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 06-01-2005 @ 22:42 :
uuh nee? Je kan jezelf instellen als Admin als je XP installeert, ik ben ook gewoon admin thuis en me moeder en broertje Users. Die kunnen idd heel weinig, niets instaleren (wel zo veilig ). Dus als er iets gebeuren, ook accounts veranderen, heb je de adminaccount nodig (met wachtwoord).
hmm nou ja okee ..ik denk dat ik maar is een uitmoordings-actie op mn broer uit gaat proberen
Oud 06-01-2005, 21:52
dead person
dead person is offline
Citaat:
freyk schreef op 06-01-2005 @ 22:49 :
Geef haar dan meteen ff een adresje waar ze het kan downloaden.

'T is een dame en je weet dat het, zoals gewoonlijk, soms misgaat
als je een vreemd programma adviseert.

V
V
Ach ja je hebt gelijk iig bedankt

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 06-01-2005 @ 22:49 :
Geef haar dan meteen ff een adresje waar ze het kan downloaden.
waarom, ze kan toch ook zelf zoeken met google..
de laatste keer dat ik het programma gebruikte was voor een NT4 bak meen ik..

Laatst gewijzigd op 07-01-2005 om 18:07.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 22:06
3rd Rock
3rd Rock is offline
Citaat:
dead person schreef op 06-01-2005 @ 22:51 :
hmm nou ja okee ..ik denk dat ik maar is een uitmoordings-actie op mn broer uit gaat proberen
lijkt me niet handig....maakt het iets lastiger achter het wachtwoord te komen....

kun je izjn ww niet raden?
Oud 06-01-2005, 22:19
dead person
dead person is offline
Citaat:
3rd Rock schreef op 06-01-2005 @ 23:06 :
lijkt me niet handig....maakt het iets lastiger achter het wachtwoord te komen....

kun je izjn ww niet raden?
MN tante belde net en wist het w8woord, mn broer met zijn dronken kop, leuk alles verteld en heeft mij gelijk opgebelt, nu nog ff kijken of het waar is

iig bedankt voor alle reacties
Oud 06-01-2005, 22:29
dead person
dead person is offline
Wachtwoord is dus fout, godver %$#@
nou dat wordt dus alles eraf gooien blijkbaar
Ik haat computers en hun wachtwoorden
Oud 06-01-2005, 23:24
Jolt
Jolt is offline
Eigen computer kopen, is misschien de beste oplossing.

Probeer gewoon zo veel mogelijke passwords .
Naja, wat een klootzak als een broer heb je dan. Vindt het zeer onvolwassen, maar jah wie ben ik.
Oud 07-01-2005, 03:12
p-chez
p-chez is offline
Laat je ouders z'n ass whoopen.
Oud 07-01-2005, 09:00
dead person
dead person is offline
Citaat:
p-chez schreef op 07-01-2005 @ 04:12 :
Laat je ouders z'n ass whoopen.
Dat is juist het hele probleem...
Oud 07-01-2005, 09:01
dead person
dead person is offline
Citaat:
Jolt schreef op 07-01-2005 @ 00:24 :
Eigen computer kopen, is misschien de beste oplossing.

Probeer gewoon zo veel mogelijke passwords .
Naja, wat een klootzak als een broer heb je dan. Vindt het zeer onvolwassen, maar jah wie ben ik.
eigen comp krijg ik later, maja waarom zou je zo moeilijk doen als die idioot niet eens hier woont...
Tis ook zeer onvolwassen voor iemand van 21
Oud 07-01-2005, 09:16
Jolt
Jolt is offline
21 wtf.........
Oud 07-01-2005, 09:21
Verwijderd
Van wie is de PC?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 09:30
Engadin
Engadin is offline
Kun je niet gewoon op Administrator inloggen?
Oud 07-01-2005, 09:34
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Engadin schreef op 07-01-2005 @ 10:30 :
Kun je niet gewoon op Administrator inloggen?

Oud 07-01-2005, 10:26
freyk
freyk is offline
Je kan een paar dingen gaan doen:
  • Hiermee je administrator wachtwoord veranderen.
  • Of tóch de boel formateren en opnieuw installeren.
    Als je meerdere accounts hebt kan je toch bij elkaars bestanden komen.
    Backup deze ff op een andere schijf (partitie) of ergens anders, dan kan je rustig zonder problemen de boel herinstalleren.
Oud 07-01-2005, 13:50
Engadin
Engadin is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 07-01-2005 @ 10:34 :
WinXP heeft toch standaard een user die Administrator heet, mischien had hij daar geen pwd op gezet....
Oud 07-01-2005, 17:48
Jolt
Jolt is offline
Daar moet een pass op, dat is als je Windows installeerd.
Oud 07-01-2005, 18:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
~~
Gelieve geen links naar password cracking utilities graag.
~~
Oud 07-01-2005, 19:58
dead person
dead person is offline
Citaat:
Engadin schreef op 07-01-2005 @ 14:50 :
WinXP heeft toch standaard een user die Administrator heet, mischien had hij daar geen pwd op gezet....
Hij heeft zichzelf als administrator ingesteld, eerst hadden we er geen passwoord voor, maja nu dus wel
Oud 07-01-2005, 20:58
Verwijderd
Engadin bedoelt dit:

Als je bij het opstarten op F8 drukt kan je naar safe-mode gaan, daar zie je bij het inlogscherm een extra account (Administrator). Kijk eens of die een wachtwoord heeft.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 01:06
ILUsion
ILUsion is offline
Mja, direct alles formateren, lijkt me wat snel, hoor. Veel van die kraaktooltjes leveren goed werk, dus ja, misschien beter zo eentje downloade en proberen, dan gewoon direct je Windows ervaf te mieteren
Oud 08-01-2005, 10:57
dead person
dead person is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-01-2005 @ 02:06 :
Mja, direct alles formateren, lijkt me wat snel, hoor. Veel van die kraaktooltjes leveren goed werk, dus ja, misschien beter zo eentje downloade en proberen, dan gewoon direct je Windows ervaf te mieteren
Kheb een aantal tooltjes gedownload, maar door die beperkte rechten die ik heb, kan ik niks instaleren..dus dat kan ook al niet, moet nog ff die cdjes van XP vinden, ff alles branden op cd en dan ga ik maar alles formateren..*zucht*
Oud 08-01-2005, 10:59
dead person
dead person is offline
Citaat:
superduck schreef op 07-01-2005 @ 21:58 :
Engadin bedoelt dit:

Als je bij het opstarten op F8 drukt kan je naar safe-mode gaan, daar zie je bij het inlogscherm een extra account (Administrator). Kijk eens of die een wachtwoord heeft.
Die F8 toets doet het niet eens. alleen als ik op delete druk kom ik daar maar zie ik alsnog geen accounts staan, als het verkeerd is waar ik zit, oke, maar geen enkel ander knopje doet het om daar na toe te gaan...
Oud 08-01-2005, 11:31
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
In Documents en Setting zit ergens een map die Credentials heet.
Weet dat MSN daar de wachtwoorden bewaard.
Misschien als je de inhoud van die map leegt helpt het ook bij Windows wachtwoorden.
Lijkt me al te simpel maar niet geschoten is altijd mis.

Succes

Laatst gewijzigd op 08-01-2005 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 11:40
reddragon
reddragon is offline
je kan de pc ook in veilige modus opstarten en dan komt er een nieuwe account bij en die heeft ook administrator rechten..... als je dan je eigen rechten veranderd...
Oud 08-01-2005, 11:49
Verwijderd
Citaat:
reddragon schreef op 08-01-2005 @ 12:40 :
je kan de pc ook in veilige modus opstarten en dan komt er een nieuwe account bij en die heeft ook administrator rechten..... als je dan je eigen rechten veranderd...
Dat zeiden Engadin en ik dus ook al

dead person, wanneer druk je op F8?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 12:02
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Op het punt dat je Bios schermen verdwijnen. Maar je kunt het beste met tikjes de F8 indrukken dus onderbroken toets aan/ toets uit anders is de kans dat je in het opstartmenu komt niet zo groot
Oud 08-01-2005, 12:53
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 08-01-2005 @ 12:31 :
In Documents en Setting zit ergens een map die Credentials heet.
Weet dat MSN daar de wachtwoorden bewaard.
Misschien als je de inhoud van die map leegt helpt het ook bij Windows wachtwoorden.
Lijkt me al te simpel maar niet geschoten is altijd mis.

Succes
Mja, ik bespaar het je al: zal niet werken voor Windows-wachtwoorden. Overigens moet je altijd goed oppassen met het leeggooien van mappen onder Windows NT (NT4, 2000 en XP) omdat die niet werken zoals Windows 9x (95, 98, Me). Bij 9x kon je inderdaad het wachtwoord van accounts wegdoen dooreen bestand te verwijderen, maar in NT heb je de kans dat hij dan gaat zeggen dat je installatie corrupt is ofzo. NT is bedoeld om 'veilig' te zijn, niet dat het compleet veilig is, dat kan je zien aan alle rootkits en dergelijke, maar het is wel veel veiliger dan 9x

Ik zou zeggen, ofwel die bovengenoemd kraaktools gebruiken of eens hier kijken: http://www.911cd.net/index.html
Ik hoop dat je iemand kent (of zelf natuurlijk) die vertrouwd zijn met MS-DOS/Linux in tekstmodus, omdat hij grotendeels in tekstmodus loopt, en ik weet dat veel (vooral jonge) mensen niet vertrouwd zijn zonder grafisch systeem, dus zal je iemand moeten hebben die je eventueel wat komt helpen. Zo heel moeilijk is het niet, maar ik waarschuw je liever op voorhand, een beetje MS-DOS/Linux-kennis is bij zo'n cd altijd handig Deze cd is een rescue-cd waarmee je, partities kan aanmaken, windows installeren, je systeem weer op orde helpen ( boot.ini, en , nou ja, ... ) . Je moet de CD Builder versie 2.0 downloaden, de cd maken en branden (ik hoop dat je daarvoor nog de rechten hebt), cd insteken tijdens het opstarten en als je BIOS goed is ingesteld kom je in een tekstmenu terecht. Daar moet je maar in rondkijken, en daar zit dus genoeg bij om je systeem te herstellen zoals het was
Voor de rest: je broertje maar weer gewoon een user-accountje geven, als alles in orde komt. Als je meer hulp nodig hebt, PM me maar
Oud 08-01-2005, 20:28
dead person
dead person is offline
Citaat:
superduck schreef op 08-01-2005 @ 12:49 :
Dat zeiden Engadin en ik dus ook al

dead person, wanneer druk je op F8?
Begin met opstarten als er al staat press del(ete) to enter setup...maar ik zal vast verkeerd zitten??
Oud 08-01-2005, 20:34
dead person
dead person is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-01-2005 @ 13:53 :
Mja, ik bespaar het je al: zal niet werken voor Windows-wachtwoorden. Overigens moet je altijd goed oppassen met het leeggooien van mappen onder Windows NT (NT4, 2000 en XP) omdat die niet werken zoals Windows 9x (95, 98, Me). Bij 9x kon je inderdaad het wachtwoord van accounts wegdoen dooreen bestand te verwijderen, maar in NT heb je de kans dat hij dan gaat zeggen dat je installatie corrupt is ofzo. NT is bedoeld om 'veilig' te zijn, niet dat het compleet veilig is, dat kan je zien aan alle rootkits en dergelijke, maar het is wel veel veiliger dan 9x

Ik zou zeggen, ofwel die bovengenoemd kraaktools gebruiken of eens hier kijken: http://www.911cd.net/index.html
Ik hoop dat je iemand kent (of zelf natuurlijk) die vertrouwd zijn met MS-DOS/Linux in tekstmodus, omdat hij grotendeels in tekstmodus loopt, en ik weet dat veel (vooral jonge) mensen niet vertrouwd zijn zonder grafisch systeem, dus zal je iemand moeten hebben die je eventueel wat komt helpen. Zo heel moeilijk is het niet, maar ik waarschuw je liever op voorhand, een beetje MS-DOS/Linux-kennis is bij zo'n cd altijd handig Deze cd is een rescue-cd waarmee je, partities kan aanmaken, windows installeren, je systeem weer op orde helpen ( boot.ini, en , nou ja, ... ) . Je moet de CD Builder versie 2.0 downloaden, de cd maken en branden (ik hoop dat je daarvoor nog de rechten hebt), cd insteken tijdens het opstarten en als je BIOS goed is ingesteld kom je in een tekstmenu terecht. Daar moet je maar in rondkijken, en daar zit dus genoeg bij om je systeem te herstellen zoals het was
Voor de rest: je broertje maar weer gewoon een user-accountje geven, als alles in orde komt. Als je meer hulp nodig hebt, PM me maar
Ja ik heb gekeken bij die andere tools en er een paar geprobeerd te downloaden, alleen 1 probleem ik kan niet instaleren*beveiligd* en bij het downloaden heb ik ook bepaalde rechten ... Het enigste wat ik dus nog kan doen is rebooten, zit denk ik niks anders op...
Oud 09-01-2005, 09:34
ILUsion
ILUsion is offline
Misschien heb je hieraan iets:
http://www.petri.co.il/forgot_admini...r_password.htm

Als je iets over EFS leest, dan is dat (dacht ik) enkel van toepassing op Windows XP Pro, ik geloof dat XP Home mappen persoonlijk maakt door enkel de machtigingeng voor die map aan te passen; terwijl XP Pro ook de mogelijkheid geeft om echt te encrypteren, die zijn met tooltjes wel terug te halen, maar natuurlijk niet meer als het wachtwoord gewijzigd is.

Denk in het vervolg ook hieraan:
http://www.petri.co.il/what's_the_password_reset_disk_in_windows_xp.htm
en natuurlijk je broertje enkel als user in te laten melden...
Oud 09-01-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 08-01-2005 @ 21:28 :
Begin met opstarten als er al staat press del(ete) to enter setup...maar ik zal vast verkeerd zitten??
restart je computer, en vanaf dat moment gewoon de hele tijd f8 achter elkaar blijven drukken Het werkt trouwens, volgens mij, alleen op de home-edition
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 18:19
ILUsion
ILUsion is offline
Press Del to enter setup, die setup slaat op je BIOS(configuratie), dat heb je niet nodig. Voor veilige modus, komt er meestal geen boodschap op het scherm (maar dat kan natuurlijk), zoals gezegd moet je F8 drukken, je moet er wel voor zorgen dat je het niet de hele tijd indrukt, dan krijg je van die irritante beepjes en soms denkt je BIOS dan ook dat er iets mis is met het toetsenbord. Na het scherm met "Press del to enter setup", moet je verschillende keren F8 drukken, en in plaats van je bootscreen ("Windows XP bla bla bla") zal je een tekstmenu krijgen, waar je veilige modus in kan kiezen, normaal.
Oud 09-01-2005, 19:30
audio bully
audio bully is offline
lol ja veiligge modus, ja is een slimme ja, mischien kunnen die mensen die "the windows xp hacking knowledge" wel hebben gewoon ff een pmmetje sturen met waar ze moet zijn, ik bedoel als het een 'echte hacker' zou zijn , dan zo ze beter naar een site als www.h4ckerx.net kunnen gaan, er was ook nog een nederlandse site maar daar staat niet veel op, mischien is daar wel hulp

www.tweakers.nl

ook daar hebben ze een forum, bestanden weg gooien gaat niet, ook niet doen dus want dan zit je heeeel snel zonder windows, dus dat is ook niet handig, vraagje: heb je toevallig 2 harde schijven?

ja kan dan namenlijk alles overzetten en alleen je windows schijf leeg maken, najah to good to be treu i geuss

later
Oud 09-01-2005, 19:37
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
audio bully schreef op 09-01-2005 @ 20:30 :
lol ja veiligge modus, ja is een slimme ja, mischien kunnen die mensen die "the windows xp hacking knowledge" wel hebben gewoon ff een pmmetje sturen met waar ze moet zijn, ik bedoel als het een 'echte hacker' zou zijn , dan zo ze beter naar een site als www.h4ckerx.net kunnen gaan, er was ook nog een nederlandse site maar daar staat niet veel op, mischien is daar wel hulp

www.tweakers.nl

ook daar hebben ze een forum, bestanden weg gooien gaat niet, ook niet doen dus want dan zit je heeeel snel zonder windows, dus dat is ook niet handig, vraagje: heb je toevallig 2 harde schijven?

ja kan dan namenlijk alles overzetten en alleen je windows schijf leeg maken, najah to good to be treu i geuss

later
Dat heet www.tweakers.net (kan je desnoods ook via www.tweakers.be bereiken, maar .nl geeft enkel een porno-achtige site) ofwel www.tweakzone.nl maar op tweakers.net is in ieder geval evengoed een taboe op cracks, daar zit ik ook op het forum; op tweakzone zit ik niet vaak, maar daar is dat waarschijnlijk ook wel (tweakers.net is toch lekker beter en origineler )
Het forum van T.net kan je hier vinden: http://gathering.tweakers.net , daar moet je in het WOS (Windows Operating System) gedeelte zijn , als je daar de vraag zou willen stellen...
Oud 09-01-2005, 19:52
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
dead person schreef op 08-01-2005 @ 21:28 :
Je zit inderdaad verkeerd. Na dat scherm komt als het goed is een scherm met "bezig windows xp op te starten" oid. Daar hou je F8 ingedrukt totdat je het keuzescherm krijgt. Lukt het niet, geen paniek, gewoon opnieuw opstarten en iets eerder beginnen met F8 indrukken.
Oud 10-01-2005, 08:38
dead person
dead person is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 09-01-2005 @ 13:43 :
restart je computer, en vanaf dat moment gewoon de hele tijd f8 achter elkaar blijven drukken Het werkt trouwens, volgens mij, alleen op de home-edition
Ja het lukte idd, maar ik heb XP prof, dus ik krijg niet te zien user dit en dat, alleen merk van de computer en floppydrive, en als ik dat aanklik dan start hij gewoon verder op. Ik ga dus de comp opnieuw instaleren, alleen eerst branden, is niet zo erg, alleen toch ik haat die lul...
Oud 10-01-2005, 08:53
krullig
krullig is offline
oke let op...

je start de computer op en als je nog het ' zwarte opstartscherm' ziet druk je op F8 (dit moet je ff goed timen...paar keer proberen!)...als je het goed getimed hebt kom je in een menutje (geadvanceerde opstartopties)...kies dan voor "opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden"

de computer start nu op in veilige modus...als je het aanmeldingsscherm krijgt (waar je normaal gebruiker moet kiezen en wachtwoord moet ingeven) staat er opeens een " administrator" die normaal NIET te zien is (als je de computer niet in veilige modus op zou starten)...als je geluk hebt staat er op deze gebruiker nog geen wachtwoord.. (dit is standaart zo)...

als je broer dit trucje ook ontdekt heeft en ook op DEZE admin een wachtwoord heeft gezet kun je in feite nix meer verranderen op de computer (of je moet hem helemaal opnieuw instaleren)..mja...het is de moeite waard om eens te proberen...SUC6!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 09:14
Verwijderd
het kan denk ik nog op een andere manier, ik zal je ff pm'en
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:40
dead person
dead person is offline
Citaat:
audio bully schreef op 09-01-2005 @ 20:30 :

www.tweakers.nl

later
Ik zal daar zo even gaan kijken, eerst ff die F8 goed proberen, want tot nu toe krijg ik maar een vaag schermpje
Ik heb een 2de schijf, en ik ga ook alles naar die schijf gooien wat op die andere stond

Ik ga nu ff kijken voor die F8, en als dat lukt, dan zijn jullie van mijn gezeur teminste af
Oud 10-01-2005, 17:49
dead person
dead person is offline
Pff ik krijg als ik F8 heb ingedrukt, kom ik in een schermpje waar staat: de computernaam Samsung nog wat
daaronder: floppydrive (A)
daar weer onder krijg ik de schijf waar je dvds in moet afspelen, en als ik dan bijv druk op 1 van die dingen, gaat hij gewoon verder met opstarten

Maar ik zag iemand al zeggen, werkt misschien alleen op XP home edition, en ik heb professional.

Ik doe gewoon wat jullie hierzo zeggen, maar het lukt nog steeds niet, ligt het misschien aan omdat ik een illigale versie heb? maar dat lijkt me niet, want het is gewoon precies hetzelfde...weird
Oud 10-01-2005, 18:07
Verwijderd
Ik heb denk ik wel een legale oplossing.

1) Zorg dat je 6 lege diskettes hebt (onbeschadigd).

2) Download het Microsoft Hulpprogramma voor Windows XP Professional -->

Voor als je Windows XP Prof. hebt ZONDER Service Pack 1 klik hier:

http://www.microsoft.com/downloads/d...7-4fed408ea73f

Voor als je Windows XP Prof. hebt MET Service Pack 1 klik hier:
http://www.microsoft.com/downloads/d...2-631504ef5e26

Of je hebt Windows XP Prof. MET Service Pack 2, dan klik je hier:
http://www.microsoft.com/downloads/d...c-0a0205368124

3) Download 1 van de 3 bestanden, aangezien je een illegale kopie hebt, is het waarschijnlijk Windows XP Prof. ZONDER Service Pack 1

4) Dubbelklik op het bestand dat je gedownload hebt, volg de instructies op het scherm, nummer de diskettes.

Sluit de pc af, stop diskette 1 in de A: drive; start dan met de diskette in de A: drive de pc op.

De pc zal nu vanaf de diskette de Windows XP setup gaan starten.

Je krijgt na een aantal schermen (en diskettes wisselen) de optie om Windows te installeren. Je hebt een partitie die C: heet.

Probeer die eerst te verwijderen; maak dan op C: een nieuwe partitie aan. Dit is het lastigste gedeelte van de installatie voor je denk ik. Formatteer als het kan de aangemaakte partitie als NTFS.

Hiermee moet je een heel eind komen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten